Tanden afgebroken

17-03-2017 18:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoon komt vijf minuten geleden huolend binnen. Zijn beide voortanden zijn afgebroken. Hij is op zijn step gevallen.

Pfffff.

Moet ik nu iets ondernemen of is morgenochtend ook vroeg genoeg?
Nu direct bellen!
Meteen gaan! Dat laat je niet tot morgen wachten
Internagelaktisch
Meteen even na laten kijken, want door de klap kan de kaak ook wat ontwricht zijn. Dat zie je niet altijd op het blote oog.
Ik zou de tandarts bellen. Waarschijnlijk krijg je dan een antwoordapparaat met het nummer van de spoeddienst en die zou ik bellen.
Zijn het melktanden?
Hup naar de tandarts!
Ook bij melktanden (volwassen tanden die er onder zitten kunnen ook beschadigd zijn)
Tuurlijk moet je nu wat ondernemen
Bij onze ook gebeurd op 2 jarige leeftijd, melktanden dus is niks aan gedaan
Bij mijn dochter, melktand onder afgebroken, moesten er wel foto's gemaakt worden, maar het was geen spoed. Kon op de maandag na het weekend. Maar daar heb ik wel voor overlegd met de tandarts die spoeddienst had.
Tanden in melk bewaren en naar de nood tandarts
If you can dream it, you can do it.
Geen melktanden :(

Tandarts gebeld. Fotos gestuurd.

Wachten tot maandag behalve als hij echt pijn gaat krijgen. Dan nooddienst bellen.

Maar voor nu, heel jammer.

Oh wat vind ik dit erg!
Heb je de tanden nog? Zo ja, kan de tandarts deze er niet aanzetten dan?

Snap dat je het heel erg vindt, zeker omdat het geen melktanden zijn
Ik heb 1 stukje. Kan ik meenemen naar de tandarts, maar het is zeker niet alles dus geloof niet dat het echt belangrijk is.

De helft is volgens mij vergruisd aan zijn stepstuur.
Ai, wat zonde. Ze kunnen het wel weer heel mooi herstellen.
ai dat is balen dat het geen melktanden meer zijn.

Houdt het goed in de gaten, zodra er een bult op het tandvlees komt even terugbellen. hoeft niet te komen, maar kan wel. En dit is pijnlijk!
quote:valalis50 schreef op 17 maart 2017 @ 19:26:

Ik heb 1 stukje. Kan ik meenemen naar de tandarts, maar het is zeker niet alles dus geloof niet dat het echt belangrijk is.

De helft is volgens mij vergruisd aan zijn stepstuur.dat moet dan toch in melk bewaard worden en binnen zoveel uur aangezet worden of is dat niet meer zo? Balen dat de tandarts niet even meer info gegeven heeft!
Bij mij ook gebeurd alleen dan op de de stoep toen ik op mijn skeelers achter mijn broertje zijn fiets wilde hangen. Broertje fietste alleen weg....en ik was te laat.

Beide voortanden hebben ze nieuwe stukjes aangezet en toevallig (ruim 20 jaar later) brak een zo'n stukje af op een hard stukje in een krentenbol..

Nu weer gerepareerd

Het is een rotzicht (ik had ook een hanglip en overal bloed en kapot) maar als ik naar mezelf kijk is het helemaal goedgekomen. Ik ben overigens wel bij de weekendtandarts geweest maar die deed niks. PCM tegen de pijn mocht ik nemen. Dat was t.
Not my circus, not my monkeys
Wat naar! Kan me voorstellen dat je daar van bent geschrokken!
Och, wat ontzettend naar.

Gelukkig zijn tandartsen steeds beter in het repareren van tanden en zul je het waarschijnlijk niet of nauwelijks meer zien straks.
Ai! Vervelende situatie maar ook hier een positief verhaal om je een beetje gerust te stellen.

Als tiener heeft een teamgenootje een hockeybal in mijn gezicht geslagen, en ondanks een bitje lagen er meerdere tanden aan diggelen. De tandarts heeft dit vrijwel helemaal weten te herstellen met een paar (kleine) behandelingen die vooral lijmwerk bevatte. Bij een tand kun je nog goed zien dat ze hem gelijmd hebben, zeker na een half jaar. De lijmrand wordt dan duidelijker door tandsteen etc. Maar zolang ik netjes 2 x per jaar de tandarts zie, valt het niemand echt op. En zo af en toe slijpen ze die tanden bij zodat ze mooi in vorm blijven/glad blijven.

Maandag netjes naar de tandarts gaan en hopen op een kundige tandarts.
Bewaren in melk is niet nodig. Heeft ook geen zin ze kunnen het er niet aan plakken.

Die tip geldt alleen als de tanden er compleet met wortel en al uit zijn. Dan kunnen ze nog terug geplaatst worden.

Voor nu gewoon in de gaten houden dat het tandvlees niet gaat ontsteken en dat hij er niet nog meer pijn aan krijgt en maandag bellen voor een afspraak.

Dan maken ze met composiet de tanden weer langer.
Ze kunnen wel gewoon aanplakken.

Als er zo weinig over is zal het nooit mooi aangezet kunnen worden TO. Zo zonde!
Gelijk gaan heb meisje van 4 mist beide voortanden inmiddels.. We zijn eerste keer niet direct gezien tweede tand wel tandarts dring op aan dat altijd even gekeken moet worden ivm schade aan evt vaste gebit of aanplakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven