Lijf & Lijn alle pijlers

fabeltje over vettig eten

25-12-2016 13:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

alvast een fijne kerst gewenst!

Ik vroeg me eigenlijk iets af...

Is het eigenlijk waar dat je van vettig voedsel slechte huid/puistjes krijgt?

Sommige zeggen vanwel en sommige van niet, dit maakt me redelijk onzeker

met vettig voedsel bedoel ik chips,friet, vlaai, toetjes, etc

Graag hoor ik jullie mening hierover!

Bijvoorbaat dank! en fijne feestdagen gewenst!
Van alleen maar slecht eten, krijg je inderdaad wel een slechte huid, of eigenlijk door het gebrek aan goede voedingsstoffen. Van af en toe iets slechts niet hoor.
nee hoor, acne is een kwestie van hormonen en ontstekingen. Van vet voedsel wordt je hooguit wat dikker
Nee hoor ik at jaren ongezond in m'n puberteit en studententijd en was gezegend met een mooie huid tot ik aan de anticonceptie begon
Nope, heeft er niets mee te maken.
Life is short. Eat dessert first.
Gezonde vetten zijn juist goed voor je huid, zoals vette vis en olijfolie. Verder is het heel persoonlijk.
Ik kreeg enorm veel puisten de dag nadat ik een big mac had gegeten vroeger. Maar waarom zou je dat onzeker maken?
Nee, dit ligt meer aan je hormonen.
Ik merk het niet aan mijn huid als ik vette dingen eet terwijl ik wel gevoelig ben voor acne.

Geniet lekker van je kerstdiner.
Dat ligt eraan. Ik krijg wel acne van veel melkproducten en van de McDonald's.
Ik merk wel dat ik een slechtere huid heb met meer pukkeltjes als ik een periode slecht eet. Maar dat hoeft niet perse vet in de zin van friet en pizza te zijn.

Bij gezond eten met af en toe snaai of een vette hap heb ik nergens last van.
Bij mij is het hormonaal. Altijd puisten als ik ongesteld word. Na geboorte van zoon mijn 3e Mirena genomen en dit was de eerste keer dat mijn menstruatie helemaal stopte, maar nu, na bijna 3 jaar lijkt de werking iets verminderd en krijg ik weer een cyclus, inclusief puisten. Jammer, want niet ongesteld en geen puisten vond ik heel geslaagd. Het ligt bij mij niet aan eten, want daar varieert weinig aan en de puisten zijn altijd gerelateerd aan hormoonschommelingen.
Ik combineer matig overgewicht met een glad velletje.

Nou moet ik wel zeggen; wat jij vettig voedsel noemt valt bij mij onder de noemer rommel. Vettig voedsel is bij mij bijvoorbeeld boerenkoolstamppot met roomboter erdoor. Of vers getrokken runderbouillon waar ik dus niet het vet vanaf haal. Dat is voedsel. En ja, friet valt daar ook wel onder.

Maar van de rest van wat jij opnoemt is het vet niet het probleem, maar de suikers, zouten, Enummers, geur-kleur- en smaakstoffen en al die ingredienten die je niet kunt uitspreken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Van ver eten krijg je geen puistjes. Maar hoe gezonder je eet, hoe mooier je huid.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Puistje krijg je van een verstopte porie die vol met rommel en talg zit. Piemel kussen, daar gaan ze van weg.
“Sometimes I think, I need to think before I speak. And then other times I think, I shouldn't leave the house or interact with people ever."
Puur hormonaal. Als ik slecht eet wordt mijn huid wel slechter in de zin van blekig en meer plekjes enzo, maar puistjes heb ik altijd. Toen ik aan de yasmin pil was had ik een hele goede huid met een andere pil (volgens mij microgynon) was het juist erger. Nu gestopt met de pil en het is weer drama.

Van 1 bigmac krijg je geen puistenkop hoor. En als je het te regelmatig eet is het vooral slecht voor de rest van je lijf.

Goede vetten zijn dan wel weer heel goed voor je lijf en uiteindelijk denk ik ook wel voor je huid. Zoals avocado, vette vis, kokosolie etc.
Ik kreeg vroeger wel puistjes van Microgynon 30. Maar een flinke slagroompunt maakt geen verschil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Puistjes komen ook meer voor als mijn gezichtscreme dik en vettig is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Fantastische al die dermatologen hier.

Elk lichaam werkt hetzelfde en puistjes hebben ook altijd dezelfde oorzaak.
ja dat kan zeker,zelfs dermatalogen zijn daarvan terug gekomen vroeger was het standaard verhaaltje ''puisten hebben niks met het eten van chocolade of patat te maken'' nu zien velen ook in dat andere factoren kunnen meespelen

luister goed naar je eigen lichaam/huid,als jij merkt dat je meer puisten krijgt na het eten van vettig eten gewoon niet meer doen want dan ben je er overgevoelig voor

als door een arts is uitgesloten dat het hormonaal of genetisch is zou ik zeker eens je voeding aanpassen en kijken of het wat uithaalt

veel mensen worden tegenwoordig vegetarisch of zelfs veganistisch om van hun puisten af te komen,het verschilt echt per persoon de 1 reageert heel heftig op vlees en de ander verdraagt geen vette hap

het is even uitzoeken wat voor dieet bij jou past,maar wel de moeite dubbel en dwars waard als jij straks van je puistjes af bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven