Lijf & Lijn alle pijlers

Tips gevraagd: Slankere bovenarmen

12-11-2008 22:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet of iemand een goeie tip heeft maar als ik het niet vraag weet ik het ook niet

Zo'n 9 weken geleden heb ik mijn eetpatroon drastisch omgegooid en ben ik al 13 kilo afgevallen. Het 'vervelende' van afvallen is alleen dat je zelf niet kan kiezen van welke lichaamsdelen kilo's afgaan en waar het allemaal wat strakker wordt. Zo zou ik dus heel graag slankere bovenarmen willen hebben.

Ik heb al een hele tijd een leuke, stoere jurk in de kast hangen, maar die zit rond mijn bovenarmen veel te strak. Laten we zeggen dat ik die jurk 'op de krimp' heb gekocht

Nu gaat die jurk rond de armen wel wat beter zitten, maar het zit nog niet goed.

Ik heb me voorgenomen dat ik deze jurk met kerst aan wil. Lijkt mij een loffelijk streven. Maar hoe kan ik nou, buiten het afvallen zeg maar, slankere bovenarmen krijgen?

Ik zat te denken aan oefeningen met gewichten, maar dan zet je je vetweefsel om in spieren, en ik vraag me af of mijn armen dan slanker gaan worden.

Ik hoop dat iemand bruikbare tips heeft.

Alvast bedankt!
..
Hoi!!

Ik heb wel een tip! Mijn moeder heeft een paar jaar geleden precies hetzelfde doorgemaakt als jij (ze is nog jong hoor! 42) Ook eetpatroon drastisch veranderd e.d.

Zij had ook het probleem dat haar armen, en bovenbenen niet snel slanker werden, terwijl haar buik wel snel dunner werd.

Zij is iedere keer onder de douche en in bad armoefeningen gaan doen, niet met gewichten, maar gewoon je armen recht voor je uit houden en op hoge snel heid korte stukjes op en neer bewegen. dat iedere keer +/- 1 minuut volhouden. Zo bevorder je de bloedtoevoer, die zorgt dat je sneller vet verbrand op dat stuk.

Ook is ze gaan nordic walken, met een soortvan skistokken die je tijdens het wandelen mee beweegt op je loopritme. Je loopt dan natuurlijk wel wat sneller dan met wandelen, maar het werkte heel goed bij haar. Ze heeft nu nog steeds erg mooie slanke bovenarmen (benen trouwens ook weer!), het ziet er niet gespierd uit, maar het is wel strak!

Ik weet niet hoeveel tijd er bij haar overheen is gegaan, maar ik hoop dat je iets aan mijn tip hebt! Verder kan je zelf natuurlijk ook oefeningen (zonder gewichten) bedenken om de bloedtoevoer naar je armen te bevorderen. Dat helpt altijd! (badkamermuur schrobben aan de bovenkant, als je je armen de hele tijd omhoog moet houden helpt vast ook wel !

Nou in iedergeval heel veel succes, en vooral volhouden die goede voornemens! Ik hoop dat je er heel mooi, strak en stralend uitziet met kerst!

Groetjes!
Hoi Megdus,

Tnx voor de tip! Ik had hem zelf kunnen verzinnen

Wel een erg goed idee om die oefeningen onder de douche te gaan doen en ook een goeie reden erbij om schoon te gaan maken Nordic Walking wordt het helaas niet vanwege andere klachten, maar ik geloof absoluut dat het werkt!

Doe ook bijna elke avond netjes mijn sit ups dus een paar oefeningen erbij moet geen probleem zijn.

Als ik alles aankomende 6 weken volhoud moet het helemaal goedkomen, hoop ik!

Nog meer tips zijn welkom
Hoi JillM,

Kleine gewichtjes halen (toch ;))..niet te zwaar...2/3 kilo. Een paar keer per week oefeningen doen helpt echt. Door de kilo's niet te overdrijven worden de spieren niet overbelast en te overdreven 'gekweekt'. Maar het maakt je armen wel strakker..dus geen 'zwabberflapjes' meer tijdens het zwaaien enzo..

Succes!
@Lady37: Ik ga het nog druk krijgen aankomende weken

Aankomend weekend dan misschien toch maar op zoek naar gewichtjes? Heb je er zelf goeie ervaring mee?

Moet ook weer niet té gespierde bovenarmen krijgen, anders hou ik hetzelfde probleem

Ik ga er iig vol goeie moed tegenaan!

TNX!
Ja heeft bij mij zeker geholpen. Ik durfde nooit mouwloze shirts aan...nu wel!! En geen overdreven spierballen gekweekt , daar hou ik persoonlijk niet van, ben tenslotte geen vent
Afvallen gaat over het hele lijf, meestal juist niet op de plekken waar je het wilt. Heb je van nature dikke armen, dan blijven ze in verhouding dik. Je kan ze wel beter vormen door krachttraining maar dan moet je met meer gewicht dan 2 kilo in de weer, ga eens kijken in de sportschool
..
O, ja natuurlijk Kitty dom van me.

Afvallen kan heel goed plaatselijk, als je veel met je armen wappert worden ze vanzelf slank. Ook pillen poeders en crashdieten verrichten wonderen. En als je wappert kan je je armen het beste inpakken in magnetronfolie en vacuum laten zuigen, het vet smelt als sneeuw voor de zon
[quote]meds schreef op 13 november 2008 @ 13:27:

Afvallen kan heel goed plaatselijk, als je veel met je armen wappert worden ze vanzelf slank.

Maar ja, je kan ze toch wel trainen, in sportschool of thuis met gewichten.

Huis tuin en keuken-tips helpen niet echt hoor.
quote:lepa_ana schreef op 13 november 2008 @ 14:31:

[quote]meds schreef op 13 november 2008 @ 13:27:

Afvallen kan heel goed plaatselijk, als je veel met je armen wappert worden ze vanzelf slank.

Maar ja, je kan ze toch wel trainen, in sportschool of thuis met gewichten.

Huis tuin en keuken-tips helpen niet echt hoor.ja, dat kan maar daar worden ze dus niet slanker van..
wel gespierder
ja precies.. en mooier dus..

@ TO: wel knap trouwens dat je al zoveel bent afgevallen
Bedankt voor alle reacties!

Ben druk bezig met sit-ups, opdrukken en 'rondjes draaien' met mijn armen en voel af en toe best spierpijn kan ik zeggen Ben nog steeds super gemotiveerd dus het gaat helemaal goed komen!
en doe je ook cardio? ( fietsen, roeien, hardlopen, crosstrainer )?

Op een tempo waarvan je iets buiten adem raakt?
Netjes hoor zoveel kilo

Mijn oudste zoon zei op een gegeven moment in de zomer...... Mama waarom hangen jou spierballen onder jouw arm... auw..

Toen ben ik er wel wat aan gaan doen.

Afvallen leek mij een goed idee. Maar dat werkt niet zonder bewegen. Ben meer gaan zwemmen en op de sportschool gaan roeien. Ik heb een periode zaktraining bij een kickboksschool gedaan. Wat enorm goed werkte. Helaas door verhuizen moest ik hiermee stoppen.

Ben nog steeds niet op mijn streef gewicht. Maar mijn spierballen onder mijn arm zijn een stuk minder geworden....
Plaatselijk afvallen kan niet. Krachtoefeningen zullen je armen inderdaad vormen, maar ze zullen het vet daar niet weghalen en dus zullen ze ook niet dunner worden. De 1 heeft het op de kont, weer een ander op de buik en jij op je armen.

Buikspieroefeningen voor een sixpack is ook een fabeltje. Ook dit gaat weer om het plaatselijk vormen, maar door sit-ups te doen word je buik niet dunner, dat bereik je alleen door gewicht te verliezen!

Ik denk dus dat je meer zal moeten afvallen. En daarnaast kan je wat met gewichten doen maar niet extreem, want dan krijg je ze gespierd en blijven ze dik. Vaak kan je in de sportschool ook je doel aangeven en een trainingsschema laten maken.

Succes in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven