Camping gezocht max halve dag rijden/ juni 2009

17-12-2008 13:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, wegens verhuizing zit er volgend jaar geen lange vakant in. Vriend en ik willen graag weekje weg begin juni. We zaten zelf te denken aan een camping op max halve dag rijden. Als je maar een week gaat wordt de reistijd anders te lang vergeleken met vakantieduur. We vinden het leuk om een stacaravan of chalet ofzo te huren op een camping en dat is qua kosten ook nog te doen.

Ik hou van grote campings met veel voorzieningen in de buurt van steden/stadjes. Boerencampings en platteland heb ik niks mee.

Zat te denken aan bv het Loiredal in Frankrijk, maar Googelen op campings valt ook niet mee (te veel keus, onoverzichtelijk)

We hebben geen kinderen dus animatie is niet nodig, wel graag zwembad en zaken als bar en restaurant.

Lekkere temperatuur is wel voorwaarde dus NL en Belgie vallen sowieso af.

Iemand een aanrader? Of een ander land met campingtips? Bedankt vast voor het meedenken
Je hebt in het Loiredal een aantal kasteelcampings, die hebben allemaal zwembad/restaurant etc. Camping Chateau de la Grenoulliere bij Blois ken ik van lang geleden, ligt mooi centraal voor uitstapjes. Mooi weer is trouwens niet verzekerd daar hoor ..... wij zijn daar ooit weggespoeld in juli na hevige regenval. En in een halve dag rijden red je dat ook niet, is toch zo'n 700 km vanaf Amsterdam, dat rijd je niet in een ochtendje. Stacaravans en dergelijke zijn trouwens ook behoorlijk prijzig. Als je echt verzekerd wilt zijn van zon, kun je beter een last-minute naar zuidelijker streken nemen. Dan ben je - als je benzine, tolwegen en stacaravanhuur bij elkaar optelt - waarschijnlijk goedkoper uit.
Hee zie mijn topic wat ik vorige week heb geopend onder 'kinderen'. Ik had ongeveer dezelfde vraag en leuke tips gekregen.

Topic heet: tips gevraagd voor vakantie met peuter.
Ow... zie net dat je boerencampings juist niet leuk vindt. Sorry, niet goed gelezen...

Waar ik zelf veel heb gezocht is deze site: www.vacanselect.nl
quote:Joyce48 schreef op 17 december 2008 @ 13:47:

Als je echt verzekerd wilt zijn van zon, kun je beter een last-minute naar zuidelijker streken nemen. Dan ben je - als je benzine, tolwegen en stacaravanhuur bij elkaar optelt - waarschijnlijk goedkoper uit.Precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven