Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:20:

[...]

Gekwetst zijn staat dus tegenwoordig gelijk aan racisme, zoiets?

Wat mij betreft niet.

Meer 'Shit happens'. Zonder corresponderende paragraaf in het wetboek van strafrecht.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:03:

[...]

Dat is toch allang afgeschaft. Waar zie jij in het Sinterklaasjournaal de domme en slaafse Piet nog terug?Het Sinterklaasjournaal is heel PC, maar de tekeningen van Zwarte Piet nog lang niet en ook op straat is hij nog steeds de onnozele pias die hij vroeger ook was.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:20:

[...]

Is dit serieus je antwoord?

Gekwetst zijn staat dus tegenwoordig gelijk aan racisme, zoiets?

Het OM gaat het nog druk krijgen....Grappig dat je die opmerking pakt en de mijne hierover laat liggen. Waarom reageer je daar niet op?
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 31 mei 2016 @ 22:14:

[...]

Door er geen gehoor aan te geven en dezelfde uitgedoste Zwarte Piet ( geschminkte blanke ) elk jaar weer mee te laten hossen aan de zijde van Sinterklaas.Dus als jij en een kleine groep iets vinden moet de rest van Nederland zich daar naar schikken, zolang de meerderheid nog plezier heeft in zwarte Piet huidige stijl zal je het ermee moeten doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zwarte Piet is vroeg dit jaar Waar is die roetmop aan land gekomen trouwens? Dat heb ik even gemist bij de NPO.
In het licht bezien van het algemene zeer serieuze racisme in Nederland vind ik Zwarte Piet niet het allerbelangrijkste, dus ik snap eerlijk gezegd de enorme weerstand van beide kanten niet.

Zelf heb ik op grond van me grondig inlezen geconcludeerd dat Zwarte Piet inderdaad racistisch is en ik zie ook dat het kwartje langzamerhand in de rest van Nederland valt, dus het is een kwestie van tijd voordat het wordt aangepast, net als ooit met Sjors en Sjimmie is gebeurd.
quote:hollebollegijs schreef op 31 mei 2016 @ 22:37:

[...]

Dus als jij en een kleine groep iets vinden moet de rest van Nederland zich daar naar schikken, zolang de meerderheid nog plezier heeft in zwarte Piet huidige stijl zal je het ermee moeten doen.

Nee zo werkt het niet meer. De meerderheid heeft niet automatisch gelijk en het ook niet voor het zeggen.

Zwarte Piet is al aan het veranderen, dat is gewoon voortschrijdend inzicht.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:41:

[...]

Nee zo werkt het niet meer. De meerderheid heeft niet automatisch gelijk en het ook niet voor het zeggen.

Zwarte Piet is al aan het veranderen, dat is gewoon voortschrijdend inzicht.waar maak je je dan druk over?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Van (racistisch):

Naar (gelijkwaardig):

Een duidelijk voorbeeld an voortschrijdend inzicht.
quote:mienietjefietje schreef op 31 mei 2016 @ 22:43:

[...]

waar maak je je dan druk over?Ik heb nog even tijd voor het slapen gaan voor een discussie op grond van argumenten. Vind ik leuk .
En for the record: Zwarte Piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt om de cadeautjes in de schoen / zak / kous te doen.

Meer was er niet en meer zal het ook niet worden. En okee, hij is ook een neger. Maar dat doet feitelijk niet terzake, want zwart van roet van de schoorsteen.
quote:ardni schreef op 31 mei 2016 @ 22:21:

[...]

Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen?

Heb je het eerst gelezen voordat je "plaats je reactie" klikte.Jij weet het beter? Leef je uit!
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:43:

Van:

[afbeelding]

Naar:

[afbeelding]

Zoekplaatje racisme?

Afbeelding van een donker/bruin/zwart persoon is per definitie racisme?

Je moet echt even uitleggen wat je hiermee bedoelt.

Ouwe meuk ook nog trouwens.
Racistisch::

Opeens niet racistisch :

quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:41:

[...]

Zwarte Piet is al aan het veranderen, dat is gewoon voortschrijdend inzicht.

Gelijk is een subjectief begrip.

Wie zegt dat de anti ZP activisten gelijk hebben.

Jouw gelijk is anders dan het mijne.

Maar we hebben nog 5 mnd om elkaar te overtuigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 31 mei 2016 @ 17:08:

[...]

Ten eerste was Cham een Jood, dus die vergelijking gaat echt aan me voorbij en ten tweede: Mijn overgrootvader kwam hier aan in de 19de eeuw en had een prima leven. Hij was olieboer, trouwde met een Nederlandse blanke vrouw en kreeg daar kinderen mee. In mijn familie is er geen enkele vorm van racisme ervaren, integendeel, wij hebben altijd gewoon deel uitgemaakt van de samenleving. Tot in 1975 het land werd overspoeld met mensen uit Suriname, toen veranderde er een boel, omdat het er ineens heel veel waren en er ook veel eisen werden gesteld en dat werd hier met lede ogen aangezien. Dit heeft helemaal niets met de kerk te maken of met Cham.

Wat heb jij toch tegen Surinamers? Je verkondigt altijd zoveel onzin over Surinamers. Ik heb al tig keer gevraagd aan verschillende mensen in deze discussie, en nu dus ook aan jou: welke eisen werden er dan gesteld door Surinamers? En hoe moesten Hollanders zich aan hen aanpassen?

En "overspoeld..." Overdrijven is ook een vak. In 1975 kwamen iets minder dan 40.000 Surinamers naar Nederland (38.000 om precies te zijn). Dat was direct het topjaar van de immigratie, in alle jaren erna en ervoor was dat aantal kleiner.
Am Yisrael Chai!
quote:Amand schreef op 31 mei 2016 @ 22:45:

En for the record: Zwarte Piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt om de cadeautjes in de schoen / zak / kous te doen.

Meer was er niet en meer zal het ook niet worden. En okee, hij is ook een neger. Maar dat doet feitelijk niet terzake, want zwart van roet van de schoorsteen.

OMG dit kun je niet menen .

Zijn kleding is nog steeds smetteloos schoon, alleen zijn gezicht is opeens egaal zwart.

Bovendien is hij "zwart als roet" en niet "zwart van het roet".

Try again....
quote:hollebollegijs schreef op 31 mei 2016 @ 22:51:

[...]

Gelijk is een subjectief begrip.

Wie zegt dat de anti ZP activisten gelijk hebben.

Jouw gelijk is anders dan de mijne.

Maar we hebben nog 5 mnd om elkaar te overtuigen.Ik zeg niet dat ik gelijk heb. Ik bewijs dat ik gelijk heb. Dat is het verschil met zomaar wat roepen.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:52:

[...]

OMG dit kun je niet menen .

Zijn kleding is nog steeds smetteloos schoon, alleen zijn gezicht is opeens egaal zwart.

Bovendien is hij "zwart als roet" en niet "zwart van het roet".

Try again....En Doornroosje wordt echt vervoerd in een koets gemaakt van een pompoen. Try again.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:49:

[...]

Zoekplaatje racisme?

Ouwe meuk ook nog trouwens.Stereotypering wel want dat geeft vaak een negatief denkbeeld.
quote:damocles schreef op 31 mei 2016 @ 22:49:

[...]

Zoekplaatje racisme?

Ouwe meuk ook nog trouwens.

Als je het racisme niet ziet in het eerste plaatje dan geef ik het op.

En ja het eerste plaatje is oude meuk (racistisch)en het tweede is modern (gelijkwaardig). Dat is nu juist mijn punt.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:50:

Racistisch::

[afbeelding]

Opeens niet racistisch :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] Ben benieuwd naar jouw definitie van racistisch , ik denk dat dat een andere is dan die van mij.
Wat ik van juffrouw Simons vind?

Ik vind het een naar persoon, altijd al gevonden en het het ziet er niet naar uit dat ik mijn mening op korte termijn zal herzien.

Ik vind haar zeer zeker niet geschikt als politica. Alleen al om het feit dat ze over de kwestie Armeense genocide geen mening heeft.

Ik vermoed dat die hele Zwarte Piet kwestie voor haar persoonlijk ook niet belangrijk is maar dat dit louter en alleen een manier is om geld en aandacht binnen te harken.

Racisme kaart trekken is tegenwoordig een lucratief verdienmodel
quote:Amand schreef op 31 mei 2016 @ 22:54:

[...]

En Doornroosje wordt echt vervoerd in een koets gemaakt van een pompoen. Try again.

Nope not good enough. Wel bij het onderwerp blijven graag.

Zwarte Piet is door Jan Schenkman ten tijde van de slavernij verzonnen als hulp/knecht/slaaf van de rijke blanke bisschop Sinterklaas. Dat was toen doodnormaal. Hij is dus bedoeld als kleuring en daar kwam geen schoorsteen aan te pas.
quote:iris1969 schreef op 31 mei 2016 @ 22:55:

[...]

Als je het racisme niet ziet in het eerste plaatje dan geef ik het op.

En ja het eerste plaatje is oude meuk (racistisch)en het tweede is modern (gelijkwaardig). Dat s nu juist mijn punt.Maar uitleggen kun je het niet? Aan deze domme racist?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven