Wonen in Amersfoort

09-04-2016 17:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik zijn van plan te verhuizen naar Amersfoort, maar we zijn hier allebei onbekend. We willen graag binnen 10 fietsminuten van het CS wonen, aangezien we allebei dan met een directe trein naar ons werk/universiteit kunnen. Ik vroeg me af wat leuke en betaalbare buurten zijn om te wonen.

Hebben jullie ervaringen met Amersfoort?

Groetjes,
Een goede vriendin van me zegt dat Amersfoort in vergelijking met Utrecht vooral een stad is voor gezinnen. Dat moet je willen, of dat moet binnen een bepaalde termijn in je plannen passen. Geldt ook voor mij. Amersfoort viel eerder af, maar nu ben ik het toch weer ino overweging aan het nemen. Het is wel een stukje veiliger dan andere steden.
Een gezin staat bij ons niet in de planning, maar ik vind het niet erg om naast allemaal jonge gezinnen te wonen. Misschien ook wel gezellig, aangezien ik wel in die leeftijdscategorie val. We hebben inderdaad ook nagedacht over Utrecht, maar dat is vooralsnog te duur. Vooral als we kijken naar de ruimte die we ervoor terugkrijgen. We vinden het toch fijn om wel twee slaapkamers te hebben, zodat we ook ruimte hebben voor onze hobby activiteiten.
Powned heeft er een item over: https://m.facebook.com/st ... 343516&id=155216844489337
Soesterkwartier
Ik lees mee aangezien de kans bestaat dat wij ook verhuizen naar Amersfoort.
neweve wijzigde dit bericht op 09-04-2016 19:16
Reden: typfout
% gewijzigd
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Geen woonervaringen met Amersfoort.

Wel is het een stad waar een avondje uit vaak uitdraait op

een knokpartij. Ik heb altijd een knokpartij gezien, niet dat we zelf

aan het knokken gingen.

Als de plaatselijke voetbalvereniging hier een toernooi organiseert worden er

geen clubs uit Amersfoort uitgenodigd. Er wordt dan teveel vernield en het is

altijd donderen. De meeste vrienden van mijn zoon mogen ook niet van hun

ouders in Amersfoort naar school, vaak wordt er liever gekozen voor Ede of Utrecht.

De winkelstraat vind ik wel leuk.
Ik woon al jaren in Amersfoort. Vechten gebeurd wel maar eigenlijk altijd bij bepaalde kroegen.

Bontkraagjes en tokkie publiek. Ik heb er dus nooit last van.

Amersfoort heeft een mooi centrum veel leuke festivals.

Het soesterkwartier heeft leuke stukken en een hoop nieuwbouw. Dat is vlak bij het station.

Leusderkwartier is ook leuk, wel vrij duur.

Dan heb je in schothorst ook leuke stukjes. Zielhorst en kattenbroek is relatief ver van het centrum.

Hoogland is een dorp tegen Amersfoort aan en ben je echt snel bij het station. Is super leuk. Je bent zo in de stad maar je woont in een dorp.
Amersfoort is een beetje de hoofdstad van de gereformeerden vrijgemaakt. Persoonlijk vind ik de uitstraling van de stad daar goed bij passen. Saai, burgerlijk, braaf
Ja, de helft van de stellen in Amersfoort gaat uit elkaar! Heeft met het drinkwater te maken daar.
Sluit me helemaal aan bij de post van Orleander! Schothorst vind ik zelf vooral leuk ten westen van de Kattenbroekerweg. Verder is het Gildenkwartier vrij nieuw en dicht bij het station maar behoorlijk prijzig. Leusderkwartier is dichtbij het bos, mocht je daarvan houden.

Enne, die echtscheidingen ... Dat gaat over Vathorst en dat is heeel ver van station en centrum.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Tja... Ik ben dol op Amersfoort: prachtige binnenstad, veel leuke festivals, leuke wijken zoals Leusder- en Vermeerkwartier. Herken de negatieve verhalen niet, maar ben er nooit veel uit gegaan. Wellicht zit het daar in? Ik zou er iig graag willen wonen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven