Buikpijn dochter tips

13-01-2017 14:56 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, onze dochter van 2 jaar geeft vaak aan dat ze buikpijn heeft.

Het is niet alleen na het eten maar kan ook zomaar midden op de dag zijn en van de ene dag dunne ontlasting naar de volgende dag keiharde ontlasting. Nu eet ze over de dag natuurlijk ook wel is snoep dus ik ga nu twijfelen of dat de oorzaak heeft en ze drinkt ook drankjes met suiker (aanmaaklimonade en pakjes drinken)

Volgende week ga ik toch even urine wegbrengen bij de dokter, maar ik was benieuwd of iemand hier nog tips voor me heeft.
Ik zou gewoon eens bij de dokter langs ipv alleen urine inleveren.
Wat eet ze verder op een dag?
Kun je kijken of je haar meer vezelrijk kunt laten eten? En de suiker laten staan. Ik zou dat eens een paar weken proberen, kijken of je daar mee regelmaat in ontlasting mee krijgt.
Ga naar de huisarts. Die kan inschatten wat mogelijke oorzaken zijn en of suiker daar 1 van is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@pien6 ja ik doe eerst de urine en als daar niks uitkomt dan ga ik zeker even langs.

@lionlily ze eet verder gewoon brood, pap en fruit en een snoepje/koekje/chocolade
@sandra1905 ja dat was ik ook al van plan ja.. ik las ook rijstewafel en gedroogd fruit.. Ook wilde ik ipv gewone pasta volkoren pasta gaan gebruiken.
Misschien heeft je dochter last van obstipatie?

Ik neem aan dat je haar niet vol propt met snoep en koeken want daar zou ik ook buikpijn van krijgen

Ik zou voor de zekerheid even naar de dokter gaan zij kan altijd even aan haar buik voelen en luisteren of er iets aan de hand is

Succes!!
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:02:

@pien6 ja ik doe eerst de urine en als daar niks uitkomt dan ga ik zeker even langs.

@lionlily ze eet verder gewoon brood, pap en fruit en een snoepje/koekje/chocoladeHoeveel fruit? Groenten? Pasta? Rijst? Aardappelen? Water? Andere dranken? Hoeveel van wat? Opwelke tijden ontstaat de buikpijn? Iets completere informatie zal de huisarts ook wel willen
@talinda nee niet volproppen, maar ze eet toch wel elke dag 2x wat snoep.
Oh, en kan ze evt ergens anders pijn hebben? Kinderen zeggen vaak dat ze buikpijn hebben, terwijl ze ergens anders pijn hebben.
@lionlily meestal 2 stuks fruit over de dag.. groeten pasta en rijst afwisselend per dag, maar weten wel gewoon gezond qua avondeten. Ze drinkt ook 2 bekers melk per dan en dan verder nog aanmaaklimonade of pakje drinken
Kiwi's (vooral op de nuchtere maag) willen nog wel eens goed helpen bij obstipatie. Verder zou je Roosvicee laxo ook kunnen proberen, en Activia yoghurt met muesli/pruimen/etc,
@lionlily nou ik denk zelf dat het wel der buik is omdat ze er ook naar wijst of over wrijft.. Mijn vriend heeft de ziekte van crohn dus dat heb ik wel altijd een beetje in mijn achterhoofd.
Drinkt ze genoeg? Ik heb als kind jaren aan een stuk veel buikpijn gehad. Gewoon omdat ik veel te weinig dronk.

Heb je er al aan een gluten of lactose allergie gedacht? Gemakkelijk uit te testen.
@timetraveler bedankt voor de tips die ga ik op mijn lijstje zetten.
@simple_me Nou de ene dag drinkt ze wel beter als de andere. Ik zal die allergie tips is aankaarten
quote:lionlily schreef op 13 januari 2017 @ 15:06:

Oh, en kan ze evt ergens anders pijn hebben? Kinderen zeggen vaak dat ze buikpijn hebben, terwijl ze ergens anders pijn hebben.ja klopt, vertelde mijn dokter ook toen mijn dochter steeds buikpijn aan gaf
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:06:

@lionlily meestal 2 stuks fruit over de dag.. groeten pasta en rijst afwisselend per dag, maar weten wel gewoon gezond qua avondeten. Ze drinkt ook 2 bekers melk per dan en dan verder nog aanmaaklimonade of pakje drinkenMaar drinkt ze dan niet sowieso te weinig? Twee bekers van pak m very 150ml is 300ml en de rest dan in pakjes drinken of limonade? Aangevuld tot een liter?
opschrijven wat (en hoeveel) indien mogelijk ze eet + onlasting gedurende een week + aangeven van buikpijn... kun je zien of er bij het eten van bepaalde voedingsmiddelen een patroon zit, kun je sneller ook mee naar de arts en kan hij daar sneller wat mee doen
quote:vrouwtje1983 schreef op 13 januari 2017 @ 15:02:

Waarom niet (te)gelijk naar de arts. Zo stel je het, in mijn ogen, alleen maar uit. Als het fan toch iets anders blijkt ben je x dagen verder en heeft je dochter mogelijk langer buikpijn dan nodig.

Buikpijn bij kinderen kan veel zijn. Urine naar de arts, eten aanpassen helpt misschien maar met een kind (zeker een die te jong is om precies aan te geven waar en wanneer ze pijn heeft) zou ik een professional om hulp vragen. Daar zijn ze voor.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@lionlily Ja dan over de dag 3 bekertjes limonade en dan die 2 bekers melk.. Is dat te weinig zeker?
Mijn dochter had ook altijd veel buikpijn.

Bleek door melkproducten te komen, van zodra we dat schrapten was het probleem opgelost.

Duurt wel paar weken voor je het met zekerheid kan zeggen dat het daar aan ligt.

Nu is ze 10 en weet ze dat als ze bv chocomelk drinkt de buikpijn weer terugkomt.

Als ze probiotica slikt dan kan ze er redelijk goed tegen, dus dan durft ze nog wel eens een glas chocomelk drinken.
My way or the highway!
quote:neweve schreef op 13 januari 2017 @ 15:13:

[...]

Waarom niet (te)gelijk naar de arts. Zo stel je het, in mijn ogen, alleen maar uit. Als het fan toch iets anders blijkt ben je x dagen verder en heeft je dochter mogelijk langer buikpijn dan nodig.

Buikpijn bij kinderen kan veel zijn. Urine naar de arts, eten aanpassen helpt misschien maar met een kind (zeker een die te jong is om precies aan te geven waar en wanneer ze pijn heeft) zou ik een professional om hulp vragen. Daar zijn ze voor.

Nou dit.

Het is natuurlijk veel logischer om huis tuin en keukenadvies op te gaan volgen ipv naar de huisarts te gaan.
@misstiek2015 Ik heb nu een "poepdagboek" uitgeprint en daar kan ik alles op invullen.

@neweve De assistente wilde eerst urine testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven