Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.

Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.

Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
1x per week
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:30:

[...]

Het zit in en op een dot watten dat je in je onderbroek draagt.

Je ziet en voelt het tochAnders zit dat oude bloed toch in je lijf? Ik vind dat hetzelfde.
Vroeger, toen ik nog wel eens ongesteld was, verschoonde ik het maandverband altijd als ik naar de wc moest. Dus om de 2 uur overdag, denk ik. Ik maakte net niet zo'n pakje maandverband net niet op per maand.
Ik had maandverband dat je echt niet voelde bij het dragen. Always nogwat.
Elk uur? Is je vriendin druk mee dan.. zo'n 15 keer op een dag van 's ochtends tot 's avonds ongeveer? Een pak maandverband per dag?
Ik gebruik de eerste dagen overdag ook nachtverband, in combinatie met reuzentampons. Anders kan ik net zo goed op de wc blijven zitten.
Ik gebruik tampon en de eerste dagen voor de zekerheid maandverband met vleugels in de nacht. Tegen het eind van de menstruatie enkel maandverband met vleugels. Als ik alleen maandverband zou gebruiken zou ik mezelf, lees mezelf dus geen oordeel over anderen!, niet schoon voelen.

Dat is bij mij echt een hoofddingetje.
Niet om mensen persé aan de tampon te krijgen. Maar als je hem voelt dan zit ie niet diep genoeg? En moeite met inbrengen, dan heb je mogelijk een te grote geprobeerd. Net als maandverband heeft elk ander moment in je cyclus een andere tampon. Begin met een kleine.

En als eruit trekken lastig is dan is ie nog schoon. En dan hoeft ie er nog niet uit ;)

Maar goed, ieder haar eigen voorkeur natuurlijk. Ik vind tampons prettiger omdat ik nooit meer doorlek en ik niet op hoef te letten of er iets scheef zakt in mn slipje ^^
quote:Lady_Voldemort schreef op 04 april 2017 @ 16:42:

Ik gebruik de eerste dagen overdag ook nachtverband, in combinatie met reuzentampons. Anders kan ik net zo goed op de wc blijven zitten.Dit ja. Laat die menopauze onderhand maar eens komen.
Nooit. Maandverband, bah. Ik weet nog dat ik na een kwartier ongesteld te zijn de wc indook en een tampon erin heb gekast, zo vies, plakkerig broeierig en ik voelde het ook nog lopen.

Maar mijn superplustampon verving is iedere drie kwartier, als ik tegen doorlekken aanzat. Nu heb ik een cup en hoef ik maar eens per drie uur..
Hier ook team maandverband.

Door mijn endometriose ben ik zo verkrampt tijdens mijn menstruatie dat er niet er niets in te brengen valt.

Ik gebruik 'nachtmaandverband' voor mijn eerste dagen, zodat ik niet ieder half uur naar de wc hoef te rennen.

En verder wissel ik als ik naar de wc ga.
Off topic maar ik zag laatst een vrouw voor mij op het fietspad in lichte broek ook nog en die was doorgelekt.

Vreselijk genant natuurlijk, Maar zouden jullie daar wat van zeggen en zou je dat op prijs stellen.
quote:Vlammetje-1 schreef op 04 april 2017 @ 16:36:

[...]

Het bloed komt er toch gewoon uit? Het wordt alleen opgenomen door de tampon, het blijft niet in je lijf zitten ofzo..Maar de tampon met het opgenomen bloed zit wel in je lijf. Ik vind het zelf vooral geen fijn idee.
quote:Minimuiss schreef op 04 april 2017 @ 16:40:

[...]

Anders zit dat oude bloed toch in je lijf? Ik vind dat hetzelfde.Dat oude bloed kan anders behoorlijk stinken, als het met de buitenlucht in aanraking komt. Vandaar dat tampons mijn voorkeur hebben, maar sinds de geboorte van mijn jongste zijn mijn menstruaties zo enthousiast dat ik het de eerste dagen simpelweg niet aandurf met alleen een tampon. Ik bedoel: één keer op je werk een ongemerkte ouwemannenbroek aan moeten trekken is hilarisch, maar het moet nou ook weer geen gewoonte worden .
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 april 2017 @ 16:45:

Off topic maar ik zag laatst een vrouw voor mij op het fietspad in lichte broek ook nog en die was doorgelekt.

Vreselijk genant natuurlijk, Maar zouden jullie daar wat van zeggen en zou je dat op prijs stellen.Nee en nee
Voor alle dames die geen tampons naar binnen krijgen: lukt seks wel? Want dan gaat er iets mis met de tampons (vaginisme even buiten beschouwing gelaten)

Heb je dan wel de juiste tampon? Ik gebruik altijd OB Pro Comfort, daar zit zo'n glad laagje overheen. Die glijdt extra makkelijk. En al helemaal in de 'zwaardere dagen' lijkt me dat geen probleem. Of je gebruikt zo'n inbrenghuls, die zijn ook glad.

Ik moet er ook echt niet aan denken om maandverband te gebruiken. Het zal er wel aan liggen dat ik het al lang niet meer gebruikt heb, maar bij mij voelt het alsof ik een luier aanheb . En ik vind het inderdaad niet fris.

Ben nu aan het overwegen om over te stappen op de menstruatiecup.
Dat oude bloed stinkt vooral als het in aanraking komt met die vieze plastic maandverbanden, eventueel met een parfummetje.

Bij de gedachte alleen al word ik misselijk

Er zijn maandverbanden die niet zo plastic aanvoelen en daarom dus ook niet zo broeien en stinken.
Zeker om het uur. Gebruik maandverband omdat tampons pijn doen bij mij. Of ik nu tampons met of zonder inbrenghuls gebruik of veel vloei, of ontspannen ben. Ze doen zeer, maakt niet uit welk merk
quote:Labalade schreef op 04 april 2017 @ 16:42:

Niet om mensen persé aan de tampon te krijgen. Maar als je hem voelt dan zit ie niet diep genoeg?Klopt, maar als ie dieper zit voel ik het in mijn onderbuik, een heel vervelende zeurende pijn. En ik heb ook kleinere maatjes gebruikt, OB, tampons met inbrenghuls, alles.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:suuz393 schreef op 04 april 2017 @ 16:47:

Voor alle dames die geen tampons naar binnen krijgen: lukt seks wel? Want dan gaat er iets mis met de tampons (vaginisme even buiten beschouwing gelaten)

Nee ook niet. Maar daar heb ik dan ook geen behoefte aan als ik ongesteld ben
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 april 2017 @ 16:45:

Vreselijk genant natuurlijk, Maar zouden jullie daar wat van zeggen en zou je dat op prijs stellen.Ja hoor, ik heb iemand met een witte broek die doorgelekt was wel al eens tegengehouden op straat. Ik mag hopen dat iemand dat ook voor mij zou doen. Natuurlijk wel op een sympathieke manier.
quote:calvijn1 schreef op 04 april 2017 @ 16:30:

[...]

Het zit in en op een dot watten dat je in je onderbroek draagt.

Je ziet en voelt het tochEen tampon is wel lekker zeker? Het is beide 'vies'.
TO ik vind het heel normaal hoe jij het doet hoor

zelf heb ik 's nachts weinig bloedverlies waardoor ik meestal kan doorslapen zonder verschonen. Overdag verschoon ik als het nodig is: op zwaardere dagen om de drie a vier uur schat ik, maar op lichtere dagen minder vaak. Dus ik zal gemiddeld wel ongeveer op hetzelfde uitkomen als jij per etmaal

En ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat je niet stinkt bij jouw verschoningspatroon - de huidige generatie maandverband is echt heel goed in het opnemen van geurtjes bij normale menstruatie vind ik (wordt natuurlijk anders als je echt heel hevig en veel bloedt, maar dan is vaker verschonen sowieso noodzakelijk)
quote:NYC schreef op 04 april 2017 @ 16:45:

[...]

Maar de tampon met het opgenomen bloed zit wel in je lijf. Ik vind het zelf vooral geen fijn idee.Ach, met een tampon zit het bloed aan de binnenkant tegen je vagina. Bij maandverband zit het bloed aan de buitenkant er tegenaan. Je maakt sowieso contact met het bloed van onderen
quote:Minimuiss schreef op 04 april 2017 @ 16:40:

[...]

Anders zit dat oude bloed toch in je lijf? Ik vind dat hetzelfde.DAT vind ik juist vies. Bovendien bloed ik zo erg ,met stolsels dat de tampon zo doorlekt en de stolsels zich ophopen. Jakk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven