Eindelijk rust in mijn hoofd

18-05-2016 22:21 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jarenlang worstelen met ernstige psychiatrische problemen, heb ik eindelijk rust in mijn hoofd. Het gaat de afgelopen jaren steeds beter, ik ben tevreden me mezelf en mijn leven. Soms voel ik me eenzaam, soms somber, maar ik heb er vrede mee.

Zijn er nog mensen hier die eindelijk vrede hebben met hun situatie?
Ik niet, ik ben nog hard aan het knokken ervoor. Hoe heb je dat bereikt?
Fijn voor je
Was het maar waar.

De zoveelste terugval hier.
quote:Pumpkin88 schreef op 18 mei 2016 @ 22:31:

Ik niet, ik ben nog hard aan het knokken ervoor. Hoe heb je dat bereikt?Als ik het in 1 zin moest zeggen, is dat ik alles heb meegemaakt wat ik niet wou meemaken en toch ben ik er beter uitgekomen. Dus ik heb geen vrees meer voor tegenslagen, ook niet mijn grootste angsten.
Wat goed zeg en wat fijn voor je. Hier gaat het na jaren van ernstige problematiek ook steeds beter en hoewel het nog niet altijd makkelijk is, gaat het steeds beter en duren mijn sombere buien steeds korter (vaak nog maar een weekje, hooguit twee, een paar keer per jaar). Trots op wat ik heb bereikt.

Wat fijn dat voor jou hetzelfde geldt en ik hoop dat, de mensen voor wie dit nog niet geldt, hoop halen uit dit topic.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 18 mei 2016 @ 22:47:

[...]

Als ik het in 1 zin moest zeggen, is dat ik alles heb meegemaakt wat ik niet wou meemaken en toch ben ik er beter uitgekomen. Dus ik heb geen vrees meer voor tegenslagen, ook niet mijn grootste angsten.

Dat is fijn.

Ik ben er niet beter uitgekomen.

Zodra ik stop met vechten kan ik net zo goed voor de trein gaan liggen.

Dus vecht ik door, de ene dag wat harder dan de andere.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 22:51:

[...]

Dat is fijn.

Ik ben er niet beter uitgekomen.

Zodra ik stop met vechten kan ik net zo goed voor de trein gaan liggen.

Dus vecht ik door, de ene dag wat harder dan de andere.Nou dat is jammer om te horen. Maar het heeft mij jarenlang geduurd en het werd slechter voordat het beter werd. Misschien zal het ook zo zijn voor jou.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 18 mei 2016 @ 22:55:

[...]

Nou dat is jammer om te horen. Maar het heeft mij jarenlang geduurd en het werd slechter voordat het beter werd. Misschien zal het ook zo zijn voor jou.Nee hoor, het wordt nooit beter dan dat het nu is.
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 22:56:

[...]

Nee hoor, het wordt nooit beter dan dat het nu is.Hoe weet je dat?
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 18 mei 2016 @ 22:58:

[...]

Hoe weet je dat?Omdat ik weet wat voor stoornis ik heb
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 23:01:

[...]

Omdat ik weet wat voor stoornis ik heb Ook chronisch depressieve stoornis toevallig?
quote:SpringDing schreef op 18 mei 2016 @ 23:05:

[...]

Ook chronisch depressieve stoornis toevallig?Nee, bipolaire stoornis I.
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 23:10:

[...]

Nee, bipolaire stoornis I.

Komt in de buurt.

Je weet dát het na een goede periode weer mis gaat, maar niet wanneer.
quote:Moirai schreef op 18 mei 2016 @ 23:10:

[...]

Nee, bipolaire stoornis I.Tja, ik heb die diagnose ook gehad. En schizofrenie, en PTSS, het wisselde over de jaren heen. Ik heb nog steeds die diagnoses, maar ik kan er prima meeleven. Er zijn nu ook hele bewegingen waar bij je je aan kan sluiten voor een maatschappij die beter gericht is op deze doelgroep.
Leuk dat je rust vond in jouw hoofd. Tevreden zijn met jezelf en je leven is volgens mij belangrijk om innerlijke rust te vinden. Sinds ik mediteer (Falun Dafa) voel ik mij ook veel rustiger en kan gemakkelijker omgaan met stress en tegenslagen, kan meer verdragen. Het leven lijkt gewoon een stuk gemakkelijker hoewel er niets veranderde in mijn leven. Maar ben zelf veranderd en leerde alles lichter op te vatten wat meer rust gaf in mijn hoofd. Groet, Kayanne
Be kind anyway :-)
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 18 mei 2016 @ 23:17:

[...]

Tja, ik heb die diagnose ook gehad. En schizofrenie, en PTSS, het wisselde over de jaren heen. Ik heb nog steeds die diagnoses, maar ik kan er prima meeleven. Er zijn nu ook hele bewegingen waar bij je je aan kan sluiten voor een maatschappij die beter gericht is op deze doelgroep.

Ik ben geen doelgroep.

Ik heb een intensieve baan, volg een studie en heb de zorg voor een kind.

Ik redde me voor de stoornis uitstekend en nu werk ik er dagelijks hard voor.

Ik vind dat er meer dan genoeg gedaan wordt voor doelgroepen.
quote:SpringDing schreef op 18 mei 2016 @ 23:11:

[...]

Komt in de buurt.

Je weet dát het na een goede periode weer mis gaat, maar niet wanneer.

Klopt.

Helaas komt de destructie altijd na de depressie.
quote:ikkanffniksverzinnen schreef op 18 mei 2016 @ 22:47:

[...]

Als ik het in 1 zin moest zeggen, is dat ik alles heb meegemaakt wat ik niet wou meemaken en toch ben ik er beter uitgekomen. Dus ik heb geen vrees meer voor tegenslagen, ook niet mijn grootste angsten.Dat laatste herken ik zeker. Ik heb nu zo'n beetje alles wel meegemaakt, tot dakloos worden tot een woningbrand tot een partner met een stoornis etc etc aan toe. En nu is er eigenlijk niks of niet veel meer, waar ik niet eerder mee in aanraking ben geweest. Ik heb gelukkig geen kinderen, ik heb jong gemerkt dat ik dat niet aan zou kunnen. Ik ben blijkbaar bijna onverwoestbaar.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Een bipolaire stoornis of schizofrenie kun je niet wisselend wel of niet hebben.. Dat heb je of dat heb je niet. Je hebt ook niet de ene keer wel diabetes en de andere keer niet. Er word een hoop gediagnosticeerd in de psychiatrie en lang niet altijd juist. Fijn dat er nu rust in je leven is. Ik hoop voor je dat dat zo blijft!
niks moet en alles mag
Als je ermee kunt leven, daar gaat het om.

Ik kon er altijd mee leven, tot voor bijna twee jaar geleden.

Tijdens een manische periode heb ik mijn relatie verwoest en mijn bedrijf om zeep geholpen.

Ik kan er nog steeds niet mee leven...ik mis hem en dat leven ontzettend.

Nu heb ik geen rare ideeën meer, maar het heeft er flink ingehakt. Voor de zoveelste keer, alleen ditmaal kan ik het niet verwerken.

Compleet vastgelopen.

Hopelijk komt er ooit een dag dat ik ook kan zeggen dat ik er sterker ben uitgekomen.

Ik ben zo bang dat ik altijd zo verschrikkelijk verdrietig ga blijven om wat er is misgegaan tijdens een slechte periode. Dat ik altijd zo onzeker en blijf en spijt blijf houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven