Vlucht geannuleerd

28-04-2016 07:25 43 berichten
Gistermiddag kregen wij opeens een mail van Ryanair dat onze vlucht van vanochtend geannuleerd was. Ik vermoed dat de reden de staking van de Franse verkeersleiders is. We hebben meteen gebeld maar ze konden ons geen alternatieve vlucht bieden. Pas volgende week. Twee dagen voordat we weer thuis moeten zijn. Later hebben we nog zelf zitten zoeken naar alternatieve vluchten maar konden niks omdat Ryanair per telefoon en per chat volledig onbereikbaar was. Ik heb dus alles moeten annuleren, hotel huurauto parkeerplaats en retourvlucht. Hiervan krijgen wij zeker niet alles terug. Kunnen wij Ryanair aansprakelijk stellen hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Kleine lettertje van je annuleringsverzekering goed lezen....
Wat ontzettend balen zeg! Was het geen optie om dan maar met de auto te gaan?

Mijn annuleringsverzekering zou dit overigens wel dekken, dus daar zou ik nog eens naar kijken.
Heel erg balen, we hebben hier bijna huilend op de bank gezeten. Koffers gepakt. Vrij geregeld. De kinderen verheugde zich erop.

Er naar toe rijden is niet mogelijk. Veel te ver.

Verzekering hebben we gisteren meteen gebeld maar nu blijkt dat onder onze doorlopende reisverzekering geen annuleringsverzekering te vallen. Ik dacht dus van wel

De kans is klein dat we het terug krijgen dat weet ik maar proberen kan lijkt me
Wat ontzettend klote zeg
Balen TO! Helaas, je krijgt niks terug. Proberen bij je reisverzekering heeft ook geen nut. Je kunt enkel de huurauto plus acommodatie bellen en kijken of zij uit coulance je reis kunnen verplaatsen of tegen een aantrekkelijkere voorwaarde kunnen annuleren.

Bij Ryanair kan je uiteraard het volledige aankoopbedrag terugkrijgen, of kiezen om de vluchten te verplaatsen.
https://www.vlucht-vertraagd.nl/staking

Misschien heb je hier nog wat aan?
Het ligt eraan of het overmacht is, of gewoon de schuld van Ryanair. Dus wel belangrijk om de reden te achterhalen, liefst zwart op wit.

Heb je een rechtsbijstandverzekering, dan kunnen zij je helpen.

Is het de schuld van rayanair, dan heb zeker recht op schadevergoeding.
EU rechten vliegen

In deze link kun je lezen of je geld terug kunt krijgen.
Hotel hebben we gebeld en we hoeven maar 1 nacht te betalen. Als Ryanair 1 dag eerder was geweest hadden we het nog kosteloos kunnen annuleren. Autohuur bedrijf raadde ons aan een 'formulier' in te dienen. Ze konden ons echter niks beloven. Parkeerplaats was gisteren niet bereikbaar. Voor de vlucht heb ik refund aangevraagd.

Er werkelijk nooit over nagedacht dat dit zou kunnen gebeuren

Nu hebben we gisteravond maar met spoed 4 dagen Londen geboekt. Eigen auto dus geen vlucht die kan uitvallen en ik wilde toch iets doen. Kinderen zitten helemaal in het wij gaan weg sfeer. Moet alleen de korte broeken gaan verruilen voor spijkerbroeken.
Wat balen zeg! Fijn dat jullie toch nog iets gaan doen al is het anders dan je je had voorgesteld. Hopelijk wordt het een geweldige vakantie!
In de mail van Ryanair staat geen reden gegeven . Ik vermoed dat het de staking is omdat ik twee uur ervoor een waarschuwing zag op de site van het vliegveld. We hebben toen al meteen met Ryanair gebeld on te vragen of er problemen waren maar volgens hun ging alles gewoon door. Tot we dus twee uur later die mail kregen.

Reisverzekering heeft gisteren onze gegevens genoteerd en zou dit doorgeven aan onze rechtsbijstand verzekering. Die bellen ons terug (waren gisteren niet bereikbaar)
Hopelijk hebben jullie leuke dagen in Londen maar dat is wel omschakelen als je uitkijkt naar de zon.
Het is was inderdaad behoorlijk slikken. Die zonnebrand kan ik wel thuislaten
Jeetje dat is op zijn zachts gezegd k*t. Bij een doorlopende reisverzekering zit idd geen annuerlingsverzekering, deze moet je apart afsluiten.Vaak kan het tegelijk met je reisverzekering maar dan moet je wat aanvinken. Voor de volgende reis weet je het. Gelukkig is je hotel geregeld, hoop dat RyanAir nog iets doet voor jullie, maar volgens mij vallen deze dingen buiten de vergoedingsregel (waar overigens echt heel veel onder valt)

In ieder geval heel veel plezier in Londen!
Sjonge, balen! Maar Londen ook leuk.
Het is overmacht (staking ) dus geen vergoeding (logisch ) maar wel balen

Annuleringsverzekering zal ook niet thuis geven

Hotels willen nog wel eens coulant zijn
quote:lisbeth schreef op 28 april 2016 @ 08:03:

In de mail van Ryanair staat geen reden gegeven . Ik vermoed dat het de staking is omdat ik twee uur ervoor een waarschuwing zag op de site van het vliegveld. We hebben toen al meteen met Ryanair gebeld on te vragen of er problemen waren maar volgens hun ging alles gewoon door. Tot we dus twee uur later die mail kregen)

Met die gegevens (geen reden door Ryanair, jij hebt nog gebeld) schat ik in dat je sterk staat bij een schadeclaim. Ik zou even checken met EU Claim en dergelijke websites.

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad, schade werd door KLM eerst (standaard) afgewezen maar na nog een brief met verwijzing naar de EU regelgeving hebben ze vergoed.

Balen!!!!
Lisbeth, laat het me even weten als je tips voor Londen wil de komende dagen
Zeker welkom dropmaan! Ik ben er nog nooit geweest
Ik heb dit aan de hand gehad afgelopen januari. We zaten in Madrid, terugvlucht gecancelled. Ik kan je vertellen: je kunt fluiten naar een compensatie voor bijv. een eigen geboekte vlucht. Ryanair betaalt alleen de kosten van je bij hen geboekte vlucht terug. Voor mij nooit meer Ryanair.
anoniem_205709 wijzigde dit bericht op 28-04-2016 12:41
Reden: ..
% gewijzigd
O ja, bij ons was reden cancellation ook de staking van de luchtverkeersleiders. Dit maakte ook dat geen enkele vluchtvertraagd.nl-achtige site onze claim in behandeling wilde nemen. Kennelijk staat Ryanair hier dus redelijk sterk in (?!), als het de echte reden is van jullie cancellation.
Klopt, je hebt nergens recht van Ryanair.

Jaren geleden in Portugal vastgezeten door die vulkaan.

Later wel nog een flink bedrag van de reisverzekering teruggekregen.
quote:lisbeth schreef op 28 april 2016 @ 08:44:

Zeker welkom dropmaan! Ik ben er nog nooit geweestWaar komen jullie aan en verblijven jullie?
We komen morgen aan tot woensdag, premier in wembley

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven