Eigenlijk ten einde raad.

17-05-2016 18:03 49 berichten
Beste viva dames (en heren),

Ik ga niet zeggen dat ik dood wil, maar het gaat slecht. Steeds als ik weer een beetje opfleur val ik weer terug in mijn verslaving en angsten. Ik ben opgenomen geweest, heb therapie gehad, maar nu weet ik het even niet meer. Ik merk dat ik niet voor mezelf wil knokken, dat ik geen relatie wil en dat ik geen normaal leven wil leiden, alleen omdat ik het ben. Ik verafschuw mezelf en ik kan niet langer met dit gevoel rondlopen. Ik weet sindskort dat ik een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heb (of iig trekken daarvan), maar ik vind dat maar moeilijk accepteren. Ik wil niet zo zijn.

Ik vind mezelf gewoon verschrikkelijk, daar komt het eigenlijk op neer. Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is die daar anders over denkt. Ik weet dat het gras zeker niet overal groener is, maar ik heb niet het idee dat ik ooit een "normaal" persoon met een "normaal" leven ga worden, laat staan gelukkig met mezelf worden.

Kortom, ik weet niet wat ik met mezelf aan moet meer en word zo ontzettend moe van mezelf.

Ik weet dat ik het nu als topic plaats, maar ik moet eens in de zoveel tijd het één en ander gewoon van me afschrijven en dat doe ik liever met wat feedback.
Alle reacties Link kopieren
Het leven komt zoals het komt. En iedereen heeft wel iets geks/aparts. En met zo´n tekst schiet jij natuurlijk niks op.

Heb je nu wel nog therapie dan??
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Heb je een sociaal leven? Hoe gaat het daarmee? Lukt het je om contacten te onderhouden? Heb je werk? Heb je een dagritme? Het niet blij zijn met jezelf is één, dat zijn wel meer mensen niet, waar het omgaat is of je een manier weet te vinden om er toch wat van te maken.
Allereerst dikke knuffel

Ehm, je vindt jezelf verschrikkelijk? Wie ben jij dan, de toeschouwer met het oordeel of degene die beoordeeld wordt?

En wie ben jij? Waar ben jij goed in en waar beleef je plezier aan? Wanneer ben je compleet in je element?
--
Maar ik haat het dus dat ik niet blij ben. Ik zie er volgens anderen goed verzorgd uit, hoor regelmatig dat ik intelligent genoeg ben, maar ik ben steeds weer opzoek naar die bevestiging. Niemand die mij die kan geven en ik zelf al helemaal niet.

Op dit moment geen werk, wel wat sociale contacten. Toch blijf ik afspreken eng vinden, bang voor het oordeel van een ander en bang dat mijn angsten het overnemen. Dit heb ik uiteraard niet bij een vriendin waar ik al 10 jaar over de vloer kom. De rest wel.

Op dit moment geen hulp.
quote:tinnifin schreef op 17 mei 2016 @ 18:12:

Allereerst dikke knuffel

Ehm, je vindt jezelf verschrikkelijk? Wie ben jij dan, de toeschouwer met het oordeel of degene die beoordeeld wordt?

En wie ben jij? Waar ben jij goed in en waar beleef je plezier aan? Wanneer ben je compleet in je element?

Ik beoordeel mezelf en ben er van overtuigd dat mensen mij door diezelfde bril zien en dat maakt mij onzeker.

Wie ik ben? Ik vind het niet eens leuk om dit te beantwoorden en er echt over nadenken al helemaal niet..
Het komt er eigenlijk op neer.

Wil ik veranderen, wil ik van mijn verslaving en angsten af, dan moet ik dit puur voor mezelf doen.

Maar dit lukt gewoon niet.
Ik denk dat je pas kun leren omgaan met een ontwijkende persoonlijkheid wanneer je ontwijkende persoonlijkheid niet ontwijkt maar accepteert. Er zijn nou eenmaal mensen met een angstige en ontwijkende grondslag...dat is op zich niet slecht. Behalve wanneer je drugs gaat gebruiken om het onderdrukken dan wel wanneer je je te veel intrekt aan het gewone leven. Therapie soms in een groep kan je helpen om het hanteerbaar te maken zodat je gelukkig kunt zijn ook wanneer onlogische gedachten een x de kop op steken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat je pas kun leren omgaan met een ontwijkende persoonlijkheid wanneer je ontwijkende persoonlijkheid niet ontwijkt maar accepteert. Er zijn nou eenmaal mensen met een angstige en ontwijkende grondslag...dat is op zich niet slecht. Behalve wanneer je drugs gaat gebruiken om het onderdrukken dan wel wanneer je je te veel intrekt aan het gewone leven. Therapie soms in een groep kan je helpen om het hanteerbaar te maken zodat je gelukkig kunt zijn ook wanneer onlogische gedachten een x de kop op steken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat versta jij onder een normaal leven? Wat voor de een normaal is, is voor de ander een verschrikking.

Het is een cliche, maar je moet leren om jezelf goed te vinden zoals je bent. Jij en jij alleen moet het je hele leven met jou doen en dan kan je jezelf niet leuk vinden, maar dan schiet het niet op.

Iedereen, ook jij, heeft goede dingen. Zoek uit waar je goed in bent en maak daar gebruik van. Je eigenwaarde schiet daarvan omhoog!

Verder: denk niet na voor anderen. Je weet niet wat de ander denkt en als diegene jou een leuk mens vindt, dan vindt diegene dat. Geloof dat dan ook! Vergelijk jezelf nou maar gewoon niet met vriendinnen of weet ik veel wie. Zij zijn jou niet en jij bent hun niet.

quote:mayamay schreef op 17 mei 2016 @ 18:18:

[...]

Ik beoordeel mezelf en ben er van overtuigd dat mensen mij door diezelfde bril zien en dat maakt mij onzeker.

Wie ik ben? Ik vind het niet eens leuk om dit te beantwoorden en er echt over nadenken al helemaal niet..

Liefje, ik kan je verzekeren dat anderen jouw bril niet ophebben. Sterker nog; het interesseert de meesten geen jota hoe jij eruit ziet, welke kleding of schoenen je draagt of welke make-up je ophebt. Als jij niet met knalpaars haar rondloopt val je echt niet op, ook al denk je van wel.

En het maakt voor jou niks uit, maar bijna iedereen denkt dat het anderen wel boeit, anders zouden we ons niet douchen, aankleden, optutten, parfum kopen, of cremes, of lippenstift.

Je mag gewoon zijn wie je zijn wil. En als je jezelf wilt zijn, dan is dat helemaal prima hoor.

Als je niet wilt nadenken over wie je bent, misschien wil je dan eens nadenken over wat je leuk vindt en je daarop richten. Vind je wandelen fijn, ga dan het bos in, of naar het strand. Vind je borduren leuk, koop dan een mooi pakket. Houd je van muziek, zoek dan leuke liedjes om mee te brullen. Of leer blokfluiten, of ga bij een koor.

Wie ben ik? Heel eerlijk, ik heb geen idee. Ik ben dochter, stiefdochter, schoondochter, moeder, vrouw, poetsvrouw, personeel (van de katten), vriendin, buurvrouw, één van de zwemdames, één van het koor. Wie ik ben is afhankelijk van wie je het vraagt. Maar ik doe de dingen die ik leuk vind om te doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Eens met Viva-Amber. Waar het op neerkomt is dat jij jezelf niet kunt accepteren. Je denkt dat pas als je van je angsten en verslaving af bent, je de moeite waard bent. Het is echter juist die gedachte die het probleem vormt, niet die angst. Laat die verwachtingen naar jezelf toe los. Probeer onder ogen te zien dat je niet perfect bent, en dat ook niet hoeft te zijn. Jij bent ok, ook met die angsten en zelfs met die verslaving ben je ok.

Wat is trouwens je verslaving? En in hoeverre beheerst die je leven?
Wat een enorm aantal topics in psyche de laatste tijd zeg. Je zou denken dat half Nederland psychotisch is geworden.

Waar kan dit aan liggen?
quote:zkr623 schreef op 17 mei 2016 @ 18:33:

Wat een enorm aantal topics in psyche de laatste tijd zeg. Je zou denken dat half Nederland psychotisch is geworden.

Waar kan dit aan liggen?Dat mensen er meer open over zijn en er meer bewust van zijn...
En een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heeft niks met psychoses te maken...
JE HOEFT NIET UIT TE LEGGEN

DAT JE NU EVEN NIET LACHT

IK GEEF JE GRAAG EEN KNUFFEL

IN DE HOOP DAT DE PIJN WAT VERZACHT

Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Je wil niet zo zijn, schrijf je. Kun je daarin de motivatie vinden om het harde werken voort te zetten?
Vroeger maakte ik mij ook druk als ik op bezoek ging, en ik een drukke kamer binnen kwam, vroeg me af of ze mij wel aardig vinden....

Nu kijk ik rond en bedenk ik mij of ik hun aardig vind.

Je moet je niet druk maken over wat mensen van je vinden.

Probeer je gedachtes om te buigen..
Je moet ook proberen om je niet te focussen op je problemen.

Als je daar teveel op focus, dan voel je je steeds rotter.

Probeer te focussen op mogelijkheden, wat je aandacht geeft dat groeit..
quote:tsjatsjietsjie schreef op 17 mei 2016 @ 18:45:

Je moet ook proberen om je niet te focussen op je problemen.

Als je daar teveel op focus, dan voel je je steeds rotter.

Probeer te focussen op mogelijkheden, wat je aandacht geeft dat groeit..Dit is een mooie, en zo waar.
Zoek een therapeut met wie het klikt. Als het met de ene niet klikt, zoek je gewoon naar een andere.

En lieverd, wat maakt het uit dat je niet geschapen bent volgens een wensdroom van een of andere abstracte fictieve medemens? Je bent er nu eenmaal, dat moet de wereld dan maar lekker accepteren. Wedden dat alleen jij daar wakker van ligt? Wedden dat jij er gewoon mag zijn?
En wat is trouwens een normaal persoon?

Er zijn veel zoveel mensen en iedereen is anders, maakt toch niks uit als je ontwijkend bent, er zijn heel veel mensen op zichzelf. Niet naar fake book kijken btw.
Lieffie, je bent mij vergeten. Als je zegt dat niemand je de moeite waard vindt, hee, en ik dan? Ik ben en blijf heel erg trots op je. Je bent ontzettend de moeite waard, intelligent, ambitieus en elegant mens als je bent.

Chatten met 113 online, kan heel erg opluchten, echt waar. Ze weten daar goed wat ze moeten zeggen, om je net dat beetje kracht in jezelf terug te vinden. Doen hoor, echt, op de zware momenten. Ik vind je iig een geweldig mens!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Een persoonlijkheidstoornis betekent dat jij er zelf last van hebt omdat je gedrag te veel afwijkt van 'normaal'. Er mee leren omgaan kan je wel degelijk helpen. Je bent niet de enige. Er zijn meer mensen zoals jij.
Ga als de sodemieter weer hulp zoeken. zeker bij verslaving en terugval gevaar blijf je gewoon hulp nodig hebben. Geen idee over wat voor verslaving je het hebt. Misschien is het een idee om naar een AA of NA bijeenkomst bij jou in de buurt te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven