Hoeveel geef jij?

02-08-2016 23:18 62 berichten
Misschien denk ik te moeilijk of raar hoor

Maar ik zat even te denken over een hypothetische situatie. Vooropstaand dat iedereen geeft wat hij/zij wil en kan geven

Je hebt een gecombineerde verjaardag van een stel. Ik hanteer zelf voor kinderen vanaf 12 jaar en volwassenen als ze geld willen ipv een cadeau of wanneer er geen wensen zijn en ik geen leuk cadeau kan bedenken voor ze, dat ik €20,- geef. Voor een stel is dat €50,- want dat is een mooi bedrag. Ik zou dat als single geven. Nu heb ik een vriend, geven we dan als stel €50,- of €100,-.? Maar €100,- vind ik op de 1 of andere manier een belachelijk hoog gedrag. Maar om als single €20,- te geven aan het jarige stel voelt ook karig.

Misschien dat ik door de euro mijn gevoel voor de waarde van geld ben kwijt geraakt, maar ik weet zelf niet wat goed voelt wat ik/als stel zou geven.

Dus vandaar de vraag: wat zou jij geven en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 50,00 aan een stel als stel ook echt een heel mooi bedrag hoor!
Wij geven bij volwassenen meestal +/- 25 euro. Tenzij het een bijzondere verjaardag is of familie. Dan meer.
25 euro per jarige dus. Als een stel samen viert 50.
Wij hebben in de groep de afspraak 5 euro p.p. Als je met een stel komt 10 euro dus... kom je alleen 5 euro...

maar eerlijk gezegd doen we niet aan geld geven. Hoogstens een kado bon met iets leuks erbij.

We hebben ook al de discussie om ermee op te houden. Elke keer die kado's heen en weer is ook suf.

20 of 50 euro vind ik echt belachelijk veel. Als je dan 3 verjaardagen hebt wordt je arm joh. (ok of je hebt veel te besteden dat kan ook)
Kinderen 10/15 euro, soms meer als het iets bijzonders is en geld over heb. Volwassenen 20/30 euro.

Ik zou voor een stel (voor een speciale gelegenheid) niet hoger gaan dan 60/70.
Ik ben onderdeel van een stel, gevoelsmatig heb ik het idee dat ik meer 'moet' geven. Geen idee waar dat vandaan komt

Jullie maken geen onderscheid dus wat je geeft als single of als stel?
Ik zou als stel 50 euro geven.
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Wij geven meestal 15-20 euro per volwassene jarige. Of we nu met 2 of alleen komen.
Als stel naar een verjaardag? Gewoon een fles wijn of een ander aardigheidje.
Ik geef meestal standaard een cadeau van 30 à 50 euro per persoon. In dit geval dus x 2.

Beetje afhankelijk hoe close ik ermee ben.

Single of koppel maakt bij mij voor een verjaardag weinig uit. Wij geven samen, dus er wordt 1 keer een cadeau (in dit geval 2 cadeaus of 2 enveloppes) gegeven.
Wow, ik voel me echt een knieperd nu.
Ik koop spullen ik geef nooit geld. Meestal een geurtje van armani of gucci iets in die trend of een pakket van rituals doet het altijd goed.
quote:RegretteRien schreef op 02 augustus 2016 @ 23:26:

Wow, ik voel me echt een knieperd nu.

Fles wijn of sterke drank neem ik meestal enkel mee als ik écht totaal niet weet wat geven of als ik de jarige niet ken.

Collega's van mijn man bijvoorbeeld.

Of ik neem een fles goedkope wijn (< 5 euro) mee als extraatje bovenop.

Gewoon om met zijn allen die avond leeg te drinken.
Ik neem bloemen mee, of een fles wijn. Of een boek. Of als ik weet dat ik iemand heel blij kan maken met een bepaald cadeautje geeft ik dat. Of een leuk uitje, schouwburgkaartje ofzo. Maar geld geven doe ik alleen aan mijn armlastige neefjes en nichtjes, als ze nog jong zijn en ergens voor sparen.
wat raar dat je een single €20 geeft maar een stel €50. Ben je als single minder waard? Geef je een kleiner feest? En wanneer je samen met je vriend bent wil je niet meer geven?

Ik voelde me als single altijd erg gediscrimineerd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wij geven bij verjaardagen in de vriendengroep €7,50 pp dus €15 per stel. En viert een stelletje samen hun verjaardag, dan "kost" ons dat dus €30,-

Ik vind €15,- een prima bedrag. Ook om te krijgen. Je kan er of een bon voor krijgen, een lekkere fles wijn, of ze leggen het geld bij elkaar en geven iets groters.
Ik vind dat jullie erg veel geven zeg. Het gaat toch om het idee? Ik en mijn vriend hebben weinig gezamenlijke vrienden. Dus we kopen zelf alleen het cadeau voor degene die we kennen en de andere gaat voor de gezelligheid mee of niet. Ik maak dus geen verschil of ik alleen kom of met ons tweeën.
Wat is er mis met een boek of een fles wijn?

Of een bloemetje.
Only dead fish go with the flow
Ik vind als stel €50 geven aan een stel meer dan zat! Ik zou zelf denk ik €30 geven.

Maar ik geef eigenlijk nooit geld aan volwassenen. Vind dat zo raar, krijg je op je eigen verjaardag hetzelfde bedrag weer terug

Ik zou dan eerder als het een stel betreft een leuke lunch/diner bon geven oid... Iets wat ze samen kunnen besteden. Die kan je kant en klaar kopen bij Primera oid, of je kan ook iets leuks zoeken via Groupon.
50 vind ik ook een mooi bedrag
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:hamerhaai schreef op 02 augustus 2016 @ 23:34:

wat raar dat je een single €20 geeft maar een stel €50. Ben je als single minder waard? Geef je een kleiner feest? En wanneer je samen met je vriend bent wil je niet meer geven?

Ik voelde me als single altijd erg gediscrimineerd.Hmm, nee hoor. Maar ze vieren beiden hun verjaardag dus €50,- is zeg maar €25,- pp. Maar ja, belandt bij een deel van de stellen toch op 1 grote hoop
Tussen mijn zussen en zwagers en ik was het 10 euro. Maar waar het uiteindelijk op neer kwam als stel 10 samen, dus 5 euro pp, maar ik betaalde 10 euro in mijn uppie. Het bedrag was zo afgesproken, of je nu alleen bent of niet 10 euro.

Gelukkig doen we dit niet meer. Want afgeschaft
quote:Dreamglasses schreef op 02 augustus 2016 @ 23:37:

Wat is er mis met een boek of een fles wijn?

Of een bloemetje.

Zie OP

Ik geef ook graag/liever een boek, wijn oid. Maar soms is het geld en ik ben nog nooit zo'n situatie terecht gekomen, maar vroeg mij (en jullie af) wat jullie zouden geven als geldbedrag.
Overigens wordt er in mijn kringen niet elk jaar de verjaardag gevierd, alleen wanneer mensen zin hebben of als er een 'mooie' leeftijd is bereikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven