Backpack kopen - tips?

23-06-2016 11:46 88 berichten
Hoi!

Voor mijn 'vakantie' wil ik graag een backpack kopen. Maar aangezien ik nog nooit een backpack heb gehad, ben ik op zoek naar tips. Ik zou graag tips willen horen waar ik op zou moeten letten bij het aanschaffen van een backpack.

Ik hoor graag van jullie, dappere reizigers! Thanks alvast!
quote:MarindaH schreef op 02 juli 2016 @ 10:22:

Volgens mij komt die tas overigens net zo schoon terug als dat je hem meeneemt TO ;)Dat ligt eraan, haha. Niet als je je tas bovenop de bussen moet laden en vervolgens door de zandpaden gaat rijden Maar in principe wordt de tas niet vies nee. Althans, niet de bedoeling ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sproetjespost schreef op 02 juli 2016 @ 15:25:

[...]

Dat ligt eraan, haha. Niet als je je tas bovenop de bussen moet laden en vervolgens door de zandpaden gaat rijden Maar in principe wordt de tas niet vies nee. Althans, niet de bedoeling ;)Mijn tas is ooit bovenop een bus gegooid, blijkbaar tussen de zakken vis.. o wat stonk dat! Was wel blij dat ik al mijn kleding apart in een vuilniszak had in mijn tas.
every journey starts with a single step
quote:firedraakje schreef op 02 juli 2016 @ 18:06:

[...]

Mijn tas is ooit bovenop een bus gegooid, blijkbaar tussen de zakken vis.. o wat stonk dat! Was wel blij dat ik al mijn kleding apart in een vuilniszak had in mijn tas.Ooooh dat zal je maar overkomen he
Ik pak wel logisch in dus wat je als eerste nodig hebt en wat je minst vaak nodig hebt onderop. Niets in aparte zakjes. 1 zak voor vuile spullen. Wel heb ik een plastic zakje in mijn toiletttas ivm lekkende spullen.

Ik heb eens gewogen wat ik in december mee ga nemen. 8.1 kilo . Netjes vond ik zelf.
quote:firedraakje schreef op 02 juli 2016 @ 18:06:

[...]

Mijn tas is ooit bovenop een bus gegooid, blijkbaar tussen de zakken vis.. o wat stonk dat! Was wel blij dat ik al mijn kleding apart in een vuilniszak had in mijn tas.Nog een reden voor aparte zakjes: lekkage in het ruim van de bus, regen etc
Ik heb altijd mijn kleding in gewone plastic zakken. Dat is ontstaan uit de wandelvakanties. Rugzakken zijn namelijk niet waterdicht en als je dan je tent op zet dan wil je in de tent graag droge kleren aan doen. Een regenhoes werkt minder goed dan plastic zakken in je rugzak. Ik vind het nog altijd prettig werken, kan snel alles vinden, ook in een bovenlader.
Even niet actief geweest op mijn eigen topic, oeps!

Ik heb nog geen backpack gekocht, maar ik kan waarschijnlijk eentje lenen van iemand die ongeveer net zo lang als ikzelf ben. Dus dat ga ik dan toch maar eerst even proberen. Ik heb na heel veel overleg toch besloten te kijken of ik eerst kan lenen. Zo niet, dan ga ik zelf eentje kopen, maar zo wel... Ja. Beetje een nutteloos topic geworden ineens haha. Sorry.

Maar heel veel dank aan iedereen die een reactie geplaatst hebben, zowel gericht op de backpacks zelf maar ook op de inhoud. Superhandig! Bedankt. En mocht ik alsnog een backpack moeten kopen, dan kom ik sowieso terug om alles goed door te lezen!
Als je verder nooit meer gaat backpacken, kan je dat prima doen.

Als ie niet lekker zit en je dit echt vaker wil doen: een goeie backpack gaat jaaaaaren mee.
Welnee. Als hij past is het toch prima. Het is een fiks bedrag en als het niet nodig is

Niet. Kan je mooi je geld daar besteden
Oké ik heb wat adviezen over handdoekjes opgevolgd.

Net weer gezwommen in zee, mijn recensies :

- HEMA hydrofielluier: droogt helemaal NIET fijn af. (Hij was wel al in de was geweest.) Het smeert de druppels gewoon uit en neemt geen vocht op. Dan nog liever een Xenos reishanddoekje. (En ik heb ook betere ervaringen met gewone theedoeken waarmee je de afwas afdroogt; ook dat is fijner om je lijf mee af te drogen dan zo'n hydrofielluier).

- Ottomania hamamdoek van 50x100cm: perfect! Al twee keer na zwemmen gebruikt, fijn spul en die maat is ook voldoende om je hele lijf af te drogen en mijn (korte) haar droger te maken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik droog me altijd af met m'n sarong, scheelt weer een handdoek in je rugzak, droogt prima af en is zo weer droog.
quote:mayou schreef op 20 juli 2016 @ 02:10:

Ik droog me altijd af met m'n sarong, scheelt weer een handdoek in je rugzak, droogt prima af en is zo weer droog.

Mijn sarong is mijn strandlaken*, die wil ik niet kleddernat hebben als ik er op ga liggen. En als ik geen strandlaken bij me heb (zoals gisteren naar beachvolley) dan neemt zo'n hamamdoekje nóg minder ruimte en gewicht in.

* en rok, omslagdoek, sjaal, gordijn, picknickkleed, laken etc...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Laatst had ik de hammamhanddoek mee naar mijn vriendje. We gingen namelijk naar de camping maar het weer bleek uiteindelijk niet top te zijn haha. Maar wel gebruikt voor het douchen ipv het zwemmen en wat was het fijn! Oke. Ik ben om.

Ik had namelijk een hammamhanddoek in de kast liggen omdat ik die toentertijd alleen voor het strandgebruik had gekocht. Maar nu... nee. Hij gaat ook lekker mee naar de camping of als ik ergens ga logeren en een handdoek mee moet nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven