Onbegrip emigratie

03-05-2017 21:52 140 berichten
Hallo

Binnenkort emigreer ik naar een Europees land (minder dan een uur vanaf schiphol). Ik voel mij alleen heel erg eenzaam hierin. Ik mis iemand om mij blijheid en spanning mee te delen. Geen enkel persoon in mijn omgeving reageert hier positief op. Het kwetst mij en hou daarom mijn mond als ik enthousiast iets over het land wil vertellen omdat ik dan gezucht en discussies krijg. Ik voel mij alleen in mijn geluk en kan dit met niemand delen. Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee? De argument van familie is is dat het juist zo gezellig is met ze alle bij elkaar..
Londen

Een vriendin van mij zit op dit moment ook in Engeland en ging gewoon voor een dagje terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:29:

Iedereen echt bedankt voor de reacties, het doet mij goed. Ik dacht even dat ik gek was. Ik ga naar London en als aupair werken terwijl ik studeer voor een opleiding in de kinderopvang.Ach, dat is gewoon naast de deur. Goede vriendin van me woont in Engeland en is onlangs nog voor een paar uurtjes gewoon naar Brussel gekomen om me te zien. 's Morgens trein op, en 's avonds weer terugsporen.

Iedereen echt bedankt voor de reacties, het doet mij goed. Ik dacht even dat ik gek was. Ik ga naar London en als aupair werken terwijl ik studeer voor een opleiding in de kinderopvang.

Top.

De dochter van een vriend van me zit in NYC als au pair. Zou in juli terugkomen maar heeft verlengd tot januari, vindt het super.

Maar dat is niet echt emigreren
ohh helemaal als je naar Londen gaat mag je me PBen met vragen! Heerlijke stad, heb ontzettende heimwee, en 5 jaar gewoond daar!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ja precies dat zeg ik nou ook. Je bent er zo en het zit naast Nederland! Ik zou de reacties beter snappen als ik naar Nieuw-Zeeland zou gaan ofzo..
quote:nephthys schreef op 03 mei 2017 @ 22:31:

[...]

Ach, dat is gewoon naast de deur. Goede vriendin van me woont in Engeland en is onlangs nog voor een paar uurtjes gewoon naar Brussel gekomen om me te zien. 's Morgens trein op, en 's avonds weer terugsporen.Ja, je kunt gewoon met het openbaar vervoer over land en tunnel en met eigen auto door de tunnel. Easypeasy.
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:33:

Ja precies dat zeg ik nou ook. Je bent er zo en het zit naast Nederland! Ik zou de reacties beter snappen als ik naar Nieuw-Zeeland zou gaan ofzo..Misschien ben je nog jong?
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 22:33:

[...]

Misschien ben je nog jong?Ik ben 23
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 22:33:

[...]

Misschien ben je nog jong?Dat zou ook kunnen. Ik was destijds 22. Niet superjong, maar voor mijn familie was ik nog wel het "kleine" nichtje. Misschien voelt de familie van TO het ook zo.
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:35:

[...]

Ik ben 23Misschien hebben ze er gewoon moeite mee dat hun kleine meisje/nichtje groot wordt en zelf keuzes gaat maken.
Toen ik 23 was vertrok iknaar New York voor onbepaalde tijd. Mijn family en vrienden waren alleen maar blij voor me. En ik kon het ook alleen daar hè? Ik had een leuk leven en verdiende m'n eigen geld. Iedereen was alleen maar trots.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Filee_ schreef op 03 mei 2017 @ 22:36:

[...]

Misschien hebben ze er gewoon moeite mee dat hun kleine meisje/nichtje groot wordt en zelf keuzes gaat maken.Ja, dat kan.
Wat jammer dat je omgeving zo reageert. Ik heb zelf een tijdje in het buitenland gewoond en gelukkig vond mijn familie het alleen maar leuk voor me. Spannend, maar ook stoer en leuk.

Trek je er niet teveel van aan en doe wat je leuk lijkt. Je gaat geheid een fantastische tijd tegemoet. Ik ben inmiddels alweer heel lang terug, maar teer nog altijd op de herinneringen aan die tijd. En heb er fijne vriendschappen aan overgehouden.
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:35:

[...]

Ik ben 23

Ik vertrok op m'n 19de naar Londen, er woonde wel familie maar ben na 4 maanden mijn eigen ding gaan doen daar. Supergave stad die in m'n hart zit.

Heel veel plezier! Geniet
Nou hoop reacties al.

TO: jammer voor je dat je familie/omgeving er niet zo veel van begrijpt, wie weet komt dat nog. Ik heb niet echt tips omdat ik op m'n 18e vertrokken ben en altijd veel steun heb gehad. Ik ben nu 28 en nog steeds ver weg. 12 uur vliegen naar schiphol ;)

Verder qua het verliezen van vrienden en dergelijke, ik herken me daar gelukkig helemaal niet in. Sinds ik vertrokken ben heb ik nog steeds dezelfde hechte vrienschappen op wellicht 1 of 2 mensen na.

Elke keer dat ik thuis ben spreek ik met 2 vriendinnen af waar ik sinds m'n 16e bevriend mee ben, wij meeten altijd met zn 3-en...ik ben 1 a 2 keer per jaar thuis. We appen niet super veel, onze face to face meet ups zijn veel belangrijker voor ons

Ook spreek ik elke keer af met nog een andere vriendin waar ik sinds m'n 13e bevriend mee ben. Wij zijn ook beter face2face dan bv via whatsapp.

Mijn andere beste vriendin spreek ik dagelijks maar omdat zij ook in een ander land zit hebben we elkaar al meer dan 2 jaar niet gezien.

Verder nog een stuk of 3 a 4 collega's die ik af en toe spreek en 1x in de paar jaar voor een borrel zie en met 2 meiden die ik 10 jaar geleden in zuid afrika heb ontmoet spreek ik eens in de 2 a 3 jaar ook af.

Oftewel...lang verhaal kort..lange afstands contacten bestaan gewoon hoor haha.

Bovenstaand gaat al 10 jaar zo dus ik heb er vertrouwen in dat deze vrienschappen gewoon door blijven bestaan.

Verder spreek ik zus en moeder zon 2 a 3x per week even via facetime. Tegenwoordig met facetime ed is het super makkelijk in contact te blijven.

TO, gewoon gaan en veel plezier gewenst!
ja dus?

Haar leven toch.

En zo te lezen heeft ze leuke en mooie kansen. Hoe kan je dat als ouder haar dit willen ontnemen?

Dat snap ik dus niet.

Het begint met 6 maanden.

Vervolgens nog es 6 maanden "omdat het toch oh zo leuk is".

En daarna leer je er iemand kennen en zien ze je nog 2 keer per jaar. In 't beste geval.

Want je hebt ginder partner en vrienden en die zijn "toch oh zo veel interessanter". "En je wil toch ook een leven daar opbouwen". "En je wil niet al je verlof aan je familie opofferen". Etcetera.[/quote]
Ik ben op die leeftijd ook naar het buitenland (en nog wel wat verder weg) verhuisd. In eerste instantie voor 4 jaar, maar ben nooit meer teruggekomen. Wel weer naar andere landen verhuisd.

Mijn ouders vonden het niet heel geweldig, maar zeiden er verder niet zo veel van. Andere familie en vrienden lieten wel heel duidelijk merken het er niet mee eens te zijn. Vonden dat ik weer wat aparts (??) wilde doen en dachten dat ik me te goed voelde (??) voor NL. Tja. Als ik mijn omgeving had laten bepalen wat ik nu zou doen zou ik daar niet bepaald gelukkig van zijn geworden. En het is ook niet dat zij hun leven leiden naar mijn maatstaven ofzo, dus waarom andersom dan wel?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Gaaf, stoer van je!

Mooie stad, love London...

Zou je familie misschien teveel spookverhalen hebben gehoord over au pairs??
courtneylove wijzigde dit bericht op 03-05-2017 23:37
Reden: Edit
% gewijzigd
Ik snap het wel hoor, het is niet niets en blijkbaar kan jouw omgeving niet blij voor je zijn. Ik zou het als een compliment zien dat ze je zo gaan missen en proberen je bij hen te houden.

Wij zijn ook geemigreerd en hebben dit gelukkig niet zo hoeven te ervaren, ook al weet ik dat mijn moeder het wel zo voelt.

Maar misschien moet je het niet "emigreren" noemen, je gaat nu toch maar voor 6 maanden weg? In mijn ogen is dat niet emigreren maar tijdelijk in het buitenland werken. Als je het nu ook zo noemt dan kunnen ze er een beetje aan wennen en wanneer je wel langer blijft, kun je de volgende stap nemen.

Mijn vriendschappen zijn er nog steeds maar het contact is wel minder. Maar dat vind ik ook logisch, we kunnen elkaar gewoon minder zien en je tijd wordt dan toch ook door nieuwe vriendschappen ingenomen. Wanneer ik mijn vrienden dan wel spreek, is het altijd goed en fijn, zeker wanneer ik in Nederland ben.
Do your thing...
Geweldige kans Destiny!!

Iedereen echt bedankt voor de reacties, het doet mij goed. Ik dacht even dat ik gek was. Ik ga naar London en als aupair werken terwijl ik studeer voor een opleiding in de kinderopvang.

Leuk! Ik ben ook ooit als Au Pair voor 6 maanden weg gegaan, toen werd ik verliefd en nouja...

Nu zit ik hier nog steeds!
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
haha leuk zeg:)

Leuk! Ik ben ook ooit als Au Pair voor 6 maanden weg gegaan, toen werd ik verliefd en nouja...

Nu zit ik hier nog steeds![/quote]
quote:juliadenders schreef op 03 mei 2017 @ 23:30:

ja dus?

Haar leven toch.

En zo te lezen heeft ze leuke en mooie kansen. Hoe kan je dat als ouder haar dit willen ontnemen?

Dat snap ik dus niet.

Het begint met 6 maanden.

Vervolgens nog es 6 maanden "omdat het toch oh zo leuk is".

En daarna leer je er iemand kennen en zien ze je nog 2 keer per jaar. In 't beste geval.

Want je hebt ginder partner en vrienden en die zijn "toch oh zo veel interessanter". "En je wil toch ook een leven daar opbouwen". "En je wil niet al je verlof aan je familie opofferen". Etcetera.[/quote]

Volgens mij ging er iets mis met quoten maar als ik het goed begrijp, bovenstaand over het begint met 6 maanden en dan nog eens is van jou?

Echt? Wat een enorm bittere manier om in het leven te staan zeg.

Er zijn weinig mensen die vertrekken en gelijk zeggen 'ik ga weg en blijf daar tot m'n dood' dus ja vaak is het eerst voor bepaalde tijd en soms blijkt diegene het daar naar z'n zin te hebben en te blijven. Dat is niet omdat de nieuwe mensen interessanter zijn. Jezus, echt?

En ik zit inderdaad vaak te klooien met mijn vakantie dagen want ik wil en naar huis om familie en vrienden te zien en ook zelf nog 'op vakantie'. Ik probeer daar een gulden middenweg in te vinden.
Oh hell no:p

Daar reageerde ik juist op.

Ik vond het ook een enorm verbitterd stukje idd. Ben het helemaal met je eens;).

quote:dwynwen schreef op 04 mei 2017 @ 00:28:

[...]

Volgens mij ging er iets mis met quoten maar als ik het goed begrijp, bovenstaand over het begint met 6 maanden en dan nog eens is van jou?

Echt? Wat een enorm bittere manier om in het leven te staan zeg.

Er zijn weinig mensen die vertrekken en gelijk zeggen 'ik ga weg en blijf daar tot m'n dood' dus ja vaak is het eerst voor bepaalde tijd en soms blijkt diegene het daar naar z'n zin te hebben en te blijven. Dat is niet omdat de nieuwe mensen interessanter zijn. Jezus, echt?

En ik zit inderdaad vaak te klooien met mijn vakantie dagen want ik wil en naar huis om familie en vrienden te zien en ook zelf nog 'op vakantie'. Ik probeer daar een gulden middenweg in te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven