Sloot & peuter

08-05-2016 18:41 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vet luxe-probleem, maar alles beter dan mn peuter opdreggen uit de sloot. Iemand idee-en voor een afscheiding aan de slootkant. Ik wil niet een hekwerk van 1,80 neerzetten, want daar word ik depri van. Maar mijn kleuter opdreggen word ik uiteraard nog depri-er van dus iemand idee-en?

Situatie

We gaan komende maand verhuizen naar een huis met een fantastische tuin jawel een sloot (minder fantastisch). Het is echt een enorm lange tuin, (denk circa 45 meter, en een verdomd grote sloot.

Nu heb ik een uberactieve peuter die echt op alles klimt en induikt (hij kan nog niet zwemmen). Ik heb me helemaal suf gepinterest om iets te vinden, maar blijkbaar is dit een Hollands luxeprobleem

Zelf dacht ik om halverwege een afscheiding te maken met struiken framboos of braam (iig iets wat prikt en onze onderzoekende peuter op afstand houdt) en aan de slootkant plexiglas waar hij niet echt z'n voetjes tussen of op kan wurmen. De slootkant is namelijk nogal ver weg mocht het toch misgaan, dus een extra hindernis lijkt me wel handig. (en nee ernaast staan helpt niet, kind heeft zich vorige week terwijl ik ernaast stond over het hekwerk bij grootouders in de sloot getorpedeerd, dus ja het moet redelijk kleuterhufterproof zijn:)
anoniem_274263 wijzigde dit bericht op 08-05-2016 18:44
Reden: spelfout
% gewijzigd
quote:Kaatje31 schreef op 08 mei 2016 @ 19:12:

Ik lees hier tips over een zwemvest..... Zwemvest geeft volgens mij ook geen veiligheid. Dan kunnen ze alsnog met het hoofdje in het water hangen. Je moet dan voor een reddingsvest gaan, die hebben een kraag waardoor het hoofdje naar boven draait. Is mij verteld toen we op zoek waren naar een zwemvest voor op de boot. Is dus een reddingsvest geworden.Ja die bedoel ik ook....met die kraag.
Het schijnt dat je peuters wel kunt (laten) leren hoe ze zich moeten draaien als ze in het water terecht komen. Dus ik zou zelf in elk geval eens op zoek naar peuter-overleven. Geen idee hoe het heet maar het moet bestaan.

Aan het einde van je tuin brandnetels, is dat nog een optie. Daar gaat ie gegarandeerd nooit meer overheen als ie ook maar één blaadje gevoeld heeft. Desnoods één brandnetel en de rest dovenetels.

Framboos staat hier in de tuin, daar ga je spijt van krijgen. Want als dat eenmaal aan de gang gaat is het bijna niet meer weg te krijgen. En ooit wil je die sloot juist wel kunnen bereiken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Water trekt. Ik zou het echt heel goed afschermen. Het is maar voor en paar jaar. Ik laat bv mijn kinderen ook nooit alleen in de tuin nu ze nog klein zijn. Dat is het nadeel van wonen aan het water. Wel heb ik een hek. Maar ik laat ze nooit zonder toezicht in de tuin.

Gelukkig verhuizen wij over 2 weken naar ons nieuwe huis, wat niet aan het water ligt. Het spijt me, maar die eerste jaren als ze zo klein zijn heb je gewoon nooit een moment rust. Ik ben er echt altijd bij en zo gaat dat bij iedereen hier in de straat.

Als ze groter zijn is het water juist weer leuk voor ze.
Een steenkorf dan?
Ha dank allen, wat een snelle reacties allemaal. Heel fijn dat er meegedacht wordt. Allerlei opties die ik nog niet bedacht had, schapenhek, reddingsvest, die stevigere hekken, hekwerk 1 meter terugplaatsen ed. Kippengaas helaas geen optie, te zwak, en klimt hij in (yup...).

dat stroomdraad Soms neig ik ernaar om kind aan tuigje te doen zoals bij geiten Want echt zelfs terwijl ik er naast staat lanceert hij zichzelf nog de sloot in over een hekwerk van 40 cm Dus voor mij is het een utopie dat altijd onder toezicht helpt, zelfs dan gaat het fout.

Kleine gaat overigens vervroegd op zwemles

Framboos blijft ook nog wel een interessante hindernisbaan. T klopt dat die dingen gaan 'lopen' door je tuin, maar vind ik niet erg, ruimte zat:) Kortom dank allen voor de tips, kort maar krachtig topic, maar hier kan ik zeker wat mee!

Dank!
Tuigje in de tuin. Had ik vroeger ook, ook een sloot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wat dacht je van een stroomdraadje, doen ze met koeien, varkens, paarden, honden en wie weet ook met kinderen.

grote voordeel dat jij niet tegen een hek aan hoeft te kijken
quote:ted63 schreef op 08 mei 2016 @ 20:19:

wat dacht je van een stroomdraadje, doen ze met koeien, varkens, paarden, honden en wie weet ook met kinderen.

grote voordeel dat jij niet tegen een hek aan hoeft te kijken Een kind heeft toch zo door hoe hij onder of over dat draadje moet.
hekwerk van 1.80 minimaal. niet op bezuinigen! en kind altijd in de gaten houden, ook via de tuin van de buren kan hij bij de sloot komen
Je hebt ook zwembad-alarmen, dat heb ik wel eens gezien op TV. Dat lijkt me alsnog levensgevaarlijk. Het alarm gaat pas af als een kind in het water valt. Ik zou zelf gaan voor dat hoge hek voor de komende jaren. Je peuter is nu nog klein, maar mijn bijna 4 jarige is met dit weer echt niet binnen te houden. Dan is veilig in de tuin spelen wel zo fijn. Ik kijk regelmatig wat ze doet, maar ik hoef er niet de hele dag bij te zitten. Wij hadden "vroegah" een hele mooie vijver in de tuin. Toen de oudste 1 werd hebben we deze verruild voor een extra zitje.
quote:manguepina schreef op 08 mei 2016 @ 19:34:

Ha dank allen, wat een snelle reacties allemaal. Heel fijn dat er meegedacht wordt. Allerlei opties die ik nog niet bedacht had, schapenhek, reddingsvest, die stevigere hekken, hekwerk 1 meter terugplaatsen ed. Kippengaas helaas geen optie, te zwak, en klimt hij in (yup...).

dat stroomdraad Soms neig ik ernaar om kind aan tuigje te doen zoals bij geiten Want echt zelfs terwijl ik er naast staat lanceert hij zichzelf nog de sloot in over een hekwerk van 40 cm Dus voor mij is het een utopie dat altijd onder toezicht helpt, zelfs dan gaat het fout.

Kleine gaat overigens vervroegd op zwemles

Framboos blijft ook nog wel een interessante hindernisbaan. T klopt dat die dingen gaan 'lopen' door je tuin, maar vind ik niet erg, ruimte zat:) Kortom dank allen voor de tips, kort maar krachtig topic, maar hier kan ik zeker wat mee!

Dank!Nou ja waarom niet? Als het je niet lukt om minder dan een paar seconden weg te kijken van je kind.. Ze zijn echt snel soms maar weglopen, over een hek? dan moet je toch wel langer dan een paar minuten niet opgelet hebben lijkt me. Dus , gewoon een tuigje.
Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik toch gaan voor dat hekwerk van 1.80. Het gaat maar om een paar jaar, als je het echt helemaal zat bent dan sloop je dat hekwerk weer. Voor de tussentijd kun je er toch klimplanten tegen zetten (eventueel een poortje maken als je zelf nog een steiger hebt).
Hekje, schrikdraadje bovenlangs, stroomklok eraan, en klaar toch?
zoiets?

Lager maar of het peuterhufterproof is weet ik niet:

Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
http://www.sitconsecurity.be/kinder-alarm.html
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Die laatste foto vind ik best mooi! Maar waarom hebben die mensen een net om een ingegraven trampoline?
Wij nemen een schutting met horizontale lamellen die je als jaloezien open kunt zetten:)!
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 08 mei 2016 @ 20:54:

Die laatste foto vind ik best mooi! Maar waarom hebben die mensen een net om een ingegraven trampoline? om te voorkomen dat je op je kop in het gazon belandt
1.80 hoog. Geen enkele twijfel.

Onze peuter wist alles te benutten om ergens op te klimmen, dus een lager hekwerk was geen optie.

Emmers, plantenbakken, tuinstoelen, tafeltje, Duplo-emmertjes. En dat kun je ook nog allemaal op elkaar stapelen.

Als je even goed je omgeving scant, heb je zo genoeg klautermateriaal bij elkaar. En als je het slim aanpakt, dan verzamel je het allemaal in porties, zodat je je actie heel snel kunt uitvoeren als je ouders even afgeleid zijn.

Ja, ik spreek uit ervaring.
Zou voor mij serieus een reden zijn om het huis niet te kopen!!
quote:Franjestaart schreef op 08 mei 2016 @ 20:59:

Wij nemen een schutting met horizontale lamellen die je als jaloezien open kunt zetten:)!Ja en die ook prima als trap dienst kunnen doen
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2016 @ 21:14:

Zou voor mij serieus een reden zijn om het huis niet te kopen!!+1
quote:neweve schreef op 08 mei 2016 @ 20:49:

zoiets?

[afbeelding]

[afbeelding]

Lager maar of het peuterhufterproof is weet ik niet:

[afbeelding]

[afbeelding]Optie 1 is het ideale klimrek voor een peuter met kleine voetjes. Die zou ik niet doen. Ik denk dat het nog eerder uitnodigt dan afschrikt.
Is niet grappig Gelderka! Kinderen zien GEEN gevaren!
quote:mendy schreef op 08 mei 2016 @ 21:17:

[...]

Optie 1 is het ideale klimrek voor een peuter met kleine voetjes. Die zou ik niet doen. Ik denk dat het nog eerder uitnodigt dan afschrikt.Als je dieren wilt is het misschien leuk om aan het eind van de tuin een konijnen/kippenren te maken, over de breedte van de tuin. Je kijkt er doorheen en houdt je uitzicht, leuk voor jullie kind en hij kan niet bij de sloot komen (alleen even opletten of hij er aan de zijkanten niet langsaf kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven