Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Zoow nou even een lekker nummer

https://youtu.be/yNPECkESPbU
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 11 september 2016 @ 00:15:

Cookie heeft de woorden racistisch en discriminerend helemaal niet gebezigd. Ze heeft gezegd dat het gevoelig ligt, meerdere malen. Dus waarom dan doorgaan? Helemaal in het licht van de afgelopen dagen.

Ja, ik ga toch nog even door.

Als iemand een grapje anders opvat dan het bedoeld is, dan ga je dus uitleggen hoe dat grapje bedoeld was, in de hoop dat die persoon dan niet meer gekwetst/beledigd/whatever is.

En wie gaat er nou steeds door?
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 00:16:

[...]

Dat zou ik doen als het geen zwaar beladen onderwerp was geweest de afgelopen dagen snapje? Maar bewust sarren en een vieze opmerking plaatsten dat kan ik niet voorbij laten gaan. En ik dacht hee irish is er leuk mee beppen gezelligheid maar helaas mensen hebben mijn mood echt verpest.Dat.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Al die drank is niet goed voor mijn brein. Soms lijkt zaterdag op vrijdag ^^
quote:Solomio schreef op 11 september 2016 @ 00:18:

[...]

Als iemand een grapje anders opvat dan het bedoeld is, dan ga je dus uitleggen hoe dat grapje bedoeld was, in de hoop dat die persoon dan niet meer gekwetst/beledigd/whatever is.

En wie gaat er nou steeds door?Jij onder andere.
quote:-KING- schreef op 11 september 2016 @ 00:15:

hier zitten jullie!Hi! Hoe gaat het?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 00:16:

[...]

Dat zou ik doen als het geen zwaar beladen onderwerp was geweest de afgelopen dagen snapje? Maar bewust sarren en een vieze opmerking plaatsten dat kan ik niet voorbij laten gaan. En ik dacht hee irish is er leuk mee beppen gezelligheid maar helaas mensen hebben mijn mood echt verpest.

Blijven hangen terwijl de lol eraf is, en daar dan vervolgens over blijven klagen.

Ga dan wat anders doen en probeer het morgen weer.
quote:IrishCassidy schreef op 11 september 2016 @ 00:16:

[...]

Ik vergis me wel eens.Leuk!
quote:Nouschi schreef op 11 september 2016 @ 00:17:

https://youtu.be/yNPECkESPbUDeze heb ik nog nooit gehoord! Geen Jay-Z fan, maar dit is wel goed gedaan.
Life is short. Eat dessert first.
^^
ROETMOP

M. De Coster (2007), Groot scheldwoordenboek

roetmop: (racistisch) kleurling, zwarte. Soms ook roetkop. De wielrenner John Schlebaum (1898-1966), een stayer, werd in Amsterdam steeds aangemoedigd met de schoorsteenvegerskreet: ‘Hoeoeii, roetmop. Knokken hoor. Geef ze op d’r donder!’ Zijn bijnaam had te maken met het feit dat zijn vader in de Jordaan kolen verkocht.

Deftig begroet hij al de aanwezigen meteen: Dames en Heeren! ik ben Sinterklaas en ik kom jelui erreisies opzoeken en dat is m’n zwarte jongen, die – maak je buiging roetmop – de cadeautjes brengt. (De Groene Amsterdammer, 05/12/1897)

Gemeene negers! vloekte Cecilius. Vuile roetkoppen! Zal je niet slaan? Zal je mijn broêrtje niet slaan?! (Louis Couperus, De komedianten, 1917)

Kijk uit, waar je loopt, vuile roetmop! (A.M. de Jong, De wereldreis van Bulletje en Boonestaak. Ongedateerd, 1923-1924)

Woordenboek der Nederlandsche taal (WNT) & Middelnederlandsch woordenboek (MNW) & Vroegmiddelnederlands woordenboek (VMNW) & Oudnederlands woordenboek (ONW) – alle onderdeel van de Geïntegreerde Taalbank (GTB)

Zoek dit woord op in het WNT, MNW, VMNW, ONW.

Terug naar lijst

Bronverwijzing:

Sijs, Nicoline van der (samensteller) (2010), Etymologiebank, op http://etymologiebank.nl/

https://youtu.be/yNPECkESPbU
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

[...]

En wie gaat er nou steeds door?Ik bedoelde met flauwe opmerkingen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

https://youtu.be/yNPECkESPbULeuk nummer ik heb dit nummer voor je Michael Jackson
https://www.youtube.com/watch?v=N4d7Wp9kKjA

quote:doornroosje9 schreef op 11 september 2016 @ 00:19:

[...]

Deze heb ik nog nooit gehoord! Geen Jay-Z fan, maar dit is wel goed gedaan. understatement!
quote:kyralon schreef op 11 september 2016 @ 00:19:

^^Sexy issie hè. De ^^.

[...]

Blijven hangen terwijl de lol eraf is, en daar dan vervolgens over blijven klagen.

Ga dan wat anders doen en probeer het morgen weer.Ik heb recht om pissed te zijn. Jij bepaalt niet voor mij hoe ik moet reageren. Ik ga toch ook jouw niet beledigen of wel?
quote:Enn schreef op 11 september 2016 @ 00:18:

[...]

Hi! Hoe gaat het?hey enn, met mij gaat het goed. met jou?
very metal
quote:Nouschi schreef op 11 september 2016 @ 00:21:

[...]

understatement!Briljant is ie! (Beter? )
quote:-KING- schreef op 11 september 2016 @ 00:15:

hier zitten jullie!Zat je in het stamcafé?
quote:Cookielyon schreef op 11 september 2016 @ 00:22:

[...]

Ik heb recht om pissed te zijn. Jij bepaalt niet voor mij hoe ik moet reageren. Ik ga toch ook jouw niet beledigen of wel?

Lieve schat, jij moet vooral doen wat je niet laten kunt.

Ik mag daar dan weer van vinden wat ik wil.
quote:doornroosje9 schreef op 11 september 2016 @ 00:21:

https://www.youtube.com/watch?v=N4d7Wp9kKjA

quote:-KING- schreef op 11 september 2016 @ 00:22:

[...]

hey enn, met mij gaat het goed. met jou?Jij bent die griezelige man toch?
quote:doornroosje9 schreef op 11 september 2016 @ 00:22:

[...]

Briljant is ie! (Beter? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven