Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 16:46:

[...]

Dat is echt gewoon opvoeding voor beginners les 1-10. Er zien geen 20 definities van racisme, er zijn wel mensen die een mening hebben over wat racisme precies is, maar dat is een ander verhaal.

wat is het verschil tussen 'definitie van' en 'wat racisme precies is'?

Hier worden dingen genoemd die overduidelijk racisme me zijn, weggezet als zijnde normaal(hoort gewoon bij de dagelijkse zaken).

dat staat er niet

Anderzijds worden dingen die echt niet racistisch zijn weggezet als racisme, mogelijk door dat men meerdere keren te maken te hebben gehad met racisme heeft gehad met racisme, daar worden mensen gevoeliger en wantrouwender van.Dat is een hele natuurlijk reactie.

Als je een keer hond schopt, krimpt de hond de eerst volgende keer eigenlijk al in ene voordat de beweging wordt gemaakt.

Kortom het wordt een vicieuze cirkel.

Ik vind veel reacties hier gewoon te bizar. Ik weet niet of ik sommige dingen moet wijten aan dommigheid, ontkenning,ontwetendheid of desinteresse.

of gewoon een andere mening dan de jouwe?

We gaan hier de discussie met elkaar aan over dingen die 100% voldoen aan de definitie van racisme, maar daar willen we dan een ander naampje aan hangen.

is dat zo?

Het grappige is dat de basis voor "gevoeligheid" van Fashion waar men het zo nu en dan over heeft, voortkomt uit hetgeen er in dit topic door sommigen geplaatst wordt.

De ironie(en men ziet het zelf niet eens), het lijkt soms wel een soort satire.

Dus het racisme van dat 6 jarig kind is wel hetzelfde als dat van die KKK'er? Oké dan.

Waar het mij om gaat is in ieder geval dat, wat ook in dat Joop-artikel staat, het totaal niet werkt om meteen met zware beschuldigingen en etiketten te gaan smijten. En wat ook niet werkt, en wat jij heel erg doet Kadanz, is alleen maar kijken naar wat de ander doet en nooit naar jezelf.
quote:Cateautje schreef op 01 juni 2016 @ 16:57:

Tja, zo sla je een discussie wel dood.

Nee, maar ik denk dat bij jezelf te rade gaan ook niet verkeerd is.

Jezelf de vraag stellen of je racisme uberhaupt wel begrijpt, want als we racisme ontkennen omdat we vinden dat het geen racisme is maar iets anders terwijl het aan een definitie voldoet dan begrijp je het niet en maak je het er niet beter op. Empathie, luisteren,nadenken.

Ik kan mijn ervaring op 1 hand tellen en de reden dat ik mij kan verplaatsen in anderen is niet door mijn kleurtje, maar omdat ik weet hoe het voelt,die emotie.

Juist vrouwen zouden dat gevoel moet kennen, want sekse discriminatie...breek me de bek niet open

Dan is er niemand die zegt, nou seksisme..., of onderzoeken vergelijken met hun eigen omgeving als ze geen ervaring hebben met seksisme. Om vervolgens de conclusie te trekken dat het er niet is of meevalt, want ik ken geen vrouwen die hier last van hebben.

Bij racisme lijken we daar anders mee om te gaan.

Is het nu echt zo erg om het te herkennen of te erkennen. Het is geen persoonlijke aanval, of aanval op de autochtoon, het gaat om racisme in het algemeen, dat moeten we de kop indrukken.Daar kunnen we allemaal aan bijdragen.

Sinterklaas willen vieren met zwarte piet en erkennen dat er een racistisch smaakje aan zit zijn wat mij betreft twee op zichzelfde staande dingen. Ja ik vier sinterklaas met zwarte piet en weten dat het een racistisch element heeft maakt iemand geen racist.

Roepen dat autochtonen racistisch zijn, schiet ook niet op. Racisten zijn te vinden in elke groep,echter niet elke groep bestaat uit een meerderheid. Betekent niet we collectief moeten wegkijken en roepen dat men zelf ook een minderheid is en het dus niet echt racisme is(really???)

Erkennen dat je door de jaren heen mensen sneller wantrouwt en dingen sneller beschouwt als racisme door vele ervaringen met racisme is ook geen schande. We zijn allemaal mensen, maar we moeten het wel eerst erkennen.

Reflectie, alleen zo maken we het beter. Wij hoeven elkaar niet te vertellen wat racisme en/of discriminatie is, we kunnen discussieren wat we daar zelf onder scharen, maar dat verandert de definitie niet.
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 17:11:

[...]

Onder racisme versta ik vooral het, vaak onbewuste idee, dat blank eigenlijk beter is dan zwart.

Of dat blank zijn in ieder geval de norm is.

daar gaan we al, dus jouw racisme gaat altijd uit van blank als 'dader' en zwart als 'slachtoffer'. Ja, op die manier kunnen alleen blanke mensen racisten zijn. Newsflash: ook andere rassen dan de blanke beschouwen zichzelf als beter dan de andere.

Een verschijnsel dat historisch zo gegroeid is en dat samen hangt met de transatlantische slavenhandel en het kolonialisme.

zeer beperkte definitie van racisme

Xenofobie, het hebben van vooroordelen of het hebben van een stereotype beeld daarentegen, zie ik als iets dat bij elke groep mensen wel voor komt.

Racistisch hoeft dat niet perse te zijn.

Nou ja, jouw terminologie is in ieder geval heel anders dan de mijne, mag hoor, maar komt de duidelijkheid in de discussie niet ten goede.
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 17:11:

[...]

Dus het racisme van dat 6 jarig kind is wel hetzelfde als dat van die KKK'er? Oké dan.

Waar het mij om gaat is in ieder geval dat, wat ook in dat Joop-artikel staat, het totaal niet werkt om meteen met zware beschuldigingen en etiketten te gaan smijten. En wat ook niet werkt, en wat jij heel erg doet Kadanz, is alleen maar kijken naar wat de ander doet en nooit naar jezelf.

Geloof het of niet , maar ik ben net een mens. Ik betrap mezelf sporadisch op discriminerend gedrag, maar ik erken en ik herken het en probeer er op te letten.Ik doe niet aan eigen definities, omdat mijn grens niet perse die van een andere hoef te zijn en ik houd daar rekening mee. Hoe zou het zijn als ik die ander was?

Ik zal een ieder er op aanspreken, ik maak wat dat betreft geen onderscheid.

Hoe je erbij komt dat ik niet naar mezelf kijk weet ik niet, wellicht kun je het onderbouwen?

Of roep je maar wat?

We hebben het niet over levels racisme, is het racisme ja of nee. Daar gaat het over.

Dit valt letterlijk onder de categorie geen baan vanwege je huidskleur, ja maar er is toch niemand dood?

Daar doe ik niet aan, sorry.
Onder racisme versta ik gewoon de definitie zoals ik die - in Nederland overigens! - gewoon op school geleerd heb: racisme is de overtuiging dat het ene ras superieur is aan het andere. En onder discriminatie versta ik: het achterstellen van mensen op basis van hun etnische afkomst. Ook die definitie heb ik gewoon zo op school geleerd.
Am Yisrael Chai!
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 17:15:

[...]

Is het nu echt zo erg om het te herkennen of te erkennen.

nee hoor, is het nooit geweest, ik erken 100 procent dat er in Nederland racisme voorkomt

Het is geen persoonlijke aanval, of aanval op de autochtoon, het gaat om racisme in het algemeen, dat moeten we de kop indrukken.Daar kunnen we allemaal aan bijdragen.

en bedoel jij met racisme in het algemeen racisme van blank naar zwart, of echt alle racisme? In het geval van dat laatste: eens

Sinterklaas willen vieren met zwarte piet en erkennen dat er een racistisch smaakje aan zit zijn wat mij betreft twee op zichzelfde staande dingen. Ja ik vier sinterklaas met zwarte piet en weten dat het een racistisch element heeft maakt iemand geen racist.

Roepen dat autochtonen racistisch zijn, schiet ook niet op. Racisten zijn te vinden in elke groep,echter niet elke groep bestaat uit een meerderheid. Betekent niet we collectief moeten wegkijken en roepen dat men zelf ook een minderheid is en het dus niet echt racisme is(really???)

wat je nu doet is mensen iets in de mond leggen wat nooit gezegd is. Er is nooit gezegd dat we moeten wegkijken en al zeker niet dat we zelf een minderheid zijn, voor zover ik weet. In ieder geval niet door mij. Mijn punt was nogmaals: je kunt niet van mensen verwachten dat ze door het stof gaan om hun racisme te herkennen en erkennen, terwijl je je eigen racisme ontkent en goedpraat.

Erkennen dat je door de jaren heen mensen sneller wantrouwt en dingen sneller beschouwt als racisme door vele ervaringen met racisme is ook geen schande. We zijn allemaal mensen, maar we moeten het wel eerst erkennen.

Reflectie, alleen zo maken we het beter. Wij hoeven elkaar niet te vertellen wat racisme en/of discriminatie is, we kunnen discussieren wat we daar zelf onder scharen, maar dat verandert de definitie niet.En wat is dan die precieze definitie, volgens jou? Als we dat weten praat dat een stuk makkelijker.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 17:22:

Onder racisme versta ik gewoon de definitie zoals ik die - in Nederland overigens! - gewoon op school geleerd heb: racisme is de overtuiging dat het ene ras superieur is aan het andere. En onder discriminatie versta ik: het achterstellen van mensen op basis van hun etnische afkomst. Ook die definitie heb ik gewoon zo op school geleerd.Ja en dat hebben we allemaal geleerd, maar blijkbaar is het plotseling afhankelijk van "het menu van de dag" of de stand van de maan
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 17:22:

[...]

Geloof het of niet , maar ik ben net een mens. Ik betrap mezelf sporadisch op discriminerend gedrag, maar ik erken en ik herken het en probeer er op te letten.Ik doe niet aan eigen definities, omdat mijn grens niet perse die van een andere hoef te zijn en ik houd daar rekening mee. Hoe zou het zijn als ik die ander was?

Ik zal een ieder er op aanspreken, ik maak wat dat betreft geen onderscheid.

Hoe je erbij komt dat ik niet naar mezelf kijk weet ik niet, wellicht kun je het onderbouwen?

Of roep je maar wat?

We hebben het niet over levels racisme, is het racisme ja of nee. Daar gaat het over.

Dit valt letterlijk onder de categorie geen baan vanwege je huidskleur, ja maar er is toch niemand dood?

Daar doe ik niet aan, sorry.Maar nogmaals: ik zeg niet dat het 1 niet erg is omdat het ander erger is. Dat maak jij er weer van.
En daaruit voortvloeiend, inhakend op de eerdere posts over racisme bij andere etnische groepen: persoonlijk ben ik in mijn leven vooral blanke mensen tegen gekomen die zich bewust of onbewust superieur wanen aan mensen die niet-blank zijn. Het zal best zo zijn dat dat in andere groepen ook zo voorkomt (ook ik lees kranten en lees dus ook de artikelen over kennelijk vrij grote groepen moslims die zichzelf superieur wanen aan niet-moslims), maar ik kom het persoonlijk gewoon echt niet of nauwelijks tegen.

Wat ik dan weer wel erg vaak tegen kom in niet-moslim en niet-blanke kringen is een soort geïnternaliseerd racisme waarbij de gekleurde mens zelf ook vindt dat blank, of in ieder geval zo blank mogelijk, superieur is aan niet-blank.
Am Yisrael Chai!
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 17:26:

[...]

Ja en dat hebben we allemaal geleerd, maar blijkbaar is het plotseling afhankelijk van "het menu van de dag" of de stand van de maanWeer framing, zo is het niet gezegd en bedoeld, het gaat erom dat het ene racisme het andere niet is. Nogmaals: het racisme van het meisje van 6 staat volgens jou volledig gelijk aan het racisme van de zwarte mens ophangende KKK'er ?
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 17:27:

En daaruit voortvloeiend, inhakend op de eerdere posts over racisme bij andere etnische groepen: persoonlijk ben ik in mijn leven vooral blanke mensen tegen gekomen die zich bewust of onbewust superieur wanen aan mensen die niet-blank zijn. Het zal best zo zijn dat dat in andere groepen ook zo voorkomt (ook ik lees kranten en lees dus ook de artikelen over kennelijk vrij grote groepen moslims die zichzelf superieur wanen aan niet-moslims), maar ik kom het persoonlijk gewoon echt niet of nauwelijks tegen.

Wat ik dan weer wel erg vaak tegen kom in niet-moslim en niet-blanke kringen is een soort geïnternaliseerd racisme waarbij de gekleurde mens zelf ook vindt dat blank, of in ieder geval zo blank mogelijk, superieur is aan niet-blank.Het zal best zo zijn dat zwarte mensen gediscrimineerd worden, maar ik kom het persoonlijk gewoon niet of nauwelijks tegen.... (Nee dat is niet wat ik echt vind, disclaimer) Dat mogen wij absoluut niet zeggen want dan worden we zo ongeveer gelyncht. Maar jij mag het wel. Typisch.
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 17:16:

[...]

Ik plaatse hier al eerder een stukje uit Wikipedia:

De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme.

Niet alleen ik vind de term verwarrend.

Racisme zoals ik het zie komt ook wel bij andere volkeren voor.

De houding van Japanners bijvoorbeeld tegen Europeanen tijdens en voor WO2.

Toch denk ik dat het vanuit Europa voorkomende racisme de boventoon voert.

Dat wil niet zeggen dat daarom alleen blanken racisten kunnen zijn.

Of dat we ons daarom collectief moeten verantwoorden.

De geschiedenis is nu eenmaal gelopen zo als zij gelopen is.

Het gaat vooral om bewustwording.

Een Surinaamse vrouw vertelde me ineens dat zelfs binnen haar eigen familie onderscheid gemaakt werd tussen donker en minder donker.

Zo diep zit dit allemaal.
Ardni, ik verwarde je met Kadanz, dus dat van dat niet naar jezelf kijken kun je negeren.
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 17:31:

[...]

De term racisme wordt in meerdere betekenissen gebruikt. In de meest algemene zin betekent racisme dat leden van een bepaald ras zich inherent superieur achten aan leden van een ander ras. Bij debatten over racisme is echter vaak sprake van verwarring over de precieze betekenis of implicatie van deze term. Velen gebruiken het racisme in algemene zin als aanduiding van xenofobie (angst voor vreemdelingen) of etnocentrisme. Anderzijds trachten wetenschappers laatstgenoemde begrippen juist af te bakenen van racisme als ideologie of wetenschappelijk racisme.

Een Surinaamse vrouw vertelde me ineens dat zelfs binnen haar eigen familie onderscheid gemaakt werd tussen donker en minder donker.

Zo diep zit dit allemaal.En wat te denken van het Kasten systeem in India?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 17:28:

[...]

Weer framing, zo is het niet gezegd en bedoeld, het gaat erom dat het ene racisme het andere niet is. Nogmaals: het racisme van het meisje van 6 staat volgens jou volledig gelijk aan het racisme van de zwarte mens ophangende KKK'er ?

We hebben het over de term racisme en wat ik al zei, ik doe niet aan levels.

Daarnaast heb je mijn reactie over het meisje van 6 niet goed gelezen.
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 17:30:

[...]

Het zal best zo zijn dat zwarte mensen gediscrimineerd worden, maar ik kom het persoonlijk gewoon niet of nauwelijks tegen.... (Nee dat is niet wat ik echt vind, disclaimer) Dat mogen wij absoluut niet zeggen want dan worden we zo ongedeerd gelyncht. Maar jij mag het wel. Typisch.

Wie zegt dat je dat niet mag zeggen? Ik in ieder geval niet, hoor. Ik vind het wel dom om dat te zeggen als de kranten het afgelopen jaar bol staan van het ene racistische incident na het andere , dan denk ik echt dat iemand onder een steen leeft. Maar goed, ook dat mag, natuurlijk.

Volgens mij geef ik net toch duidelijk aan dat ik twee "soorten" van racisme van niet-blanke groepen ken: dat van moslims die kennelijk zichzelf superieur wanen aan niet-moslims. Dat erken ik, ik heb er alleen zelf nog nooit last van gehad dus ik voel me niet geroepen om daar hele discussies aan te wijden. Als anderen dat wel willen doen, vooral doen. Ik kan er niks zinnigs aan bijdragen, denk ik, want ik ben en geen moslim en ook al nooit slachtoffer geweest van die vorm van racisme.

Waar ik wel wat over kan zeggen is de tweede vorm van racisme die ik noemde, maar die is mijns inziens gelijk aan het racisme van blanke mensen.
Am Yisrael Chai!
quote:Eindeloos schreef op 01 juni 2016 @ 17:34:

[...]

En wat te denken van het Kasten systeem in India?

Ik weet niet of je dat strikt genomen racisme kan noemen.

De uitwerking op mensen en maatschappij zal wel overeenkomsten hebben.
quote:Eindeloos schreef op 01 juni 2016 @ 17:34:

[...]

En wat te denken van het Kasten systeem in India?Het kastensysteem in India maakt geen onderscheid op basis van ras of etniciteit, dus in de strikte zin van het woord is dat geen racisme. Ik zou het zelf dan eerder ook discriminatie op basis van klasse oid noemen.
Am Yisrael Chai!
quote:ardni schreef op 01 juni 2016 @ 17:15:

[...]

Nee, maar ik denk dat bij jezelf te rade gaan ook niet verkeerd is.

Jezelf de vraag stellen of je racisme uberhaupt wel begrijpt, want als we racisme ontkennen omdat we vinden dat het geen racisme is maar iets anders terwijl het aan een definitie voldoet dan begrijp je het niet en maak je het er niet beter op. Empathie, luisteren,nadenken.

Ik kan mijn ervaring op 1 hand tellen en de reden dat ik mij kan verplaatsen in anderen is niet door mijn kleurtje, maar omdat ik weet hoe het voelt,die emotie.

Juist vrouwen zouden dat gevoel moet kennen, want sekse discriminatie...breek me de bek niet open

Dan is er niemand die zegt, nou seksisme..., of onderzoeken vergelijken met hun eigen omgeving als ze geen ervaring hebben met seksisme. Om vervolgens de conclusie te trekken dat het er niet is of meevalt, want ik ken geen vrouwen die hier last van hebben.

Bij racisme lijken we daar anders mee om te gaan.

Is het nu echt zo erg om het te herkennen of te erkennen. Het is geen persoonlijke aanval, of aanval op de autochtoon, het gaat om racisme in het algemeen, dat moeten we de kop indrukken.Daar kunnen we allemaal aan bijdragen.

Reflectie, alleen zo maken we het beter. Wij hoeven elkaar niet te vertellen wat racisme en/of discriminatie is, we kunnen discussieren wat we daar zelf onder scharen, maar dat verandert de definitie niet.

Ik denk dat je tegen de verkeerde boom staat te blaffen.

Als ik racisme in het algemeen ter sprake breng dan mag dat niet want we mogen alleen de blanke Nederlander aan wijzen als racist, voor de rest is racisme onder andere bevolkingsgroepen niet ter zake doende. Daar zit hem al de crux.

Als ik stel dat ik met racisme te maken heb maar niet van blanke Nederlanders, dan moet ik maar zelf een topic openen, want hier is dat dus offtopic.

Als Poppy een voorbeeld geeft over racisme tegenover een blank meisje door allochtone meisjes, dan is dat blijkbaar geen racisme en aldus zwijgt iedereen het dood. Ook ik heb niet gereageerd omdat ik niet wist wat te melden.

Ik heb voor mezelf niet de behoefte om bij mezelf te rade te gaan, want er valt niets te vinden.

Ik vind wel dat als je zo in het algemeen schrijft en in feite iedereen aanspreekt op wat je ergert, dat je dan de discussie wel degelijk doodslaat en niemand een stap verder komt in het begrip wat jij dus blijkbaar zo graag ziet.

Spreek mensen regelrecht aan en meldt wat je dwars zit, dan hebben zij ook de mogelijkheid om te reageren, in plaats van ze met een vraagteken boven het hoofd zitten omdat ze niet weten op wie je doelt.

Verder ben ik het dus met je eens en snap ik dus nog steeds niet waarom ik dat verbale geweld over me heen krijg.
Over slachtoffergedrag gesproken, Cateautje. Er is al door diverse mensen erkend dat het heel naar is dat je zoveel racisme vanuit niet-blanke mensen ervaart, maar dat is kennelijk niet genoeg voor je? Wat wil je dan concreet dat mensen doen, voor je? Ik heb je dat al eerder gevraagd maar daar geef je dan weer geen antwoord op.
Am Yisrael Chai!
quote:quiaquia schreef op 01 juni 2016 @ 17:31:

[...]

Zo diep zit dit allemaal.

Yep en dan heb je nog de batlle Creole vs. Bosland Creole.Blijkbaar werd daar vroeger (of nog steeds??) op neergekeken. Terwijl dat eigenlijk de groep zou zijn waar je tegen op zou moeten kijken,maar dat is mijn bescheiden mening.

Onder creolen onderling, de theorie zegt dat het te maken heeft met huisslaven en veldslaven, maar het is 2016?!

Onder Indiers,die blijven dan uit de zon,smeren zich licht want het heeft ook invloed op je huwelijkspartner. ( dan laten we het risico op schade, of kanker maar buiten beschouwing)want het heeft ook invloed op je huwelijkspartner.

Onder Indiers & hindustanen kun je je huidskleur wel compenseren met een juiste beroepskeuze. Moet je nog steeds wel uit de juiste kaste komen, want ben je voor een dubbeltje geboren(nou ja je kent het wel)

Koreanen moeten licht zijn om, om te voorkomen dat men denkt dat je in de rijstvelden werkt.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. maar zoveel karakters kan ik nu ook weer niet kwijt.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 17:27:

Wat ik dan weer wel erg vaak tegen kom in niet-moslim en niet-blanke kringen is een soort geïnternaliseerd racisme waarbij de gekleurde mens zelf ook vindt dat blank, of in ieder geval zo blank mogelijk, superieur is aan niet-blank.Wat ik hier lastig aan vind is dat je het voor het grootste deel als blank persoon dus niet goed kan doen. Je bent dan bewust superieur en als je het daar niet mee eens bent ben je het eigenlijk ook, want dan ben je het onbewust.
-
quote:Jennifer1972 schreef op 01 juni 2016 @ 17:28:

[...]

Weer framing, zo is het niet gezegd en bedoeld, het gaat erom dat het ene racisme het andere niet is. Nogmaals: het racisme van het meisje van 6 staat volgens jou volledig gelijk aan het racisme van de zwarte mens ophangende KKK'er ?

Uit die brief kan ik niet opmaken of het meisje dat niet met het donkere meisje wil spelen omdat ze bruin is dat zei vanuit racisme.

Duidelijk is in ieder geval wel dat je dit een kind hoe dan ook niet kwalijk nemen kan.

Een ander voorbeeld.

Een in Amerika wonend nichtje van me heeft als 7 jarige wel eens geprobeerd een donker kind schoon te wassen.

(Erg grappig vond haar moeder).

Mij lijkt me dat wel degelijk een voorbeeld van racisme.

Hetzelfde racisme waar de KKK zijn ideeen uit put.

Maar dat stelt de daad van mijn nichtje natuurlijk op geen enkele manier in verhouding tot die van de KKK''err die mensen lyncht.

Bovendien handelde zij uit volstrekte onschuld.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 17:42:

Over slachtoffergedrag gesproken, Cateautje. Er is al door diverse mensen erkend dat het heel naar is dat je zoveel racisme vanuit niet-blanke mensen ervaart, maar dat is kennelijk niet genoeg voor je? Wat wil je dan concreet dat mensen doen, voor je? Ik heb je dat al eerder gevraagd maar daar geef je dan weer geen antwoord op.

Interessant dat je dat vraagt....wat wil jij dat blanke mensen voor jou doen, concreet?

Het antwoord op die vraag is waarschijnlijk ook het antwoord op jouw vraag aan Cateautje.

Grappig dat jij op dezelfde manier in de verdediging schiet als dat je zegt dat wij blanken doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven