Lijf & Lijn alle pijlers

Binnen een maand 15 kilo afvallen kan dat ???

28-12-2008 11:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan binnen een maand 15 kilo afvallen voor een gala.

beetje laat misschien maar in februari is het gala en ben nu veel te dik. Dus ik dacht zelf aan elke dag sporten en veel groente eten en geen vette dingen.
quote:Mamasaar schreef op 28 december 2008 @ 11:34:

Been amputeren whahahaa
Oke oke Oke .... Ik zal maar voor de 5 gaan :P
quote:Mina21 schreef op 28 december 2008 @ 11:50:

Oke oke Oke .... Ik zal maar voor de 5 gaan :P

5 kilo afvallen in 1 maand is OOK niet gezond!

En 5 kilo BLIJVEND in 1 maand afvallen is onmogelijk.
Mina, wil je blijvend afvallen? Of nu een maand afvallen, daarna een maand aankomen, en dan zo verder?
knipt en plakt eens voor TO, ga voor 1-3 kilo, niet voor 5

1 kilo per week afvallen?

Waarom is dat bijna onmogelijk?

En waarom moet je het ook niet willen?

Afvallen is moeilijk, maar de theorie is simpel: je valt af als je minder eet dan je lichaam verbruikt. Bij afvallen gaat het erom vet kwijt te raken. Een kilo lichaamsvet vertegenwoordigt een waarde van 7000 Calorieën. Als je in een week een kilo vet wilt kwijtraken, moet je in feite elke dag 1000 Calorieën minder eten dan je lichaam nodig heeft. Stel dat je per dag 2000 Calorieën verbruikt, dan zul je maar voor 1000 Calorieën per dag kunnen eten. Een 1000 Calorieën dieet wordt door deskundigen als te streng beschouwd. Het is niet lang vol te houden en werkt eetbuien in de hand, waardoor je uiteindelijk weer zult bijkomen.

Waarom vallen mannen sneller af dan vrouwen?

Vrouwen verbruiken over het algemeen zo'n 2000 Calorieën per dag. Mannen verbruiken meer. Daarom lukt het mannen soms wel om een kilo per week af te vallen. Maar ook voor hen is het belangrijk niet te snel af te vallen. Het gaat er om dat de kilo's ook op langere termijn er af blijven. Dit bereik je beter als je niet te streng lijnt en je zelf ook af en toe wat lekkers gunt. Je sociale leven komt dan ook niet op een laag pitje te staan.

Waarom val je in de eerste week veel af?

Als je net start met lijnen val je in de eerste week wel vaak een kilo of meer af. Dit is voor een groot deel vocht. Doordat je minder eet, krijg je ook minder zout binnen, waardoor je nieren meer vocht gaan uitscheiden. Ook spreekt het lichaam eerst het glycogeen (voorraad van koolhydraten in lever en spieren) aan, waarbij ook extra vocht vrij komt.
quote:Mina21 schreef op 28 december 2008 @ 11:20:

beetje laat misschien maar in februari is het gala en ben nu veel te dik. Dus ik dacht zelf aan elke dag sporten en veel groente eten en geen vette dingen.

........wellicht als je je linker been amputeerd? Normaal probeer ik serieus te reageren maar sjesus, wat een vraag.

AH mosterd zie ik al wel weer..hehe
Ik ben door mijn verblijf in afrika zo'n 10-12 kilo in anderhalve maand afgevallen, dit voor de duidelijkheid niet bewust, dit puur door de omstandigheden (was niet eens aan de diaree of zo) en ik kan je het niet aanraden. Zo snel afvallen, krijg je een hoop narigheid van. Alle gifstoffen die vrijkomen wordt je hondsberoerd van is echt niet leuk! En daarnaast komt het zoals de andere al zeiden keihard er weer bijaan. Dus pas goed op en doe het op een verantwoorde manier!
quote:Mina21 schreef op 28 december 2008 @ 11:20:

Ten eerste een compliment dat je af wilt gaan vallen en dat je er over nagedacht hebt hoe je dit wilt gaan doen. 15 kg afvallen in een maand gaat, zoals hier al gezegd, niet lukken op een gezonde manier. Normaal gesproken is een gewichtsverlies van 0,5 tot 1 kg per week een goed streven. In het begin kan dit inderdaad hoger liggen door o.a. vochtverlies. Bij mensen met extreem overgewicht kan dit fors hoger liggen. Wat zijn je lengte en gewicht?

Ben je van plan om je eet- en beweegpatroon alleen aan te passen voor het gala in februari of streef je naar blijvende verandering?
Tjonge, ik keek net even op die link die ik hier eerder neerzette (en weer weghaalde).

Shocking wat mensen zichzelf aandoen om af te vallen!

Ik ben zelf 17 kilo blijvend afgevallen, maar daar heb ik meer dan een jaar over gedaan.
Je kunt best als je goed beweegt en mager eet per week anderhalve kilo afvallen, als je veel overgewicht hebt.

Als je gala dus in feb. is dan heb je 5 weken ofzo? Ruim 7 kilo moet dan geen probleem zijn.
Ik ben wel eens 6 kilo in een week afgevallen en kan je melden dat je dan niet gezellig naar een gala gaat.
Kan best hoor, Speed of Amfethaminedieetje ertegenaan knallen en je bent 15 kilo kwijt. Maandje doorhijsen en niet slapen en je ziet er geweldig uit.

Vroeger zag je dergelijke modellen nog weleens bij het CS in A'dam hangen. Maar op 't moment zijn ze niet echt hot meer.
Afhankelijk van hoe zwaar je bent, kan het dus wel. Iedereen roept wel hoe ongezond etc het is, en dat is het ook wel, maar in theorie kan je gemakkelijk 15 kilo afvallen als je behoorlijke morbide obesitas hebt. Seen that, been there etc.

Ooit in een vorig leven ben ik tijdelijk dik geweest. Door een aantal zwangerschappen en antidepressiva en een onbehandelde schildklier ziekte. Toen ik begon met afvallen raakte ik de eerste maand ook zeker 15 kilo kwijt. Uiteraard is het belachelijk veel, maar het kán wel. Hoe zwaarder je bent, hoe meer je kan afvallen. Feit is alleen dat als je het zo snel doet je ook evenzosnel weer aankomt. Dus of je veranderd je levensstijl blijvend, of je doet het langzaam of je doet het niet. Maar even voor de leuk 15 kilo afvallen en daarna het er weer bijg aan eten dat werkt niet, je verneukt er alleen maar je stofwisseling mee. En idd je zegt het zelf al: lekker op tijd.
Overigens ben ik zelf na die 15 kilo nog meer kilo's kwijt geraakt. Om precies te zijn weeg ik nu een nette 53 kilo bij een meter 69.

Maar ik ben dan ook niet mijn hele leven te dik geweest, van nature ben ik dus gewoon normaal, alleen heb ik even een uitstapje gemaakt en ben ik toen dik geworden door omstandigheden. Weet niet of dit een verschil maakt?

Jammer alleen dat je enkel als stok achter de deur voor een gala af kunt/wilt vallen, omdat een gezond bmi sowieso, los van de mooi of niet mooi, gezonder is dan overgewicht te hebben. Voor de rest wens ik je veel plezier met of zonder je kilo's.

X
Ik kan overigens heel goed 2 kilo afvallen of aankomen in een paar dagen. Weet zelf ook niet hoe ik dat doe, maar het kan bij mij echt. Ik fluctueer nogal in gewicht. Maar als ik een paar dagen geen wijntjes drinkt en minder snoep, dan kan ik in een week zo 3 kilo kwijt zijn. Alleen vind ik mijn wijntjes en lekkere hapjes veel te lekker. Daarom eet ik dezer feestdagen ook als een bouwvakker omdat ik weet dat ik het er daarna zo weer afheb. Dus als ik na de feestdagen ineens 58 weeg maak ik me totaal geen zorgen. Na die dagen even een week of wat rustig aan en hoppa het is er zo weer af. Ik weet niet hoe dat bij andere mensen werkt hoor, maar hier is het zo gepiept. Of het gezond is? Geen idee. Het werkt bij mij gewoon zo. Maar ik kom dus ook heel snel bij als ik mijn eetgewoontes verander. Net zo snel als ik afval.
lijkt het je niet verstandiger om nu te beginnen met gezonder eten, en tijdens het gala ervan te gaan genieten dat je al een kilo of 4 mss. bent kwijtgeraakt? koop een mooie, goed passende jurk, en geniet ervan dat je lekker in je vel zit door de 1e kilo's die je kwijt bent!

je kunt natuurlijk ook vanaf nu niks meer eten, alleen water drinken, 3 uur per dag gaan sporten en over 1 maand in het ziekenhuis belanden, hoef je helemaal niet meer naar t gala!

succes!
Afhankelijk van hoeveel overgewicht je hebt is 1 kilo per week afvallen zeker wel verantwoord te doen. Momenteel stagneer ik met al deze (vr)eetdagen, maar als ik 3 x per week sport en goed op mijn eten let is 1 kilo per week goed te doen.
Ach, ik ben net 3 kilo kwijtgeraakt in 3 dagen (onvrijwillig, dat dan wel..) dus in theorie zou je dus zo'n 30 kilo kwijt moeten kunnen raken. Enig nadeel: na 3 dagen van dit "plan" ben je al niet in de stemming voor een gala, laat staan na 30 dagen. (plus dat een grauw gezicht nou ook niet bepaald een fraai accessoire is bij een galajurk).

Eet gezond, huur een mooie flatterende jurk, lach volop de komende maand én geniet van je gezonde eten en zo'n gala is prompt 100x leuker dan eentje met 15 kilo minder en een k*thumeur van 't lijnen.
In mijn omgeving heb ik een voorbeeld gezien van iemand die ruim tien kilo kwijtraakte binnen een maand. Moet wel zeggen dat de chemotherapie daar een enorm positieve bijdrage aan heeft geleverd. Even langs de apotheek dus.
Nou lekker is dat. Ik wilde net een topic openen met de vraag of hoe ik 80 kilo in twee weken kwijt kan raken!
6 kilo haal je misschien wel als je vandaag begint met sporten.

15 is idd meer iets voor de plastisch chirurg, of zoals mevr Z. zegt: TO moet als iets van 120 kg wegen nu, en megaveel calorieen naar binnen krijgen (doet ze niet, is maar voorbeeld), dan kan het eventueel wel. Maar iemand die heel dik is zal eerst snel en dan steeds langzamer afvallen schat ik.

Waarom is dat Gala zo belangrijk?
.
Nou ja mischien door jezelf uit te hongeren, laxeren enz enz...maar of dat zo gezond is

Ik zou gewoon gezond gaan eten, niet te weinig, sporten en dan zie je wel hoeveel je erover een maandje af hebt, en zo niet de 15 kilo, dan heb je toch al een begin gemaakt. Wees verstandig en verziek je lijf niet met crashen !
Mijn zus heeft er een klein jaar over gedaan om van maatje Eva (mens op achtergrond), naar maat 36 te gaan. Geen idee hoeveel kilo's dat zijn geweest.

6 dagen per week sporten, water drinken en gestoomde groenten en vis, als tussendoortje worteltje of komkommer.

Maar als je werkelijk zwanger bent (las ik hier net, maar is nu weggehaald geloof ik...), is het volgens mij niet zo heel gezond om (zo extreem) af te vallen.
onmogelijk, ongezond en onverantwoord. Richt je op maximaal 2 kilo per maand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven