Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 14:20:

[...]

Nou weet je Cato, er stond een link in de brief/epistel met allemaal nare , afschuwelijke verwijzingen

naar kindslaven, IS, etc.

Dat vond ik niet zo passend, netjes in dit sylvana topic............

Zodoende..Oh, okay. Ik heb alleen de post gelezen en niets aangeklikt.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:27:

[...]

Ik ben niet vijandig, ik zie de dingen graag zoals ze zijn en niet zoals ik ze hebben wil en als dat niet in je straatje te pas komt, dan kan je dat wellicht als vijandig ervaren.

Je weet best dat dat niet bestaat. Jij kunt dingen niet zien hoe ze zijn. Je kunt er hoogstens jouw visie op los laten.

Los daar van viel het me gewoon op dat je ongeprovoceerd zuur reageerde hierboven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:24:

[...]

Zwak? Integendeel!

Het slavernijverleden van Turkye is net zo relevant als de trans Atlantische en om juist voor een stel te kiezen dat een dergelijk verleden heeft en aanhangt, mag je je wel degelijk afvragen of dat wel een goed plan is, des te meer omdat die twee van DENK aanhangers zijn van Erdogan en deze al een tijdje uit is op de alleenheerschappij en om dat te bereiken oefent hij zeer kwalijke tactieken uit die hier in Nederland ongrondwettelijk zouden zijn en ten koste gaat van veel onschuldige mensen en hij begint nog maar net.

Maar goed, alleen Afrikaanse slaven tellen, toch?

Caat!

Helemaal gelijk hebben en dan die laatste zin er achteraan. Was dat echt nodig? Just saying.
Perceptie, interpretatie en aannames.

Het is voor mij persoonlijk niet van meerwaarde om vanuit een interpretatie iemand incorrect te bejegenen. Het gebruik van de Nederlandse taal is vaker onderhevig aan een voorkeur van het individu, daar kan ik helaas geen rekening mee houden en is naar mijns inziens niet relevant in een schriftelijke discussie.

Mocht je toch op een nette manier willen discussiëren, dan ben je natuurlijk, wat mij betreft, altijd welkom.

Dit vind ik een aparte stelling als gevolg van interpretatie.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:24:

[...]

Zwak? Integendeel!

Het slavernijverleden van Turkye is net zo relevant als de trans AtlantischeNiet voor mij, noch voor jou, noch voor Sylvana..
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 14:33:

[...]

Je weet best dat dat niet bestaat. Jij kunt dingen niet zien hoe ze zijn. Je kunt er hoogstens jouw visie op los laten.

Los daar van viel het me gewoon op dat je ongeprovoceerd zuur reageerde hierboven.

Als je inderdaad vastgebakken zit in meningen dan is het erg moeilijk om dingen te zien zoals ze zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is.

Voor zover ik bij mezelf kan nagaan reageer ik nergens zuur en zeker niet ongeprovoceerd. Misschien is het een plan om te leren los te laten om vervolgens te leren de dingen zonder vooroordeel te bekijken, dan valt het meestal allemaal reuze mee.
quote:khemam schreef op 03 juni 2016 @ 14:34:

[...]

Caat!

Helemaal gelijk hebben en dan die laatste zin er achteraan. Was dat echt nodig? Just saying.

Sorry meid, maar het is iets dat me al een tijdje opvalt en waar ik me kapot aan erger.

Een aantal weken geleden las ik dat er in west Europa, nu, op dit moment een miljoen slaven worden gehouden en daar hoor je niemand over. Van de week las ik dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en daar hoor je niemand over. Het gaat altijd allemaal alleen maar over die trans Atlantische slavernij en hoe erg dat allemaal vandaag de dag nog steeds is. Neem me niet kwalijk, ik deel ook die geschiedenis, maar het water staat me zo onderhand aan de lippen. Dit is niet normaal meer.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:36:

[...]

Als je inderdaad vastgebakken zit in meningen dan is het erg moeilijk om dingen te zien zoals ze zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is.

Voor zover ik bij mezelf kan nagaan reageer ik nergens zuur en zeker niet ongeprovoceerd. Misschien is het een plan om te leren los te laten om vervolgens te leren de dingen zonder vooroordeel te bekijken, dan valt het meestal allemaal reuze mee.Bedankt voor de les meester.
quote:hexxs schreef op 03 juni 2016 @ 14:35:

Perceptie, interpretatie en aannames.

Het is voor mij persoonlijk niet van meerwaarde om vanuit een interpretatie iemand incorrect te bejegenen. Het gebruik van de Nederlandse taal is vaker onderhevig aan een voorkeur van het individu, daar kan ik helaas geen rekening mee houden en is naar mijns inziens niet relevant in een schriftelijke discussie.Dit vetgedrukte is precies wat ik bedoel. Die zin is onbegrijpelijk. Het gebruik van de Nederlandse taal is onderworpen aan de invloed van een voorkeur van het individu? Say what?

Volgens mij is het gebruik van de Nederlandse taal vooral gebonden aan diverse objectieve regels; spelling, grammatica, betekenis van woorden, etcetera.

Het lijkt me vrij normaal dat je zeker in een schriftelijke discussie je met zijn allen aan die objectieve regels houdt.
Am Yisrael Chai!
Wat hexxs zegt is dat minderheidsgroepen als zwarten of Joden, etc... niet zelfstandig kunnen nadenken, maar zich laten leiden door wat de media hen voorschotelt. En dat ze zich dus niet moeten aanstellen, want dat denken kun je beter aan anderen overlaten.

Vertaling = graag gedaan :-)
Occam's razor
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:40:

[...]

Sorry meid, maar het is iets dat me al een tijdje opvalt en waar ik me kapot aan erger.

Een aantal weken geleden las ik dat er in west Europa, nu, op dit moment een miljoen slaven worden gehouden en daar hoor je niemand over. Van de week las ik dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en daar hoor je niemand over. Het gaat altijd allemaal alleen maar over die trans Atlantische slavernij en hoe erg dat allemaal vandaag de dag nog steeds is. Neem me niet kwalijk, ik deel ook die geschiedenis, maar het water staat me zo onderhand aan de lippen. Dit is niet normaal meer.Wie heeft het over slavernij gehad dan?
quote:fashionvictim schreef op 03 juni 2016 @ 14:43:

[...]

Dit vetgedrukte is precies wat ik bedoel. Die zin is onbegrijpelijk. Het gebruik van de Nederlandse taal is onderworpen aan de invloed van een voorkeur van het individu? Say what?

Volgens mij is het gebruik van de Nederlandse taal vooral gebonden aan diverse objectieve regels; spelling, grammatica, betekenis van woorden, etcetera.

Het lijkt me vrij normaal dat je zeker in een schriftelijke discussie je met zijn allen aan die objectieve regels houdt.
quote:Debora schreef op 03 juni 2016 @ 14:44:

Wat hexxs zegt is dat minderheidsgroepen als zwarten of Joden, etc... niet zelfstandig kunnen nadenken, maar zich laten leiden door wat de media hen voorschotelt. En dat ze zich dus niet moeten aanstellen, want dat denken kun je beter aan anderen overlaten.

Vertaling = graag gedaan :-)

O.

Weet je het zeker?

Ik las er een lekker ovengerecht in wat ik vanavond maar eens ga proberen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 14:36:

[...]

Niet voor mij, noch voor jou, noch voor Sylvana..Iedere vorm van slavernij waar en wanneer ook is relevant! Als je alleen maar kunt zwelgen in zelfmedelijden en de rest laat creperen ben je wat mij betreft ver van het pad af.
quote:Debora schreef op 03 juni 2016 @ 14:44:

Vertaling = graag gedaan :-)Tja, Hexxs is zo te zien zelf nog aanwezig, en aangezien vier "vertalingen" vier bijzonder verschillende teksten opleveren, is het wellicht handig als Hexxs zelf in correct en begrijpelijk Nederlands nog eens zegt wat ze nu eigenlijk bedoelt. Dan krijgt Hexxs misschien ook wel een inhoudelijke reactie.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 juni 2016 @ 14:49:

[...]

O.

Weet je het zeker?

Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:52:

[...]

Iedere vorm van slavernij waar en wanneer ook is relevant! Als je alleen maar kunt zwelgen in zelfmedelijden en de rest laat creperen ben je wat mij betreft ver van het pad af.

Nou heeft iedereen natuurlijk meer last van zijn eigen ingegroeide teennagel dan van de open botbreuk van de buurman.

En laten we wel zijn : de ene helft van de wereld laat de andere helft creperen. Ongeacht hun eigen huidige status of hun verleden.

Als iemand feiten benoemt ( ik word vaak gefouileerd , oid ) , waarom is dat in zoveel forummers hun ogen zelfmedelijden, slachtoffertje spelen? Ik snap dat echt niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo. Ik heb wat gemist geloof ik.

Welk link was er nou geplaatst die is verwijderd en waarom? Omdat het over DENK ging?

Ik ben wel benieuwd... Lijkt mij namelijk behoorlijk relevant.
quote:damocles schreef op 03 juni 2016 @ 14:57:

Zo. Ik heb wat gemist geloof ik.

Welk link was er nou geplaatst die is verwijderd en waarom? Omdat het over DENK ging?

Ik ben wel benieuwd... Lijkt mij namelijk behoorlijk relevant.https://fenixx.org/2016/0 ... gaan-voor-sylvana-simons/

Waarom Eindeloos die vervolgens weer verwijderde, geen idee.
Am Yisrael Chai!
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:40:

[...]

Een aantal weken geleden las ik dat er in west Europa, nu, op dit moment een miljoen slaven worden gehouden en daar hoor je niemand over. Van de week las ik dat de wereld 46 miljoen slaven rijk is en daar hoor je niemand over. Het gaat altijd allemaal alleen maar over die trans Atlantische slavernij en hoe erg dat allemaal vandaag de dag nog steeds is. Neem me niet kwalijk, ik deel ook die geschiedenis, maar het water staat me zo onderhand aan de lippen. Dit is niet normaal meer.+1000
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dagelijks worden er in het Midden-Oosten kindslaven markten gehouden, hoor je ook niemand over.

Oh jawel toch, Ik op mijn FB.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2016 @ 14:52:

[...]

Iedere vorm van slavernij waar en wanneer ook is relevant! Als je alleen maar kunt zwelgen in zelfmedelijden en de rest laat creperen ben je wat mij betreft ver van het pad af.

Cateautje, ik ben een rechtstreeks product van de slavernij in de Nederlandse kolonies. Het is mijn geschiedenis, het heeft mij voortgebracht. Mijn voorouders zijn zowel slaaf als slavenhouder. Ik sta er niet elke dag bij stil. Ook niet elke week. Maar het is wel een deel van mij. Het is relevant in mijn leven.

Wat de Ottomanen ook uitgespookt hebben, het is minder relevant in mijn leven.

Dat betekent niet dat het geschiedkundig van mindere betekenis is, maar jij mag mij niet verwijten er minder oog voor te hebben.
quote:Eindeloos schreef op 03 juni 2016 @ 15:02:

Dagelijks worden er in het Midden-Oosten kindslaven markten gehouden, hoor je ook niemand over.

Oh jawel toch, Ik op mijn FB.Dat is blijkbaar niet verschrikkelijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 juni 2016 @ 14:49:

[...]

O.

Weet je het zeker?

Occam's razor
quote:kadanz schreef op 03 juni 2016 @ 15:03:

[...]

Cateautje, ik ben een rechtstreeks product van de slavernij in de Nederlandse kolonies. Het is mijn geschiedenis, het heeft mij voortgebracht. Mijn voorouders zijn zowel slaaf als slavenhouder. Ik sta er niet elke dag bij stil. Ook niet elke week. Maar het is wel een deel van mij. Het is relevant in mijn leven.

Wat de Ottomanen ook uitgespookt hebben, het is minder relevant in mijn leven.

Dat betekent niet dat het geschiedkundig van mindere betekenis is, maar jij mag mij niet verwijten er minder oog voor te hebben.Ik mag jou niet verwijten en dat terwijl je net stelt dat het niet relevant is, noch voor jou noch voor mij noch voor Sylvana. Juist ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven