Welke bank?

11-02-2017 15:42 35 berichten
Wat ik zeker weet is dat ik een groene bank wil, maar ik ben al een tijdje aan het twijfelen welke en kom er maar niet uit.

Deze mosgroene van de Leenbakker (€1098)

Of deze driezits + hocker in donkergroen velours van de Wehkamp (in totaal €930)

Ik vind de velours bank wat spannender, maar je raakt misschien snel uitgekeken op dat stofje. Beide banken hebben zweedse schuine pootjes. Dat vind ik nu heel leuk en het creëert wat meer optische ruimte in mijn kleine woonkamer, of zal dit zo'n trend zijn die je over anderhalf jaar weer zat bent?
Tja, over smaak valt niet te twisten hè. Vind zelf die onderste veel mooier.
en in deze stijl is de rest van de woonkamer

De Sofacompany!
Die van de wehkamp lijkt me een enorme doorzitbank die erg gaat rimpelen. Die andere lijkt me wat harder zitten.

Waar gaat je voorkeur naar uit? Ik vind de eerste mooier.
De Sofacompany heeft veel mooiere banken die prima bij jouw stijl aansluiten.

Veel mooier in ieder geval dan de banken op je plaatjes.

En ook belangrijk: ook nog eens veel goedkoper!
Ik vind de onderste mooier. En ik hoop dat je de hocker dan niet als salontafel gebruikt.

Maar hoe een bank zit vind ik heel belangrijk. Kun je dat ergens uitproberen voor je ´m bestelt?
Alle reacties Link kopieren
Ben je op die van Leen Bakker al eens gaan zitten? Ik heb erop gezeten en wist gelijk dat dat 'm niet werd....
quote:oldschoolchic schreef op 11 februari 2017 @ 15:45:

en in deze stijl is de rest van de woonkamer

[IMG]https://www.mupload.nl/img/ak4y7eglk3xca.png[/IMG]

Heb je nou al gekeken op de site van de Sofacompany?

(het lijkt of ik aandelen heb, maar ik ben super enthousiast over hun banken en hun prijzen)
quote:karin12345 schreef op 11 februari 2017 @ 15:51:

De Sofacompany heeft veel mooiere banken die prima bij jouw stijl aansluiten.

Veel mooier in ieder geval dan de banken op je plaatjes.

En ook belangrijk: ook nog eens veel goedkoper!Ik vond bij sofacompany geen mooie groene kleur en die hoekbanken beginnen allemaal wel vanaf 1100.
quote:Zarah schreef op 11 februari 2017 @ 15:53:

Ben je op die van Leen Bakker al eens gaan zitten? Ik heb erop gezeten en wist gelijk dat dat 'm niet werd....Hetzelfde heb ik met die van Wehkamp. We hadden die in een andere kleur besteld, en weer terug laten sturen omdat hij zo hard zat. Mensen die ik ken die hem (ook niet velours, maar andere stof) ook hebben, merken dat hij na een jaar niet meer meeveert. Ik zou echt wat zaken afgaan en een flinke poos gaan zitten. Daarnaast was ik ook verliefd op zulke pootjes, maar in de realiteit zie je die vooral als je zo'n ruime kamer hebt dat je de bank van achteren of ver van voren kan zien. Bij ons staat hij tegen de achtermuur, dus kwam dat niet zo mooi uit als we gedacht hadden op het plaatje.
quote:gizzmo-returns schreef op 11 februari 2017 @ 15:48:

Die van de wehkamp lijkt me een enorme doorzitbank die erg gaat rimpelen. Die andere lijkt me wat harder zitten.

Waar gaat je voorkeur naar uit? Ik vind de eerste mooier.Mijn huidige voorkeur is die velours bank, maar ben wel bang dat ik het stofje snel zat ben. Velours is nu een hype, maar of ik er dan over een paar jaar nog blij mee ben? Dat rimpelen is ook wel een dingetje misschien ja.
quote:Zarah schreef op 11 februari 2017 @ 15:53:

Ben je op die van Leen Bakker al eens gaan zitten? Ik heb erop gezeten en wist gelijk dat dat 'm niet werd....Ai zit ie zo verrot? Wat jammer. Ik wilde hem morgen gaan testen ja.
Als je toch voor die van Wehkamp gaat, is het trouwens handig om te weten dat die banken (in elk geval in de 2 jaar dat vrienden en wij hem besteld hadden) eens in de zoveel maanden in de sale gaat voor 25% korting.
de kivik van ikea is er ook in het donkergroen
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
quote:appelstroop_88 schreef op 11 februari 2017 @ 15:59:

[...]

Hetzelfde heb ik met die van Wehkamp. We hadden die in een andere kleur besteld, en weer terug laten sturen omdat hij zo hard zat. Mensen die ik ken die hem (ook niet velours, maar andere stof) ook hebben, merken dat hij na een jaar niet meer meeveert. Ik zou echt wat zaken afgaan en een flinke poos gaan zitten. Daarnaast was ik ook verliefd op zulke pootjes, maar in de realiteit zie je die vooral als je zo'n ruime kamer hebt dat je de bank van achteren of ver van voren kan zien. Bij ons staat hij tegen de achtermuur, dus kwam dat niet zo mooi uit als we gedacht hadden op het plaatje.He jammer, ja daar was ik al bang voor. Heb ook zo'n vermoeden dat wehkamp zelf nog wat positieve reviews verzint tussen al die negatieve reviews haha. Geven die pootjes in een kleine kamer niet toch een ruimtelijker gevoel dan zo'n log ding die direct op de grond staat?
quote:appelstroop_88 schreef op 11 februari 2017 @ 16:11:

Als je toch voor die van Wehkamp gaat, is het trouwens handig om te weten dat die banken (in elk geval in de 2 jaar dat vrienden en wij hem besteld hadden) eens in de zoveel maanden in de sale gaat voor 25% korting.Thanks voor deze tip! Weet je nog rond welke periode je hem had gekocht? Misschien zijn die periode ieder jaar hetzelfde?
Ik vind dat velours zo mooi Vriend helaas niet. Wat is je budget ongeveer? En groen is dus een must? Moet het een hoekbank zijn? Heeft made.com niets voor je?
Die van Wehkamp is het mooiste

Velours gaat niet vervelen

Als je hem online besteld mag je hem binnen 2 weken weer laten ophalen als hij niet lekker zit

Alle waar is naar zijn geld. Dit zijn goedkope banken. Die hebben minder comfort en duurzaamheid.
Die schuine pootjes zijn een trend waarvan ik hoop dat die gauw weer verdwijnt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volgens mij kun je bij Wehkamp 'em 14 dagen uitproberen. Weet niet welke voorwaarden er aan vast zitten maar misschien de moeite om er naar te informeren. Op het zicht een heel mooie bank!

Trouwens, er zijn vast wel mensen die van een stevige zit houden dus die reviews zullen vast wel kloppen hoor.
quote:retrostar schreef op 11 februari 2017 @ 16:45:

Die schuine pootjes zijn een trend waarvan ik hoop dat die gauw weer verdwijnt.Je wordt er niet mee doodgegooid hoor... Ik houd er wel van.
quote:Konijntje999 schreef op 11 februari 2017 @ 16:40:

Ik vind dat velours zo mooi Vriend helaas niet. Wat is je budget ongeveer? En groen is dus een must? Moet het een hoekbank zijn? Heeft made.com niets voor je?Max 1200, maar als het echt mijn droombank is en de kwaliteit geweldig, dan zou ik tot de 1500 gaan. En ja groen is echt een must En het liefst een hoekbank of hocker. Op made had ik al gekeken, maar er stond niets voor mij helaas. Thanks voor de tip in ieder geval!
quote:hiltje schreef op 11 februari 2017 @ 16:43:

Die van Wehkamp is het mooiste

Velours gaat niet vervelen

Als je hem online besteld mag je hem binnen 2 weken weer laten ophalen als hij niet lekker zit

Alle waar is naar zijn geld. Dit zijn goedkope banken. Die hebben minder comfort en duurzaamheid.

Moet ie dan in het plastic blijven zitten, of mag je hem echt echt proberen zeg maar?

Tsja, opzich doe ik nu al 7 jaar met een klippan, een van de minst lekker zittende banken die er bestaan. Dus alles zal een vooruitgang zijn
Na de show van Pauine Cornelisse defo de 2e. (het linkerdeel van de 1e bank is om te zitten en de rechterkan om op te sterven; weet niet meer wat ze precies zij maar iets van die strekking :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven