Rustige vakantiebestemming in de Provence
dinsdag 13 januari 2009 om 16:25
Man, onze twee kinders van dan 3,5 jaar en 8 maanden en ik willen begin juni op vakantie naar Frankrijk. We hebben onze zinnen gezet op de Provence, het liefst op max. een half uur rijden van het strand. Maar ook het binnenland trekt ons erg.
We zijn op zoek naar een huisje/chalet/ruime caravan/ingerichte tent op een heel kleinschalige, rustig gelegen camping o.i.d. We houden nl. niet van de grootschalig exemplaren, maar willen wel wat plezier voor onze dochter.
Wie heeft leuke tips?
Bedankt!
We zijn op zoek naar een huisje/chalet/ruime caravan/ingerichte tent op een heel kleinschalige, rustig gelegen camping o.i.d. We houden nl. niet van de grootschalig exemplaren, maar willen wel wat plezier voor onze dochter.
Wie heeft leuke tips?
Bedankt!
dinsdag 13 januari 2009 om 17:32
Ik ben jaren geleden in st remy de provence geweest. Dit is een rustig, maar prachtig stadje. Je hebt hier veel in de omgeving te zien zoals Les Baux (weet niet meer hoe je het schrijft). Ik heb hier op een kleinschalige maar super schone camping gestaan. Deze stond in de campinggids. Hier waren geen zwembad etc, maar het sanitair was prima. Er is net buiten deze camping een heerlijk italiaans restaurantje. Het douchegebouw was gemaakt vanuit oude stallen. Misschien dat je het aan de hand daarvan kan terugvinden in de campinggids.
Ik zou zo weer terug gaan naar dit prachtige stukje Frankrijk.
Ik zou zo weer terug gaan naar dit prachtige stukje Frankrijk.
dinsdag 13 januari 2009 om 18:59
Wij waren afgelopen oktober in de Provence (de streek Luberon in de Vaucluse, heel rustig en heel erg mooi en je kunt daar vandaan naar bijv. Arles, de Camarque, Avignon, Orange etc.
We hebben een huisje gehuurd via Gites de France (even googlen). Nederlandse sites bieden deze gites (huisjes) ook aan, maar dan betaal je veel voor de bemiddeling.
Les Baux is ook mooi inderdaad en goed te doen vanuit Luberon.
We hebben een huisje gehuurd via Gites de France (even googlen). Nederlandse sites bieden deze gites (huisjes) ook aan, maar dan betaal je veel voor de bemiddeling.
Les Baux is ook mooi inderdaad en goed te doen vanuit Luberon.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

woensdag 14 januari 2009 om 17:11