Robotstofzuiger
maandag 5 september 2016 om 09:57
Ik heb er 1, een LG Homebot en we zijn er mega tevreden over.
Wij hebben 'bewust' een slimme genomen die zijn homestation weet terug te vinden. Deze hebben we geprogrammeerd dat hij iedere dag op hetzelfde tijdstip z'n ronde doet. Dat kan bij een 'domme' niet. We zijn verbaasd hoeveel stof hij iedere keer weer weet te vangen . Hier een appartement van 92m2. Alles doet hij iedere dag zonder tussendoor op te laden.
Wij hebben 'bewust' een slimme genomen die zijn homestation weet terug te vinden. Deze hebben we geprogrammeerd dat hij iedere dag op hetzelfde tijdstip z'n ronde doet. Dat kan bij een 'domme' niet. We zijn verbaasd hoeveel stof hij iedere keer weer weet te vangen . Hier een appartement van 92m2. Alles doet hij iedere dag zonder tussendoor op te laden.
maandag 5 september 2016 om 09:58
Kijk goed naar de hoogte, de mijne rijdt zichzelf soms klem onder de kast. Ik ben er blij mee, want het scheelt wel werk, met vier katten en een hond, maar eerlijk gezegd valt het me ook een beetje tegen. Ik heb teveel obstakels in huis, vrees ik. Het is meer een extra rondje stofzuigen, dan een vervanging.
maandag 5 september 2016 om 10:00
Ik vind het geweldig! Hier in eerste instantie 3 katten, nu nog 2.
Enige nadelen zijn wat mij betreft dat hij de bank niet doet en dat hij net teveel geluid maakt om tijdens het stofzuigen lekker op de bank te zitten. Hij maakt wel minder lawaai dan een normale stofzuiger.
Als er een keer in huis gekotst/geplast/gepoept wordt een de stofzuiger gaat aan is ook niet heel fijn maar weet niet of dat bij jou überhaupt gebeurt.
Wij hebben een Roomba met hepa-filter.
Enige nadelen zijn wat mij betreft dat hij de bank niet doet en dat hij net teveel geluid maakt om tijdens het stofzuigen lekker op de bank te zitten. Hij maakt wel minder lawaai dan een normale stofzuiger.
Als er een keer in huis gekotst/geplast/gepoept wordt een de stofzuiger gaat aan is ook niet heel fijn maar weet niet of dat bij jou überhaupt gebeurt.
Wij hebben een Roomba met hepa-filter.
maandag 5 september 2016 om 10:07
Wij hebben er ook één. Hij komt natuurlijk niet in de hoekjes, en ons kleed heeft af en toe wel een 'echte' stofzuiger nodig, maar ik verbaasde me er in het begin echt over dat hij iedere dag zo veel haar van onze kat opzuigt. Had geen idee dat er zo veel lag
Wij hebben overigens eentje van 100 euro. Dirt Devil Spider.
Het is trouwens een 'domme' Maar dat kan ook niet anders voor zo'n bedrag denk ik.
Het is trouwens een 'domme' Maar dat kan ook niet anders voor zo'n bedrag denk ik.
maandag 5 september 2016 om 10:08
quote:Marie87 schreef op 05 september 2016 @ 10:07:
Wij hebben er ook één. Hij komt natuurlijk niet in de hoekjes, en ons kleed heeft af en toe wel een 'echte' stofzuiger nodig, maar ik verbaasde me er in het begin echt over dat hij iedere dag zo veel haar van onze kat opzuigt. Had geen idee dat er zo veel lag
Het is trouwens een 'domme' Maar dat kan ook niet anders voor zo'n bedrag denk ik.Deze heb ik ook, erg tevreden over. Met die extra sprietjes pakt ie net even wat meer stof in de hoekjes mee.
Het is trouwens een 'domme' Maar dat kan ook niet anders voor zo'n bedrag denk ik.Deze heb ik ook, erg tevreden over. Met die extra sprietjes pakt ie net even wat meer stof in de hoekjes mee.
maandag 5 september 2016 om 10:23
Wij hebben een Roomba. In ons vorige huis ideaal, ik had 'm zo geprogrammeerd dat hij elke dag tijdens mijn werktijd stofzuigde. Ik hoefde daardoor nog maar 1 keer per week zelf te zuigen (de bank, eetkamerstoelen en de hoekjes waar hij niet goed bijkwam).
Nu hebben we een huis met op en afstapjes tussen de keuken, woonkamer, tuinkamer en gebruiken we 'm niet meer. En dus sta ik bijna elke dag weer zelf te stofzuigen.
Groot voordeel vond ik dat ik dus minder vaak zelf aan de bak hoefde. Groot nadeel: hij deed rustig 2 uur over het zuigen van onze verdieping, dat is niet erg als je weg bent, maar storend als je toevallig een keer thuis bent.
Nu hebben we een huis met op en afstapjes tussen de keuken, woonkamer, tuinkamer en gebruiken we 'm niet meer. En dus sta ik bijna elke dag weer zelf te stofzuigen.
Groot voordeel vond ik dat ik dus minder vaak zelf aan de bak hoefde. Groot nadeel: hij deed rustig 2 uur over het zuigen van onze verdieping, dat is niet erg als je weg bent, maar storend als je toevallig een keer thuis bent.
maandag 5 september 2016 om 10:26
maandag 5 september 2016 om 10:45
maandag 5 september 2016 om 11:06
Hier ook even robot stofzuiger en ben er zeer happy mee
Hij heeft sensoren die je af kan stellen wat betreft drempels.
Ik vind het wel een irritant geluid als hij aan staat.
Wij hebben een domme, een slimme was boven ons budget.
Maar ik zet hem aan voor we gaan slapen of als ik naar mijn werk ga.
Vind hem ideaal maar vraag me wel af hoe het met de duurzaamheid gesteld is
Hij heeft sensoren die je af kan stellen wat betreft drempels.
Ik vind het wel een irritant geluid als hij aan staat.
Wij hebben een domme, een slimme was boven ons budget.
Maar ik zet hem aan voor we gaan slapen of als ik naar mijn werk ga.
Vind hem ideaal maar vraag me wel af hoe het met de duurzaamheid gesteld is
maandag 5 september 2016 om 11:11
quote:Biebeltje schreef op 05 september 2016 @ 11:00:
Kunnen die robot zuigers wel over hele lage drempeltjes heen? Denk aan een halve cm ongeveer?
Ik heb ook wel interesse in zo'n apparaat. Onze kat laat ook aardig wat haren achter.
Bij mij varieert het. Soms huppelt het ding over drempels van 1 cm heen en soms zou het nog niet over een blad papier geraken
Wij laten onze Roomba (Marvin heet ie) minstens 1x per dag rondrijden. Hij zou altijd naar z'n laadstation moeten terugrijden maar eigenlijk vinden we Marvin altijd wel ergens anders terug.
Kunnen die robot zuigers wel over hele lage drempeltjes heen? Denk aan een halve cm ongeveer?
Ik heb ook wel interesse in zo'n apparaat. Onze kat laat ook aardig wat haren achter.
Bij mij varieert het. Soms huppelt het ding over drempels van 1 cm heen en soms zou het nog niet over een blad papier geraken
Wij laten onze Roomba (Marvin heet ie) minstens 1x per dag rondrijden. Hij zou altijd naar z'n laadstation moeten terugrijden maar eigenlijk vinden we Marvin altijd wel ergens anders terug.
maandag 5 september 2016 om 11:21
Zo'n robotstofzuiger leek me altijd ideaal, totdat ik een keer een filmpje zag van een robotstofzuiger die was gaan rondrijden nadat de hond in de woonkamer had gepoept. Die poep zat dus OVERAL. Dus mochten jouw honden en katten weleens wat achterlaten dan zou ik er niet aan beginnen....
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!