Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 03 juni 2016 @ 13:28:

[...]

Het kon eenvoudiger maar grotendeels wel mee eens!

Trouwens: https://youtu.be/ss1QwFNmXxw

klik

Beide links refereren naar hetzelfde YouTube filmpje, was dat de bedoeling? Het betreffende filmpje draait nog en heeft mijn interesse gewekt, niet specifiek vanwege het onderwerp maar de benadering ervan.

Ik was nog niet bekend met deze jongens, leuk concept en interessant om ook de overige filmpjes te bekijken.

Dank je wel!

ps.

Gelukkig is er nog geen zalf aan te pas gekomen
In een notedop?

Er worden ervaringen gedeeld die worden verkocht alsof het een algemeenheid is in heel Nederland en dat terwijl het niet meer is dan een persoonlijke ervaring.
quote:hexxs schreef op 03 juni 2016 @ 13:03:

De toon en 'tot zichzelf gekeerde' perceptie van vele gekleurde reacties zijn tenenkrommend.

Ik heb inmiddels meerdere topics opgezocht met betrekking op vergelijkbare onderwerpen en kom elke keer tot dezelfde conclusie; marginale reacties veelal gebaseerd op de altijd herkenbare 'eigen ervaringen' geopperd vanuit een twijfelachtige individuele 'waarheid' gepresenteerd als collectieve waarneming. Dergelijke reacties ervaar ik als individu helaas te vaak als het valselijk positioneren van welgevallen beweringen en ervaringen om een discussie, perceptie of opvatting specifieke kenbaarheden toe te dichten met weinig ruimte tot discussie en debat, 'de toon is gezet'.

Vrij vertaald: je vindt het vervelend dat zwarte mensen vertellen over hun ervaring met racisme want je kan die ervaringen niet weerleggen en je denkt dat ze de boel bij elkaar verzinnen. Valselijk wel te verstaan.

Jammer dat je dat denkt, en dat meen ik oprecht, maar na zo'n beschuldiging kun je natuurlijk de pot op.

Mocht je toch op een nette manier willen discussiëren, dan ben je natuurlijk, wat mij betreft, altijd welkom.
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 13:49:

Wellicht dat iemand het dan kan vertalen in Jip en Janneke taal?

Je mag niet huilie doen met je persoonlijke ervaringen want das nie eerlijk. Dat is de boel naar je hand zetten.

Je mag alleen meepraten als je heel veel van geschiedenis weet en de maatschappij en je mag alleen met wetenschappelijke bewijzen komen anders telt het niet.
Thanks voor de vertaling!

Leuk trucje wel, hele ingewikkelde woorden gebruiken om zo de schijn van hoogdravende inhoud te wekken, terwijl het eigenlijk same old, same old is.
Am Yisrael Chai!
Oh nee, daar gaat dit topic niet over..........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 13:58:

Thanks voor de vertaling!

Leuk trucje wel, hele ingewikkelde woorden gebruiken om zo de schijn van hoogdravende inhoud te wekken, terwijl het eigenlijk same old, same old is.Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat jij Nederlands hebt gestudeerd.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:02:

[...]

Ik dacht gelezen te hebben in dit topic dat jij Nederlands hebt gestudeerd.

Klopt.

Edit: wil je dat ik de taalfouten voor je uit die post haal?
Am Yisrael Chai!
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 14:02:

Oh nee, daar gaat dit topic niet over..........Oef!!!
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 14:04:

[...]

Klopt.

Edit: wil je dat ik de taalfouten voor je uit die post haal?Raar dan dat je om een Jip en Janneke vertaling vraagt, dat moet toch een eitje zijn voor een doorgeleerd iemand.

Oh nee, daar gaat dit topic niet over..........

Wou jij serieus beweren dat de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk jouw oprechte interesse heeft?

I'm with Kadanz, als het dit onderwerp aangaat.
Am Yisrael Chai!

Oh nee, daar gaat dit topic niet over..........Dit is geen brief aan Sylvana maar een monoloog over Turkije.
Een prachtige brief die heel duidelijk maakt waar Sylvana mee in zee gaat, in gedachte houdend dat het slavernijverleden haar zo aan het hart gaat. Treffend.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:08:

[...]

Raar dan dat je om een Jip en Janneke vertaling vraagt, dat moet toch een eitje zijn een doorgeleerd iemand.Het is vrij lastig om te destilleren wat iemand nu eigenlijk precies wil zeggen als diegene zich van allerlei quasi-formele uitdrukkingen die ook nog eens foutief gebruikt worden bedient. Dus nee, ik vond het zeker geen eitje. Bovendien scheppen dergelijke posts ook onnodige verwarring: de lezer moet maar gissen wat bijvoorbeeld met "marginale reacties" wordt bedoeld of met "een empirisch gegeven om een specifieke norm in dergelijke discussies als uitgangspunt te plaatsen". Met als gevolg dat iedereen gaat reageren op zijn eigen interpretatie van die onbegrijpelijke woordenbrij, in plaats van op wat er daadwerkelijk staat.
Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:11:

Een prachtige brief die heel duidelijk maakt waar Sylvana mee in zee gaat, in gedachte houdend dat het slavernijverleden haar zo aan het hart gaat. Treffend.Dànkjewel Cato....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 14:14:

[...]

Het is vrij lastig om te destilleren wat iemand nu eigenlijk precies wil zeggen als diegene zich van allerlei quasi-formele uitdrukkingen die ook nog eens foutief gebruikt worden bedient. Dus nee, ik vond het zeker geen eitje. Bovendien scheppen dergelijke posts ook onnodige verwarring: de lezer moet maar gissen wat bijvoorbeeld met "marginale reacties" wordt bedoeld of met "een empirisch gegeven om een specifieke norm in dergelijke discussies als uitgangspunt te plaatsen". Met als gevolg dat iedereen gaat reageren op zijn eigen interpretatie van die onbegrijpelijke woordenbrij, in plaats van op wat er daadwerkelijk staat.En nu heb je jezelf hiermee bewezen?
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 14:15:

[...]

Dànkjewel Cato....Jammer dat je het hebt weggehaald.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:17:

[...]

En nu heb je jezelf hiermee bewezen?Moest ik wat bewijzen, dan? Daar was ik me niet van bewust.
Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:11:

Een prachtige brief die heel duidelijk maakt waar Sylvana mee in zee gaat, in gedachte houdend dat het slavernijverleden haar zo aan het hart gaat. Treffend.

Gewoon een huilie, huilie, zeik, zeik verhaal. Men kan niets substantieels verzinnen tegen Denk, geen aanklacht of beschuldiging houdt stand, dus komt men maar met de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk.

Zwak.
Cateautje, waarom zo vijandig, meid?
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:18:

[...]

Jammer dat je het hebt weggehaald.

Nou weet je Cato, er stond een link in de brief/epistel met allemaal nare , afschuwelijke verwijzingen

naar kindslaven, IS, etc.

Dat vond ik niet zo passend, netjes in dit sylvana topic............

Zodoende..
Ik kon die link niet verwijderen.......
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 14:19:

[...]

Gewoon een huilie, huilie, zeik, zeik verhaal. Men kan niets substantieels verzinnen tegen Denk, geen aanklacht of beschuldiging houdt stand, dus komt men maar met de geschiedenis van het Ottomaanse Rijk.

Zwak.

Zwak? Integendeel!

Het slavernijverleden van Turkye is net zo relevant als de trans Atlantische en om juist voor een stel te kiezen dat een dergelijk verleden heeft en aanhangt, mag je je wel degelijk afvragen of dat wel een goed plan is, des te meer omdat die twee van DENK aanhangers zijn van Erdogan en deze al een tijdje uit is op de alleenheerschappij en om dat te bereiken oefent hij zeer kwalijke tactieken uit die hier in Nederland ongrondwettelijk zouden zijn en ten koste gaat van veel onschuldige mensen en hij begint nog maar net.

Maar goed, alleen Afrikaanse slaven tellen, toch?
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 14:20:

Cateautje, waarom zo vijandig, meid?Ik ben niet vijandig, ik zie de dingen graag zoals ze zijn en niet zoals ik ze hebben wil en als dat niet in je straatje te pas komt, dan kan je dat wellicht als vijandig ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven