Het Stamcafé X

08-04-2016 08:12 3047 berichten
Deel tien van ons heerlijke café!

We zijn in de Provence neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 12:50:

Wordt ze in 1 dag geplaatst Elfje?

GVD: nu hagelt het hier! Ik zou met moeder naar de begraafplaats gaan omdat het vandaag de verjaardag van mijn vader is/zou zijn.Het zijn maar buien, hier schijnt de zon nu. Ik hoop dat het vandaag nog lukt!
The owls are not what they seem
quote:Solomio schreef op 17 april 2016 @ 12:55:

[...]

Serieus?

Dat zou je bij een kleuter doen, maar toch niet bij je ouders?

Mijn moeder droeg haar gehoorapparaat ook niet, of het ding stond veel te zacht. Het zij zo, dan maar wat harder praten.

Heb je wel eens geluisterd hoe het geluid klinkt door een gehoorapparaat? Sinds ik dat gehoord heb snap ik de aversie wel.Ik begrijp wat je zegt, maar als ze verwacht dat wij haar zo goed mogelijk begrijpen en ondersteunen, mag ze daar zelf tenminste ook aan meewerken. En ja, ik heb zelf geluisterd met die dingen. Man is geluidstech en is net zolang met haar terug naar de auditien (om de vertaalslag te maken van wat zij aangaf) geweest tot ze tevreden was.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:elfje12 schreef op 17 april 2016 @ 12:53:

[...]

Ze zijn in totaal bijna 3 dagen bezig. Hij wordt in 1 dag geplaatst, de dag erna komen ze alle apparatuur aansluiten en de dag daarna plaatsen ze de wandtegels.

Mss is het zo weer droog en kunnen jullie alsnog gaan.Dat wordt een paar dagen gezellig picknicken dus!
quote:Solomio schreef op 17 april 2016 @ 12:55:

[...]

Serieus?

Dat zou je bij een kleuter doen, maar toch niet bij je ouders?

Mijn moeder droeg haar gehoorapparaat ook niet, of het ding stond veel te zacht. Het zij zo, dan maar wat harder praten.

Heb je wel eens geluisterd hoe het geluid klinkt door een gehoorapparaat? Sinds ik dat gehoord heb snap ik de aversie wel.

Met mijn goede gehoor, vind ik een gehoorapparaat ook vreselijk klinken. De eigenaar van die apparaten hoort dat echt anders hoor, want anders kreeg die persoon ze niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een genot is om ze te dragen. En ik zou ook best mijn best willen doen om mezelf verstaanbaar te maken zolang het twee kanten op werkt. Zou mijn moeder alleen maar zitten te schreeuwen dat ze niks hoort en dat dat allemaal aan mij ligt, dan kan ze kiezen voor het wel dragen van die dingen.

Ik kan namelijk best snappen dat als je alleen bent dat je ze lekker uit doet, ben je ook van alle ruis af. Ze weer in doen als er bezoek komt vind ik dan wel weer net zo logisch als koffie zetten.

En ik weet echt hoe het klinkt, heb pas geluisterd naar de apparaten van een kind in mijn klas. In een volle klas. Kind draagt ze al van peuter af aan en vindt ze echt onmisbaar.
Dan nog vind ik het echt onbegrijpelijk om er op zo'n manier op te reageren. Ik heb mijn moeder ook heus geprobeerd uit te leggen dat ze aan dat geluid moest wennen en dat dat voor de omgeving best heel prettig zou zijn. Maar dingen dan maar gaan opschrijven omdat een gesprek niet mogelijk is vind ik echt enorm respectloos. Je hoeft je moeder niet op te voeden hè.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 13:02:

[...]

Dat wordt een paar dagen gezellig picknicken dus!We zitten nu al twee weken te picknicken . Keuken is er al twee weken uit en in die tijd hebben we bij schoonouders en zus gegeten, bij mijn ouders gegeten en verder uit eten geweest en de magnetron heeft al een paar keer dienst gedaan.
quote:Solomio schreef op 17 april 2016 @ 13:13:

Dan nog vind ik het echt onbegrijpelijk om er op zo'n manier op te reageren. Ik heb mijn moeder ook heus geprobeerd uit te leggen dat ze aan dat geluid moest wennen en dat dat voor de omgeving best heel prettig zou zijn. Maar dingen dan maar gaan opschrijven omdat een gesprek niet mogelijk is vind ik echt enorm respectloos. Je hoeft je moeder niet op te voeden hè.Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Je hoeft je ouders niet op te voeden dat klopt, maar je hoeft ook niet alles van ze te accepteren.
Solo: ik ga geen dingen opschrijven hoor. Maar mijn moeder weet heel goed wat ze wil en daar houden wij alle rekening mee. Echter is ze vaak gefrustreerd omdat ze een vraag niet (goed) gehoord heeft, 3 keer vraagt wat we nu eigenlijk zeggen en dan zomaar ja of nee zegt, en vervolgens gebeurt er iets wat ze dus niet wilde. Ik ken haar goed, maar ben niet helderziend he. Zij wil thuis blijven, wij zorgen zo goed mogelijk dat dat nog even kan. Het is niet omdat ze oud is, dat ze zelf helemaal geen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken meer hoeft te nemen. De oplossing is er, ze kan tenminste de wil tonen om er gebruik van te maken.
Zoon liet net een paar youtubefilmpjes zien van freerunners die Assassins Creed nadoen. Echt heel gaaf om te zien.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 13:17:

Solo: ik ga geen dingen opschrijven hoor. Maar mijn moeder weet heel goed wat ze wil en daar houden wij alle rekening mee. Echter is ze vaak gefrustreerd omdat ze een vraag niet (goed) gehoord heeft, 3 keer vraagt wat we nu eigenlijk zeggen en dan zomaar ja of nee zegt, en vervolgens gebeurt er iets wat ze dus niet wilde. Ik ken haar goed, maar ben niet helderziend he. Zij wil thuis blijven, wij zorgen zo goed mogelijk dat dat nog even kan. Het is niet omdat ze oud is, dat ze zelf helemaal geen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken meer hoeft te nemen. De oplossing is er, ze kan tenminste de wil tonen om er gebruik van te maken.

Amen. Mijn moeder deed die dingen uit op de fiets. En zelfs jong en met goed gehoor en snelle reflexen was ze al n gevaar op de weg, laat staan oud, doof en langzaam. Tja, als je dan een ongeluk krijgt is het je eigen schuld hoor.

En inderdaad, lukraak ja of nee zeggen en dan boos worden als het niet naar je zin gaat. Je bent geen klein kind hoor en ook geen uitstervende diersoort die we moeten pamperen. .
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hats, ik vind mezelf wel een zeldzame diersoort. Want van mij is er maar 1 (gelukkig)

Dan nog vind ik het echt onbegrijpelijk om er op zo'n manier op te reageren. Ik heb mijn moeder ook heus geprobeerd uit te leggen dat ze aan dat geluid moest wennen en dat dat voor de omgeving best heel prettig zou zijn. Maar dingen dan maar gaan opschrijven omdat een gesprek niet mogelijk is vind ik echt enorm respectloos. Je hoeft je moeder niet op te voeden hè.Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het zou doen, met mijn ouders. Geloof ook nooit dat we op dat punt zullen komen. Maar bij mijn zwager begrijp ik het wel. Daarom gaf ik ook wat info over zijn moeder.
quote:fietsie schreef op 17 april 2016 @ 13:33:

[...]

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het zou doen, met mijn ouders. Geloof ook nooit dat we op dat punt zullen komen. Maar bij mijn zwager begrijp ik het wel. Daarom gaf ik ook wat info over zijn moeder.Ik ga zeker niets opschrijven, maar wel blijven herhalen dat het niet mogelijk is om te weten wat ze wil als we geen gesprek kunnen voeren en dat daar een oplossing voor klaar ligt. Het voelt ook vreselijk om voortdurend tegen mijn moeder staan te 'gillen'. Zo heeft ze me niet opgevoed en het is trouwens ook ontzettend vermoeiend.

Dan nog vind ik het echt onbegrijpelijk om er op zo'n manier op te reageren. Ik heb mijn moeder ook heus geprobeerd uit te leggen dat ze aan dat geluid moest wennen en dat dat voor de omgeving best heel prettig zou zijn. Maar dingen dan maar gaan opschrijven omdat een gesprek niet mogelijk is vind ik echt enorm respectloos. Je hoeft je moeder niet op te voeden hè.

Ik snap wat je zegt Solo, maar dit is niet vanaf dag 1 hè. Dit is uit wanhoop nadat argumenteren en later smeken niet heeft geholpen. Ik vind dit niet leuk om te doen ofzo.

Als mijn moeder eerst aangeeft dat ze een telefoongesprek prima kan volgen, daarna 3 keer in één minuut 'wat zeg je?' zegt endan tóch haar gehoorapparaat niet in wil doen ga ik niet schreeuwen.
The owls are not what they seem
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 13:39:

[...]

Ik ga zeker niets opschrijven, maar wel blijven herhalen dat het niet mogelijk is om te weten wat ze wil als we geen gesprek kunnen voeren en dat daar een oplossing voor klaar ligt. Het voelt ook vreselijk om voortdurend tegen mijn moeder staan te 'gillen'. Zo heeft ze me niet opgevoed en het is trouwens ook ontzettend vermoeiend.Mijn zwager schrijft het ook alleen maar op als een soort bewijs. Als hij naar huis gaat zonder dat hij zijn moeder dat duidelijk maakt, dan doet ze haar gehoorapparaten in, belt haar dochter en klaagt over zoon zijn vreselijke gedrag. Vervolgens belt dochter dan haar broer om hem op zijn flikker te geven. Is echt verbazingwekkend dat die mensen één kind hebben opgevoed dat in een andere setting wel normale sociale omgangsvormen heeft.
quote:SaveTheDay schreef op 17 april 2016 @ 10:47:

[...]

Zolang je je rugzakje thuislaat, kan dat best

Heb je hapjes gemaakt? Boerentapa's, wraps?
quote:dolfje schreef op 17 april 2016 @ 13:55:

[...]

Nee, het wordt Smulsteen!
Zwaai, knuffels voor hen die het nodig hebben enzo!
He perzikje! Heb jij binnenkort een bruiloft of heb ik die al gemist? Jurk al binnen?
Heeey Peac, hoe is het?
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 14:06:

He perzikje! Heb jij binnenkort een bruiloft of heb ik die al gemist? Jurk al binnen?

Als je het bruiloft wil noemen. Haha, binnenkort inderdaad.

Jurk nog niet binnen.
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 14:19:

Heeey Peac, hoe is het?Goedd!!
quote:Peacy schreef op 17 april 2016 @ 14:38:

[...]

Goedd!!Ik heb je lang niet gelezen! Was je druk? Of heb ik over je heen gelezen?
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 14:48:

[...]

Ik heb je lang niet gelezen! Was je druk? Of heb ik over je heen gelezen? Druk ook weer niet echt. Gewoon geen zin om op Viva te komen ofzo. Weet niet, paar vreemde dagen gehad.
quote:Peacy schreef op 17 april 2016 @ 14:59:

[...]

Druk ook weer niet echt. Gewoon geen zin om op Viva te komen ofzo. Weet niet, paar vreemde dagen gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven