Omgangsregeling

10-01-2017 15:54 138 berichten
En weer een nieuw topic. Ik hoop dat jullie nog een keer met mij mee kunnen denken.

Mijn ex en ik zijn nu en weekje uit elkaar. We hebben een dochter van ruim 9 maanden, dus we moeten iets gaan regelen qua omgang. We zijn nooit getrouwd geweest, dus we zijn niet verplicht een ouderschapsplan op te stellen, maar willen wel graag duidelijke afspraken maken.

Situatie is als volgt. Dochter krijgt nog borstvoeding en drinkt met name in de nacht nog 3 tot 4x. Is ook echt niet op een andere manier rustig te krijgen. We slapen samen en in een eigen bedje slaapt ze niet langer dan 1 uur. We zijn er dus over eens dat ze voorlopig nog geen nachten bij mij weggaat. Wel vinden we het allebei belangrijk dat haar vader een grote rol blijft spelen in haar leven en dat zij ook een band op kunnen bouwen. Ze hangt nu al heel erg aan mij en als ze haar vader minder gaat zien, zal dat nog erger kunnen worden, maar dat ze elkaar minder gaan zien is een feit. Ex werkt ook 40 uur in de week, dus doordeweekse dagen vallen al af. Hij heeft mij gevraagd een voorstel te doen, zodat we vanaf daar kunnen kijken hoe we het gaan inkleden.

In de afgelopen week is ex hier een keer langs geweest en heeft hij haar in bad gedaan en even met haar gespeeld, terwijl ik een boodschapje ben gaan doen. Ook is ze op zondagmiddag bij hem geweest. Mijn voorstel is tot nu toe dat hij 1 vaste avond in de week langs komt, om haar in bad te doen/te douchen en nog samen te spelen. Daarnaast het ene weekend op zaterdag de ochtend en de middag bij hem en het andere weekend de zondag. Ik heb alleen heel erg het gevoel dat ik hem hierin te kort doe, maar een heel weekend bij hem vinden we allebei nog geen optie. We kunnen dit natuurlijk blijven evalueren en als dochter er aan toe is langzaam aan gaan opbouwen. Een volledige 50/50 verdeling staan we allebei niet positief tegenover, dus dat gaat nooit gebeuren. We gaan, voor nu, nog goed met elkaar om, maar om hem hier nog 2 avonden in de week te hebben vind ik ook erg veel. Misschien over een paar maanden, als hij ook weer een eigen woning heeft, kan ze daar ook 1 avond in de week gaan eten?

Wat vinden jullie van deze verdeling?
Oef, 2,5?? Breekt dat je niet op? Hoe vaak wakker dan? Ik heb geluk wat dat betreft. Ik vrees echt hiervoor bij baby 2. Hopelijk erft die ook mijn slaapgenen
Een weekje uit elkaar, dat is nog heel erg pril zeg. Fijn dat jullie nu nog goed omgaan met elkaar en hetzelfde denken over de nachten, maar bereid je er op voor dat vader zijn kind straks, zeker als hij een eigen huis heeft, wel meer zal willen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 10 januari 2017 @ 16:13:

[...]

Ik denk dat de kleine nog heel lang borstvoeding gaat krijgen.Yep!
Nee ik heb nog geen enkele nacht doorgeslapen en nee ik heb daar geen problemen mee.

Wat ik nu op papier heb staan is het volgende.

maandag is ze bij mij

dinsdag haalt vader haar op bij kdv, eet ze bij hem en hij brengt haar gedoucht en klaar voor bed bij mij

woensdag is ze bij bij

donderdag komt vader haar hier in bad doen en nog even spelen

vrijdag is ze bij mij

zaterdag en zondag om en om

Dan zien ze elkaar max. 2 dagen niet in de weken dat ze op zondag bij hem is. Volgens mij ziet hij haar niet extreem minder als dat we nog bij elkaar waren geweest.

@Karin, misschien moet je even loepen, dan zie je iets meer geschiedenis voor je dit soort opmerkingen plaatst.
En de borstvoeding kolven en met een lepel geven? Is wel ff gedoe maar kan wel. Of uit een ander soort beker (tuit, rietje of met zo'n neusuitsparing). 1 x per dag er pap van maken en met de lepel geven?
quote:Sosa85 schreef op 10 januari 2017 @ 16:21:

Oef, 2,5?? Breekt dat je niet op? Hoe vaak wakker dan? Ik heb geluk wat dat betreft. Ik vrees echt hiervoor bij baby 2. Hopelijk erft die ook mijn slaapgenenHij is nu een keer wakker, rond een uurtje of 2. Dan moet hij plassen.
Als het contact nog goed is, zou ik hem misschien wel 2 avonden laten komen? Heeft hij goede tijd met dochter en kun jij iets voor jezelf doen.

Daarnaast 1 weekenddag (ochtend en middag) klinkt prima toch?

Met 9 maanden komt een flesweigeraar meestal de dag wel door met brood, fruit en een soepstengel.

Klinkt mij goed in de oren.
quote:NoWayNo schreef op 10 januari 2017 @ 16:22:

Nee ik heb nog geen enkele nacht doorgeslapen en nee ik heb daar geen problemen mee.

maandag is ze bij mij

dinsdag haalt vader haar op bij kdv, eet ze bij hem en hij brengt haar gedoucht en klaar voor bed bij mij

woensdag is ze bij bij

vrijdag is ze bij mij

Dan zien ze elkaar max. 2 dagen niet in de weken dat ze op zondag bij hem is. Volgens mij ziet hij haar niet extreem minder als dat we nog bij elkaar waren geweest.

@Karin, misschien moet je even loepen, dan zie je iets meer geschiedenis voor je dit soort opmerkingen plaatst.Lijkt mij prima!
Ieder paar ouders moet een verdeling zien te vinden die én voor hen werkt, én waarbij de kinderen zvm tijd met beide ouders doorbrengen. De balans zal voor iedereen anders zijn. Echter een paar dingen die ik niet snap uit je openingspost:

Ex werkt ook 40 uur in de week, dus doordeweekse dagen vallen al af

Eh waarom? De meeste mensen die kinderen opvoeden werken toch ook gewoon?

Een volledige 50/50 verdeling staan we allebei niet positief tegenover, dus dat gaat nooit gebeuren.

En hoezo dat?

We gaan, voor nu, nog goed met elkaar om, maar om hem hier nog 2 avonden in de week te hebben vind ik ook erg veel

Het gaat niet om wat jij wil, maar vooral om je kind dat recht heeft om de vader te zien en daar net zo'n goede relatie mee op te bouwen.
quote:lionlily schreef op 10 januari 2017 @ 16:00:

Als jullie hier beiden achter staan, lukt dat wel. Daar kan iedereen een mening over hebben die niet terzake doet.

Maar.... Ikzelf zou hier niet blij mee zijn als vader. Ik zou het te weinig vinden.

En ik vind vier voedingen in de nacht voor een 9 maanden oude baby eigenlijk ook bespottelijk. Die van mij at toen bijna met de pot mee... Ik zou dus in dit geval versneld de borstvoeding afbouwen en zorgen dat ze in de nacht een fles krijgt, door zowel pa als ma.Gaat ie lekker?
quote:Pantax schreef op 10 januari 2017 @ 16:23:

[...]

Hij is nu een keer wakker, rond een uurtje of 2. Dan moet hij plassen.Is hij al helemaal zindelijk? Wat knap! Slaap je zelf wel weer gauw in? Dat scheelt natuurlijk ook
Prima toch zoals jullie het nu voor ogen hebben?

In de toekomst kun je altijd weer bijstellen.
volgens mij doen jullie dit zo prima. Houd het ouderschapsplan wel 'levend' in die zin: pas deze regelmatig aan, zeker gelet op de jonge leeftijd van jullie kind en de snelle ontwikkelingen die dat mee brengt.

maandag is ze bij mij

woensdag is ze bij bij

vrijdag is ze bij mij

@Karin, misschien moet je even loepen, dan zie je iets meer geschiedenis voor je dit soort opmerkingen plaatst.Klinkt als een goed plan zo. Kan vader daarmee leven?
Ik zou gaan kolven en hele weekenden bijslapen.
Kinderen als ze nog zo jong zijn blijven pas overnachten bij de vader nadat ze 2, of zelfs pas ouder zijn. Onder de 2 is vaak fijnste als kindje thuis kan blijven en vader langs komt om kindje te zien voor paar uur elke week. Of als vader in de buurt woont en kind niet gaat huilen etc, bij de vader. Maar met borstvoeding en slaapritme op die jonge leeftijd, erg lastig en is het goed kijken met welke regelmaat en tijdstip vader even langs kan komen.

https://www.compaiz.nl/bl ... sregeling-na-de-scheiding
Ga lekker wat voor jezelf doen, buitenshuis, op de avonden die hij met jullie kind bij jou thuis doorbrengt. Dan zie je hem niet de hele tijd.
Wat een gemiep over die bv. Laat TO lekker. Blijkbaar vindt zij dat belangrijk.
Wat betreft het fles weigeren. Ze drinkt uit een rietjesbeker sinds een maandje ofzo, maar deze hoeft ze 's nachts niet. Dit heb ik al een keer of 3 geprobeerd. Ze is echt alleen rustig te krijgen met de borst. We hebben daar al van alles in geprobeerd, dus daarom de keuze voor nog geen nachten.
quote:Star schreef op 10 januari 2017 @ 16:27:

[...]

Gaat ie lekker?Gaat ie met jou lekker? Ik heb nog heel veel andere dingen gezegd. En ja, ík vind dat bespottelijk. Maar daarmee is niet gezegd dat dat het ook ís.
quote:NoWayNo schreef op 10 januari 2017 @ 16:30:

Wat betreft het fles weigeren. Ze drinkt uit een rietjesbeker sinds een maandje ofzo, maar deze hoeft ze 's nachts niet. Dit heb ik al een keer of 3 geprobeerd. Ze is echt alleen rustig te krijgen met de borst. We hebben daar al van alles in geprobeerd, dus daarom de keuze voor nog geen nachten.Prima toch, als jullie dat geen probleem vinden! Het stopt echt wel een keer!
quote:Timetraveler schreef op 10 januari 2017 @ 16:26:

Ieder paar ouders moet een verdeling zien te vinden die én voor hen werkt, én waarbij de kinderen zvm tijd met beide ouders doorbrengen. De balans zal voor iedereen anders zijn. Echter een paar dingen die ik niet snap uit je openingspost:

Ex werkt ook 40 uur in de week, dus doordeweekse dagen vallen al af

Eh waarom? De meeste mensen die kinderen opvoeden werken toch ook gewoon?

Ik bedoel dat ze geen doordeweekse dagen overdag naar hem kan.

Een volledige 50/50 verdeling staan we allebei niet positief tegenover, dus dat gaat nooit gebeuren.

En hoezo dat?

Omdat we willen dat zij 1 vast huis heeft. Dit tot het moment dat ze zelf anders aangeeft. Wil zij in de toekomst wel de ene week hier en de andere week daar, dan is dat prima.

We gaan, voor nu, nog goed met elkaar om, maar om hem hier nog 2 avonden in de week te hebben vind ik ook erg veel

Het gaat niet om wat jij wil, maar vooral om je kind dat recht heeft om de vader te zien en daar net zo'n goede relatie mee op te bouwen.

maandag is ze bij mij

woensdag is ze bij bij

vrijdag is ze bij mij

@Karin, misschien moet je even loepen, dan zie je iets meer geschiedenis voor je dit soort opmerkingen plaatst.Gaan jullie ver van elkaar wonen want dan zou ik dit niet doen. Kind valt na t douchen al om vd slaap, moet dan weer in de auto gestopt worden om bij mama afgeleverd te worden.
quote:lionlily schreef op 10 januari 2017 @ 16:28:

[...]

Klinkt als een goed plan zo. Kan vader daarmee leven?Daar gaan we het dus morgen over hebben. Ik zou een voorstel doen. Dit is het voorstel.
quote:lionlily schreef op 10 januari 2017 @ 16:30:

[...]

Gaat ie met jou lekker? Ik heb nog heel veel andere dingen gezegd. En ja, ík vind dat bespottelijk. Maar daarmee is niet gezegd dat dat het ook ís.Nee maar jij valt er vervolgens over dat TO defensief reageert, ik vind dat niet gek als mensen meteen oordelen en het bespottelijk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven