Minder werken

22-03-2017 20:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-03-2017 21:25
Reden: OP verwijderd, passende maatregelen genomen. Mvg, Moderator Viva
% gewijzigd
quote:daardbei schreef op 22 maart 2017 @ 20:38:

[...]

Nou ja ik mag dus nu wel terug in uren, ik lever ze zelf dan in als ik akkoord ga. Maar het klinkt nu meer alsof ze dit willen, omdat ze anders denken dat ik helemáál kan uitvallen.

Ik snap em, denk dat het voor nu even een fijne oplossing kan zijn. Geeft je misschien even wat meer rust en ruimte om te bedenken hoe je het verder zou willen aanpakken.

Op mijn werk was 4 dagen ook het minimale wat mogelijk was, zelfde verhaal, zou niet eerlijk zijn naar andere collega's etc. Echter was ik wel al een aantal jaar ik dienst voordat ik afgelopen jaar zwanger raakte. Ik kan nu ieder moment bevallen en heb eruit kunnen halen dat ik tot einde 2017 naar 3 dagen per week ga op basis van ouderschapsverlof en vanaf januari 2018 4 dagen ga werken (ipv van fulltime nu). Hiermee zijn ze akkoord gegaan omdat ze al blij waren dat ik niet weg zou gaan. Het is heel.lastig want ik weet hoe oneerlijke spelletjes er gespeeld kunnen worden door werkgevers maar helaas ook door werknemers. Denk dat het allerbelangrijkste is dat je open bent en meedenkt je een oplossing en niet het probleem bij enkel je werkgever neerlegt. Dan moet het wel goed komen, en anders idd gauw ander werk zoeken na je verlof! Kinderen krijgen hoort er nou eenmaal bij, en tuurlijk gaat je gezin altijd voor! Maar misschien wat minder streng voor jezelf zijn door supervrouw te willen zijn
quote:Het-groepje schreef op 22 maart 2017 @ 20:40:

Heb precies hetzelfde gehad.

Alleen was het bij mij ongepland en wist ik niet dat ik zwanger was de eerste maanden.

Ik ben uitgemaakt voor van alles toen ik meldde zwanger te zijn, ik zou een soort masterplan hebben om ern hogere uitkering te krijgen, ik was een aansteller etc.

De combi van alle zwangerschapskwaaltjes tegelijk plus de roze bubbel waarin ik zat (ik dacht alleen maar joehoe ik ben zwanger de hele dag) zorgde ervoor dat ik heel taakgericht was en verder nogal onverschillig.

Op een gegeven moment bleek toch dat ik teveel deed (baby groeide niet goed, ik viel erg af vanwege de kwaaltjes) en op advies van de vk ben ik de helft gaan werken.

Nou dat was helemaal al een minne streek van me natuurlijk.

Ook dat gleed langs me heen en ik werd op een wat gekke manier eruitgewerkt.

Achteraf gezien al dat gezeur maar beter ook.

Mijn advies is dus geniet van je zwangerschap en je hebt toch geen invloed op dat soort ideeën.Jee wat vervelend zeg hoe het bij jou gelopen is!! En idd op meerdere fronten erg herkenbaar... ik wil zeker niet dat baby2 hieronder lijdt én ik er niet zo van jan genieten als ik wil. Dat zou ik zo zonde vinden. Thanks voor je berichtje.
quote:airballoon88 schreef op 22 maart 2017 @ 20:59:

[...]

Ik snap em, denk dat het voor nu even een fijne oplossing kan zijn. Geeft je misschien even wat meer rust en ruimte om te bedenken hoe je het verder zou willen aanpakken.

Op mijn werk was 4 dagen ook het minimale wat mogelijk was, zelfde verhaal, zou niet eerlijk zijn naar andere collega's etc. Echter was ik wel al een aantal jaar ik dienst voordat ik afgelopen jaar zwanger raakte. Ik kan nu ieder moment bevallen en heb eruit kunnen halen dat ik tot einde 2017 naar 3 dagen per week ga op basis van ouderschapsverlof en vanaf januari 2018 4 dagen ga werken (ipv van fulltime nu). Hiermee zijn ze akkoord gegaan omdat ze al blij waren dat ik niet weg zou gaan. Het is heel.lastig want ik weet hoe oneerlijke spelletjes er gespeeld kunnen worden door werkgevers maar helaas ook door werknemers. Denk dat het allerbelangrijkste is dat je open bent en meedenkt je een oplossing en niet het probleem bij enkel je werkgever neerlegt. Dan moet het wel goed komen, en anders idd gauw ander werk zoeken na je verlof! Kinderen krijgen hoort er nou eenmaal bij, en tuurlijk gaat je gezin altijd voor! Maar misschien wat minder streng voor jezelf zijn door supervrouw te willen zijn Dank je! Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen op je werk, ondanks de omstandigheden.
Ik ga trouwens straks de openingspost verwijderen ivm herkenbaarheid.
Ik snap het vanuit je werkgever wel. Er was al verteld dat minder werken geen optie was en na een paar maanden wil je dat toch. Dan wil je dat doen door middel van ouderschapsverlof, maar dat betekend ook dat wanneer je wil je weer je uren terug moet krijgen. Uren die je werkgever nu wel aan iemand anders moet geven die daar weer rechten mee opbouwd en dus niet zomaar weer afgenomen kunnen worden. Met ouderschapsverlof is er niet opeens meer budget voor iemand anders omdat als jij wil stopt met ouderschapsverlof je die uren weer terug moet krijgen. Van uit hun snap ik het voorstel om dan je uren aan te passen en ze gewoon aan de nieuwe collega te kunnen geven.

Is het nu voor de zwangerschap dat je het niet red of zou je hierna minder willen blijven werken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven