NIPT

08-04-2017 07:23 101 berichten
Gisteren bloed geprikt voor de NIPT. Prikdame gaf aan dat ze verwachtte dat ik over 2 weken de uitslag krijg. Maar elders las ik op het forum iemand iets zeggen over 28 dagen

Wie weet meer? Zodra ik hem binnen heb laat ik het natuurlijk ook weten!
Alle reacties Link kopieren
Prima toch 2 weken, maakt toch niet uit hoe lang het bij iemand anders duurt ;)
quote:dekentje11 schreef op 08 april 2017 @ 07:36:

Prima toch 2 weken, maakt toch niet uit hoe lang het bij iemand anders duurt ;)Is toch raar als het zo afwijkt?
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 07:37:

[...]

Is toch raar als het zo afwijkt?Hoezo is dat raar? Ander ziekenhuis ander lab andere wachttijden
Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon nog niet zo heel goed weten hoe lang het duurt? Het is natuurlijk pas vanaf 1 april opengesteld voor iedereen die zwanger is, dus kan me voorstellen dat de ene locatie de oude termijn aanhoudt en de andere wat ruimer neemt om op safe te spelen. Geen idee of daar het verschil vandaan komt, maar de regels zijn nog maar zo recent veranderd dat niemand nog precies weet hoe het loopt natuurlijk.
Hoe moeten wij nou meer weten over hoe lang het bij jou gaat duren dan jij en degene waar jij je hebt laten prikken?
quote:S-Groot schreef op 08 april 2017 @ 07:51:

Hoe moeten wij nou meer weten over hoe lang het bij jou gaat duren dan jij en degene waar jij je hebt laten prikken?

Nou er zijn maar 3 laboratoria waar het onderzoek gedaan wordt dus ik zou geen hele grote verschillen verwachten. Verschillen kan natuurlijk, maar 2 of 4 weken vind ik wel een heel groot verschil.

Ben gewoon benieuwd wanneer anderen de uitslag binnen krijgen
quote:Tasmin schreef op 08 april 2017 @ 07:50:

Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon nog niet zo heel goed weten hoe lang het duurt? Het is natuurlijk pas vanaf 1 april opengesteld voor iedereen die zwanger is, dus kan me voorstellen dat de ene locatie de oude termijn aanhoudt en de andere wat ruimer neemt om op safe te spelen. Geen idee of daar het verschil vandaan komt, maar de regels zijn nog maar zo recent veranderd dat niemand nog precies weet hoe het loopt natuurlijk.Dat zou natuurlijk kunnen.
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 07:37:

[...]

Is toch raar als het zo afwijkt?Kan verschillen per labo
Bij radar heeft die man dat vorige week uitgelegd. Ze verwachten dat iedereen binnen twee weken uitslag heeft, maar de eerste weken houden ze een slag om de arm omdat ze verwachten dat veel vrouwen hebben gewacht tot 1 april en het nu dus drukker is. Plus evt opstartproblemen. Dus streven is twee weken maar nu zeker de eerste weken zou het misschien langer kunnen duren.
"Wie weet meer? Zodra ik hem binnen heb laat ik het natuurlijk ook weten!"

We weten natuurlijk niet meer, hoe zou dat kunnen?!

En je hoeft het niet te laten weten hoor, heb het vermoeden dat jouw nipt-test niemand een biet interesseert.
Reken op 4 weken. Kan het alleen maar meevallen.
Misschien een stomme vraag, maar had je het idee dat je ook had kunnen weigeren? Of gaat de verloskundige er min of meer van uit dat je de test wilt?
De test is optioneel, en geen enkele arts/verloskundige dringt je m op. betaalt er trouwens ook 175 voor.quote:MinkeDeWit schreef op 08 april 2017 @ 10:13:

Misschien een stomme vraag, maar had je het idee dat je ook had kunnen weigeren? Of gaat de verloskundige er min of meer van uit dat je de test wilt?
You're a diamond dear, they can't break you
quote:Kashri schreef op 08 april 2017 @ 07:59:

[...]

Nou er zijn maar 3 laboratoria waar het onderzoek gedaan wordt dus ik zou geen hele grote verschillen verwachten. Verschillen kan natuurlijk, maar 2 of 4 weken vind ik wel een heel groot verschil.

Ben gewoon benieuwd wanneer anderen de uitslag binnen krijgen

Het maakt natuurlijk uit hoe groot ze zijn, hoeveel personeel er werkt, hoe druk ze het hebben, hoe lang de verzendtijd is, hoe ze de uitslag communiceren, en ook hoe vaak de gyn de post na kijkt en hoe snel zij/hij dit naar jou communiceert.

En daarnaast zegt het verleden niks over nu. De omstandigheden kunnen zijn veranderd in oa het lab, daarnaast ook ander ziekenhuis en wellicht een ander protocol qua verzending. Hou gewoon rekening met vier weken. Dan is het fijn als het eerder komt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik heb er om moeten smeken. Verloskundige vond het totaal niet nodig. Maakten ook niet duidelijk dat ik eerst een afspraak bij hun moest hebben. Zeiden ook dat ik al te ver was terwijl je tot 18 + 6 weken mag zijn.

Uiteindelijk nog kunnen regelen maar heb er veel moeite voor moeten doen. Ik was de eerste in het ziekenhuis. Tegen mij zeiden ze 10 werkdagen maar door opstart 2 weken wachten op de uitslag.
Ooh ik heb wat gemist denk ik. Hij is dus nu in nl beschikbaar voor iedereen?! Met eigen bijdrage van 175?! Wow. Bij mijn eerste in belgie 600 voor betaald. Mooi dat het nu kan voor iedereen die dat zou willen.

Ik kreeg toen de uitslag na 14 dagen, maargoed dat was dus in belgie. Succes met wachten!
Niet relevant voor je vraag maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie voor Nipt hebben gekozen? Ivm risicofactoren of to be sure?
Ook niet heel relevant, maar wat doe je als blijkt dat je kindje een trisomale afwijking heeft?

Ga je je er dan meer op instellen en alles regelen wanneer het kindje geboren wordt of laat je de zwangerschap afbreken?

Lijkt me zo lastig om een beslissing te nemen.
I don't care, i love it!!
quote:Shine_bright1 schreef op 08 april 2017 @ 10:20:

De test is optioneel, en geen enkele arts/verloskundige dringt je m op. betaalt er trouwens ook 175 voor.

[...]

Oh echt, wat veel geld. En dat valt dan niet onder je aanvullende verzekering?
Bij mij in erasmus bijna 3 weken....
Ik heb een paar weken terug de NIPT laten uitvoeren in Engeland. Betaalde daar £399 en had de uitslag binnen 5 dagen al.

Polo1985: Bij Trisomy 21 (Down) heb je m.i nog een keus. Trisomy 13 en 18 zijn niet met het leven verenigbaar. Gelukkig was alles ok. Succes voor alle dames die wachten op uitslagen!! Ik vond het wel eng - de wachtdagen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:permis schreef op 08 april 2017 @ 09:40:

"Wie weet meer? Zodra ik hem binnen heb laat ik het natuurlijk ook weten!"

We weten natuurlijk niet meer, hoe zou dat kunnen?!

En je hoeft het niet te laten weten hoor, heb het vermoeden dat jouw nipt-test niemand een biet interesseert.Zure vivagleuf
quote:MinkeDeWit schreef op 08 april 2017 @ 10:13:

Misschien een stomme vraag, maar had je het idee dat je ook had kunnen weigeren? Of gaat de verloskundige er min of meer van uit dat je de test wilt?Neejoh is helemaal vrijwillig. Verloskundige ging voor mijn gevoel helemaal nergens van uit.
quote:norajade schreef op 08 april 2017 @ 10:22:

Ik heb er om moeten smeken. Verloskundige vond het totaal niet nodig. Maakten ook niet duidelijk dat ik eerst een afspraak bij hun moest hebben. Zeiden ook dat ik al te ver was terwijl je tot 18 + 6 weken mag zijn.

Uiteindelijk nog kunnen regelen maar heb er veel moeite voor moeten doen. Ik was de eerste in het ziekenhuis. Tegen mij zeiden ze 10 werkdagen maar door opstart 2 weken wachten op de uitslag.Wat vreemd van je verloskundige had ze ook een probleem met de combinatietest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven