Ben ik raar?

29-08-2016 23:00 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een jongen van 19 jaar. Het volgende punt zit mij soms behoorlijk dwars. Veel mensen van mij leeftijd genieten van het leven door dingen als: veel met vrienden afspreken, uitgaan( naar disco en dergelijke), te drinken, te "chillen" met vrienden etc. Zelf geniet ik ook van het leven op mijn manier. Ik heb namelijk een hekel aan de boven genoemde dingen. Ik ga nooit naar discotheken of cafés, drink geen alcohol, en moet er niet aan denken meer vrienden te hebben dan de twee die ik nu heb. Liever lees ik een boek, ga fietsen, musea bezoeken, uit eten met mijn ouders en familie, kijk ik documentaires. Dat zijn de dingen waar ik gelukkig van word. Maar heb het idee dat ik daardoor zo raar ben. Soms denk ik weleens als ik in een museum loop of ik doe iets anders wat ik leuk vind, waarom ben ik de enige van mijn leeftijd die dit leuk vind? Zelfs de twee mensen die ik als vriend zie begrijpen het soms niet. Ik ben gewoon liever alleen of met mijn ouders of met volwassenen. Want dat valt me erg op. Ik kan veel beter praten en overweg met volwassenen. Met volwassenen bedoel ik dan niet meteen iedereen boven de 18 maar vooral mensen van boven de 30. Ik voel een hele grote afstand tussen mij en de rest van mijn generatie. Heb op school eigenlijk altijd het idee gehad: doe nou eens serieus. Praat eens echt ergens over.

Zou het liefste zelf nu ook 30 willen zijn, met een leuke vrouw samenzijn en een goede baan hebben. Echt huisje boompje beestje. Dat heb ik nu eigenlijk ook, maar dan nog in de rol van het kind. Daar ben ik overigens heel gelukkig mee, alleen maakt het mij soms onzeker dat ik de enige lijk. Misschien zijn er hier wel lotgenoten, hoewel lotgenoten ook wat te overdreven klinkt misschien.
lijkt mij niet abnormaal, je bent gewoon geen wilde vogel maar een rustige jongen. Prima toch?
Ja vind het zelf ook prima. Maar mensen van mij leeftijd lijken het niet te accepteren.
welnee, je hebt dan niet de juiste vrienden om je heen. er zijn meer jongeren die rustig zijn
Je bent niet raar, er zijn meer jongeren zoals jij.
Zoon?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Heb het niet over vrienden (de twee mensen die ik als vriend zie respecteren het wel maar begrijpen het ook niet echt), maar meer mensen in het algemeen. Als ik op school zei dat ik in het weekend maar een museum ging met m'n vader lachte ze me bijna uit. Ik ben tot nu toe gewoon nog niemand van mijn leeftijd tegengekomen die ook zo is als ik. Daarom de vraag hier
@SaveAngie wat bedoel je? Denk je dat ik je zoon ben? :-)
Ja, je bent een beetje raar. Niets om je zorgen over te maken
Als jij gelukkig bent met je leven zoals je het nu leidt dan is het toch prima? Het is jouw leven en je moet doen wat jou gelukkig maakt! trek je niks aan van mensen die denken dat je "raar" bent, je bent niet raar. Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, en als iets maar enigszins afwijkt van hetgeen zij zelf als "normaal" beschouwen, zullen ze dat al snel veroordelen. Dat is hun tekortkoming, niet de jouwe ;)

Geniet van je leven en wees blij dat je duidelijk voor ogen hebt waar je blij van wordt en wat je wil met je leven en je toekomst!
quote:Jongen19jaar schreef op 29 augustus 2016 @ 23:08:

@SaveAngie wat bedoel je? Denk je dat ik je zoon ben? :-)

Ik bedoel dat mijn zoon ook zo is. Een oude wijze ziel in een jong lichaam. Je bent niet de enige maar wel een zeldzaam exemplaar. Blijf bij jezelf en doe wat jij fijn vind.

Je groeit vanzelf naar gelijkgestemden toe.
quote:Bugs_Bunny schreef op 29 augustus 2016 @ 23:10:

Ja, je bent een beetje raar. Niets om je zorgen over te maken
Je bent zekers niet raar, maar gewoon jezelf.

Ik ben in de 20. Vind tuinieren, haken, borduren, lezen leuke hobby's. Wandel graag door het bod en vind het heerlijk om alleen te zijn.

Hou ook niet van uitgaan en dergelijke.

Wees jezelf, en doe wat jij leuk vind.
Wat is 'normaal' in jouw ogen? Dat de meeste mensen van jouw leeftijd dat doen, betekend niet dat jij dat óók leuk hoort te vinden. Ieder mens is anders, er zullen meerdere jongeren zijn die ook niet van uitgaan, drinken etc. houden. Gewoon blijven doen wat jou het gelukkigst maakt.
quote:SaveAngie schreef op 29 augustus 2016 @ 23:11:

[...]

Ik bedoel dat mijn zoon ook zo is. Een oude wijze ziel in een jong lichaam. Je bent niet de enige maar wel een zeldzaam exemplaar. Blijf bij jezelf en doe wat jij fijn vind.

Je groeit vanzelf naar gelijkgestemden toe.

+1

Mooi gezegd Angie!
Dank voor de fijne reacties. Maar is iemand van jullienhier van mijn leeftijd. Zou het gewoon fijn vinden te weten dat er tenminste 1 iemand is van rond de twintig die er ook zo over denkt.

Ah lees nu pas je bericht Appelmonster. Goed om te lezen. En SaveAngie, echt fijne woorden. Herken me er wel in. Mag ik vragen hoe oude je zoon is
quote:Jongen19jaar schreef op 29 augustus 2016 @ 23:13:

Dank voor de fijne reacties. Maar is iemand van jullienhier van mijn leeftijd. Zou het gewoon fijn vinden te weten dat er Timosjenko 1 iemand is van rond de twintig die er ook zo over denktSorry, ik ben al oud
Oud is relatief SaveAngie!
Je bent wel afwijkend, maar dat is niet erg. Mijn neef is precies zo, maar mensen respecteerden dat ook al toen hij een tiener was. Ik denk omdat hij heel zeker was van wat hij wel en niet leuk vond en die zelfverzekerde houding dwong respect af. Bovendien zag hij de persoon los van de voorkeuren en als je wel van feesten en drinken hield voelde je je hierover niet beoordeeld door hem.

Er is niets verkeerd aan jou en dat mag je best wel uitstralen!
quote:Jongen19jaar schreef op 29 augustus 2016 @ 23:16:

Oud is relatief SaveAngie!Absoluut waar.
Ik ben inmiddels tien jaar ouder dan jij, maar ook altijd zo geweest, en altijd mensen om me heen gehad die mijn hobby's deelden (maar natuurlijk niet de halve klas, meer een handjevol). Als je goed zoekt zijn die mensen er echt. Het is makkelijker als je niet meer op de middelbare zit maar op een vervolgopleiding, vaak kom je dan meer mensen tegen met dezelfde interesses. Je kunt je dan ook aansluiten bij een studentenvereniging voor jouw interesses en bij een studievereniging die meestal serieuzere activiteiten organiseert.
quote:Jongen19jaar schreef op 29 augustus 2016 @ 23:13:

Dank voor de fijne reacties. Maar is iemand van jullienhier van mijn leeftijd. Zou het gewoon fijn vinden te weten dat er tenminste 1 iemand is van rond de twintig die er ook zo over denkt.

Ah lees nu pas je bericht Appelmonster. Goed om te lezen. En SaveAngie, echt fijne woorden. Herken me er wel in. Mag ik vragen hoe oude je zoon isHij is 18 en een ontzettend fijn persoon. Al ben ik bevooroordeeld als zijn moeder natuurlijk.
Ik zou jezelf gaan omschrijven als Rivella "een beetje vreemd, maar wel lekker", klinkt een stuk positiever dan "ik ben raar" toch?

Overigens zal je hier weinig gelijkgestemde vinden, het overgrote gedeelte hier is vrouw en ook nog eens een oude doos.
dubbel
quote:Chevron schreef op 29 augustus 2016 @ 23:21:

Iedereen is anders dan de ander. En als je die zin leest dan begrijp je opeens wat anders betekend, namelijk niet de ander zijn.

Relax, ik heb er veel te lang over gedaan om te beseffen dat iedereen heel veel gemeen heeft, (liefde, verdriet, onzekerheid, verwachting) maar ultimo altijd anders is en nooit hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven