hond en vier dagen werken?
maandag 29 december 2008 om 11:32

maandag 29 december 2008 om 11:35
Ik vind het te veel, je neemt een hond ter gezelschap maar vervolgens heb jij maar drie dagen de tijd voor hem per week, en dan ook nog niet altijd. Het soort hond en hoe je woont zal ongetwijfeld uitmaken, maar het lijkt me dat je een dier hier geen plezier mee doet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 29 december 2008 om 11:36
maandag 29 december 2008 om 11:37
niet doen, gewoon niet doen.
hoe zie je het voor je?
kan je vrij nemen als de hond net niuew is? Een volwassen asielhond moet je zeker een week of 3 intensief begeleiden, een puppie moet een half jaar lang getraind worden op alleen blijven, zindelijk worden etc.
wat als je hond de hele buurt bijelkaar blaft als je weg bent?
wat voor ras wil je?
wat als hij gaat slopen in huis uit verveling?
wie laat hem uit?
hoe weet je van te voren of hij zo vaak alleen kan blijven?
enzovoorts enzovoorts, wie zo veel werkt, kan helaas geen hond nemen.
8 uur alleen is niet aan te leren, sommige kunnen het, de meeste uiteraard niet. Maar dat weet je niet van te voren.
hoe zie je het voor je?
kan je vrij nemen als de hond net niuew is? Een volwassen asielhond moet je zeker een week of 3 intensief begeleiden, een puppie moet een half jaar lang getraind worden op alleen blijven, zindelijk worden etc.
wat als je hond de hele buurt bijelkaar blaft als je weg bent?
wat voor ras wil je?
wat als hij gaat slopen in huis uit verveling?
wie laat hem uit?
hoe weet je van te voren of hij zo vaak alleen kan blijven?
enzovoorts enzovoorts, wie zo veel werkt, kan helaas geen hond nemen.
8 uur alleen is niet aan te leren, sommige kunnen het, de meeste uiteraard niet. Maar dat weet je niet van te voren.

maandag 29 december 2008 om 11:39
maandag 29 december 2008 om 11:39
maandag 29 december 2008 om 11:40
Mee eens .Dochter woont nu weer thuis ,samen met haar hond .
Het is een basset en toen ze nog samenwoonde was het beestje elke dag ruim 8 uur allen.Tussen de middag liet een hondenuitlaatdienst de hond uit .Dit is altijd goed gegaan .Ik ben veel thuis en ongeveer elke dag twee uur weg .Hond is veel liever geworden en speelser ,gewoon een veel leukere hond .
Het is een basset en toen ze nog samenwoonde was het beestje elke dag ruim 8 uur allen.Tussen de middag liet een hondenuitlaatdienst de hond uit .Dit is altijd goed gegaan .Ik ben veel thuis en ongeveer elke dag twee uur weg .Hond is veel liever geworden en speelser ,gewoon een veel leukere hond .
quote:Wiebenik81 schreef op 29 december 2008 @ 11:36:
Waarom willen jullie eigenlijk een hond als jullie er geen tijd voor hebben? Vind dat altijd zo zielig voor die dieren. Hele dag alleen thuis..
Neem een hond niet alleen voor je eigen plezier, maar bedenk ook even goed of je de hond er ook een plezier mee doet..
Hier sluit ik me volledig bij aan! Een hond is een gezelschapsdier, en dat gezelschap kun je hem niet bieden.
En denk ook even aan de buren, alsof die zitten te wachten op de hele dag een blaffende hond?
Waarom willen jullie eigenlijk een hond als jullie er geen tijd voor hebben? Vind dat altijd zo zielig voor die dieren. Hele dag alleen thuis..
Neem een hond niet alleen voor je eigen plezier, maar bedenk ook even goed of je de hond er ook een plezier mee doet..
Hier sluit ik me volledig bij aan! Een hond is een gezelschapsdier, en dat gezelschap kun je hem niet bieden.
En denk ook even aan de buren, alsof die zitten te wachten op de hele dag een blaffende hond?

Hier gaat dat prima hoor, onze hond kan best een dagje alleen thuis zijn. sochtends uitlaten en als je thuis komt ook weer. Het is net wat ze gewend zijn. Zoals de hond van mijn oma kan niet zonder haar. Als ze ook maar even weg is begint de hond te janken en te blaffen.
Gewoon doen vanaf het begin. Onze hond heeft er in iedr geval geen moeite mee, maar het scheelt ook dat wij een grote tuin hebben en hij daar ook veel tijd in door brengt.
Gewoon doen vanaf het begin. Onze hond heeft er in iedr geval geen moeite mee, maar het scheelt ook dat wij een grote tuin hebben en hij daar ook veel tijd in door brengt.
maandag 29 december 2008 om 11:43
quote:Zwieber schreef op 29 december 2008 @ 11:39:
[quote]Wiebenik81 schreef op 29 december 2008 @ 11:36:
Waarom willen jullie eigenlijk een hond als jullie er geen tijd voor hebben? [quote]
Sorry, ik moest even denken aan het standaard commentaar dat ouders krijgen die hun kind naar de creche brengen....
nouja, bracht ze het beest naar een creche zou ik er geen probleem mee hebben!
[quote]Wiebenik81 schreef op 29 december 2008 @ 11:36:
Waarom willen jullie eigenlijk een hond als jullie er geen tijd voor hebben? [quote]
Sorry, ik moest even denken aan het standaard commentaar dat ouders krijgen die hun kind naar de creche brengen....
nouja, bracht ze het beest naar een creche zou ik er geen probleem mee hebben!
maandag 29 december 2008 om 11:47
Alsjeblieft, denk even aan je buren.... Hier net zo, als zij weggaan begint de hond te blaffen/janken. En dat stopt niet tot ze weer thuis zijn. Gelukkig gaat hij nu overdag als hun werken naar een dierenopvang, maar in het weekend is hij ook vaak alleen. Het is echt heel irritant als je continue dat hondengejank aan moet horen. Dus als je zo vaak wegbent koop er dan lekker geen een!
...

maandag 29 december 2008 om 11:47
Het is inderdaad zielig om je hond alleen te laten. Ik heb (heel naïef) een hond genomen toen ik nog vlakbij mijn werk woonde en hem in de pauzes uit kon laten. Inmiddels is dat niet meer het geval. Nu heeft hij een soort van groot kattenluik naar de tuin en wordt hij tussendoor ook nog vaak uitgelaten door familie en buren en hij is regelmatig hele dagen bij mijn ouders. Maar toch blijft het zielig. Hij houdt echt van gezelligheid. Ik zou (in dezelfde situatie) geen tweede keer een hond nemen, hoe leuk ik het nu ook vind om met hem te wandelen en te knuffelen.
maandag 29 december 2008 om 12:04
Mijn man en ik hebben sinds anderhalf jaar een hond uit het Asiel
we werken allebei vier dagen
We hebben op de internet site gekeken naar de beschrijving of de hond lang alleen kan zijn of niet! En deze kan dat inderdaad. Hij jankt niet en gaat rustig slapen (zelfs als je wel een keer thuis bent!) Hij is ook al wat ouder (8 jaar) dus dat helpt.
mijn man laat hem in zijn pauze van het werk uit of mijn schoonvader.
toch voel ik me soms schuldig en daarom ga ik per volgend jaar 3 dagen werken. Dan is hij nog maar 2 dagen per week alleen dus....
voor de rest compenseer ik het met extra aandacht en spelen als ik er wel ben!
dus mijn tip is; het kan maar dan een uit het asiel waarvan je het karakter weet + die al wat ouder en minder speels is....
we werken allebei vier dagen
We hebben op de internet site gekeken naar de beschrijving of de hond lang alleen kan zijn of niet! En deze kan dat inderdaad. Hij jankt niet en gaat rustig slapen (zelfs als je wel een keer thuis bent!) Hij is ook al wat ouder (8 jaar) dus dat helpt.
mijn man laat hem in zijn pauze van het werk uit of mijn schoonvader.
toch voel ik me soms schuldig en daarom ga ik per volgend jaar 3 dagen werken. Dan is hij nog maar 2 dagen per week alleen dus....
voor de rest compenseer ik het met extra aandacht en spelen als ik er wel ben!
dus mijn tip is; het kan maar dan een uit het asiel waarvan je het karakter weet + die al wat ouder en minder speels is....
“ The only place where success comes before work is in the dictionary. â€
maandag 29 december 2008 om 12:13
Ik vind ook dat je een hond niet 8 uur alleen kan laten, misschien wel als je hem wat langer hebt en hij al opgevoed is maar zeker niet als ie nog opgevoed moet worden.
Maar: kan je je 4 dagen werken niet aanpassen in 5 dagen werken waarvan 2 middagen vrij? En het ligt ook aan je woon-werkafstand natuurlijk. Als je dichtbij je woning werkt en je tussendoor even naar huis kunt gaan om de hond uit te laten of je hebt ouders in de buurt wonen die het leuk vinden om je hond uit te laten.....
Verder is het ook nog zo dat het per ras verschillend kan zijn hoeveel ze aan beweging nodig hebben (en gezelschap natuurlijk). Dus wat hiervoor geschreven stond, een hond uit het asiel met beschrijving van karakter erbij dat ie alleen kan zijn is nog de beste optie.
Maar: ze zoeken ook vaak 'tijdelijke' opvang voor honden die worden opgeleid als blindengeleidehond enzo....weet even niet hoe dat heet, maar dat zou ook nog kunnen misschien, maar voor een puppy moet je echt wel de eerste maanden veel tijd vrijmaken voor de opvoeding.
Bezint eer gij begint, ook aan het belang van de hond denken!
Maar: kan je je 4 dagen werken niet aanpassen in 5 dagen werken waarvan 2 middagen vrij? En het ligt ook aan je woon-werkafstand natuurlijk. Als je dichtbij je woning werkt en je tussendoor even naar huis kunt gaan om de hond uit te laten of je hebt ouders in de buurt wonen die het leuk vinden om je hond uit te laten.....
Verder is het ook nog zo dat het per ras verschillend kan zijn hoeveel ze aan beweging nodig hebben (en gezelschap natuurlijk). Dus wat hiervoor geschreven stond, een hond uit het asiel met beschrijving van karakter erbij dat ie alleen kan zijn is nog de beste optie.
Maar: ze zoeken ook vaak 'tijdelijke' opvang voor honden die worden opgeleid als blindengeleidehond enzo....weet even niet hoe dat heet, maar dat zou ook nog kunnen misschien, maar voor een puppy moet je echt wel de eerste maanden veel tijd vrijmaken voor de opvoeding.
Bezint eer gij begint, ook aan het belang van de hond denken!
maandag 29 december 2008 om 13:42
Eigenlijk zou ik het niet doen. Misschien dat je wat overlap kan vinden in jullie werktijden (de een vroeg beginnen, de ander laat) zodat ie misschien 6.5 of 7 uur alleen is. Daarnaast moet je ook iemand vinden die dan tussen de middag echt goed met hem uitgaat en op het ras en karakter letten. Ook ligt het er aan wat jullie in het weekend en de avonden doen. Ben je dan ook vaak weg?
Een hond moet je niet alleen uitlaten, eten geven en borstelen, maar ook uitdagen, zoals bijv. zoekspelletjes of zo'n bal waar ie mee aan de rol moet om snoepjes uit te krijgen.
Een hond moet je niet alleen uitlaten, eten geven en borstelen, maar ook uitdagen, zoals bijv. zoekspelletjes of zo'n bal waar ie mee aan de rol moet om snoepjes uit te krijgen.
maandag 29 december 2008 om 13:52
Toen ik (met ex) een hond nam werkte we ook beide. Ik snap heel goed wat mensen hier zeggen maar naar mijn idee gaat in Nederland het idee huisdier wel (vaak) te ver.
Het is een hond; geen kind. Honden hebben in de basis ook basis behoefte en verzorging nodig. Honden hebben geen menselijke emoties en honden zijn van nature geen groepsdieren!
Daarin tegen zijn veel honden door de mens 'gecreëerd' die staan net zo ver van de natuur af als de meeste mensen. Een hond kan prima wanneer je werkt, maar het vereist aanpassing en opoffering, een gezellige avond uit op tijd stoppen omdat je naar huis moet, geen spontane logeer partijen buiten de deur en veel tijd en geld investeren in gezondheid en opvoeding. Een wel overwogen keuze qua ras, en leeftijd/leefgebied(huis) en formaat, maar er zijn wel degelijk opties zonder dat een hond zielig is.
Het is een hond; geen kind. Honden hebben in de basis ook basis behoefte en verzorging nodig. Honden hebben geen menselijke emoties en honden zijn van nature geen groepsdieren!
Daarin tegen zijn veel honden door de mens 'gecreëerd' die staan net zo ver van de natuur af als de meeste mensen. Een hond kan prima wanneer je werkt, maar het vereist aanpassing en opoffering, een gezellige avond uit op tijd stoppen omdat je naar huis moet, geen spontane logeer partijen buiten de deur en veel tijd en geld investeren in gezondheid en opvoeding. Een wel overwogen keuze qua ras, en leeftijd/leefgebied(huis) en formaat, maar er zijn wel degelijk opties zonder dat een hond zielig is.