Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 02 juni 2016 @ 21:47:

[...]

Kan een topic op zich worden hoor; een officieel (?) witte vrouw die zich identificeerde als zijnde zwart en ook jarenlang zonder dat men dat 'door' had voor een organisatie werkte die zich inzette voor de zwarte gemeenschap in de VS. Kan op zich leuke filosofische gesprekken opleveren. Maar wat maakte haar dan 'officieel 'wit? Ze ziet er redelijk bruin uit op de foto :-)
Welk hokje pas ik met een blanke moeder en een Joodse vader die in Marokko is geboren maar nu in Israël woont en negroïde trekken en kroeshaar heeft
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 21:34:

[...]

Grappig hier heb ik dan echt weer nooit over nagedacht. Ik dacht dat het onderscheid tussen de term kleurling en neger juist niet de donkerte van de teint was, maar het kroeshaar en de gelaatstrekken. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen tegen deze dingen aankijken.

De kritiek die ik daarop heb is dat mensen dan te veel focussen op één aspect van afstamming. Kroeshaar=neger=uit Afrika. Trevor Noah is een leuk voorbeeld. Voor velen is hij gewoon een Zuid Afrikaanse neger. Maar als je hem een neger noemt dan ga je volledig voorbij aan het feit dat hij voor 50% blank en Oostenrijks is, ook al zie je dat niet zo snel aan hem.

Zo refereert mijn vriendin ook vaak semi-serieus aan mijn Afrikaanse roots omdat ik in haar ogen een neger ben terwijl slechts 60% van mijn genen met vele omwegen uit Afrika komt. Gek genoeg heeft ze het nooit over mijn 40% Europese roots. En dat is de persoon die al duizend jaar met mij samenwoont. Begrijp je mijn kritiek?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 21:29:

[...]

Maar waarom zou je dat kenmerk dan benadrukken als het verder geen rol speelt? Als een verkoper van de firma Essent aan de deur was zeg ik later toch ook niet aan mijn vriendin dat er een blonde aan de deur was?Ik zeg soms tegen mijn vriend dat een "lekker ding" voor de deur was.

[...]

Kan een topic op zich worden hoor; een officieel (?) witte vrouw die zich identificeerde als zijnde zwart en ook jarenlang zonder dat men dat 'door' had voor een organisatie werkte die zich inzette voor de zwarte gemeenschap in de VS. Kan op zich leuke filosofische gesprekken opleveren. Is ze helemaal blank dan? Ik zie toch echt wel een menging in haar. Had ze dan schmink op?
quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 21:52:

[...]

De kritiek die ik daarop heb is dat mensen dan te veel focussen op één aspect van afstamming. Kroeshaar=neger=uit Afrika. Trevor Noah is een leuk voorbeeld. Voor velen is hij gewoon een Zuid Afrikaanse neger. Maar als je hem een neger noemt dan ga je volledig voorbij aan het feit dat hij voor 50% blank en Oostenrijks is, ook al zie je dat niet zo snel aan hem.

Zo refereert mijn vriendin ook vaak semi-serieus aan mijn Afrikaanse roots omdat ik in haar ogen een neger ben terwijl slechts 60% van mijn genen met vele omwegen uit Afrika komt. Gek genoeg heeft ze het nooit over mijn 40% Europese roots. En dat is de persoon die al duizend jaar met mij samenwoont. Begrijp je mijn kritiek?Ik ga ook voorbij aan mijn 50% gekleurde roots en snap dat anderen dat ook doen want ik oog blank en jij waarschijnlijk niet.
quote:Jennifer1972 schreef op 02 juni 2016 @ 21:49:

[...]

Maar wat maakte haar dan 'officieel 'wit? Ze ziet er redelijk bruin uit op de foto :-)

Niet mijn woorden he, kennelijk heeft ze twee blanke ouders die verklaarden dat zij 'dus' ook blank is.

Wat de officiele regeletjes daarvoor zouden zijn weet ik niet en boeit me niet.

Ze krulde haar haar en gebruikte spraytan om toch wat gekleurder te lijken als ik het goed heb.

Hele rel over geweest. Ik heb er verder geen mening over, vond het hele geval gewoon hilarisch.

Je moet haar maar eens wikien.

quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 21:54:

[...]

Is ze helemaal blank dan? Ik zie toch echt wel een menging in haar. Had ze dan schmink op?

100% blank!

Haar eigen ouders waren de klokkenluiders nadat ze donkere kinderen adopteerde en zelfs over haar zwarte vader sprak die dus helemaal haar vader niet was. Heel apart verhaal iig.
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 21:49:

[...]

Oh, dat is zij, die ontmaskerd is als blanke terwijl ze zich altijd voordeed als iemand met bruine afkomst.wauw... dan heb je wel echt issue's hoor, of zie ik het verkeerd?

[...]

Kan een topic op zich worden hoor; een officieel (?) witte vrouw die zich identificeerde als zijnde zwart en ook jarenlang zonder dat men dat 'door' had voor een organisatie werkte die zich inzette voor de zwarte gemeenschap in de VS. Kan op zich leuke filosofische gesprekken opleveren.

O, wacht, ik ken dat verhaal! Wat een vreemde mensen zijn er toch.

Hoe genen werken kan best interessant zijn. En ook hoe mensen zich identificeren. Ik heb een neefje dat een kwart Indonesisch bloed heeft. Maar op de een of andere manier ziet hij er absoluut uit als een Marokkaan. En omdat hij tussen de Marokkanen opgegroeid is, praat hij ook met een Marokkaans accent. Ik hoor zijn oma nog boos zeggen "Nee, je bent géén Marokkaan!" Maar hij voelt zich wel lekker met die identiteit.

En dat van die 'one drop'. Mijn opa was zo donker van huid en haar dat hij op straat gediscrimineerd werd (ja, dat dit dus gebeurde, dat is triest op zich), terwijl hij zogenaamd 100% Nederlands was. Wij hebben als familie vaak zitten puzzelen hoe dat toch kon. Want iets klopte er niet
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 21:56:

[...]

Ik ga ook voorbij aan mijn 50% gekleurde roots en snap dat anderen dat ook doen want ik oog blank en jij waarschijnlijk niet.

Ik denk dat dat een illusie is.

Zet Will Smith naast een echte zwarte man uit Nigeria en je ziet in hem zowel blanke als zwarte kenmerken. Vreemd genoeg zijn we daar een beetje blind voor geworden en zien we alleen 'neger'.
quote:khemam schreef op 02 juni 2016 @ 21:58:

[...]

100% blank!

Haar eigen ouders waren de klokkenluiders nadat ze donkere kinderen adopteerde en zelfs over haar zwarte vader sprak die dus helemaal haar vader niet was. Heel apart verhaal iig.Wat bizar. Ik weet wel dat 2 gekleurde mensen blanke baby's kunnen krijgen en omgekeerd. Dat zit dan in de genen.
quote:nijntje021 schreef op 02 juni 2016 @ 21:58:

[...]

wauw... dan heb je wel echt issue's hoor, of zie ik het verkeerd?

Tsja wie zal het zeggen... denk het wel maar misschien dezelfde issues zoals Caitlyn Jenner. Werkelijk geen idee.

Ze had trouwens wel een hoop goed gedaan geloof ik voor die organisatie.
quote:iris1969 schreef op 02 juni 2016 @ 21:54:

[...]

Is ze helemaal blank dan? Ik zie toch echt wel een menging in haar. Had ze dan schmink op?Ik heb een beetje op wikipedia zitten lezen en ze schijnt echt geen één ( ) druppel zwart bloed te hebben. Raar verhaal, beetje koekoek is ze geloof ik (maar ik heb maar vluchtig gelezen hoor)
quote:Jennifer1972 schreef op 02 juni 2016 @ 22:01:

[...]

Ik heb een beetje op wikipedia zitten lezen en ze schijnt echt geen één ( ) druppel zwart bloed te hebben. Raar verhaal, beetje koekoek is ze geloof ik (maar ik heb maar vluchtig gelezen hoor)Waarom koekoek? Er zijn zoveel bruine mensen die zich insmeren met een goedje om blank te worden. Zij wenst graag bruin te zijn. Wat is het verschil?
Wat dachten jullie van deze knappe tweelingzussen? Grappig toch.

quote:kadanz schreef op 02 juni 2016 @ 21:59:

[...]

Ik denk dat dat een illusie is.

Zet Will Smith naast een echte zwarte man uit Nigeria en je ziet in hem zowel blanke als zwarte kenmerken. Vreemd genoeg zijn we daar een beetje blind voor geworden en zien we alleen 'neger'.Ja dat is waar. Je kunt trouwens in bepaalde beroemde schilderijen zien dat het gekleurde mensen zijn die witter zijn afgebeeld of later witter zijn gemaakt. Ons ongeoefende oog ziet dan alleen een blanke.
quote:Jennifer1972 schreef op 02 juni 2016 @ 22:01:

[...]

Ik heb een beetje op wikipedia zitten lezen en ze schijnt echt geen één ( ) druppel zwart bloed te hebben. Raar verhaal, beetje koekoek is ze geloof ik (maar ik heb maar vluchtig gelezen hoor)En weer enorm mosterd
quote:Cateautje schreef op 02 juni 2016 @ 22:04:

[...]

Waarom koekoek? Er zijn zoveel bruine mensen die zich insmeren met een goedje om blank te worden. Zij wenst graag bruin te zijn. Wat is het verschil?Ik gebruik spraytan in de zomer, want ik kan fluiten naar een lekker kleurtje.

[...]

Waarom koekoek? Er zijn zoveel bruine mensen die zich insmeren met een goedje om blank te worden. Zij wenst graag bruin te zijn. Wat is het verschil?Omdat ze zich echt voordeed als 'neger'. Dat vind ik toch wel wat anders dan bruin willen zijn a la Barbie/Samantha de Jong. Maar ze mag het van mij hoor, daar niet van.
quote:damocles schreef op 02 juni 2016 @ 22:04:

Wat dachten jullie van deze knappe tweelingzussen? Grappig toch.

[afbeelding]Ik zou bijna mijn tweelingzus en ik plaatsen. Ik wit met bruin haar en blauwe ogen en zij met zwart haar, bruine ogen en een kleurtje. Ik lijk op mijn moeder en zij op mijn vader.
quote:devuilewasbuiten schreef op 02 juni 2016 @ 21:59:

[...]

O, wacht, ik ken dat verhaal! Wat een vreemde mensen zijn er toch.

Hoe genen werken kan best interessant zijn. En ook hoe mensen zich identificeren. Ik heb een neefje dat een kwart Indonesisch bloed heeft. Maar op de een of andere manier ziet hij er absoluut uit als een Marokkaan. En omdat hij tussen de Marokkanen opgegroeid is, praat hij ook met een Marokkaans accent. Ik hoor zijn oma nog boos zeggen "Nee, je bent géén Marokkaan!" Maar hij voelt zich wel lekker met die identiteit.

En dat van die 'one drop'. Mijn opa was zo donker van huid en haar dat hij op straat gediscrimineerd werd (ja, dat dit dus gebeurde, dat is triest op zich), terwijl hij zogenaamd 100% Nederlands was. Wij hebben als familie vaak zitten puzzelen hoe dat toch kon. Want iets klopte er niet tis zeker heel interessant, de familie aan mijn vaderskant zijn half indiaan half creool, en opzich zijn ze wel allemaal donker maar ik heb ook tantes die heel glad haar hebben terwijl ik ook tantes heb kroeze krullen hebben, mijn moeder is dan half creools half blank en zij had als kind heel glad haar, later kreeg ze krullen terwijl haar zusje echt kroeshaar heeft. mijn zusje is net zo donker als mijn vader en ik ben dan wat lichter wordt soms zelfs beige genoemd. maar dat zal me aan me reet roesten, vind me zelf prima zo
quote:Jennifer1972 schreef op 02 juni 2016 @ 22:06:

[...]

Omdat ze zich echt voordeed als 'neger'. Dat vind ik toch wel wat anders dan bruin willen zijn a la Barbie/Samantha de Jong. Maar ze mag het van mij hoor, daar niet van.

Als ze zich daar nou eenmaal prettiger bij voelt, waarom dan koekoek?

Er zijn vrouwen die liever man zijn, er zijn mannen die liever vrouw zijn enm zijn mannen die iop mannen vallen en vrouwen op vrouwen en dat is allemaal maar normaal en zij wenst bruin te zijn en dan is ze ineens koekoek, sorry, dat snap ik niet.

[...]

Waarom koekoek? Er zijn zoveel bruine mensen die zich insmeren met een goedje om blank te worden. Zij wenst graag bruin te zijn. Wat is het verschil?

Daarom schreef ik al dat het op zich een interessante filosofische discussie kan zijn.

Hoe zie je er uit aan de buitenkant en hoe voel je je van binnen? Dus niet alleen gender fluid maar ook race fluid zoiets.... pfff... Ik ga naar bed truste!
Oh ja:

FILMPJUH!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven