Wonen in Amersfoort

05-07-2016 15:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Wij willen erg graag naar Amersfoort verhuizen. Echter, wij zijn daar niet bekend. De buurten die ons aanspreken zijn Vathorst omgeving Sprengenberg en Nieuwland omgeving Waterkwartier, Waterdreef. Wij hebben een dochter van bijna 2 jaar.

Wie heeft er tips qua wijken, onderwijs, sport, clubs, winkels. Wij zoeken redelijk nieuwe woningen.
In nieuwland heb je heerlijke plekjes om te wonen!!.

Hoogland kan ook. Alles snel bij de hand. Veel speeltuinen, winkels etc. En veel groen!!
In hoogland heb je 6 basisscholen en veel bso's.

Ik woon er al 15 jaar. Top dorp
quote:Lceetje schreef op 05 juli 2016 @ 15:54:

In hoogland heb je 6 basisscholen en veel bso's.

Ik woon er al 15 jaar. Top dorpIk ben benieuwd of ik je ken
K heb geen idee!!! Ik woon dicht bij de trendhopper. Wijk de bik
Is dat wel handig om zo op internet te zetten?
K ga toch verhuizen
Hahahaha binnen t durp?
Bedankt voor jullie reacties! Dus Hoogland is ook leuk om te wonen. Hoe zit het verder qua sfeer, saamhorigheid.

Wonen er nog veel kleine kinderen. Bereikbaarheid ten opzichte van winkels en supermarkten.
In hoogland heb je veel kinderen. En hele leuke wijkjes!!

Waar ik nu nog woon heb ik 3 supermarkten. De boni, aldi en het winkelcentrum kraailand.

En ik ben met 10 min fietsen in de stad
Even off topic..maar wat een ontzettend leuke stad is Amersfoort!

Vriendin van mij woont er sinds een jaar.

Twee keer een rondvaart gemaakt..geshopt..terrasjes gedaan..erg mooi en gezellig!
Klinkt goed Lceetje. Lekker alles dichtbij. Ik heb geen rijbewijs, dus winkels dichtbij is wel belangrijk. Dat geldt ook voor scholen zodat mijn dochter op een gegeven moment zelfstandig (en veilig) naar school kan.

Wat leuk dat je prettige ervaringen hebt met Amersfoort, Minka.
Vriendin van mij woont in Vathorst. het is een jonge wijk dus veel gezinnen met jonge kinderen. Veel mensen die hier starten dus ook veel mensen in de zelfde situatie waardoor veel saamhorigheid.
Vathorst is nieuw, maar als je een hond hebt, hebben ze daar geen rekening gehouden. Geen uitlaatveldje of iets dergelijks en nergens een lijntje gras waar je hond gewoon mag poepen en je het achter mag laten. Je moet altijd met een zakje lopen. In nieuwland heb je die stukjes wel. Ook een hele leuke buurt. Mijn schoonvader heeft daar kort gewoond. Ik woon zelf aan de rand van het Soesterkwartier. Ondanks dat het daar erg gezellig is, zou ik het niet als eerste aanraden. Ik vind nieuwland het leukste denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven