Wat een uitvinding!

08-01-2017 15:58 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moest er net aan denken...misschien een beetje raar, maar ik blijf de wasmachine een geweldig iets vinden... kleding of linnengoed er vuil in stoppen, wat wasmiddel erbij, deurtje dicht, knop indrukken en een uur of wat later komt het er schoon uit!

En mijn toilet. Het is zo vanzelfsprekend maar ben zo blij met het gemak. En hoe makkelijk het schoon te houden is.

Met welke uitvinding ben jij een blij ei?
Sperti!
quote:Gooloib schreef op 08 januari 2017 @ 17:22:

[...]

Dna is geen uitvinding!Maar dat ze het vonden, is het wel.
quote:karin12345 schreef op 08 januari 2017 @ 17:24:

[...]

Maar dat ze het vonden, is het wel.

Dat maakt het een ondekking! Geen uitvinding.

Grotere ontdekking vind ik de evolutietheorie
Komen alle uitvindingen niet door ontdekkingen?
Mijn dank gaat uit naar de persoon die ooit ergens in een ver land tegen een plantje aanliep, de bessen cq zaden plukte en dacht: "als ik ze nu ontvel, droog, rooster, maal, in een filterzakje doe, heet water erop giet en dit drink, zijn mijn ochtenden vast niet zo duf meer"...
quote:karin12345 schreef op 08 januari 2017 @ 17:30:

Komen alle uitvindingen niet door ontdekkingen?Dat maakt het niet hetzelfde
Jaaaaa... koffie! En chocola
Uitvinding:

Het begrip uitvinding is uit een drietal elementen opgebouwd, zoals ook vermeld in de Memorie van Toelichting (MvT) bij de Rijksoctrooiwet uit 1910.

Een uitvinding duidt op een ‘weten’, een ‘kunnen’ en een ‘vooruitgang’.

De uitvinding is:

Een nieuwe technische truc

Een nieuwe oplossing voor een technisch probleem, welke oplossing zichtbaar is gemaakt, geconcretiseerd, in een voortbrengsel of werkwijze.
De smartphone en alle apps die erbij horen.

Mensenkinderen, wat zaten we vroeger toch aan te klooien met papieren bankoverschriften, ptt post, telefoonboeken, gouden gidsen, vvv gidsen etc.

Nu is alles op internet te zien en dankzie de smartphone ook nog gewoon onderweg. Heerlijk.
Ontdekking:

Nu we onderscheid weten te maken tussen innovatie en uitvinding is het begrip ontdekking gemakkelijk te definiëren. Bij een ontdekking gaat het om het verkrijgen van een nieuw inzicht. Het duidt dus enkel op een ‘Weten’. De ontdekking van Amerika door Columbus was een inzicht dat daar land was. Columbus vond het land zelf niet Uit.
Op dit moment tissues!
Muziek is ook niet ontdekt of uitgevonden, maar net zo eigen aan de mens als lopen en praten.
Sinds een paar weken hebben we een luchbevochtiger, geen gebarsten lippen meer, geen hoofdpijn meer, niet meer het gevoel dat ik langzaam stikte, mijn haar is zachter, de kat heeft geen roos meer, instrumenten blijven beter gestemd, de vloer ziet er beter uit... Ik ben dolgelukkig.
Espresso-automaat en melkopschuimer
Oven. Heel blij mee. Ik heb een aantal jaar zonder oven en zonder magnetron gedaan, dus mijn huidige oven waardeer ik zeer!

En luisterboeken. En kleurboeken voor volwassenen en kleurpotloden.

O, en dingen als zeep, ook erg blij mee!
De afwasmachine.
quote:karin12345 schreef op 08 januari 2017 @ 17:24:

[...]

Maar dat ze het vonden, is het wel.
quote:Daremanda schreef op 08 januari 2017 @ 17:37:

Espresso-automaat en melkopschuimer Melkopschuimer: men neme een pan, scheut melk erin, verwarmen en opkloppen met garde: voila!
quote:Gooloib schreef op 08 januari 2017 @ 17:32:

[...]

Dat maakt het niet hetzelfdeJe hebt gewoon gelijk!
De iPhone.

Toen ik kind was, keek ik vaak Belle en het Beest en was ik gefascineerd door de magische spiegel waarmee Belle het beest op afstand kon zien... ik heb dat nooit uit mijn hoofs kunnen krijgen en droomde over een apparaat waar dat mee kan. Dat hebben we nu dus!
Let’s go Brandon!
Pruisisch blauw, mijn lievelingskleur.
quote:blueeyes*3 schreef op 08 januari 2017 @ 17:42:

Oven. Heel blij mee. Ik heb een aantal jaar zonder oven en zonder magnetron gedaan, dus mijn huidige oven waardeer ik zeer!

En luisterboeken. En kleurboeken voor volwassenen en kleurpotloden.

O, en dingen als zeep, ook erg blij mee!Jaaa oven!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Mijn pannen zijn ook alles voor mij.
Welk merk pannen heb je?
quote:-catnip schreef op 08 januari 2017 @ 16:42:

[...]

Waarom? Daarvoor was het gewoon een kwestie van goederen en diensten ruilen.

Geld neemt minder ruimte in beslag.

Bij nader inzien is de pinpas dus ook ideeal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven