Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Volgens mij heeft de antipathie die Sylvana oproept niet zozeer met haar kleur te maken, maar alles met haar houding. Ze straalt een superioriteit uit, terwijl ze nergens echt verstand van heeft. Daarnaast is ze behoorlijk drammerig.

In de Zwarte Pietendiscussie wordt iedere voorstander van Zwarte Piet als racist weggezet en dan reageren mensen soms (te) fel. Ik denk overigens dat Sylvana juist veel voordeel van haar huidskleur heeft en ik vraag mij af of ze zover was gekomen als ze net zo wit als Truus van de buren was geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 01 juni 2016 @ 23:47:

[...]

Hoe wil je dat nou niet uitstralen? Ik wil bijvoorbeeld (suf voorbeeld, geheel off topic) ook liever niet uitstralen dat ik een brandwond heb maar anderen kunnen deze wel zien in een zwembad of aan het strand. Nu verbinden mensen in het algemeen zo'n litteken niet met bepaalde eigenschappen of dat men daar allerlei conclusies aan kan verbinden (behalve 'zielig' of 'jammer' en heel heel af en toe 'ieeew wat vies') zoals bij bijvoorbeeld geslacht, huidskleur, leeftijd, lichaamsomvang, etc. Maar met een shirt er over ziet niemand dat toch? En toch zijn er mensen die dan een bepaalde houding aannemen.

En als iemand zegt jak verwacht je dan ook dat het over die brandwond gaat? Of kijk je eerst of je ergens in gezeten hebt bv.

Dat is wat ik bedoel, hoe je dingen zelf opvat, wat jij het eerste denkt dat er bedoelt word.

Ik heb een best flink litteken in mijn gezicht Er is toen ook aangeboden om plastische chirurgie te doen maar ik vond het niet nodig.

Toevallig verleden week met een therapeute van mijn zoon over houding en ik gaf dat aan Ging ze eens kijken en , verhipt zegt ze,Is me in al die jaren nooit opgevallen.

Iemand die naar mijn gezicht kijkt en zegt hee wat is dat dan ga ik vegen, spiegel pakken omdat ik dan eerst denk dat ik een vlek/dingetje ergens heb zitten Dat "men" over dat litteken valt komt eigenlijk nooit in me op.

En het rare is dát het vreemden vaak ook niet opvalt En het is best een jaap en niet een mooi lijntje ofzo.
quote:fashionvictim schreef op 01 juni 2016 @ 23:48:

[...]

Ehm... die huidkleur heb ik gewoon bij mijn geboorte gekregen, hoor. Kan mezelf moeilijk elke ochtend wit make-uppen. En ja, ik ben inderdaad vrijwel altijd de enige of een van een handjevol mensen met een kleurtje. Op de crèche vroeger het enige kindje, op de basisschool het enige kindje, op de middelbare school 1 van 5 kinderen (van de 1300), op mijn werk altijd de enige, en in mijn wijk ook de enige. Er wonen wel wat moslims bij mij in de wijk maar geen andere negerts.En weer doe je het, je focussen op je huidskleur. Vind je het dan vreemd dat een ander dat ook gaat doen?
Ik heb nog nooit in mijn leven een Afrikaans gewaad gedragen. Wel Volendamse klederdracht, telt dat ook?
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 02 juni 2016 @ 00:00:

Ik denk overigens dat Sylvana juist veel voordeel van haar huidskleur heeft en ik vraag mij af of ze zover was gekomen als ze net zo wit als Truus van de buren was geweest.Hier ben ik het dan wel weer mee eens.
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 01 juni 2016 @ 23:52:

Ik begrijp al dat gezeur over een kleur hebben niet, want een kleurtje is toch heel mooi? Ik zou niet heel zwart willen zijn, maar bruin vind ik over het algemeen mooier dan wit. Het is toch maar net wat iemand uitstraalt?Ja Maar er zijn mensen die zich zo bezig houden met hun huidskleur dat ze dat van een ander ook verwachten en daarom alles wat er gezegd geschreven of gedaan word door die bril bekijken.
quote:nina1966 schreef op 02 juni 2016 @ 00:01:

[...]

En weer doe je het, je focussen op je huidskleur. Vind je het dan vreemd dat een ander dat ook gaat doen?Hallo, jij zegt dat ik mijn kleur moet afschaffen! Ik zou niet weten hoe, maar wellicht heb jij tips?
Am Yisrael Chai!
quote:nina1966 schreef op 02 juni 2016 @ 00:03:

[...]

Ja Maar er zijn mensen die zich zo bezig houden met hun huidskleur dat ze dat van een ander ook verwachten en daarom alles wat er gezegd geschreven of gedaan word door die bril bekijken.Is waar. Er zijn donkere mensen waarbij je in hun gezelschap niet eens fatsoenlijk over een reep chocolade kan praten, dan voelen ze zich al aangesproken.
quote:nina1966 schreef op 01 juni 2016 @ 23:53:

[...]

En hoppa, de klassieke houding van een racist.

Wat een enorme vooroordelen roep je hier zeg, bah.

Weet je iedereen moest ook altijd even aan mijn haar voelen Tot mijn moeder het zo vreselijk zat was dat ze van huis uit kattig begon te reageren als mensen over mijn haar begonnen.

En kaas en worst en in een kringetje? Hoezo is dat nederlands dan?

Je stikt zelf van de vooroordelen en daarom verwacht je die van een ander ook.

Leuk nederlands gezegde. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten en wie de schoen past trekke hem aan.

Racist? Nou bij mijn oerhollandsche familie doen ze het nog steeds zo! Met lekkere toastjes met smeerseltjes uit een kuipje en een grote schaal bowl met bessenjenever erdoor. Smartlappen en een advocaatje met slagroom voor oma. Niks mis mee toch, vind ik ook gezellig.

Dus helaas voor jou gaat deze vlieger hier niet op ik ben half nederlands en dus net zo thuis in stampot als moksie alesi. Geen vooroordeel maar persoonlijle ervaring. In een kringetje zitten is hardstikke hollands maar daar hoef je je helemaal niet slecht over te voelen hoor ik doe er gewoon aan mee.
quote:fashionvictim schreef op 02 juni 2016 @ 00:02:

Ik heb nog nooit in mijn leven een Afrikaans gewaad gedragen. Wel Volendamse klederdracht, telt dat ook?

Nee, dat is te.

Om Hollands uit al je poriën uit te stralen moet je zoiets op

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:khemam schreef op 02 juni 2016 @ 00:05:

[...]

Racist? Nou bij mijn oerhollandsche familie doen ze het nog steeds zo! Met lekkere toastjes met smeerseltjes uit een kuipje en een grote schaal bowl met bessenjenever erdoor. Smartlappen en een advocaatje met slagroom voor oma. Niks mis mee toch, vind ik ook gezellig.

Dus helaas voor jou gaat deze vlieger hier niet op ik ben half nederlands en dus net zo thuis in stampot als moksie alesi. Geen vooroordeel maar persoonlijle ervaring. In een kringetje zitten is hardstikke hollands maar daar hoef je je helemaal niet slecht over te voelen hoor ik doe er gewoon aan mee.En dat dus iedere nederlander dat zo doet is wel degelijk een vooroordeel.
quote:nina1966 schreef op 02 juni 2016 @ 00:00:

[...]

Maar met een shirt er over ziet niemand dat toch? En toch zijn er mensen die dan een bepaalde houding aannemen.

En als iemand zegt jak verwacht je dan ook dat het over die brandwond gaat? Of kijk je eerst of je ergens in gezeten hebt bv.

Dat is wat ik bedoel, hoe je dingen zelf opvat, wat jij het eerste denkt dat er bedoelt word.

Ik heb een best flink litteken in mijn gezicht Er is toen ook aangeboden om plastische chirurgie te doen maar ik vond het niet nodig.

Toevallig verleden week met een therapeute van mijn zoon over houding en ik gaf dat aan Ging ze eens kijken en , verhipt zegt ze,Is me in al die jaren nooit opgevallen.

Iemand die naar mijn gezicht kijkt en zegt hee wat is dat dan ga ik vegen, spiegel pakken omdat ik dan eerst denk dat ik een vlek/dingetje ergens heb zitten Dat "men" over dat litteken valt komt eigenlijk nooit in me op.

En het rare is dát het vreemden vaak ook niet opvalt En het is best een jaap en niet een mooi lijntje ofzo.Je kunt moeilijk een t-shirt over je gezicht dragen. Ik denk dat je dan een garantie hebt om binnen de 'random' selectie te vallen (als er al niet een SWAT team aan komt snellen).
Nee, Lemoos, je begrijpt het niet. Je moet dat litteken gewoon afschaffen.
Am Yisrael Chai!
Ik vind haar ongeacht ras, afkomst, huidskleur en politieke ideën, gewoon ook een onprettige uitstraling hebben. Ze heeft een aantal stokpaardjes maar of dat nou gelijk staat aan politiek talent?
quote:fashionvictim schreef op 02 juni 2016 @ 00:09:

Nee, Lemoos, je begrijpt het niet. Je moet dat litteken gewoon afschaffen.

Dat heeft ze ook gedaan en dat is precies wat er bedoeld wordt, er niet mee bezig zijn.

Edit: Ik vergis me. Ik dacht dat het over dat litteken in het gezicht ging.
@nina

En ja, ik weet zeker dat het dan over dat litteken gaat met opmerkingen als:

- ieeew, ik zou echt niet er zo bij gaan lopen als ik dat had (niet in mijn gezicht gezegd maar duidelijk hoorbaar)

- "Meid trek je er maar niets van aan, knap hoor!" (Dank u mevrouw maar u bent de eerste die er iets over zegt deze maand)

- "Heb je een ongeluk gehad ofzo? Ja, als je niets wil zeggen helemaal prima" (Sorry, ken ik u?)

In badkleding voel ik overigens wel of ik ergens in heb gezeten
quote:fashionvictim schreef op 02 juni 2016 @ 00:09:

Nee, Lemoos, je begrijpt het niet. Je moet dat litteken gewoon afschaffen.Had jij nou niet even " sambal-bij " kunnen roepen? Ik zit hier verdomd hard Chinees uit te stralen, ja.
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 00:12:

[...]

Dat heeft ze ook gedaan en dat is precies wat er bedoeld wordt, er niet mee bezig zijn.

Ja dat kan voor Nina werken. Ik ben er ook niet mee bezig (behalve dan sunblock smeren als een gek) maar schijnbaar andere mensen soms wel.

Net zoals er bij mijn beste vriendin wel gemiddeld een joker per week wel de grap moet maken over 'sambal bij'.
quote:nina1966 schreef op 02 juni 2016 @ 00:07:

[...]

En dat dus iedere nederlander dat zo doet is wel degelijk een vooroordeel.

Mens nu moet je echt ophouden.

Jij kraamt hier de grootste onzin uit. Je kleur afschaffen, drukke gewaden en gouden oorringen, waar haal je het allemaal vandaan?!?

Maar in een kringetje zitten is een vooroordeel van een typisch zwarte racist? Die dus helaas voor jou gewoon een blonde moeder, opa, oma, ooms, tantes, neven, nichten, noem maar op heeft en opgegroeit is tussen alleen maar spierwitte hollanders met dus ook oerhollandse gebruiken. Enigste verschil is dat kleurtje en daarnaast ook nog een enorme surinaamse familie met hun cultuur en gebruiken. Ook leuk!
quote:lemoos2 schreef op 02 juni 2016 @ 00:15:

[...]

Net zoals er bij mijn beste vriendin wel gemiddeld een joker per week wel de grap moet maken over 'sambal bij'.Vraag eens hoe ze dat doet? Ik ben een beginner.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juni 2016 @ 00:16:

[...]

Vraag eens hoe ze dat doet? Ik ben een beginner.Zorg voor glad steil pikzwart haar. Laat je adopteren door Vietnamezen. Neem vooral een baan in de horeca. Liefst iets wat geen bal te maken heeft met loempia's of afhaalchinees. Succes verzekerd.
quote:lemoos2 schreef op 02 juni 2016 @ 00:18:

[...]

Zorg voor glad steil pikzwart haar. Laat je adopteren door Vietnamezen. Neem vooral een baan in de horeca. Liefst iets wat geen bal te maken heeft met loempia's of afhaalchinees. Succes verzekerd.
quote:lemoos2 schreef op 02 juni 2016 @ 00:15:

[...]

Ja dat kan voor Nina werken. Ik ben er ook niet mee bezig (behalve dan sunblock smeren als een gek) maar schijnbaar andere mensen soms wel.

Net zoals er bij mijn beste vriendin wel gemiddeld een joker per week wel de grap moet maken over 'sambal bij'.

voor hen is het nieuw en schrikken. Kan me niet voorstellen dat ze het kwaad bedoelen.

Wat betreft Sambal bij, dat is weer typisch Hollands, grappen maken ten koste van de ander, maar mij is ooit verteld dat je geen grappen maakt over iemand waar je een hekel aan hebt. Ik ga daar dan maar vanuit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 juni 2016 @ 00:14:

[...]

Had jij nou niet even " sambal-bij " kunnen roepen? Ik zit hier verdomd hard Chinees uit te stralen, ja.Vandaar dat ik ineens zo'n ongelooflijke trek in nummel 39 met lijst kreeg!
Am Yisrael Chai!
Wat verschrikkelijk hoe vele zich hier op Nina storten, BAH.

Ze zegt echt zinnige dingen......

Het zal niet in een ieders straatje passen, maar dat is nu tolerantie , begrip opbrengen voor de mening van een ander...

Het tegenovergestelde van discriminatie zeg maar.................

Minstens zo erg !!!!!!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven