Hoge coniferen

11-06-2016 01:10 33 berichten
Onze buren hebben op een afstand van ongeveer 0.50 m van de erfgrens behoorlijk grote coniferen staan. Ze zijn inmiddels meer als 3.5 m hoog.

We hebben geen contact met deze buren, geen goed maar ook geen slecht contact. Deze mensen hebben liever geen contact met buurtbewoners, prima. Nu heb ik ze wel eens aangesproken over de hoogte van die coniferen, de reactie erop was; wij houden van een groene tuin en we gaan niets inkorten of snoeien.

Ondertussen groeien die krengen maar door.. we hebben overdag nog een beetje zon in onze tuin maar over een jaartje waarschijnlijk niet meer. Juridisch gezien hebben we geen poot om op te staan, dat heb ik al wel onderzocht. Misschien heeft iemand hier een tip/goed advies?
Alle reacties Link kopieren
In het tuincentrum zie je ook alle jonge naaldbomen e.d. in het rek onder het bordje Coniferen staan. Ben ik dol op want ze ruiken zo lekker en zijn zo koel.

Maar misschien kan TO klagen wegens slecht onderhoud; dat lijkt me best een valide reden om ze te laten rooien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het gaat er in dit geval om of het voor de wet een boom of een haag is. Je kunt allerlei kleine boompjes neerzetten als haag maar als ze gaan groeien en niet bijgehouden worden dan wordt het op den duur echt een boom. Maar waar dat omslagpunt ligt is volgens mij nogal afhankelijk van de rechter die je voor je hebt, de wet is daar niet helemaal duidelijk in. Het zou denk ik beter zijn als men niet kijkt naar of het een boom of struik is maar enkel naar de hoogte, gewoon geen planten/bomen/schutting hoger dan X binnen X afstand van de erfgrens. Lijkt me handiger handhaven en meteen afschrikken want mensen willen geen enorme boom midden in de tuin dus ze zetten ze niet neer of houden ze bij en zo niet kan de gemeente dat redelijk makkelijk handhaven net als te grote schuurtjes bijvoorbeeld, kunnen ze zo opmeten.
Huur of koop? Bij huurwoning de vraag voorleggen aan de woningbouwvereniging

Koop, schakel buurtbemiddeling in.
quote:Elisabeth1988 schreef op 11 juni 2016 @ 14:45:

[...]

Maar de wet maakt geen onderscheid tussen families, die heeft t gewoon over coniferen.

En daar is een conifeer pas een boom wanneer de stam een doorsnede heeft van minimaal 20 cm, of als een rechter bepaalt dat het een boom is. En dat laatste lijkt vrij willekeurig te gebeuren (sommige rechters vinden coniferen van 4 meter een boom, anderen vinden coniferen van 7 meter nog steeds geen boom).Klopt!
quote:gizzmo-returns schreef op 11 juni 2016 @ 16:05:

Huur of koop? Bij huurwoning de vraag voorleggen aan de woningbouwvereniging

Koop, schakel buurtbemiddeling in.We hebben een koopwoning, geen idee of er hier iets van een buurtbemiddeling bestaat (klein dorp) Mocht dat wel zo zijn dan zou dat waarschijnlijk niets uithalen. Deze mensen willen gewoonweg een groene tuin met hoge bomen. Toen we dit huis kochten hadden we daar ook geen idee van.
quote:Donuttiezz schreef op 12 juni 2016 @ 21:01:

[...]

We hebben een koopwoning, geen idee of er hier iets van een buurtbemiddeling bestaat (klein dorp) Mocht dat wel zo zijn dan zou dat waarschijnlijk niets uithalen. Deze mensen willen gewoonweg een groene tuin met hoge bomen. Toen we dit huis kochten hadden we daar ook geen idee van.Buurtbemiddeling zit ook vaak in dorpen, even googelen dus voor jouw gemeente. En als je niets probeert en invult hoe een ander daarop gaat reageren, komt er zeker geen oplossing .
quote:gizzmo-returns schreef op 12 juni 2016 @ 21:06:

[...]

Buurtbemiddeling zit ook vaak in dorpen, even googelen dus voor jouw gemeente. En als je niets probeert en invult hoe een ander daarop gaat reageren, komt er zeker geen oplossing .Dat is ook zo, ik ga googlen. Maar in het verleden heb ik de buren al aangesproken, zelfs eens een nette brief gestuurd en dat hielp niets. Dus ik vul dat niet zomaar in...
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou die even bellen en het voorleggen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven