Overprikkeld

27-12-2016 12:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd al iemand geweest die graag alleen was. Ik geniet intens van stilte, kom ook alleen zo tot rust. Mezelf terugtrekken met een boek en een pot thee of op de bank zitten met Netflix is voor mij de ideale avond.

Nu na de feestdagen merk ik pas hoe erg ik me aangepast heb aan alles en iedereen. Ik ben helemaal op. Ik kan op dit moment geen geluiden meer verdragen en geen mensen meer zien. Heb het gevoel helemaal overprikkeld te zijn.

Ik loop nu thuis het grootste gedeelte van de dag met herriestoppers in omdat ik letterlijk gek word van de kleinste geluiden. De bel, telefoon, kastdeurtjes die open en dicht gaan. Zelfs doodnormale gesprekken voeren gaat amper nog.

Zijn er meer mensen die hier, of in mindere mate, last van hebben? En hoe gaan jullie hiermee om? Of nog beter; hoe voorkom je het? Heb daar namelijk nog steeds niet het antwoord op gevonden.
quote:strikjemetstippels schreef op 27 december 2016 @ 19:33:

Ik heb ook snel 'last' van drukke situaties. Ik hoor en zie ook elk ding. Maar ja, naast rust helpt oefenen ook. Op een gegeven moment ga je alles vermijden en als je dan in een situatie komt is het vijftig keer erger.Dat is niet voor iedereen zo. Ligt aan de oorzaak.
quote:Fee-de-Goede schreef op 27 december 2016 @ 21:33:

[...]

Dat is niet voor iedereen zo. Ligt aan de oorzaak.Inderdaad. Als baby eindigde het al standaard in huilbuien als mijn ouders me meenamen naar drukke plekken. Twee jaar geleden op een braderie (buiten kan ik er beter tegen) wilde mijn vriendin even in een muziektent kijken. Na 10 minuten moest ik er echt uit, kreeg barstende hoofdpijn die lang aanhield. Discotheken en cafés hebben me nooit getrokken. Ik ben wel een paar keer overgehaald door vriendinnen die zeiden dat ik het eenmaal daar heel leuk zou vinden. Niet dus. Ik verwacht niet dat het nog gaat veranderen.
Heel herkenbaar..op tijd rustpakken en voor jezelf kiezen
Doen wat jeleukvindt,niet wat men van je verwacht..
En idd niet allesnaarje toetrekken... Laat een ander maar helpen, opstaan, vermaken etc
Mediteren. Helpt als een tiet, echt.
Ik herken dit ook heel goed. Na drukte ben ik vaak ook kapot. Wat ik wel altijd doe is in die drukte de mensen opzoeken die veel positiviteit uitstralen. Dit helpt voor mij beter dan mij te mengen in de gesprekken van mensen die alleen maar over serieuze en nare onderwerpen kunnen praten.
Fouten mogen gemaakt worden, net als mijn gebruikersnaam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven