Drinken school

18-04-2017 15:54 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar in geven jullie de kinderen drinken mee naar school?

En wat nemen ze mee?
- foutje -
Broekje melk en flesje water. Heb van die opvulbare gekocht maar ze lekken of ruiken naar plastic. Na 3 soorten heb ik het opgegeven. Nu is het degene die soms naar plastic ruikt of wegwerpflesjes met sportdorp.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Eerste twee jaar pakje appelsap meegegeven. Nu is het water in de Dopper. Dun meiske dat erg aangespoord moest worden om te drinken en appelsap dronk ze in ieder geval.
Ik vind water ook echt alleen in de zomer lekker. Nu krijg ik het koud echt niet weg (warm wel dus geen probleem ).
Op de dagen dat zoon moet overblijven twee bekers met melk of water met een heel klein beetje siroop. Verder wil hij standaard een appel mee.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
Mijn koter is geloof ik 1 van de weinige die geen limonade drankjes blieft, dus hij krijgt water melk of koude thee mee.

In een dopper, zelf gekocht :p
Schoolmelk en aanmaaklimonade. We willen voor oudste binnenkort van de aanmaak gaan overstappen op thee, iemd tips voor een goede thermosbeker?

Verder is hier op school een gruitbeleid, dus elke dag groente of fruit. Prima.
Een Mepal beker met zo'n omhoogspringende bidon dop gevuld met water. Is tot op heden (bijna twee jaar) pas 1 keer fout gegaan.

Zoon drinkt er meestal niet van, maar ik bewaar de zoetigheid liever voor thuis.

Vandaag op schoolreisje heeft hij als uitzondering dan weer wel een flesje Fruit Shoot mee, als extraatje naast het water.
quote:Lucylucille schreef op 18 april 2017 @ 16:34:

Mijn koter is geloof ik 1 van de weinige die geen limonade drankjes blieft, dus hij krijgt water melk of koude thee mee.

In een dopper, zelf gekocht :p

Melk bevat melksuikers, is ook slehehehect....

quote:MollyMalone schreef op 18 april 2017 @ 16:35:

Schoolmelk en aanmaaklimonade. We willen voor oudste binnenkort van de aanmaak gaan overstappen op thee, iemd tips voor een goede thermosbeker?Ik gebruik zelf een grote Kleen Kanteen met drinkdop. Thee blijft er echt lang heet in, dus ik leng het altijd wat aan met koud water.
School geeft aan sap bij het fruitmoment en melk bij het eetmoment. Ik geef water mee, soms met een beetje diksap erbij. En melk. Allemaal in die mooie mepal bekers... en mijn manneke is tevreden met alles wat ik meegeef.
quote:-Suze- schreef op 18 april 2017 @ 16:36:

[...]

Melk bevat melksuikers, is ook slehehehect....

Ik ben een ontaarde moeder
quote:Biebeltje schreef op 18 april 2017 @ 16:37:

[...]

Ik gebruik zelf een grote Kleen Kanteen met drinkdop. Thee blijft er echt lang heet in, dus ik leng het altijd wat aan met koud water.Ga eens kijken, thanx. Zoiets zoek ik. Wil de thee niet te heet meegeven ivm veiligheid maar het is wel fijn als het in de pauze dan nog enigszins warm is.
...
Water en fruit. Soms Carvan Cevitam ranja ter afwisseling (sportdag, schoolreisje).

Thuis drinken ze ook alleen water of ranja. Oh en bij het ontbijt halfvolle melk.

Als we uit eten gaan of bij speciale momenten chocolademelk of sap.
Water. Thuis bied ik limonade of lactosevrije chocomelk aan.
quote:reizigster2004 schreef op 18 april 2017 @ 16:01:

Een pakje drinken of pakje melk. Heel slecht voor het milieu, maar die bekers raken constant kwijt of worden zo viezig. Of de doppen gaan open of zitten niet goed dicht en dan is alles in de tas weer nat. Vandaar de pakjes.

+ 1.

Chocomelk mag hier niet ivm lekken, plakken, vlekken etc. Een pakje drinken ligt er net aan wat ik die week in de aanbieding tegenkom vaak is dat wicky/taksi/appelsap/roosivicee en onlangs fruitwater in pakjes tegengekomen en gekocht. Wat hier niet meegaat is dus chocomelk, fristi, thee, prik. Water mogen ze hier ook gwn op school, daarvoor hebben ze bekertjes bij de kraan.
•°: Don't be the same, be better!
quote:reizigster2004 schreef op 18 april 2017 @ 16:01:

Een pakje drinken of pakje melk. Heel slecht voor het milieu, maar die bekers raken constant kwijt of worden zo viezig. Of de doppen gaan open of zitten niet goed dicht en dan is alles in de tas weer nat. Vandaar de pakjes.

Nu weet ik niet wat basisschoolleerlingen met hun tas doen, maar op de middelbare school gaan pakjes eerder stuk dan bekers opengaan.

Jongen gooit tas op de tafel: 'Mevrouw!!! Mijn pakje drinken is geknapt, wat nu?!?!?'
Voorheen een leeg flesje wat ze zelf vulde met water.

Laatste tijd geef ik niks mee en ze vragen nergens om.

Er staan bekers bij het fonteintje in de klas denk dat ze gewoon een beker vullen.
Klein flesje yoghurtdrank (actimel-achtig) voor de pauze bij het fruit.

Een aluminium bidon met water voor de rest van de dag.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 april 2017 @ 17:03:

[...]

Nu weet ik niet wat basisschoolleerlingen met hun tas doen, maar op de middelbare school gaan pakjes eerder stuk dan bekers opengaan.

Jongen gooit tas op de tafel: 'Mevrouw!!! Mijn pakje drinken is geknapt, wat nu?!?!?'

Klopt. Die spontaan ontploffende pakjes appelsap hebben me twee wiskundeboeken gekost .

Mijn kinderen zijn inmiddels 12 en 15, dus ik bemoei me niet meer zo met wat ze meenemen naar school. Dochter koopt meestal wat, en zoon neemt meestal een leeg wegwerpflesje mee en zo'n mini flaconnetje limonadesiroop.
Chocomel of cola.
quote:MinkeDeWit schreef op 18 april 2017 @ 17:12:

Chocomel of cola.
Lege Dopper, thermoskan thee, yoghi voor de overblijf (pakje) of een smoothie.
De ene dag een dopper met water, de andere dagen met siroop. Als het flesje leeg is vullen ze het verder met water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven