eten 3D printen

13-04-2016 21:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of er al een topic over is, maar ik heb me vandaag hogelijk verbaasd over het nieuwsitem over het printen van eten.

De toepassingen vond ik, op het dieet eten voor een ziekenhuis na, belachelijk. Mij lijkt het een uitkomst voor de derde wereld, of denk ik dan helemaal fout?
die ik wilde bestaat al...
quote:tvp schreef op 13 april 2016 @ 22:55:

[...]

Ik heb het ook niet gezien, maar weet wel dat er plannen zijn om in ziekenhuizen en verpleeghuizen enzo 3D-printers te gebruiken om gepureerd eten in hun oorspronkelijke vorm te printen omdat dat eetlust opwekt. Dus gepureerde broccoli wordt weer in de vorm van broccoli geprint.Nu proppen ze dat in een vormpje van een broccoli.
quote:attribuutje schreef op 13 april 2016 @ 22:24:

Zou je denken Atia, maar wat vond jij dan van de toepassingen die werden aangedragen?

Het gaat hier eigenlijk alleen om de voedseltoepassing he? Ja ik zag ook die kaashapjes voorbij komen. Tenenkrommend. Ik zie eerder de cateringbranche er iets mee doen, eetbare bedrijfslogos ofzo.

Maar de printers moeten inderdaad nog even verder uitontwikkeld worden.

Ik heb er al twee bij mij als klant gezien, die hun producten zelf printen. Geen eten.

Maar er was wel iemand die al een gebruiksaanwijzing maakte om zelf een kunststof wapen te printen. Hoeveel vraag zou daar naar zijn in de (derde) wereld?
Het is nog het begin. Het lijkt me dat je een soort eenheidspasta krijgt met alle vitaminen/mineralen etc die je dan tot kip, groente, ei smaak om kan printen?

Dat je dus blikken prut koopt en als hubbie dan paella wil dat je hetzelfde blik open kan trekken als voor kip met spruitjes.

Lijkt me op zich wel een vooruitgang wat betreft het weggooien en bewaren van voedsel. Restjes die anders doorgedraaid worden kunnen dan tot die pasta verwerkt worden. Makkelijk te vervoeren, weinig ruimte innemend en voor iedere cultuur geschikt. Lijkt me best handig voor langdurige expedities, hongergebieden etc.
quote:nina1966 schreef op 14 april 2016 @ 08:09:

Het is nog het begin. Het lijkt me dat je een soort eenheidspasta krijgt met alle vitaminen/mineralen etc die je dan tot kip, groente, ei smaak om kan printen?

Dat je dus blikken prut koopt en als hubbie dan paella wil dat je hetzelfde blik open kan trekken als voor kip met spruitjes.

Lijkt me op zich wel een vooruitgang wat betreft het weggooien en bewaren van voedsel. Restjes die anders doorgedraaid worden kunnen dan tot die pasta verwerkt worden. Makkelijk te vervoeren, weinig ruimte innemend en voor iedere cultuur geschikt. Lijkt me best handig voor langdurige expedities, hongergebieden etc.Misschien een oplossing voor probleemgebieden, maar een crime voor culinaire lekkerbekken. Bij de Appie waar ik regelmatig kom is er voor de kerst altijd een proefavond. Dan presenteren ze al die kant en klaar hapjes die Appie later duur verkoopt. Het ziet er goed uit, maar smaakt allemaal redelijk vlak. Dus na het proeven besluit ik om die hapjes niet te kopen. Eigenlijk bizar dat voedsel, waarvan smaak zo'n belangrijk onderdeel is, in zo'n grote mate wordt beoordeeld op hoe het er uit ziet.
Echt nog in de kinderschoenen allemaal dus...
die ik wilde bestaat al...
Van wat ik begreep van 1 Vandaag (wat ik wel hoorde, maar niet zag, dus ik kreeg niet alles mee) kunnen ze door middel van het printen van voedsel makkelijker voldoen aan dieeteisen in ziekenhuizen en dergelijke. Hoe het precies zit, weet ik dus niet, maar een maaltijd is zo makkelijker zout- of vetarm te maken per patiënt. En dat is dan dus een voordeel, lijkt me.
Later is nu
Volgens mij is het gewoon hetzelfde als een slagroomspuit, alleen is de tuit wat kleiner. Het eten verandert er niet door. Je mixt en pureert wat en dan door die spuit.
Maar dan eerder meerdere spuiten naast elkaar, zoiets
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven