Aanslag in Nice

15-07-2016 00:02 745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrachtwagen reed in op een feestende menigte die naar een vuurwerkshow keken op de promenade. Daarna werd er geschoten al 30 doden en vele gewonden
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 15:29:

[...]

Waar lees je dat deze mensen niet gehoord mogen worden? Ben je er ook zo een die een eigen werkelijkheid verzint? Geen wonder dat je je thuis voelt hier, daar zijn er nog veel meer van.

Even off topic

Ben je met vakantie geweest?

Ik heb je gemist.

Overigens heb je hier niet veel gemist hoor, alles hetzelfde, Merkel, migratie, veel islam alleen wat extra draden over aanslagen maar die gaan uiteindelijk ook over de islam
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 15:11:

[...]

Oh nooit eerder van gehoordIk zou daar toch eens gaan kijken,ze vinden jou daar een held las ik vandaag.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 15:35:

[...]

Even off topic

Ben je met vakantie geweest?

Ik heb je gemist.

Overigens heb je hier niet veel gemist hoor, alles hetzelfde, Merkel, migratie, veel islam alleen wat extra draden over aanslagen maar die gaan uiteindelijk ook over de islam

Ik jou ook!

Ja op vakantie geweest. Heerlijk!

Ga jij nog weg?
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 15:29:

[...]

Waar lees je dat deze mensen niet gehoord mogen worden? Ben je er ook zo een die een eigen werkelijkheid verzint? Geen wonder dat je je thuis voelt hier, daar zijn er nog veel meer van. "Geen wonder dat je je thuis voelt hier"? ?????Weet je wel waarover dit topic gaat? Helaas is dat een werkelijkheid die ik niet verzin.

Lees je eigen berichten even na. Begin vanaf het bericht dat ik eergisteren plaatste 'het onthoofden van de priester in de kerk in Frankrijk'

Je wist niet eens dat de discussie ging over 'dat geklaag op het CM', je weet niet eens wat CM betekend, en valt hier binnen met woorden als dat een dialoog niet mogelijk is met de PVV-kliek,dat "ze denken dat ze gelijk kunnen hebben maar dat is dus niet" volgens jou. Dus:Je weet niet waarover het gaat maar ze hebben hier bij voorbaat geen gelijk. Dat noem ik niet gehoord worden.

LOEP ME MAAR aub.
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 15:38:

[...]

Ik jou ook!

Ja op vakantie geweest. Heerlijk!

Ga jij nog weg?

Het is niet de bedoeling dat je nog een leven hebt naast het FORUM

Nee ff zonder gekheid, ik ga in september, na een jaar migratie-Merkel-ellende en demo's inspraakavonden etc. ben ik wel aan vakantie toe.

O, ja het referendum ben ik ook nog druk mee geweest

Zit te denken aan een Fly-drive Griekenland of Turkije
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gijs en rik, Google beiden even op Tarek Mohamad nieuwsblad.be of Facebook.

En kom daarna verder praten.

Ik kan op phoon niet linken, vandaar even zo.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 15:50:

[...]

Het is niet de bedoeling dat je nog een leven hebt naast het FORUM

Nee ff zonder gekheid, ik ga in september, na een jaar migratie-Merkel-ellende en demo's inspraakavonden etc. ben ik wel aan vakantie toe.

O, ja het referendum ben ik ook nog druk mee geweest

Zit te denken aan een Fly-drive Griekenland of TurkijeEven een mededeling van huishoudelijke aard ik heb naast een nieuw vloerkleed ook maar meteen nieuwe eethoek stoelen besteld dus ik vrees dat je dit jaar moet gaan kamperen op de Veluwe of ergens in Drenthe
quote:missie_m schreef op 29 juli 2016 @ 15:43:

[...]

"Geen wonder dat je je thuis voelt hier"? ?????Weet je wel waarover dit topic gaat? Helaas is dat een werkelijkheid die ik niet verzin.

Lees je eigen berichten even na. Begin vanaf het bericht dat ik eergisteren plaatste 'het onthoofden van de priester in de kerk in Frankrijk'

Je wist niet eens dat de discussie ging over 'dat geklaag op het CM', je weet niet eens wat CM betekend, en valt hier binnen met woorden als dat een dialoog niet mogelijk is met de PVV-kliek,dat "ze denken dat ze gelijk kunnen hebben maar dat is dus niet" volgens jou. Dus:Je weet niet waarover het gaat maar ze hebben hier bij voorbaat geen gelijk. Dat noem ik niet gehoord worden.

Haal adem Missie. Lees gewoon even de post van HBG waar op reageerde. Hij begon over PVV? Niet ik he. Ik weet HBG's politieke voorkeur, dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Dat is de PVV.

Kijk Missie, je hebt niet de achtergrond informatie. Daarom is die post ook bedoeld voor HBG en niet voor jou. Laat maar met reageren. Heeft geen zin. Of als je echt zin heb dan moet je even alle vluchtelingen topics doorlezen van het afgelopen jaar. Zullen we 10.000 posts zijn. Of meer.

In ieder geval: veel plezier.
quote:tvandattum schreef op 29 juli 2016 @ 15:52:

Gijs en rik, Google beiden even op Tarek Mohamad nieuwsblad.be of Facebook.

En kom daarna verder praten.

Ik kan op phoon niet linken, vandaar even zo.http://dutchturks.nl/oproep-duitse-mosl ... -gezwegen/

Hij vindt het verschrikkelijk hoe conflicten uit het Midden-Oosten hier worden uitgevochten. “Stop met oorlog te voeren in een land waar de mensen hun bloed hebben gegeven om vrede te stichten. Dat is net de reden waarom wij naar hier zijn gekomen. We moeten de mannen en vrouwen die hier wonen respecteren en ons aan hun maatschappij aanpassen. Stop ermee je met criminaliteit in te laten. Stop met vrouwen als sletten te behandelen. Stop met je geloof op te dringen! Leef zelf vredig volgens de islam, en streef de plichten van de islam vredig na. Er zijn 1,3 miljard Chinezen op de wereld, en van hen hoor ik nooit iets negatiefs.”

Tot slot roept de man op om samen te manifesteren. “Moslims, Duitsers, en alle andere volkeren moeten samen opstaan tegen de bastaards van salafisten, ISIS-strijders, relschoppers en nazi’s. Dat zijn we verplicht aan Duitsland, de islam en onze kinderen. We hebben gezien wat er gebeurt als we onze mond houden. Dat hebben Würzburg en München ons getoond. Morgen kunnen de doden jouw vrienden of familie zijn.”

quote:YellowDiamond schreef op 29 juli 2016 @ 15:52:

[...]

Even een mededeling van huishoudelijke aard ik heb naast een nieuw vloerkleed ook maar meteen nieuwe eethoek stoelen besteld dus ik vrees dat je dit jaar moet gaan kamperen op de Veluwe of ergens in Drenthe Dan vrees ik dat ik mijn Fly-drive avontuur wat verleng en wens je alvast fijne feestdagen
quote:hollebollegijs schreef op 29 juli 2016 @ 16:05:

[...]

Dan vrees ik dat ik mijn Fly-drive avontuur wat verleng en wens je alvast fijne feestdagen

Ik dacht het toch niet.!

Ik spreek je vanavond thuis wel..
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Waar lees je in mijn post dat ik het over jou heb?

Hbg heeft er een handje aan om propaganda te posten, feiten te verdraaien, informatie weg te laten en niet geïnteresseerd te zijn in een constructieve dialoog.

En voordat je weer meteen van de hoogste toren gaat roepen, dat vindt hij zelf ook. Ookal siert die zelfreflectie de man, het maakt het voor mij oninteressant om een discussie te hebben.

En als jij dat wel interessant vindt, moet je zelf weten.Alles wat jij over HBG zegt, geldt ook voor jou.
quote:tvandattum schreef op 29 juli 2016 @ 16:37:

[...]

Alles wat jij over HBG zegt, geldt ook voor jou.Lekker puh!
Nieuwe verdachte aanslag Nice aangehouden

ANP

5 uur geleden

NICE (ANP) - De Franse justitie heeft een nieuwe verdachte aangehouden in verband met de aanslag in Nice. Het gaat om de 36-jarige Hamdi Z. die samen met de dader van de aanslag, Mohamed Lahouaiej Bouhlel, een selfie maakte. Hamdi Z. werd al op 25 juli aangehouden. Volgens justitie hadden de twee mannen al ruim een jaar contact.

[foto: © Copyright ANP 2016 Nieuwe verdachte aanslag Nice aangehouden]

Op 14 juli reed de 31-jarige Tunesiër Bouhlel op de boulevard van Nice met een vrachtwagen in op de feestende mensen. Er kwamen 84 mensen om het leven en Bouhlel werd ter plaatse door de politie doodgeschoten.

Met de aanhouding van Hamdi Z. zitten er nu zes mensen vast die betrokken zouden zijn geweest bij de aanslag.

.......ziek dit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Rik78 schreef op 29 juli 2016 @ 17:20:

[...]

Lekker puh!Heb je het lintje (voor je bijdragen waarover hier werd gesproken) al in ontvangst mogen nemen?
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Lekker puh!Wat een "volwassen" reactie!

[...]

Lekker puh!Zeg dat. Wat een niveau weer.

de Volkskrant

'Nieuwe verdachte aanslag Nice maakte selfie met dader voor witte truck'

De Franse justitie heeft een nieuwe verdachte aangehouden in verband met de aanslag in Nice. Het gaat om de 36-jarige Hamdi Z. die samen met de dader van de aanslag, Mohamed Lahouaiej Bouhlel, zou hebben geposeerd voor de witte vrachtwagen die werd gebruikt tijdens het drama in juli.

Door: Redactie 2 augustus 2016, 08:02

Hamdi Z. werd al op 25 juli aangehouden. Volgens justitie hadden de twee mannen al ruim een jaar contact. De 36-jarige is vastgezet om de banden die hij onderhield met 'een terroristische organisatie', aldus een woordvoerster van justitie.

Met de aanhouding van Hamdi Z. zitten er nu zes mensen vast die betrokken zouden zijn geweest bij de aanslag. Justitie maakte eerder al bekend dat Bouhlel hulp van anderen had bij de voorbereiding van zijn actie. Uit informatie uit zijn mobiele telefoon bleek dat Bouhlel al sinds 2015 bezig was met het voorbereiden van een aanval.

Op 14 juli reed de 31-jarige Tunesiër Bouhlel op de boulevard van Nice met een vrachtwagen in op de feestende mensen. Er kwamen 84 mensen om het leven en Bouhlel werd ter plaatse door de politie doodgeschoten. Over zijn motief is nog altijd onduidelijkheid, hoewel Franse autoriteiten eerder hebben verklaard dat Bouhlel in korte tijd is geradicaliseerd.

Noodtoestand

Na de aanslag in Nice werd de noodtoestand in Frankrijk verlengd. President François Hollande had eerder nog aangekondigd dat er een eind zou komen aan de noodtoestand, die werd ingevoerd na de terroristische aanslagen in Parijs.

'Er zullen nieuwe aanslagen komen en meer onschuldige doden vallen', waarschuwde hij. 'We moeten nooit wennen aan de gruwelen, maar we moeten leren leven met dreiging', waarschuwde Premier Manuel Valls vorige maand.
LOEP ME MAAR aub.

ANP

1 uur geleden

'Bomauto' nabij Notre-Dame

© Copyright ANP 2016 'Bomauto' nabij Notre-Dame

PARIJS (ANP/RTR) - De antiterroristenbrigade van de Franse politie heeft aan de Quai de Montebello langs de Seine in Parijs een auto met zeven gascilinders ontdekt. De auto behoort toe aan een man die op een lijst met potentiële terreurverdachten staat. Hij is samen met andere verdachten aangehouden. De Notre-Dame ligt aan de overkant van de rivier, ongeveer 100 meter verder.

De auto met de gasflessen, werd zaterdagavond al ontdekt, zo deelde de politie woensdag mee. Volgens Franse media gaat het om een Peugeot 607. De cilinders waren niet onderling verbonden en hadden geen ontstekingsmiddel. De nummerborden van de auto waren verwijderd. Een van de gasflessen lag op de passagiersstoel voorin en was leeg.

De bijna zevenhonderd jaar oude Notre-Dame is een van de belangrijkste toeristische trekpleisters in de Franse hoofdstad.
LOEP ME MAAR aub.
8 nieuwe aanhoudingen in het onderzoek: http://www.ad.nl/buitenla ... ek-aanslag-nice~a7e8fa8f/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven