Onbegrip emigratie

03-05-2017 21:52 140 berichten
Hallo

Binnenkort emigreer ik naar een Europees land (minder dan een uur vanaf schiphol). Ik voel mij alleen heel erg eenzaam hierin. Ik mis iemand om mij blijheid en spanning mee te delen. Geen enkel persoon in mijn omgeving reageert hier positief op. Het kwetst mij en hou daarom mijn mond als ik enthousiast iets over het land wil vertellen omdat ik dan gezucht en discussies krijg. Ik voel mij alleen in mijn geluk en kan dit met niemand delen. Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee? De argument van familie is is dat het juist zo gezellig is met ze alle bij elkaar..
Ik ga sowieso weg, ik ben het papierwerk aan het invullen enzo maar ik vind het gewoon jammer dat ik dit 'alleen' doe, geen leuke zus om te praten over mijn avontuur of een vriendin die ernaar vraagt.
Je mag mij PBen als je wilt. Ik begrijp volkomen hoe eenzaam het is als je alles alleen moet doen en niet alle spanning kan delen
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:14:

Ik ga sowieso weg, ik ben het papierwerk aan het invullen enzo maar ik vind het gewoon jammer dat ik dit 'alleen' doe, geen leuke zus om te praten over mijn avontuur of een vriendin die ernaar vraagt.

Hoeveel écht contact denk je dat je ginder nog gaat hebben met die zus of die vriendin?

Als je elkaar zowat nooit meer ziet?

Het gaat snel verwateren.

Waarom zouden ze dan nu nog de moeite doen of fake happy zijn?

Beter ineens eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:14:

Ik ga sowieso weg, ik ben het papierwerk aan het invullen enzo maar ik vind het gewoon jammer dat ik dit 'alleen' doe, geen leuke zus om te praten over mijn avontuur of een vriendin die ernaar vraagt.Als je familie er niet achterstaat, ga je die helaas niet zomaar veranderen. Misschien kan je andere gelijkgestemden proberen te vinden. Bijvoorbeeld op Reddit op de subreddit van het land een topic openen om nieuwe mensen te leren kennen, of mensen die ook rond die tijd naar dezelfde stad verhuizen.
TinyBel ik vind je nogal negatief. Mijn contacten met vrienden in Nederland zijn niet verwaterd en zij komen nog regelmatig op bezoek. Het hoeft niet het einde van alles te betekenen.
quote:nephthys schreef op 03 mei 2017 @ 22:17:

[...]

Als je familie er niet achterstaat, ga je die helaas niet zomaar veranderen. Misschien kan je andere gelijkgestemden proberen te vinden. Bijvoorbeeld op Reddit op de subreddit van het land een topic openen om nieuwe mensen te leren kennen, of mensen die ook rond die tijd naar dezelfde stad verhuizen.Goed idee, reddit ken ik idd wel en zit ook bij wat dutch expats facebook groepen. Dankje!
quote:Filee_ schreef op 03 mei 2017 @ 22:15:

Je mag mij PBen als je wilt. Ik begrijp volkomen hoe eenzaam het is als je alles alleen moet doen en niet alle spanning kan delen Dankje ik zal je later een pm sturen
quote:TinyBel schreef op 03 mei 2017 @ 22:16:

[...]

Hoeveel écht contact denk je dat je ginder nog gaat hebben met die zus of die vriendin?

Wat een lulkoek, ik heb familie en vrienden in alle uithoeken van de wereld en het contact verwatert nooit.

TO, laat die 6 maanden lekker over je heen komen en je hebt leuk werk en als het bevalt, hoppa, teken je bij.
quote:TinyBel schreef op 03 mei 2017 @ 22:16:

[...]

Overdrijven is ook een vak.

Mijn partner is naar hier geëmigreerd en ziet zijn familie meerdere malen per jaar. Mijn vriendin is naar de andere kant van de wereld verhuisd, en ik spreek haar nog meerdere malen per week.
quote:TinyBel schreef op 03 mei 2017 @ 22:13:

Ze gaan toch niet voor 't vliegtuig liggen? Ze stelen haar bagage niet?

Kortom: Ze laten haar wel gaan.

Ze zijn alleen niet enthousiast dat ze hun kind / zus / tante / ... zowat kwijt zijn.

Mag het?Dat snap ik ook wel, heel goed en die verdriet/teleurstelling mag er ook echt zijn en daar geef ik ze de ruimte voor, maar op een gegeven moment houd het ook op voor mij. Ik ben altijd de pilaar geweest voor iedereen, stond voor mijn vrienden klaar, een soort mantelverzorger geweest voor familie, nooit nee gezegd als mij gevraagd werd op te passen, als tiener altijd braaf geluisterd naar wat mijn ouders wilden en niet naar wat ik zelf wou. Mag ik ook wat?
quote:nephthys schreef op 03 mei 2017 @ 22:20:

[...]

Mijn partner is naar hier geëmigreerd en ziet zijn familie meerdere malen per jaar. Mijn vriendin is naar de andere kant van de wereld verhuisd, en ik spreek haar nog meerdere malen per week.

Ik heb een vriendinnengroep en we wonen verspreid over Europa. Uiteraard hebben we een appgroep met dagelijkse activiteit en we doen minimaal eens per jaar een weekend bij iemand elders in Europa en ook nog tussendoor als dat zo uitkomt met wie waar in de buurt is.

En met familie en vrienden buiten Europa is het ook zo simpel met app, facetime en wat je maar kunt bedenken.

Vroeger ging je inderdaad naar 'ginder' en kwam er eens per 6 weken een brief.

Met mazzel zag je iemand eens per 5 of 10 jaar.

De wereld is nu binnen handbereik.
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 22:23:

[...]

Ik heb een vriendinnengroep en we wonen verspreid over Europa. Uiteraard hebben we een appgroep met dagelijkse activiteit en we doen minimaal eens per jaar een weekend bij iemand elders in Europa en ook nog tussendoor als dat zo uitkomt met wie waar in de buurt is.

En met familie en vrienden buiten Europa is het ook zo simpel met app, facetime en wat je maar kunt bedenken.

Vroeger ging je inderdaad naar 'ginder' en kwam er eens per 6 weken een brief.

Met mazzel zag je iemand eens per 5 of 10 jaar.

De wereld is nu binnen handbereik.Wauw, dit lijkt mij ook echt enig, zo internationale vriendengroep en elkaar zien. Ik maak mij ook echt geen zorgen om het contact, er is zoveel mogelijk tegenwoordig..
Jammer hoe vrienden en familie lastig kunnen gaan doen wanneer je uit hún comfortzone vertrekt. Wees blij voor jezelf, je gaat een geweldige tijd tegemoet die je leven gaat verrijken. Ga ervoor en wees trots en op jezelf.

Je gaat een heerlijke tijd meemaken, ervaring op doen, dat neemt niemand je meer af straks.

Familie blijft familie en echte vrienden blijven vrienden, zelfs als je ver weg bent. Althans dat is mijn ervaring.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
En minder dan een uur van Spl, waar hébben we het in godsnaam over, ik bv woon al 2 uur van Amsterdam af.
quote:nephthys schreef op 03 mei 2017 @ 22:20:

[...]

In mijn omgeving mensen verhuisd en die hoor en spreek ik ... zowat nooit meer.

Of ik moet ze toevallig op een feestje tegenkomen zo 1 keer om de 10 jaar als ze toevallig "over zijn".

Maar dat noem ik dus echt niet meer "een band hebben met" en zie ik dus als "verloren contact" of "verloren familie".
quote:-Bladora- schreef op 03 mei 2017 @ 22:24:

Familie blijft familie en echte vrienden blijven vrienden, zelfs als je ver weg bent. Althans dat is mijn ervaring.Dat is ook mijn ervaring.
Vertel, waar ga je heen? en wat ga je doen?
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:24:

[...]

Wauw, dit lijkt mij ook echt enig, zo internationale vriendengroep en elkaar zien. Ik maak mij ook echt geen zorgen om het contact, er is zoveel mogelijk tegenwoordig..

En weet je hoe deze groep tot stand is gekomen? Hier. Op dit vivaforum. Ergens in 2001 ofzo.

Vriendinnen voor het leven ondanks afstand en leeftijden.
@TinyBel, wat een vreemde reacties. En ik begrijp dat TO dit soort reacties al genoeg krijgt uit haar omgeving...

TO, kan me voorstellen dat je het heel jammer vindt dat er niemand is die met je meeleeft. Ik loop zelf ook met (vergevorderde) emigratieplannen rond en bij mij zijn de reacties veel gemengder. Naaste familie en goede vrienden vinden het heel jammer en hebben er soms ook wel moeite mee, maar ze steunen me tegelijkertijd in mijn keuze. Verder is emigreren in je eentje natuurlijk sowieso een eenzame gebeurtenis. Het minste is dan wel dat je je voorpret een beetje kunt delen.
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 22:25:

En minder dan een uur van Spl, waar hébben we het in godsnaam over, ik bv woon al 2 uur van Amsterdam af.

Ik woon 4 uur vliegen van Amsterdam af. Een uurtje is niets.
quote:TinyBel schreef op 03 mei 2017 @ 22:25:

[...]

Of ik moet ze toevallig op een feestje tegenkomen zo 1 keer om de 10 jaar als ze toevallig "over zijn".

Maar dat noem ik dus echt niet meer "een band hebben met" en zie ik dus als "verloren contact" of "verloren familie".Dan ben jij vast the life of the party.
quote:TinyBel schreef op 03 mei 2017 @ 22:25:

[...]

Maar dat noem ik dus echt niet meer "een band hebben met" en zie ik dus als "verloren contact" of "verloren familie".Kans is groot dat hetzelfde zou gebeurd zijn als ze niet verhuisd waren. Ik heb ook vrienden/familie waar nagenoeg geen contact meer mee is, en die wonen nog gewoon in de buurt hoor.
quote:Filee_ schreef op 03 mei 2017 @ 22:26:

[...]

Ik woon 4 uur vliegen van Amsterdam af. Een uurtje is niets.Uurtje vliegen is toch zowat je buurvrouw of niet?
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 22:27:

[...]

Uurtje vliegen is toch zowat je buurvrouw of niet? Een uurtje vliegen is van hier naar de hoofdstad
Iedereen echt bedankt voor de reacties, het doet mij goed. Ik dacht even dat ik gek was. Ik ga naar London en als aupair werken terwijl ik studeer voor een opleiding in de kinderopvang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven