Het Stamcafé X
vrijdag 8 april 2016 om 08:12
Deel tien van ons heerlijke café!
We zijn in de Provence neergestreken.
Het is weer eens wat anders.
Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.
Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.
We zijn in de Provence neergestreken.
Het is weer eens wat anders.
Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.
Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.
zaterdag 16 april 2016 om 16:22
quote:hatsetats schreef op 16 april 2016 @ 16:17:
In dat hele dorp geen rijpe mango te bekennen. Dan maar een magnum. Klinkt als zuwwemaarzegguhLeo heeft ook een niet rijpe mang gekocht. En die zit nu met een banaan in een zakje om snel te rijpen.
In dat hele dorp geen rijpe mango te bekennen. Dan maar een magnum. Klinkt als zuwwemaarzegguhLeo heeft ook een niet rijpe mang gekocht. En die zit nu met een banaan in een zakje om snel te rijpen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 april 2016 om 16:22
Achteraf is het ook geen wonder dat ik zo dik was hoor. Ik eet net die magnum en bedenk dat het jaren terug is dat ik er eentje op heb. Maar toen at ik er echt wekelijks eentje. Reisde ik met het OV en maar vreten. Croissantje, kroketje, zakje snoep, ijsje. Toch wel twee of drie keer in de week. Dan wil het wel, vooral als je thuis dan ook nog eens snackt.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zaterdag 16 april 2016 om 16:24
quote:elfje12 schreef op 16 april 2016 @ 16:18:
[...]
Bedenk wel dat ik suikervrij gebak, bonbons en koekjes veel vet kan zitten. Mijn vader is suikerpatiënt en kan beter gebak enzo met suiker eten dan suikervrij gebak vanwege de hoeveelheid vet. Uiteraard heb je tegenwoordig veel gezond suikervrij eten.Dank je Elfje, maar mijn moeder kan - net als ik - wel wat vet gebruiken. Ze weegt nog nauwelijks 44 kg. Haar suikerspiegel rockt heel makkelijk en daar kan ze bewusteloos door raken. Ze mag om die reden zelfs maar 2 stuks fruit per week eten.
[...]
Bedenk wel dat ik suikervrij gebak, bonbons en koekjes veel vet kan zitten. Mijn vader is suikerpatiënt en kan beter gebak enzo met suiker eten dan suikervrij gebak vanwege de hoeveelheid vet. Uiteraard heb je tegenwoordig veel gezond suikervrij eten.Dank je Elfje, maar mijn moeder kan - net als ik - wel wat vet gebruiken. Ze weegt nog nauwelijks 44 kg. Haar suikerspiegel rockt heel makkelijk en daar kan ze bewusteloos door raken. Ze mag om die reden zelfs maar 2 stuks fruit per week eten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 april 2016 om 16:28
quote:Oudblond schreef op 16 april 2016 @ 16:24:
[...]
Dank je Elfje, maar mijn moeder kan - net als ik - wel wat vet gebruiken. Ze weegt nog nauwelijks 44 kg. Haar suikerspiegel rockt heel makkelijk en daar kan ze bewusteloos door raken. Ze mag om die reden zelfs maar 2 stuks fruit per week eten.Oei, dat klinkt niet goed, ook haar gewicht niet. De suikerspiegel van mijn vader schommelt ook heel erg, maar zo te horen kan het dus nog erger. Niet fijn! Maar als ze wat vet kan gebruiken, dan zeker kopen!
[...]
Dank je Elfje, maar mijn moeder kan - net als ik - wel wat vet gebruiken. Ze weegt nog nauwelijks 44 kg. Haar suikerspiegel rockt heel makkelijk en daar kan ze bewusteloos door raken. Ze mag om die reden zelfs maar 2 stuks fruit per week eten.Oei, dat klinkt niet goed, ook haar gewicht niet. De suikerspiegel van mijn vader schommelt ook heel erg, maar zo te horen kan het dus nog erger. Niet fijn! Maar als ze wat vet kan gebruiken, dan zeker kopen!
zaterdag 16 april 2016 om 16:34
quote:yasmijn schreef op 16 april 2016 @ 09:46:
Als jullie echte goede oorlogsfilms willen zien:
Once we were Soldiers
Warriors
Vooral de laatste is kippenvel en precies zoals het was. Ik weet dat.The warriors is een hervertelling van de terugreis van de macedoniers uit perzie, geplaatst in New York. Prachtfilm, maar geen oorlogsfilm
Als jullie echte goede oorlogsfilms willen zien:
Once we were Soldiers
Warriors
Vooral de laatste is kippenvel en precies zoals het was. Ik weet dat.The warriors is een hervertelling van de terugreis van de macedoniers uit perzie, geplaatst in New York. Prachtfilm, maar geen oorlogsfilm
zaterdag 16 april 2016 om 16:44
Voor 6 stuks
Ingrediënten
50 gram kokosmeel
50 gram kokosolie of roomboter - gesmolten
4 eieren
20 gram rozijnen
20 gram krenten
1 eetlepel citroensap + rasp van 1/2 citroen
1/2 theelepel kaneel
1/4 theelepel zout - keltisch of himalaya
1/4 theelepel bicarbonaat of baksoda
Bereiding
Begin gelijk de kokosolie of roomboter te smelten voordat je het overige gaat wegen
Meng als eerste de natte ingrediënten; eieren, kokosolie, citroensap en het rasp van de 1/2 citroen
Vervolgens voeg je het meel, kaneel, zout en bicarbonaat toe
Meng alles door elkaar
Als laatste de rozijnen en krenten , even snel door het beslag roeren
Laat het vervolgens ongeveer 15 minuten staan, zodat het kokosmeel het vocht kan opnemen.
Verwarm de oven voor op 180 graden (kleine oven) en 200 graden (grote oven) ( Ik pas bij elk recept de temperatuur aan, standaard trek ik altijd 10% eraf )
Bedek je bakplaat met een vel bakpapier
Maak nu met een grote lepel of ijslepel bolletjes van het beslag
Bak ze in ongeveer 18 minuten gaar en lichtbruin
Laat ze afkoelen en serveer gelijk of bewaar ze in een luchtdichte doos.
En dit moet het worden.
Ingrediënten
50 gram kokosmeel
50 gram kokosolie of roomboter - gesmolten
4 eieren
20 gram rozijnen
20 gram krenten
1 eetlepel citroensap + rasp van 1/2 citroen
1/2 theelepel kaneel
1/4 theelepel zout - keltisch of himalaya
1/4 theelepel bicarbonaat of baksoda
Bereiding
Begin gelijk de kokosolie of roomboter te smelten voordat je het overige gaat wegen
Meng als eerste de natte ingrediënten; eieren, kokosolie, citroensap en het rasp van de 1/2 citroen
Vervolgens voeg je het meel, kaneel, zout en bicarbonaat toe
Meng alles door elkaar
Als laatste de rozijnen en krenten , even snel door het beslag roeren
Laat het vervolgens ongeveer 15 minuten staan, zodat het kokosmeel het vocht kan opnemen.
Verwarm de oven voor op 180 graden (kleine oven) en 200 graden (grote oven) ( Ik pas bij elk recept de temperatuur aan, standaard trek ik altijd 10% eraf )
Bedek je bakplaat met een vel bakpapier
Maak nu met een grote lepel of ijslepel bolletjes van het beslag
Bak ze in ongeveer 18 minuten gaar en lichtbruin
Laat ze afkoelen en serveer gelijk of bewaar ze in een luchtdichte doos.
En dit moet het worden.