Kindje van drie op tomos

22-06-2016 14:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wie heeft er ervaringen met een kind vervoeren op een tomos?

Wat voor tomos, kinderzitje, helm, bescherming etc. hebben jullie?

Ik ben zojuist op het idee gekomen om de fiets in te wisselen voor een snorfiets. ideeën zijn welkom..
Ziet er heel gezellig uit

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou alleen wel een helmpje op doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 22 juni 2016 @ 14:22:

Ik zou alleen wel een helmpje op doen.Jezus, ja zeg!
Als je een rijbewijs hebt, he, want dat moet ook met zo'n snording. Waarom dan niet gewoon een autootje? Zit je nog droog ook.
Ik heb trouwens zo'n Vespa scooter. Veiliger dan een Tomos, zeker met een kind. En daar zit dus echt een kindermotorstoel achterop met rugsteun. En ze heeft een pothelm op. Met een zonnebril is dochter net een Italiaanse Filmster.
Ik had een speciaal zitje met rugleuning voor mijn dochter (4 toen) omdat ze niet meer in een gewoon fietsstoeltje paste. Maar ik zou zo'n fietsstoeltje doen en idd een (fiets)helm op.
Een fietshelm? Die is waardeloos als ke ergens met 40 kmpu op knalt. Ik zou hem een goede (motor) helm opzetten en altijd een beschermende jas/broek aantrekken. Net als op een motor. Een stoeltje met rugleuning is uiteraard een must. Je wilt niet weten hoe je kind er uit ziet als jij met snelheid onderuit gaat en hij met z'n lijfje over het asfalt schuurt.
quote:Boarn schreef op 22 juni 2016 @ 15:54:

Een fietshelm? Die is waardeloos als ke ergens met 40 kmpu op knalt. Ik zou hem een goede (motor) helm opzetten en altijd een beschermende jas/broek aantrekken. Net als op een motor. Een stoeltje met rugleuning is uiteraard een must. Je wilt niet weten hoe je kind er uit ziet als jij met snelheid onderuit gaat en hij met z'n lijfje over het asfalt schuurt.

Een kind van 3 dus écht geen motorhelm op zetten! Is veel te zwaar. Zijn nek is nog niet sterk genoeg om de helm te kunnen dragen. Als je zijn nek wilt verpesten: vooral doen!

Snap ook dat je goede bescherming wilt, en dat je niet wilt weten hoe je kindje er uit ziet nadat hij met 40 kmpu over het asfalt geschoven is. Misschien maar gewoon lopen? Better safe than sorry.
Waarom je fiets inruilen voor een snorfiets?

Ik zou wel zoals anderen schrijven je kind een goede helm en beschermende kleding aan doen. Zelfs al zou je maar 25km/u rijden dan is een kinderhoofd en huid aardig kapot bij een val of aanrijding.
Ik heb mijn zoon altijd achterop gehad en mijn stelling was dat hij ruim moest zitten voor het geval dat er een ongeluk zou gebeuren. Ik heb liever dat het kind eruit valt dan dat het over de grond schuurt. Terwijl ik het zit te schrijven, word ik er eng van.

In het begin had ik een brommer met helm en daarna een snorretje. Er is nooit iets gebeurd.

Je kan het gerust doen, maar zorg voor een goed zitje, waar je kindje goed in past. Er zijn kinderhelmpjes te koop die niet zo zwaar zijn, kijk daar maar eens voor.
Gewoon niet doen. Ik vind het er altijd een beetje jammer uitzien, zo'n snorfiets. Als het je gaat om de inspanning die je moet leveren als je fietst, koop dan een elektrische fiets. Ga je nog sneller ook.
De Tomos is inderdaad niet meer in de mode en dat is een geluk, want dan laten ze hem tenminste staan als je hem ergens parkeert. Dat is met een scooter wel anders, die moet je ingraven en dan issie nog niet veilig. Ik zou dan ook nooit een scooter kopen zolang die dingen de trend zijn, want dan is hij nooit lang van jou.

Ik zeg, heb maling aan de trend en koop gewoon een snorretje, ze zijn een stuk wendbaarder dan scotters ook en je kan hem op dezelfde plekken kwijt als je fiets.
Off topic... maar elke keer als ik deze topictitel zie lees ik 'kindje van drie op tampons'

En wat Promethium zegt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Kan je kind niet gewoon naast je rijden ?

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 22 juni 2016 @ 16:52:

Kan je kind niet gewoon naast je rijden ?

[img]http://cars4kids.nl/media/catalog/produ ... t_rood.jpg[/img]
quote:Nouschi schreef op 22 juni 2016 @ 14:21:

Ziet er heel gezellig uit

[afbeelding]Ze zit op zijn knietjes...
Ozo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven