Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 24 mei 2016 @ 13:50:

[...]

Eens, en ik denk dat steeds meer mensen het boetekleed meer dan zat zijn en de kont tegen de krib gaan gooien. Dat krijg je als je (al was het alleen maar naar jouw gevoel) constant vals beschuldigd wordt.

Is er racisme in Nederland? Ja.

Is dat goed/wenselijk? Nee.

Ben ik een racist? Nee.

Zijn de meeste blanken racisten? Volgens mij niet, en in ieder geval niet méér racistisch als alle andere bevolkingsgroepen.

Heeft racisme afkomstig van (een) blanke(n) meer impact als racisme van een niet-blanke? Hm, het ligt er denk ik meer aan wie er in de machtspositie is. Racisme van iemand in een machtspositie, en dat kan dus ook racisme zijn van de mensen van Denk naarmate die machtiger worden, is altijd bedreigender als racisme van iemand met minder/weing macht. Ongeacht de kleur. Maar daarmee is het één niet slechter of beter, erger of minder erg dan het ander.Bedankt! Precies wat ik denk, maar beter onder woorden gebracht.
quote:hello.goodmorning schreef op 24 mei 2016 @ 13:29:

Hoezo 'een bezienswaardigheid'? Kijk alleen al naar de verscheidenheid van mensen die in de Tweede Kamer zitten.

Welke verscheidenheid dan? Ik had hier laatst toevallig irl een gesprek over, iemand riep dit irl ook. Zitten er bijvoorbeeld überhaupt zwarte mensen in de Tweede Kamer? (Dat is een vraag, he, ik zou het namelijk echt niet weten, er schiet mij er in ieder geval geen een te binnen).

Als er daadwerkelijk veel verscheidenheid in Nederland zou zijn zouden er in ieder geval Indische, Surinaamse, Antilliaanse, Marokkaanse en Turkse kamerleden moeten zijn, en van al die groepen meer dan 1 persoon, gezien het feit dat dat de grootste groepen allochtonen zijn die bovendien al het langst terug gaan. Dan zou er daadwerkelijk sprake zijn van een representatieve vertegenwoordiging van de bevolking. Maar volgens mij zitten er zeker niet uit al die groepen mensen in de Tweede Kamer, en al helemaal niet meer dan 1 per groep.
Am Yisrael Chai!
Sylvana komt op mij nooit zo snugger over, maar misschien zijn haar opmerkingen on DWDD een act om in de spotlights te komen.
Tja, niet iedereen heeft blijkbaar de ambitie om in de tweede kamer plaats te nemen. Zij die deze ambitie wel hebben zitten er ook gewoon.

We hebben één Surinaamse man in de tweede kamer gehad, maar die vertrok omdat hij in de val was gelopen door powned en geen zinnig antwoord kon geven op een vraag, waardoor hij door de mand viel.
quote:Cateautje schreef op 24 mei 2016 @ 14:00:

Tja, niet iedereen heeft blijkbaar de ambitie om in de tweede kamer plaats te nemen. Zij die deze ambitie wel hebben zitten er ook gewoon.

We hebben één Surinaamse man in de tweede kamer gehad, maar die vertrok omdat hij in de val was gelopen door powned en geen zinnig antwoord kon geven op een vraag, waardoor hij door de mand viel.

Er zijn wel meer Surinaamse politici geweest dan "één Surinaamse man" (wie bedoel je eigenlijk?).

Ik reageer overigens op iemand die stelt dat er een grote verscheidenheid is in de Tweede Kamer, ik vraag me af welke verscheidenheid diegene bedoelt. Ik zie die namelijk niet.
Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 24 mei 2016 @ 14:00:

Er zitten veel mensen van Turkse en Marrokkaanse afkomst in de tk.

Er zit geen enkele Chinees in de tk! Dus! Alle alarmbellen moeten gaan rinkelen want er word hier een groep buitengesloten! Rascisme! Dus toch
quote:Nonny schreef op 24 mei 2016 @ 14:07:

[...]

Er zitten veel mensen van Turkse en Marrokkaanse afkomst in de tk.

Er zit geen enkele Chinees in de tk! Dus! Alle alarmbellen moeten gaan rinkelen want er word hier een groep buitengesloten! Rascisme! Dus tochJa, die hebben blijkbaar de ambitie en Chinezen blijkbaar niet.
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2016 @ 14:07:

[...]

Er zijn wel meer Surinaamse politici geweest dan "één Surinaamse man" (wie bedoel je eigenlijk?).

Ik reageer overigens op iemand die stelt dat er een grote verscheidenheid is in de Tweede Kamer, ik vraag me af welke verscheidenheid diegene bedoelt. Ik zie die namelijk niet.John leerdam
Echt grote verscheidenheid kan er pas komen als alle etniciteiten in Nederland vertegenwoordigers hebben die geïnteresseerd zijn in politiek.

Het doet me een beetje denken aan de internethand van Sylvana. Als getinte mensen hun hand niet fotograferen en die op internet zetten, dan krijg je die ook niet te zien natuurlijk.
quote:Cateautje schreef op 24 mei 2016 @ 14:09:

[...]

Ja, die hebben blijkbaar de ambitie en Chinezen blijkbaar niet.Zeg jij nu dat chinezen de ambitie niet hebben. Hoe heet dat ook al weer?
quote:Nonny schreef op 24 mei 2016 @ 14:11:

[...]

John leerdamJa, die bedoel ik en ik heb me vergist, het is een man van Antilliaanse afkomst.
quote:Nonny schreef op 24 mei 2016 @ 14:13:

[...]

Zeg jij nu dat chinezen de ambitie niet hebben. Hoe heet dat ook al weer?

Hoe heet wat dan ook weer?

Als er niemand opstaat uit die bevolkingsgroep of welke andere bevolkingsgroep dan ook, dan komen ze ook niet tevoorschijn in de tweede kamer. Daar kan je van alles van maken in mijn richting, maar het is toch echt niet anders hoor.
quote:Cateautje schreef op 24 mei 2016 @ 14:12:

Echt grote verscheidenheid kan er pas komen als alle etniciteiten in Nederland vertegenwoordigers hebben die geïnteresseerd zijn in politiek.

Het doet me een beetje denken aan de internethand van Sylvana. Als getinte mensen hun hand niet fotograferen en die op internet zetten, dan krijg je die ook niet te zien natuurlijk.Er zijn 200! Verschillende nationaliteiten in Nederland besef je dat?
quote:Cateautje schreef op 24 mei 2016 @ 14:16:

[...]

Hoe heet wat dan ook weer?

Als er niemand opstaat uit die bevolkingsgroep of welke andere bevolkingsgroep dan ook, dan komen ze ook niet tevoorschijn in de tweede kamer. Daar kan je van alles van maken in mijn richting, maar het is toch echt niet anders hoor.Vooroordeel! Rascisme! Lezen!
Maar goed, er zitten 12 allochtonen in de Tweede Kamer en 59 vrouwen. Welke verscheidenheid werd er dan precies bedoeld?
Am Yisrael Chai!
Terwijl ik best meevoel en een sterke mening heb over bepaalde rassenissues heb ik toch altijd een bepaalde scepsis bij politici die dat als stokpaardje naar voren brengen.

Populisme politiek is nou eenmaal mijn ding niet, of je nou in mijn straatje past of niet.

Toch kun je partijen als denk niet de schuld geven van polarisatie, die richting zijn we jaren geleden al opgegaan. Die vrijheid van meningsuiting is inmiddels een draak met 7 koppen geworden en iedere gek kan zich erachter verschuilen. Het beledigen, buiten te sluiten, criminaliseren, demoniseren, etc word allemaal onder die vrijheid gegooit, en vaak onterecht.

Helaas denken veel te weinig mensen eerst na of hun mening er wel toe doet of een bijdrage is aan een vraagstuk. En dus schreeuwen we allemaal onze mening en luistert er geen hond meer naar elkaar.
quote:Nonny schreef op 24 mei 2016 @ 14:17:

[...]

Er zijn 200! Verschillende nationaliteiten in Nederland besef je dat?

Als mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst in de tweede kamer kunnen komen, dan kan de rest dat ook.

Maak hier nou geen racismeverhaal van, want daar zakken mijn sokken van af.

Als je goede ideeën hebt en goed kan babbelen, je aansluit bij een partij op lokaal niveau, dan kan het zomaar gebeuren.

Dit heeft niets met vooroordelen of racisme te maken.
quote:khemam schreef op 24 mei 2016 @ 14:24:

Terwijl ik best meevoel en een sterke mening heb over bepaalde rassenissues heb ik toch altijd een bepaalde scepsis bij politici die dat als stokpaardje naar voren brengen.

Populisme politiek is nou eenmaal mijn ding niet, of je nou in mijn straatje past of niet.

Toch kun je partijen als denk niet de schuld geven van polarisatie, die richting zijn we jaren geleden al opgegaan. Die vrijheid van meningsuiting is inmiddels een draak met 7 koppen geworden en iedere gek kan zich erachter verschuilen. Het beledigen, buiten te sluiten, criminaliseren, demoniseren, etc word allemaal onder die vrijheid gegooit, en vaak onterecht.

Helaas denken veel te weinig mensen eerst na of hun mening er wel toe doet of een bijdrage is aan een vraagstuk. En dus schreeuwen we allemaal onze mening en luistert er geen hond meer naar elkaar.Helemaal mee eens.
quote:khemam schreef op 24 mei 2016 @ 14:24:

Helaas denken veel te weinig mensen eerst na of hun mening er wel toe doet of een bijdrage is aan een vraagstuk. En dus schreeuwen we allemaal onze mening en luistert er geen hond meer naar elkaar.Dit dus, eens.
De verscheidenheid is er ook op andere gebieden in de tweede kamer niet.

Niet qua leeftijd bijvoorbeeld. Qua opleidingsniveau. Qua regio. Qua invaliditeit vs. mobiliteit.
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2016 @ 13:56:

[...]

Welke verscheidenheid dan? Ik had hier laatst toevallig irl een gesprek over, iemand riep dit irl ook. Zitten er bijvoorbeeld überhaupt zwarte mensen in de Tweede Kamer? (Dat is een vraag, he, ik zou het namelijk echt niet weten, er schiet mij er in ieder geval geen een te binnen).

Als er daadwerkelijk veel verscheidenheid in Nederland zou zijn zouden er in ieder geval Indische, Surinaamse, Antilliaanse, Marokkaanse en Turkse kamerleden moeten zijn, en van al die groepen meer dan 1 persoon, gezien het feit dat dat de grootste groepen allochtonen zijn die bovendien al het langst terug gaan. Dan zou er daadwerkelijk sprake zijn van een representatieve vertegenwoordiging van de bevolking. Maar volgens mij zitten er zeker niet uit al die grloepen mensen in de Tweede Kamer, en al helemaal niet meer dan 1 per groep.

Turkse achtergrond: Yucel, Öztürk, Kuzu, Cegerek, Gunal, Karabulut, Koser Kaya

Marokkaanse: Arib, Azmani, Belhaj, Marcouch, Mohandis

Afghaanse (reken ik maar even mee): Bashir

Surinaamse: Jadnanansingh

Moluks: Tanamal

Indisch: Wilders

In het recente verleden hadden we o.a. Kathleen Ferrier, Laetitia Griffith (Surinaamse achtergrond) en John Leerdam (Antiliaanse) als Tweede Kamerleden. Behoorlijk wat vertegenwoordiging uit andere dan lelieblanke groepen, dus.

Trouwens ook mooi in lijn met het percentage inwoners met tenminste één niet-westerse grootouder. Landelijk zo'n 10 procent.
quote:amarna schreef op 24 mei 2016 @ 14:27:

De verscheidenheid is er ook op andere gebieden in de tweede kamer niet.

Niet qua leeftijd bijvoorbeeld. Qua opleidingsniveau. Qua regio. Qua invaliditeit vs. mobiliteit.Ik snap dan ook nog steeds niet waarom er net werd beweerd dat er een grote verscheidenheid in de Tweede Kamer zou zijn. Die is er inderdaad niet, het aantal vrouwen in de Tweede Kamer is ook om te huilen. Om inderdaad nog maar te zwijgen van de criteria die jij terecht hier aanhaalt.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 24 mei 2016 @ 14:07:

[...]

Ik reageer overigens op iemand die stelt dat er een grote verscheidenheid is in de Tweede Kamer, ik vraag me af welke verscheidenheid diegene bedoelt. Ik zie die namelijk niet.

Khadija Arib

Achmed Marcouch

Yasemin Cegerek

Sultan Günal-Gezer

Tanja Jadnanansing

Keklik Yücel

Salima Belhaj

Fatma Ko?er Kaya

Mustafa Amhaouch

Malik Azmani

Farshad Bashir

Sadet Karabulut

En voorheen Philomena Berkhout natuurlijk. En John Leerdam.
Iemand nog wat mosterd?
En mensen zitten in de Tweede Kamer vanwege hun kunde (en bereidwilligheid om er te gaan zitten), niet vanwege hun kleur. Gelukkig niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven