Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak verschonen jullie maandverband?

04-04-2017 15:54 283 berichten
Wanneer ik ongesteld ben gebruik ik enkel maandverband. Als het maandverband bijna vol is dan verschoon ik hem, dit komt neer op zo'n 3 a 4 keer per etmaal. Ik heb doorgaans veel bloedverlies en gebruik altijd nachtverband van Libresse.

Nu kwam het vandaag ter sprake en een vriendin van me, die aangeeft niet extreem bloedverlies te hebben, verschoont haar maandverband elk uur. Ook als er maar een klein beetje bloed inzit. Dit vind ze fris. Ze zei nog net niet dat ze mij een viespeuk vind maar dat gevoel kreeg ik wel.

Dus nu vraag ik me af of ik me echt te weinig verschoon en hoe vaak jullie dat doen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 08 april 2017 @ 19:28:

[...]

Waarom zou je het touwtje erin doen? Het is veel handiger om dat touwtje buiten te laten hangen.Hij zal er toch op z'n minst een stukje in moeten, zo lastig als je met je knieën bij elkaar moet lopen omdat het ding er anders uit dondert.
quote:iceteapeach schreef op 08 april 2017 @ 18:59:

[...]

Er zijn ook inbrenghulzen dus vieze vingers is niet nodig.Ik reageerde omdat jij aan nam dat het alleen om eruit halen ging.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 08 april 2017 @ 19:31:

[...]

Ik reageerde omdat jij aan nam dat het alleen om eruit halen ging.

Oh, dan praatten we langs elkaar heen, ik dacht dat jij het had over het inbrengen

Alleen dan nog vraag ik me af hoe je (= in het algemeen) bij het eruit halen van een tampon nog vieze vingers krijgt als het touwtje gewoon buiten je vagina 'hangt'. Tenminste, ik zorg ervoor dat het touwtje wat meer naar boven/voren zit zodat het idd niet tussen mijn schaamlippen komt. Gunst, weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoor
wij slapen nooit.
quote:iceteapeach schreef op 08 april 2017 @ 20:26:

[...]

Oh, dan praatten we langs elkaar heen, ik dacht dat jij het had over het inbrengen

Alleen dan nog vraag ik me af hoe je (= in het algemeen) bij het eruit halen van een tampon nog vieze vingers krijgt als het touwtje gewoon buiten je vagina 'hangt'. Tenminste, ik zorg ervoor dat het touwtje wat meer naar boven/voren zit zodat het idd niet tussen mijn schaamlippen komt. Gunst, weet niet hoe ik anders moet omschrijven hoor

Never mind.

Ik probeer het touwtje te vangen met een papiertje. Best lastig soms.
Ik heb niet het hele topic gelezen maar het lijkt wel vermakelijk dus dat ga ik zo nog doen.

Op de eerste dagen als ik het meest bloed verschoon ik gemiddeld om de 3 uur denk ik. Op lichtere dagen om de 4 uur ongeveer.

Maar als ik bijvoorbeeld na 1,5 uur moet plassen verschoon ik ook, want ik vind het een onprettig gevoel met een al gebruikt maandverband verder te gaan. Slaat misschien nergens op.
quote:VesperLynd schreef op 08 april 2017 @ 10:56:

[...]

Maandverband kun je bij het randje pakken met je vingertoppen, bij tampons moet je je hele vinger in een bloederige grot duwen... Dan komt handhygiëne wel erg precies.

Ik snap echt niet hoe sommige mensen tampons gebruiken... ik trek aan het touwtje, rol tampon in wc papier en hup de prullenbak in. Mijn handen raken mijn vagijn niet eens aan. En als je er een nieuwe in doet is het dan toch nog schoon? Ik heb echt nog nooit bloed aan m'n handen gehad geloof ik.

Hoewel ik wel na toiletbezoek was met zeep hoor, anders vind ik het ook vies.
Wat een herkenbaarheid, vloedgolven en al... Tot mijn 25s gebruikte ik alleen maandverband, tampons lukte me niet. Maar toen me dat uiteindelijk lukte vond ik het een verademing! Vooral dat voelen lopen vond ik bij maandverband verschrikkelijk.

Helaas heb ik sinds mijn bevalling ook meer moeite met tampons. Ik ben er nog een beetje mee aan het oefenen maar vertrouw er niet op dat ze echt goed blijven zitten, dus ik ben ook alweer een jaar aan het maandverband...
Een menstruatie-app (ben gelukkig nog regelmatig) en een cup zijn een uitkomst voor mij. Kan een cup dr zo een dag van tevoren oid instoppen om te voorkomen dat ik plotseling ga golven en lekken (itt tot tampon wat ik niet lekker vind zitten als ik nog niet ongesteld ben, of maanverband wat toch niet fijn voelt). Als ik eenmaal ongesteld ben cup+ maandverband de eerste 4 dagen, daarna alleen cup. Cup moet ik drie keer per dag legen de eerste dagen, denk dat ie iets meer opvangt dan een superplus tampon. Op t eind, de laatste 3 of 4 dagen, kan de cup een hele werkdag mee. En, ik heb minder last van krampen door de cup lijkt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven