fabeltje over vettig eten
zondag 25 december 2016 om 13:38
Hallo iedereen,
alvast een fijne kerst gewenst!
Ik vroeg me eigenlijk iets af...
Is het eigenlijk waar dat je van vettig voedsel slechte huid/puistjes krijgt?
Sommige zeggen vanwel en sommige van niet, dit maakt me redelijk onzeker
met vettig voedsel bedoel ik chips,friet, vlaai, toetjes, etc
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Bijvoorbaat dank! en fijne feestdagen gewenst!
alvast een fijne kerst gewenst!
Ik vroeg me eigenlijk iets af...
Is het eigenlijk waar dat je van vettig voedsel slechte huid/puistjes krijgt?
Sommige zeggen vanwel en sommige van niet, dit maakt me redelijk onzeker
met vettig voedsel bedoel ik chips,friet, vlaai, toetjes, etc
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Bijvoorbaat dank! en fijne feestdagen gewenst!

zondag 25 december 2016 om 15:25
Bij mij is het hormonaal. Altijd puisten als ik ongesteld word. Na geboorte van zoon mijn 3e Mirena genomen en dit was de eerste keer dat mijn menstruatie helemaal stopte, maar nu, na bijna 3 jaar lijkt de werking iets verminderd en krijg ik weer een cyclus, inclusief puisten. Jammer, want niet ongesteld en geen puisten vond ik heel geslaagd. Het ligt bij mij niet aan eten, want daar varieert weinig aan en de puisten zijn altijd gerelateerd aan hormoonschommelingen.
zondag 25 december 2016 om 15:28
Ik combineer matig overgewicht met een glad velletje.
Nou moet ik wel zeggen; wat jij vettig voedsel noemt valt bij mij onder de noemer rommel. Vettig voedsel is bij mij bijvoorbeeld boerenkoolstamppot met roomboter erdoor. Of vers getrokken runderbouillon waar ik dus niet het vet vanaf haal. Dat is voedsel. En ja, friet valt daar ook wel onder.
Maar van de rest van wat jij opnoemt is het vet niet het probleem, maar de suikers, zouten, Enummers, geur-kleur- en smaakstoffen en al die ingredienten die je niet kunt uitspreken.
Nou moet ik wel zeggen; wat jij vettig voedsel noemt valt bij mij onder de noemer rommel. Vettig voedsel is bij mij bijvoorbeeld boerenkoolstamppot met roomboter erdoor. Of vers getrokken runderbouillon waar ik dus niet het vet vanaf haal. Dat is voedsel. En ja, friet valt daar ook wel onder.
Maar van de rest van wat jij opnoemt is het vet niet het probleem, maar de suikers, zouten, Enummers, geur-kleur- en smaakstoffen en al die ingredienten die je niet kunt uitspreken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 25 december 2016 om 16:28
zondag 25 december 2016 om 17:00
Puur hormonaal. Als ik slecht eet wordt mijn huid wel slechter in de zin van blekig en meer plekjes enzo, maar puistjes heb ik altijd. Toen ik aan de yasmin pil was had ik een hele goede huid met een andere pil (volgens mij microgynon) was het juist erger. Nu gestopt met de pil en het is weer drama.
Van 1 bigmac krijg je geen puistenkop hoor. En als je het te regelmatig eet is het vooral slecht voor de rest van je lijf.
Goede vetten zijn dan wel weer heel goed voor je lijf en uiteindelijk denk ik ook wel voor je huid. Zoals avocado, vette vis, kokosolie etc.
Van 1 bigmac krijg je geen puistenkop hoor. En als je het te regelmatig eet is het vooral slecht voor de rest van je lijf.
Goede vetten zijn dan wel weer heel goed voor je lijf en uiteindelijk denk ik ook wel voor je huid. Zoals avocado, vette vis, kokosolie etc.

zondag 25 december 2016 om 19:05
ja dat kan zeker,zelfs dermatalogen zijn daarvan terug gekomen vroeger was het standaard verhaaltje ''puisten hebben niks met het eten van chocolade of patat te maken'' nu zien velen ook in dat andere factoren kunnen meespelen
luister goed naar je eigen lichaam/huid,als jij merkt dat je meer puisten krijgt na het eten van vettig eten gewoon niet meer doen want dan ben je er overgevoelig voor
als door een arts is uitgesloten dat het hormonaal of genetisch is zou ik zeker eens je voeding aanpassen en kijken of het wat uithaalt
veel mensen worden tegenwoordig vegetarisch of zelfs veganistisch om van hun puisten af te komen,het verschilt echt per persoon de 1 reageert heel heftig op vlees en de ander verdraagt geen vette hap
het is even uitzoeken wat voor dieet bij jou past,maar wel de moeite dubbel en dwars waard als jij straks van je puistjes af bent
luister goed naar je eigen lichaam/huid,als jij merkt dat je meer puisten krijgt na het eten van vettig eten gewoon niet meer doen want dan ben je er overgevoelig voor
als door een arts is uitgesloten dat het hormonaal of genetisch is zou ik zeker eens je voeding aanpassen en kijken of het wat uithaalt
veel mensen worden tegenwoordig vegetarisch of zelfs veganistisch om van hun puisten af te komen,het verschilt echt per persoon de 1 reageert heel heftig op vlees en de ander verdraagt geen vette hap
het is even uitzoeken wat voor dieet bij jou past,maar wel de moeite dubbel en dwars waard als jij straks van je puistjes af bent