Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 18

15-01-2017 20:33 3082 berichten
Een nieuw 18e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 17
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 18:42
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
18.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 07 februari 2017 @ 20:30:

Hier sinds een aantal maanden redelijk actief op sdc..nu 3 thuisdates gehad maar nog steeds niet echt gevonden waar ik naar op zoek ben..we treffen elke keer stellen waar de vrouwen zich volop op mijn man storten en de mannen toch wat onzeker zijn..2e date was aardig maar man kwam na 3x stoten klaar, 3e date afgelopen weekend was dan wel weer wat geslaagder maar de man had toch wel iets moeite hem omhoog te krijgen door de spanning maar verder was het super gezellig (zij waren nog helemaal nieuw in het wereldje)

Ik twijfel nog steeds om een keer naar een pc te gaan, we zijn beiden nog net geen 30 en totaal niet van het wappen..we zijn wel echt op zoek naar seks met anderen, we vallen allebei niet op anabolen types of onwijs kijk-mij-mooi-zijn-vrouwen ( ik wil niemand voor het hoofd stoten maar even voor de beeldvorming)adviseren de doorgewinterde swingers het toch bij thuisdates te houden of een leuke club?

En wooow die bungalow avond lijkt mij helemaal geweldig!!Ik herken mijn man hier ook wel in. Die is normaal nooit verlegen maar in een pc wel altijd. We hebben het zondag weer geprobeerd in de fun en zelfs een leuk stel gevonden voor wie het ook de eerste was. Nadat we duidelijke afspraken hadden gemaakt voor als iemand het niet meer zou trekken zijn we gezellig naar boven een kamertje gaan opzoeken. Na wat voorspel wat bij beide goed ging zat ik tegen mijn hoogtepunt aan en zag ik mijn man niet zo blij naar mij kijken. Hij sloeg wederom op tilt en kreeg hem ook niet meer ophoog. Uiteraard ben ik ook meteen gestopt en hebben we er daarna over gepraat. Ik begrijp dus wel dat mannen meer onzeker zijn omdat ze in principe moeten presteren wat dan niet meer lukt. Mijn man wil nog steeds terug gaan want hij heeft het er prima naar zijn zin.
Wij zijn eigenlijk begonnen met het bezoeken van clubs omdat we van een 1 op 1 date wel wat huiverig waren. Thuisdates vonden we veel spannender!

Waarom zou je niet eens gewoon gaan? Een club als de Fun of Fata of een andere grotere club is de moeite echt wel waard. Je kunt eventueel ook afspreken met een stel in de club waarbij je, denk ik, echt niet de gehele avond met elkaar doorbrengt.

Daarbij staat een clubbezoek niet gelijk aan wappen of begrijp ik het nu verkeerd? Er zal best gebruikt worden hier en daar (hoewel dit nergens mag) maar het staat echt niet op de voorgrond.
It's never too late start living!
Bij de fun is het gewoon een gezellig avondje uit met wat extra's. Het eten is prima en ze hebben een lekker sauna gedeelte met groot bubbelbad. Wij zien juist tegen thuis daten op omdat je dan toch echt iemand in je privé wereld toe laat of zie ik dat verkeerd? En dan nog het gevaar van spanning opbouwen en dan met zijn vieren geen klik hebben.
quote:norabo schreef op 07 februari 2017 @ 21:32:

Bij de fun is het gewoon een gezellig avondje uit met wat extra's. Het eten is prima en ze hebben een lekker sauna gedeelte met groot bubbelbad. Wij zien juist tegen thuis daten op omdat je dan toch echt iemand in je privé wereld toe laat of zie ik dat verkeerd? En dan nog het gevaar van spanning opbouwen en dan met zijn vieren geen klik hebben.

Heb je zeker een punt..we hebben wel een soort van de regel dat we geen seks hebben in onze eigen slaapkamer..we maken voor die avonden de zolder gezellig..vooraf wat app contact en er achter komen of het klikt..

Ik las hier vooral over wappen en pc dus had zelf een beetje de conclusie getrokken

Misschien tot maar eens gaan..ben ik de enige die bang is bekenden tegen te komen?
Nee ik heb dat niet zo maar misschien omdat ik uit noord brabant kom en daarom ook niet zo dicht in de buurt naar een pc ga. Het is natuurlijk wel zo dat die bekenden zich waarschijnlijk net zo opgelaten voelen als jou en er nooit over gesproken gaat worden en je je dus niet druk hoeft te maken. Ben je niet bang dat je tijdens app contact toch een ander beeld krijgt als dat je iemand in het echt ziet? Ik zou er van balen dat als je een thuis date zou doen en je kijkt er al de hele week naar uit en het lijkt dan toch niks te zijn. Zeg je dan meteen helaas het gaat hem niet worden ? Of zou je het dan misschien toch doen omdat ze er nou toch al zijn?
quote:norabo schreef op 07 februari 2017 @ 21:07:

[...]

Ik herken mijn man hier ook wel in. Die is normaal nooit verlegen maar in een pc wel altijd. We hebben het zondag weer geprobeerd in de fun en zelfs een leuk stel gevonden voor wie het ook de eerste was. Nadat we duidelijke afspraken hadden gemaakt voor als iemand het niet meer zou trekken zijn we gezellig naar boven een kamertje gaan opzoeken. Na wat voorspel wat bij beide goed ging zat ik tegen mijn hoogtepunt aan en zag ik mijn man niet zo blij naar mij kijken. Hij sloeg wederom op tilt en kreeg hem ook niet meer ophoog. Uiteraard ben ik ook meteen gestopt en hebben we er daarna over gepraat. Ik begrijp dus wel dat mannen meer onzeker zijn omdat ze in principe moeten presteren wat dan niet meer lukt. Mijn man wil nog steeds terug gaan want hij heeft het er prima naar zijn zin.Maar wat komt er dan uit dat praten naar voren? Het lijkt (ook op basis van je vorige posts) dat hij het idee wel leuk vindt, maar als puntje bij paaltje komt daar erg ongelukkig zit te zijn?
quote:norabo schreef op 07 februari 2017 @ 21:32:

Bij de fun is het gewoon een gezellig avondje uit met wat extra's. Het eten is prima en ze hebben een lekker sauna gedeelte met groot bubbelbad. Wij zien juist tegen thuis daten op omdat je dan toch echt iemand in je privé wereld toe laat of zie ik dat verkeerd? En dan nog het gevaar van spanning opbouwen en dan met zijn vieren geen klik hebben.In mijn ervaring is een thuisdate intiemer maar ook relaxter. Je kan lekker even kletsen en acclimatiseren zonder andere dingen om je heen en je hoeft verder moet niemand/niks rekening te houden. Vooraf gewoon helder zijn naar elkaar en naar anderen dat er geen garanties te geven zijn. Je merk snel genoeg of het een beetje over en weer klikt. En zo niet dan was het gezellig maar ga je weer ieders elkaars weegs. Het helpt als je vooraf wat met elkaar gekletst hebt zodat je al wat bekender bent met elkaar denk ik. Natuurlijk kan de tegenvaller groter zijn als het niet klikt, maar het samenspel kan ook veel fijner en relaxter zijn als het wel klikt. En je weet al van te voren een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt; in een PC is alles onbekend. Een PC-ontmoeting is in beide opzichten oppervlakkiger denk ik.
quote:norabo schreef op 07 februari 2017 @ 23:20:

Nee ik heb dat niet zo maar misschien omdat ik uit noord brabant kom en daarom ook niet zo dicht in de buurt naar een pc ga. Het is natuurlijk wel zo dat die bekenden zich waarschijnlijk net zo opgelaten voelen als jou en er nooit over gesproken gaat worden en je je dus niet druk hoeft te maken. Ben je niet bang dat je tijdens app contact toch een ander beeld krijgt als dat je iemand in het echt ziet? Ik zou er van balen dat als je een thuis date zou doen en je kijkt er al de hele week naar uit en het lijkt dan toch niks te zijn. Zeg je dan meteen helaas het gaat hem niet worden ? Of zou je het dan misschien toch doen omdat ze er nou toch al zijn?Waarom zou je je uberhaupt opgelaten voelen?
quote:maribos schreef op 07 februari 2017 @ 22:32:

[...]

Heb je zeker een punt..we hebben wel een soort van de regel dat we geen seks hebben in onze eigen slaapkamer..we maken voor die avonden de zolder gezellig..vooraf wat app contact en er achter komen of het klikt..

Ik las hier vooral over wappen en pc dus had zelf een beetje de conclusie getrokken

Misschien tot maar eens gaan..ben ik de enige die bang is bekenden tegen te komen?Waarom die regeltjes? Maak je het daar niet allemaal erg ingewikkeld mee? Gewoon plezier hebben toch?
aangezien ik tegen de 60 loop en mijn vriendin 43 is, vraag ik mij af of wij (ik) wel welkom ben in een club ??!!

Lopen er meer "ouderen" of ben ik dan de enige ??
quote:shifty schreef op 07 februari 2017 @ 23:41:

[...]Waarom die regeltjes? Maak je het daar niet allemaal erg ingewikkeld mee? Gewoon plezier hebben toch?

Ik las zo gauw maar 1 regeltje: Dat je geen seks hebt met anderen in je eigen slaapkamer.

Dat vind ik helemaal niet zo'n gekke of ingewikkelde regel. Wij gaan nog een stap verder: Geen seks met anderen in ons huis (tenminste, niet iets dat op een date lijkt of vantevoren afgesproken is)

Thuis is thuis, de andere zaken doen we elders. Daarmee houden we zaken mooi gescheiden.

Er zijn ook stellen die wel met anderen seks hebben, maar niet zoenen, Dat vinden ze te intiem. Of heel ver gaan, maar de 'daad' alleen met elkaar. Zijn ook regeltjes, maar ik begrijp ze wel, en het maakt de boel echt niet ingewikkeld. En ze hebben ook plezier.
quote:keesadam schreef op 08 februari 2017 @ 09:51:

[...]

Ik las zo gauw maar 1 regeltje: Dat je geen seks hebt met anderen in je eigen slaapkamer.

Dat vind ik helemaal niet zo'n gekke of ingewikkelde regel. Wij gaan nog een stap verder: Geen seks met anderen in ons huis (tenminste, niet iets dat op een date lijkt of vantevoren afgesproken is)

Thuis is thuis, de andere zaken doen we elders. Daarmee houden we zaken mooi gescheiden.

Er zijn ook stellen die wel met anderen seks hebben, maar niet zoenen, Dat vinden ze te intiem. Of heel ver gaan, maar de 'daad' alleen met elkaar. Zijn ook regeltjes, maar ik begrijp ze wel, en het maakt de boel echt niet ingewikkeld. En ze hebben ook plezier.

Ik bedoelde het inderdaad in algemene zin; dat ik vaker hoor dat stellen regels opstellen (dus niet alleen specifiek die ene regel). Praktische/emotionele afspraken maken snap ik wel, maar ik zie dat dan meer als invulling van wat praktisch is (kinderen thuis dus niet thuis afspreken) of bespreken met elkaar hoe je tegenover bepaalde dingen staat (wel/niet apart van elkaar). Alleen die 'regeltjes' waarbij je jezelf/elkaar beperkingen oplegt snap ik nooit zo goed. Het komt een beetje over alsof je voor jezelf de etiquette van het daten aan het opstellen bent. Als je goed communiceert, goed contact houdt, goed weet van elkaar wat je wil, goed je eigen grenzen aan geeft en verder gewoon lekker doet wat goed voelt dan is het wat mij betreft allemaal goed.

Bijvoorbeeld jullie regel : 'Geen seks met anderen in ons huis (tenminste, niet iets dat op een date lijkt of vantevoren afgesproken is).' Ik zou nu al niet meer weten wat je er precies mee bedoeld en wat dan wel of niet valt onder de categorie 'iets wat op een date lijkt of van te voren afgesproken is' . Dus spontane ongeplande sex mag wel thuis? Er is dus schijnbaar een vorm van sex met anderen die wel mag in jullie huis?

Dat bedoel ik een beetje met het ingewikkeld maken.

Daarnaast vind ik niet willen zoenen zo'n afknapper! Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar als iemand daar mee aan zou komen (ja hoor, prima dat je tussen mijn benen duikt, maar nee zoenen vinden we te intiem ....)
Iedereen heeft regeltjes.

En die maken de boel echt niet ingewikkeld. Dat lijkt voor anderen misschien, maar voor de personen zelf niet.

Je geeft zelf een aantal regels weer die je zelf hanteert.

Mensen die niet willen zoenen vind je een afknapper, dus daar zal de lol snel mee over zijn, mocht je die treffen.

Jullie weten goed van elkaar wat je wil. Daar hebben jullie dus van tevoren over gesproken wat wel en wat niet. Is ook een regeltje.

Je eigen grenzen aangeven, zoals je schrijft. Dat is bij uitstek een regel: "Dit wel, maar dit niet meer."

Doen wat goed voelt, en dan komt het goed, zeg je.

Dat is misschien wel de samenvatting van een regeltje: Voor sommige mensen voelt seks met anderen in hun eigen slaapkamer of huis niet goed. Dus daarom doen ze dat niet.

Sommige mensen vinden dat zoenen niet goed voelt. En daarom hanteren ze die regel.

Dat het niet jouw regels zijn, maakt het nog geen 'regeltjes die de boel onnodig moeilijk maken".

Als het nou absurde regels zouden zijn zoals 'we daten nooit met mensen waarvan een van de voornamen met een H begint' dan is het wat anders.
quote:oudmannetje schreef op 08 februari 2017 @ 00:36:

aangezien ik tegen de 60 loop en mijn vriendin 43 is, vraag ik mij af of wij (ik) wel welkom ben in een club ??!!

Lopen er meer "ouderen" of ben ik dan de enige ??Volgens mij is (die) leeftijd niet zo'n issue .. jezelf oud noemen en je af vragen of je tegen de 60 welkom bent, geeft mij echter de indruk dat je jezelf eerder thuis voelt in 'huize ochtendgloren' dan in 'sexykinkyhouseofpleasure'.
Maar wat komt er dan uit dat praten naar voren? Het lijkt (ook op basis van je vorige posts) dat hij het idee wel leuk vindt, maar als puntje bij paaltje komt daar erg ongelukkig zit te zijn?[/quote]

Ongelukkig is niet t goede woord, maar het lijkt als of hij de knop niet helemaal om kan zetten. We hebben het er dan over waarom dat t op dat moment niet lukt. Hij geeft eerlijk aan dat hij op het moment zichzelf af ging vragen of die andere man van het stel het beter deed of anders...Nadat we zelf daarna nog samen heerlijk sex hadden gehad gaf hij zelf aan het nog een keer te willen proberen met een ander stel. Dit doet hij niet voor mij want hij wil het graag zelf. Ik push hem nergens toe en voor mij is het ook geen moet. Ik heb het bij de fun toch wel fijn met hem maar vraag me af of het probleem ligt in het niet kunnen delen?! Voor de duidelijkheid we waren met dat andere stel begonnen in het bubbelbad met wat zoenen en wat friemelen en in een kamertje boven heeft hij haar 3X een orgasme bezorgt maar op het moment dat hij hoorde dat ik bijna klaar kwam hadden we oog contact kreeg hij geen erectie meer en was het voorbij. Terwijl ik met hem nog wat lag te vrijen kreeg hij meteen weer een erectie. Zou het schuldgevoel zijn? Als mensen een idee of advies hebben hoor ik het graag.
Er zit een deel in de interpretatie van wat een 'regel' is, maar ik denk ook wel dat we er anders in staan.

Een regel is voor mij een vrij vaste dwingende afspraak die ik lastig kan combineren met leuke dingen doen (lees: losbandige sex). Regels stellen is voor mij niet hetzelfde als het met elkaar er over hebben/van elkaar weten wat je wel of niet fijn vindt of waar grenzen liggen. Onze sexualiteit ontwikkeld zich ook dus wat we vandaag zouden vast stellen kan morgen achterhaald zijn.

Ik snap wel dat je niet doet wat niet goed voelt. En als je er samen op dat moment hetzelfde over denkt dan lijkt dat misschien een regel, maar dat is voor mij niet hetzelfde. Het is misschien de woordkeuze, maar ik zie dat dan meer als communiceren dan als regels stellen. Van elkaar weten waar grenzen liggen en die respecteren is voor mij vanzelfsprekend zonder regels te stellen. En voorkeuren hebben (zoenen) is ook geen regels stellen.

Wel helemaal mee eens dat de grenzen waarbij iemand anders zich comfortabel voelt niet overeen hoeven te komen met mijn grenzen. Het gaat mij er ook meer om dat stellen in mijn beleving zichzelf soms regels opleggen waarbij ik me soms af vraag of ze zelf nog wel weten waarom, inclusief het gevaar dat ze het er niet meer over hebben omdat het 'afgekaart' is.

En over het ingewikkeld maken: ik weet echt nog steeds niet hoe ik jullie regel nou moet uitleggen, keesadam? Kan je dat toelichten?
quote:norabo schreef op 08 februari 2017 @ 12:24:

Maar wat komt er dan uit dat praten naar voren? Het lijkt (ook op basis van je vorige posts) dat hij het idee wel leuk vindt, maar als puntje bij paaltje komt daar erg ongelukkig zit te zijn?[/quote]

Ongelukkig is niet t goede woord, maar het lijkt als of hij de knop niet helemaal om kan zetten. We hebben het er dan over waarom dat t op dat moment niet lukt. Hij geeft eerlijk aan dat hij op het moment zichzelf af ging vragen of die andere man van het stel het beter deed of anders...Nadat we zelf daarna nog samen heerlijk sex hadden gehad gaf hij zelf aan het nog een keer te willen proberen met een ander stel. Dit doet hij niet voor mij want hij wil het graag zelf. Ik push hem nergens toe en voor mij is het ook geen moet. Ik heb het bij de fun toch wel fijn met hem maar vraag me af of het probleem ligt in het niet kunnen delen?! Voor de duidelijkheid we waren met dat andere stel begonnen in het bubbelbad met wat zoenen en wat friemelen en in een kamertje boven heeft hij haar 3X een orgasme bezorgt maar op het moment dat hij hoorde dat ik bijna klaar kwam hadden we oog contact kreeg hij geen erectie meer en was het voorbij. Terwijl ik met hem nog wat lag te vrijen kreeg hij meteen weer een erectie. Zou het schuldgevoel zijn? Als mensen een idee of advies hebben hoor ik het graag.Het lijkt mij geen schuldgevoel. Ik denk eerder aan onzekerheid (wat doet hij met jou dat ik niet doe?) of niet goed zijn focus op jou kan loslaten (bezig zijn met jou in plaats van met zichzelf+andere dame).
quote:shifty schreef op 08 februari 2017 @ 13:11:

[...]

Het lijkt mij geen schuldgevoel. Ik denk eerder aan onzekerheid (wat doet hij met jou dat ik niet doe?) of niet goed zijn focus op jou kan loslaten (bezig zijn met jou in plaats van met zichzelf+andere dame).Heb je een advies wat er aan zouden kunnen doen?
Ja ben ik ook wel benieuwd naar Shifty?
Jij hebt ook zo'n lastig exemplaar thuis Marana ?
Norabo: wat is zijn eigen verklaring?

Staan jullie wel open voor pr in aparte kamers?

Misschien dat dat werkt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
quote:norabo schreef op 08 februari 2017 @ 14:12:

[...]

Heb je een advies wat er aan zouden kunnen doen?

Ik kan een gooi doen naar een idee .. maar worstel zelf ook nog wel met het kunnen loslaten van mijn focus op mijn liefje, dus het is dan meer uit herkenning dan dat ik een oplossing in praktijk heb gebracht. Maar hierbij een paar tips/gedachten die misschien kunnen helpen:

1. Zeker ten aanzien van eventuele onzekerheid kan het misschien helpen om heel specifiek en duidelijk naar elkaar uit te spreken dat daten/sex met anderen een leuke toevoeging is, maar dat je ook prima zonder kan. Als je het niet ziet als (mogelijke) concurrentie of opvulling van een eigen tekortkoming, kan je er ook niet snel onzeker over zijn.

2. Het zou een idee kunnen zijn om eens af te spreken om niet tegelijk te sexen maar naar elkaar om beurten (ja, woordspeling) te kijken; beginnen met dat hij naar jou kijkt terwijl je sex hebt met een andere man. Hij heeft dan geen 'last' van focus op twee fronten en hij kan heel specifiek ervaren wat het met hem doet om jou zo te zien (wat voelt hij erbij). Hij en zij hoeven natuurlijk niet met de armen over elkaar te wachten tot jullie klaar zijn, maar laat het maar even rondom jou en je date spelen. Daarna mag de focus naar hun verschuiven. Je zou wat dat betreft dan ook, als het zijn beurt (jawel) is samen met haar hem kunnen opgeilen. Afhankelijk van hoe dat gaat, kan het een soort om en om VVM trio zijn, alleen dan oppassen dat hij dan niet alsnog met beide bezig 'moet' zijn. Anders iets meer afstand houden.

3. Ik heb er ook over nagedacht om misschien juist wel (even) een andere ruimte op te zoeken. Om me juist over te kunnen geven aan de focus op mijn bedpartner in plaats van ook gericht zijn op mijn levenspartner. Je mist dan juist ook wel de lol van het samen zijn, maar als het (voor beide) een oplossing is dan is het misschien ook prima.

4. Oefenen .. heel .. veel .. oefenen ..
Wauw wat een goed advies! Daar kunnen we vast wel wat mee..Hij wil er ook niet mee stoppen omdat hij het leuk en spannend vind. Hij zei maandag morgen al meteen wanneer gaan we weer. Hij vind het ook gewoon geil als er andere mensen kijken dus dat is het probleem ook niet. Hij gaf zelf ook al aan dat als we beide op een andere kamer waren begonnen er ook geen probleem was geweest. We hadden nou eenmaal duidelijk met het andere stel afgesproken dat we niet uit elkaar zouden gaan dus misschien iets voor een volgende keer. Ik ben wel blij met je advies en mochten er meer mensen ideeën hebben hoor ik het graag!
Thnx Shifty, mooi advies.
Mijn vriend en ik zagen bij Lauren! en de liefde op tv een parenclub. Dat zag er mooi uit en niet zo ordinair. Het prikkelde ons. Weet iemand welke club dat was? De uitzending was 30 januari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven