Bovenburen

21-11-2016 12:18 21 berichten
Inmiddels woon ik twee maanden samen en raak al steeds meer gewend aan de omgeving en in ons appartement. Het enige waar ik maar niet aan kan wennen is de muziek van de bovenburen. We hebben al kennis met ze gemaakt meer dan een maand geleden. Ze begonnen toen zelf over de gehorigheid van de flat. Ik heb ze toen gevraagd of ze een bas hebben en of die op de grond staat, dat was het geval. Bij de kennismaking durfde ik hier nog niet meteen wat van te zeggen. Helaas irriteer ik me nog steeds aan het geluid en dan dus met name aan het basgeluid wat hoorbaar is door onze eigen muziek of tv. De muziek staat echter niet keihard aan. Helaas kan ik het toch niet negeren. Ik heb al paar keer op het punt gestaan om er naartoe te gaan maar durf niet goed. Mijn vriend stoort zich er namelijk niet zo aan als ik, maar ik ben dan ook werkzoekend en dus veel thuis... wat zijn jullie tips?
Je gaat aanbellen bij de bovenburen en vraagt of ze hun bas niet op de grond willen zetten.
Herkenbaar. We hebben hetzelfde probleem gehad. Ik ben wel naar boven gegaan en heb het 'probleem' voorgelegd, op een rustige manier uitgelegd dat het vervelend was en dat hij bij ons mocht komen luisteren hoe goed je het allemaal kon horen. Hij schrok er toen zelf van dat het zo duidelijk was en bood zijn excuses aan. De box is nu verplaatst en hij komt melden als hij bijv. een feestje heeft zodat we weten dat de muziek weer wat harder staat!

Soms hebben ze zelf geen idee dat het zó gehorig is, succes!
Alle reacties Link kopieren
nodig ze eens bij je uit om te komen luisteren... koppie koffie/thee erbij (evt. koekje)...

Vaak hebben ze het niet in de gaten hoe het op een ander over komt. en ze weten pas dat er iets mis is als het hen duidelijk gemaakt word...
Je kunt toch vriendelijk vragen of ze de bas ergens anders kunnen zetten? Niet op de grond. Wellicht scheelt dat de helft. Waar ben je bang voor? Ze gaan huis niet meteen een potje schelden en met een honkbalknuppel zwaaien. Zo lang je vriendelijk blijft kun je dat gewoon aangeven en is het waarschijnlijk zo opgelost en kun jij weer genieten van een herrievrij huis. Succes!
Er is maar 1 oplossing: ga praten met je buren. Zeg niet wat zij moeten doen, maar geef aan dat je last hebt van de bassen van hun muziek. Vraag of zij daar misschien rekening mee willen houden en er een oplossing voor kunnen bedenken.

Op deze manier houd je het contact goed, kan nog van pas komen later.
Je zegt zelf dat je denkt dat de muziek niet hard staat en dat t alleen de bas is, je kunt dan toch naar ze toe en zeggen dat je doorhebt dat de muziek niet hard staat maar dat waarschijnlijk doordat de bas op de grond staat het erg goed hoorbaar is bij jullie. En als ze dan willen weten hoe het klinkt kun je ze uitnodigen
koop een rubberen muismatje van een euro en vraag of ze die eronder willen leggen, kan al heel wat schelen...
Lorem Ipsum
quote:turquasi schreef op 21 november 2016 @ 12:38:

koop een rubberen muismatje van een euro en vraag of ze die eronder willen leggen, kan al heel wat schelen...

Denk je echt dat de buren daar blij van worden als je op zo'n manier aan hun deur komt?

Persoonlijk zou ik helemaal niet met je praten als je met zo'n matje aankomt.
quote:turquasi schreef op 21 november 2016 @ 12:38:

koop een rubberen muismatje van een euro en vraag of ze die eronder willen leggen, kan al heel wat schelen...Hier dacht ik ook meteen aan, een stuk vilt of iets dergelijks.
De bas(box) even van de grond af halen?

Dat scheelt al zoveel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 21 november 2016 @ 12:53:

De bas(box) even van de grond af halen?

Dat scheelt al zoveel.

Ja, maar dan raak je ook het grootste deel van de dynamiek kwijt, ook weer zonde natuurlijk, daarvoor is dat ding nou juist.

Er zijn in de handel echter wel speciale matten of spikes gecombineerd met een mat die dit probleem (grotendeels) op kunnen lossen.

Ik heb zelf 30 jaar bas gespeeld, voornamelijk in huis, en ik gebruikte dat ook, tot grote tevredenheid.

Echter, in heel gehorige huizen, zul je ten aller tijde wel wat blijven horen helaas, dat is niet anders.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:mary57 schreef op 21 november 2016 @ 12:48:

[...]

Denk je echt dat de buren daar blij van worden als je op zo'n manier aan hun deur komt?

Persoonlijk zou ik helemaal niet met je praten als je met zo'n matje aankomt.Eh, hoezo niet? Als er een buur langs komt met een probleem en een suggestie voor een oplossing is dat toch keurig? Als je liever een andere oplossing hebt kan dat ook, je hóeft het niet aan te nemen maar ik zie het probleem niet.
quote:MaryCrawley schreef op 21 november 2016 @ 13:13:

[...]

Eh, hoezo niet? Als er een buur langs komt met een probleem en een suggestie voor een oplossing is dat toch keurig? Als je liever een andere oplossing hebt kan dat ook, je hóeft het niet aan te nemen maar ik zie het probleem niet.Laat die mensen zelf met een oplossing komen, ik denk dat ze daar volwassen genoeg voor zijn. Je gaat toch echt niet met zo'n muismatje naar ze toe....
De meeste buren zullen geen overlast willen veroorzaken. Dus ik zou het ook gewoon op een vriendelijke manier aangeven. Wij hebben vorig jaar nieuwe buren gekregen die niet gewend waren om onderburen te hebben. Dus zij hadden ook hun bas relatief hard staan, en de bovenbuurvrouw liep ook met haar hakken aan de hele avond door het appartement. Wij zijn langs gegaan om te vragen of de bas wat zachter kon en hebben ze laten horen hoe het doorklinkt. Ze hadden geen idee dat het zo gehorig was, wij zijn zelf heel rustig dus ze hoorden ons nooit. Sindsdien hebben we geen last meer van hun muziek en loopt de buurvrouw bijna nooit meer op haar hakken. Heel fijn!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ook daar wen je na verloop van tijd aan, TO. Bovenburen hebben is gewoon niet zo ideaal. Sommige hebben parket en lopen de hele dag op stiletto's. Geen probleem trouwens dat je niet meteen van de gelegenheid gebruik hebt gemaakt toen je met ze kennismaakte, je kunt het toch alsnog een keer zeggen tijdens een babbel in de trappenhal of zo? Maar het is nu eenmaal gehorig, misschien bedoelden ze daar wel mee dat ze er niets aan kunnen en/of zullen doen.
quote:mary57 schreef op 21 november 2016 @ 13:19:

[...]

Laat die mensen zelf met een oplossing komen, ik denk dat ze daar volwassen genoeg voor zijn. Je gaat toch echt niet met zo'n muismatje naar ze toe....Of je probeert het positief in te zien. Mensen proberen mee te denken naar een oplossing. Heeft niks met wel of niet volwassen zijn te maken.
Bedankt voor alle tips, ik ben meteen naar de bovenbuurvrouw geweest. Ze nam het goed op, de bas is meteen van de grond ergens op geplaatst. De dreun is nu stukken minder. Dus dat is wel erg fijn.
Goed gedaan, TO! Toffe buurtjes.
Ah wat fijn!
ik zou vragen of ze hun luidspreker op rubbers willen zetten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven