Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:mienietjefietje schreef op 19 mei 2016 @ 21:53:

En je druk maken over de slavernij van eeuwen geleden....maar de armeense genocide.......wir haben es nicht gewusst!Erger nog: daar had ze geen mening over.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 19 mei 2016 @ 22:07:

[...]m

Erger nog: daar had ze geen mening over. Zwarte piet on the brain.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ik ben overigens best voorstander van de zwarte piet discussie hoor.

Als er echt mensen gekwetst zijn dan is het geen slecht idee om eens te kijken hoe het anders kan.

En toch zit Sylvana heel snel in mijn irritatiezone.
Stressed is just desserts spelled backwards
En wat ze zei over Ebru Umar, daar vielen veel mensen over, maar ze had wel een punt.

Ik denk ook dat Ebru haar strijd beter in Nederland kan voeren, hier mag ze zeggen wat ze denkt, in Turkije niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Okeee Ik denk, ga ff zoeken wat denk precies inhoud.Het begint al goed "wij zijn allemaal Nederlanders"

Eh waarom dan dat statement over islamitisch onderwijs? We hebben ook geen scholen waar boeddhisme, hindoeïsme of waar sikh kinderen naar toe gaan.

Er zijn idd joodse scholen maar die staan los van het reguliere onderwijs, in tegenstelling tot islamitische scholen die regulier gewoon vervangen én gesubsidieerd worden.

Hoezo noem je jezelf dan nederlander als je je niet eens wil richten op ons onderwijs?
quote:Maleficent schreef op 19 mei 2016 @ 22:10:

En wat ze zei over Ebru Umar, daar vielen veel mensen over, maar ze had wel een punt.

Ik denk ook dat Ebru haar strijd beter in Nederland kan voeren, hier mag ze zeggen wat ze denkt, in Turkije niet.

Daar heeft ze wat mij betreft helemaal geen punt.

Dat zwarte Piet aan een update toe is ben ik het dan wel weer helemaal mee eens.
quote:nina1966 schreef op 19 mei 2016 @ 22:12:

Okeee Ik denk, ga ff zoeken wat denk precies inhoud.Het begint al goed "wij zijn allemaal Nederlanders"

Eh waarom dan dat statement over islamitisch onderwijs? We hebben ook geen scholen waar boeddhisme, hindoeïsme of waar sikh kinderen naar toe gaan.

Er zijn idd joodse scholen maar die staan los van het reguliere onderwijs, in tegenstelling tot islamitische scholen die regulier gewoon vervangen én gesubsidieerd worden.

Hoezo noem je jezelf dan nederlander als je je niet eens wil richten op ons onderwijs?

Sorry, maar als je zo slecht geïnformeerd bent kun je gewoon beter je mond houden.

We hebben namelijk al jaren Hindoescholen, en Boedhistische scholen die net als Joodse scholen gewoon gefinancierd worden door de overheid. Net als overigens al die Katholieke en Protestants Christelijke scholen.

Die laatste slaan ook echt nergens op. Meer dan de helft van de scholen zijn Christelijk, dit terwijl bijna niemand meer geloofd.
quote:Maleficent schreef op 19 mei 2016 @ 22:09:

Ik ben overigens best voorstander van de zwarte piet discussie hoor.

Als er echt mensen gekwetst zijn dan is het geen slecht idee om eens te kijken hoe het anders kan.

En toch zit Sylvana heel snel in mijn irritatiezone.Ze zijn gekwetst of ze willen gekwetst zijn?
quote:jo12345 schreef op 19 mei 2016 @ 22:17:

[...]

Sorry, maar als je zo slecht geïnformeerd bent kun je gewoon beter je mond houden.

We hebben namelijk al jaren Hindoescholen, en Boedhistische scholen die net als Joodse scholen gewoon gefinancierd worden door de overheid. Net als overigens al die Katholieke en Protestants Christelijke scholen.

Die laatste slaan ook echt nergens op. Meer dan de helft van de scholen zijn Christelijk, dit terwijl bijna niemand meer geloofd.

Klopt. Slechte zaak overigens. Wat mij betreft is iedereen vrij in elk sprookje te geloven.

Ik zou echter niet weten waarom in een seculiere samenleving de overheid daar aan mee zou moeten betalen.
Er zijn een paar mensen die ik wegzap op tv en daar valt mevr simons ook onder.
Wat een jankerd die Sylvana Simons, en die Denk vind ik een enge club, die gaat volgens mij niets goeds voortbrengen

Een goede vriend van mij is ook lyrisch over die club en wil zich er ook bij aansluiten, onbegrijpelijk
Vieze racist is ze. De Armeense genocide ontkennen.
quote:damocles schreef op 19 mei 2016 @ 22:07:

[...]

Erger nog: daar had ze geen mening over.

Ze had zichzelf duidelijk helemaal klemgeluld en keek wanhopig naar partijgenoot Kuzu die haar eruit moest redden.

Ongelooflijk, wat heeft dat mens zichzelf gigantisch voor paal gezet.
Nothing happens for a reason
Ik was vooral benieuwd hoe segregatie tot harmonie kan leiden. Weet iemand al hoe ze dat uitleggen? Zo van, als we apart van elkaar leven, kunnen we elkaar beter respecteren? Het werkt ook in de Schilderswijk.

Ik vind Sylvana niet zo aardig. Sorry Silvana. Die zegt vast zoiets terug, als ik dat zou zeggen als: zeker omdat ik zwart ben he. Nee Sylvana, echt niet! Ik vind je gewoon altijd zo boos. Ik wil best aanhoren hoe ik bijdraag tot discriminatie, gewoon alleen maar omdat ik een wit velletje heb maar die boosheid, hou die bij je aub. Ik ben onschuldig.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:mienietjefietje schreef op 19 mei 2016 @ 21:47:

Dat ze echt denken dat ze die verschillende bevolkingsgroepen Kunnen verenigen er is geen grotere discriminatie dan tussen turken en marrokanen, of tussen surinamers en hindustanen van surinaamse afkomst. Hoe die met elkaar omgaan......daar lusten de honden geen brood van!

Da's ook mijn ervaring. Ik ben dus ook benieuwd.

Maar dan krijg je dus politiek waar bij elk weerwoord, kritiek etc de racisme kaart getrokken gaat worden. Vermoeiend. En volgens mij hebben we al zo'n type in de Kamer zitten, dat professioneel verontwaardigd is.

Vandaag stond in nrc wat DENK o.a. wil. Op basisschool en voortgezet onderwijs VERPLICHT Arabisch, Turks en Chinees....

En dat Complotdenkers waarheidsvinders worden genoemd. Enzo.

Ik vind Sylvana niet bijzonder, maar vraag me af wat ze bij DENK gaat doen. Had haar hoger ingeschat. Maar goed. Tegen het eind van het jaar zal DENK wel rollebollend over straat gaan. En komt dat vast door Nederland. ...
Nico Dijkshoorn reageerde ijzersterk met zijn gedicht gisteren.
Ach, Sylvana Zeurmans. Talentloze golddigger, voormalige C-ster bij de commerciele omroep. Ging toen ze het slaapverwekkende boekenprogramma "Kaft" presenteerde ineens een bril dragen om er intelligent (?) uit te zien? Is nooit echt doorgebroken. Beunt nu af en toe bij als tafeldame bij DWDD als er verder niemand anders kan.

Mauwt over zwarte Piet maar toen ze bij TMF als vj werd neergezet om soulplaatjes aan elkaar te kwekken hoorde je haar niet over typecasting. Want waarom deed nou juist zij de soul en R&B en niet een Tooske of Isabelle of Fabienne dit programma? Omdat Zeurmans in het soul en R&B plaatje paste.....
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik mag haar niet en vind haar niet sympathiek. Maar dat vond ik vroeger al toen ze nog VJ was bij TMF en daar heel onsympathiek de videootjes presenteerde

Maar ze moet doen waar ze zin in heeft. Ik gok dat ze het niet lang gaat volhouden bij clubje DENK.
Ik weet nooit zo goed wat ik van Sylvana moet vinden. Ze heeft oms echt wel gelijk, maar de grootste denker van onze tijd is het ook niet. Ik snap gewoon niet zo goed dat je überhaupt nog in nieuwe populistische partij nummer 1000 kunt geloven. Ik denk dat Nederland veel meer heeft aan een kiesdrempel en mensen die echt politiek iets willen betekenen eerst met bestaande politieke partijen moeten gaan praten. Met mediahype, 2 zetels, drama, afsplitsing dan wel stille dood is niemand gebaat. Plus dat we met die kiesdrempel ook eindelijk eens van die middeleeuwse SGP af zijn!
Wauw dit wist ik nog niet!

Ik vind haar mega stom. Dat denk klinkt inderdaad eng en kuzu de lijsttrekker is dom.

Kortom: veel vermaak tot de komende verkiezingen en hopelijk daarna
OMG
Ow ja, TMF. Daar ken ik haar van. Indoctrinatie tijdens de puberjaren, omdat ik van muziek hou. En dan denkt je brein echt dat je haar leuk vindt. Ik dacht eerst, wat een leuk mens. Tot ze voor zichzelf ging spreken.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Sylvana is iemand die haar visie koste wat kost wil doordrukken, ook als ze daarmee de sympathie voor een goede zaak volledig naar de vernieling helpt. Het resultaat is dat ze het tegenovergestelde weet te bereiken.

Sylvana heeft een negatieve inborst. Alles deugt niet/is tegen haar/tegen minderheidsgroepen. Met als gevolg dat men zich volledig aan haar ergert, en het goede doel over het hoofd ziet, of negeert vanwege haar geblaat over de zaak.

Conclusie: Sylvana roept/wekt negatieve gevoelens op. En dat komt niet ten goede van de zaken waar zij zich voor wil inzetten.

Ze is dus niet geschikt als rolmodel/woordvoerder/gezicht etc voor een dergelijke beweging.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Tja juno, tis maar net hoe je ertegenaan kijkt, okee, veel vermaak, maar hoeveel intelligente mensen blijven er over om het land te besturen?
quote:mienietjefietje schreef op 19 mei 2016 @ 22:07:

Sylvana is zowat de enige vrouw waar die hoofddoek een verbetering zal zijn.Of een monddoekje.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Sapsorrow schreef op 19 mei 2016 @ 22:53:

Tja juno, tis maar net hoe je ertegenaan kijkt, okee, veel vermaak, maar hoeveel intelligente mensen blijven er over om het land te besturen? Maar als het aan DENK ligt, kunnen die wel allemaal Turks, Arabisch en Chinees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven