Het Stamcafé X

08-04-2016 08:12 3047 berichten
Deel tien van ons heerlijke café!

We zijn in de Provence neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:Star schreef op 17 april 2016 @ 17:18:

[...]

Ja echt, zo zielig. Eerst dacht ik dat dat beest dood zou gaan. Opgelucht dat het niet zo was. Vervolgens ging dat kreng nog een paar duizend jaar slapen en zouden ze elkaar nooit weer zien. Toch weer janken dus Hahaha jongste en ik ook brullen ik jank best vaak bij kinderfilms eigenlijk. Ook al bij Good Dinosaur, heb je die gezien?
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:11:

[...]

Ja dat is zo maar het is wel wekelijks ongeveer hetzelfde. We doen t soms wel hoor, een ander gerecht zoals nasi of spaghetti, maar dan willen ze alleen rijst of pasta en wat komkommer. En ik vind het wel heel belangrijk dat ze genoeg groenten eten...

Wij eten ook elke dag groentes maar geen Hollandse aardappels, groente, vlees met jus, dat eten ze dan weer niet bij mij.

En stamppotjes ook liever niet. Vind ik meestal niet erg maar heel soms hebben ze pech maar dan komt er echt zuurkoolstammpot of boerenkoolstamppot ofzo.
quote:SaveTheDay schreef op 17 april 2016 @ 17:14:

[...]

Wokken vinden ze hier helemaal het einde.

Ik zet een pan water met bouillonblokje op en daar een zeef in. En de wok staat aan met olie.

Op het aanrecht bakjes groenten

(Wortelreepjes, sugarsnaps/broccoli/uienringen/ed)

Nog bakjes vis/vlees/ garnalen in blokjes.

2 of 3 woksauzen.

Bakje mihoen en een bakje rijst.

Dus iedereen wokt zijn eigen portie. Kiest eigen woksaus.Je bent je eigen all you can eat resturant
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:20:

[...]

Hahaha jongste en ik ook brullen ik jank best vaak bij kinderfilms eigenlijk. Ook al bij Good Dinosaur, heb je die gezien?Nee nog niet. Niet doen dus?
quote:Goede-Fee schreef op 17 april 2016 @ 17:21:

[...]

Wij eten ook elke dag groentes maar geen Hollandse aardappels, groente, vlees met jus, dat eten ze dan weer niet bij mij.

En stamppotjes ook liever niet. Vind ik meestal niet erg maar heel soms hebben ze pech maar dan komt er echt zuurkoolstammpot of boerenkoolstamppot ofzo.Als ik een stamppot maak dan zitten ze gewoon te kokhalzen en te huilen als ze het proberen te eten.
quote:Star schreef op 17 april 2016 @ 17:21:

[...]

Je bent je eigen all you can eat resturant Precies!
quote:Star schreef op 17 april 2016 @ 17:22:

[...]

Nee nog niet. Niet doen dus? Ik vond het een prachtige film. Zodra hij uit is op DVD koop ik hem. Maar wel heel ontroerend. Zat gewoon te snikken in de bios, wat een debiel
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:23:

[...]

Ik vond het een prachtige film. Zodra hij uit is op DVD koop ik hem. Maar wel heel ontroerend. Zat gewoon te snikken in de bios, wat een debiel
De kinderen zijn hier erg makkelijk met eten. Alleen de oudste lust geen spaghetti bolognese.
Ik maakte vorig jaar groenteshakes. Met bladspinazie, banaan en soms blauwe bessen of komkommer. Dat dronk oudste wel op. Maar het ging haar zo tegenstaan dat ik het zielig begon te vinden. Dus ook dat werkte niet meer. De jongste vertikt het werkelijk, iets eten wat haar niet aanstaat.

Als de oudste iets moet dan doet ze het nog wel. Maarja, eten is een recht en geen plicht. Ik ken wel mensen die als hun kind niet eet, het neusje dichtknijpen zodat het moet ademen door de mond. En dan vlug een hap erin en in de houdgreep. Dat gaat me echt te ver..
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:20:

[...]

Hahaha jongste en ik ook brullen ik jank best vaak bij kinderfilms eigenlijk. Ook al bij Good Dinosaur, heb je die gezien?

Ik durf die echt niet te gaan kijken. Ik sla al dubbel van het huilen als Lady en Vagebond samen spaghetti eten .Met krankzinnige kettingzaagmoordenaars heb ik dan weer geen enkele moeite, dan zit ik alleen maar te gieren van het lachen en hoe meer bloederig gespetter hoe beter.

Ik jank trouwens toch nogal snel. Als Sinterklaas binnenkomt en al die kindertjes staan daar zo enthousiast te zingen stromen bij mij de tranen al. Om maar niet te spreken van de enorme huilbui waar ik aan ten prooi viel toen mijn oudste bloedje voor het eerst met de bus vertrok op schoolreisje . Het is gewoon verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 17 april 2016 @ 17:06:

Maar eh, witte soep? Vertel? Ja ik vind dat zo mooi, zo'n dikke, gladde witte soep. Eigenlijk heel makkelijk: veel ui, een grote witte prei, twee koolrapen, witte kool en een aardappel voor de binding. Groenten aanstoven met flink wat knoflook en peper, verse kippenbouillon er over en als de boel gaar is de staafmixer er in en afkruiden. Daarbij grote zelfgemaakte croutons en nog wat peterselie er over. Met stukjes gerookte zalm erdoor is ook heel lekker, maar dan gebruik ik ook visfond.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:29:

Ik maakte vorig jaar groenteshakes. Met bladspinazie, banaan en soms blauwe bessen of komkommer. Dat dronk oudste wel op. Maar het ging haar zo tegenstaan dat ik het zielig begon te vinden. Dus ook dat werkte niet meer. De jongste vertikt het werkelijk, iets eten wat haar niet aanstaat.

Als de oudste iets moet dan doet ze het nog wel. Maarja, eten is een recht en geen plicht. Ik ken wel mensen die als hun kind niet eet, het neusje dichtknijpen zodat het moet ademen door de mond. En dan vlug een hap erin en in de houdgreep. Dat gaat me echt te ver..

Nou dat zou ik ook echt niet doen hoor.

Fruit lusten ze vast wel? Appelmoes? Zelfgemaakt met wat kaneel zonder suiker.
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 17:32:

[...]

Ja ik vind dat zo mooi, zo'n dikke, gladde witte soep. Eigenlijk heel makkelijk: veel ui, een grote witte prei, twee koolrapen, witte kool en een aardappel voor de binding. Groenten aanstoven met flink wat knoflook en peper, verse kippenbouillon er over en als de boel gaar is de staafmixer er in en afkruiden. Daarbij grote zelfgemaakte croutons en nog wat peterselie er over. Met stukjes gerookte zalm erdoor is ook heel lekker, maar dan gebruik ik ook visfond.Tenk joe
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:29:

Ik ken wel mensen die als hun kind niet eet, het neusje dichtknijpen zodat het moet ademen door de mond. En dan vlug een hap erin en in de houdgreep. Serieus, bestaan zulke mensen nog? Wat een debielen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2016 @ 17:31:

[...]

Ik durf die echt niet te gaan kijken. Ik sla al dubbel van het huilen als Lady en Vagebond samen spaghetti eten .Met krankzinnige kettingzaagmoordenaars heb ik dan weer geen enkele moeite, dan zit ik alleen maar te gieren van het lachen en hoe meer bloederig gespetter hoe beter.

Ik jank trouwens toch nogal snel. Als Sinterklaas binnenkomt en al die kindertjes staan daar zo enthousiast te zingen stromen bij mij de tranen al. Om maar niet te spreken van de enorme huilbui waar ik aan ten prooi viel toen mijn oudste bloedje voor het eerst met de bus vertrok op schoolreisje . Het is gewoon verschrikkelijk.

Ooohhh alsof ik mezelf lees. Echt ernstig. Daarom ben ik meegegaan met de 1e schoolreis.

Maar die film is wel heel mooi hoor! Ik jank ook altijd bij paardenfilms om de een of andere reden. Horse whisperer, dreamer etc. Brullen...
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2016 @ 17:31:

[...]

Ik jank trouwens toch nogal snel. Als Sinterklaas binnenkomt en al die kindertjes staan daar zo enthousiast te zingen stromen bij mij de tranen al. Om maar niet te spreken van de enorme huilbui waar ik aan ten prooi viel toen mijn oudste bloedje voor het eerst met de bus vertrok op schoolreisje . Het is gewoon verschrikkelijk.Ze moeten ook niet gaan optreden ofzo want dan gaan de sluizen ook open.
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2016 @ 17:36:

[...]

Serieus, bestaan zulke mensen nog? Wat een debielen.Nou inderdaad.
quote:SaveTheDay schreef op 17 april 2016 @ 17:33:

[...]

Nou dat zou ik ook echt niet doen hoor.

Fruit lusten ze vast wel? Appelmoes? Zelfgemaakt met wat kaneel zonder suiker.

Appelmoes ook niet.

Fruit eten ze godzijdank wel gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Bridge: erwtjespuree misschien? Aardappelen koken, (diepvries)erwtjes koken tot ze gaar zijn, kookroom erbij en met de staafmixer helemaal fijn maken. Alles stampen met wat boter en eventueel nog een beetje warme melk of room, gehakte munt erdoor en een beetje citroensap. De kinderen van de buren staan aan te schuiven, zeker als ik er een worstje bij maak. (zelf vind ik het lekkerder met een stukje witvis).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb wel vreselijk zitten janken bij het afzwemmen van oudste. Gingen ze op muziek een rondje doen door het zwembad. Iedereen blij en klappen en ik zit gewoon te brullen
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 17:38:

Bridge: erwtjespuree misschien? Aardappelen koken, (diepvries)erwtjes koken tot ze gaar zijn, kookroom erbij en met de staafmixer helemaal fijn maken. Alles stampen met wat boter en eventueel nog een beetje warme melk of room, gehakte munt erdoor en een beetje citroensap. De kinderen van de buren staan aan te schuiven, zeker als ik er een worstje bij maak. (zelf vind ik het lekkerder met een stukje witvis).Klinkt bijzonder! Dit onthoud ik eens. Al vraag ik me wel af hoe gezond erwten zijn?
quote:BridgetteDubois schreef op 17 april 2016 @ 17:37:

[...]

Appelmoes ook niet.

Fruit eten ze godzijdank wel gewoon goed.Komt wel goed hoor. En als ze wel eten wat jij kookt zou ik heel tevreden zijn.
quote:SaveTheDay schreef op 17 april 2016 @ 17:39:

[...]

Komt wel goed hoor. En als ze wel eten wat jij kookt zou ik heel tevreden zijn. Je hebt ook gelijk hoor, het kan veel erger!
quote:Oudblond schreef op 17 april 2016 @ 17:38:

Bridge: erwtjespuree misschien? Aardappelen koken, (diepvries)erwtjes koken tot ze gaar zijn, kookroom erbij en met de staafmixer helemaal fijn maken. Alles stampen met wat boter en eventueel nog een beetje warme melk of room, gehakte munt erdoor en een beetje citroensap. De kinderen van de buren staan aan te schuiven, zeker als ik er een worstje bij maak. (zelf vind ik het lekkerder met een stukje witvis).Ha, zo maak ik bloemkool puree

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven