Onbegrip emigratie

03-05-2017 21:52 140 berichten
Hallo

Binnenkort emigreer ik naar een Europees land (minder dan een uur vanaf schiphol). Ik voel mij alleen heel erg eenzaam hierin. Ik mis iemand om mij blijheid en spanning mee te delen. Geen enkel persoon in mijn omgeving reageert hier positief op. Het kwetst mij en hou daarom mijn mond als ik enthousiast iets over het land wil vertellen omdat ik dan gezucht en discussies krijg. Ik voel mij alleen in mijn geluk en kan dit met niemand delen. Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee? De argument van familie is is dat het juist zo gezellig is met ze alle bij elkaar..
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 04 mei 2017 @ 18:19:

[...]

Why the hell moeten zij blij zijn dat destiny iedereen en alles laat stikken hier?

Over een half jaar kent mevrouw hen niet meer en komt ze nog 2 keer per jaar langs.

Of is de trip te duur en haar vakantiedagen beperkt en heeft ze man en kinderen en komt ze nog 1 keer om de 2 jaar of alleen bij een overlijden van haar ouders.

(Dat is namelijk de realiteit die ik meemaak in mijn omgeving.)

Echt niet bovendien dat IK dure reizen ga maken naar nomans-land omdat een ander persé naar nomans-land wil verhuizen.

Tel maar es uit wat je kwijt bent aan "een weekendje Londen" alleen al aan trein, eten, hotel, ... Geen zin in.

Voor de prijs dat ik voor 3 dagen in mijn ééntje betaal in Londen kan ik 2 weken weg met mijn partner. En 't geld groeit niet op mijn rug. Ik kan het maar 1 keer uitgeven.

Of dat ik enthousiast wordt van mensen die me laten stikken.

Geen jaloezie, gewoon vaststelling dat ik - en de rest van familie en vrienden - blijkbaar niet interessant genoeg ben.

Wow... wat een bekrompen gedachtegang vind ik dit.

Iedereen moet toch gewoon zijn dromen najagen? Als een vriend(in) of familielid van mij ervoor kiest om te emigreren voor werk/liefde/ wat dan ook en daar heel gelukkig van wordt dan kan ik alleen maar oprecht heel blij zijn voor diegene. Dat heeft in mijn ogen echt niks met desinteresse te maken. Iedereen volgt gewoon zijn eigen pad toch?
En of je dan ervoor kiest of niet om die dure reis naar ''nomansland'' te maken dat mag je toch ook helemaal zelf weten...
Tinybel, volgens mij voel jij je heel erg in de steek gelaten door sommige mensen of niet? Dat vind ik oprecht heel rot voor je.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 04 mei 2017 @ 18:40:

Tinybel, volgens mij voel jij je heel erg in de steek gelaten door sommige mensen of niet? Dat vind ik oprecht heel rot voor je. Volgens mij zit die kabouter hier alleen maar om te rellen. Laten we niet hopen dat er mensen zijn die echt zo denken.
quote:Hoezitdit schreef op 04 mei 2017 @ 18:40:

[...]

Volgens mij zit die kabouter hier alleen maar om te rellen. Laten we niet hopen dat er mensen zijn die echt zo denken.

Opstartster vraagt waarom niemand in haar omgeving het leuk vindt dat ze weggaat of echt interesse toont.

Ik vertel mijn mening. Als je dat "rellen" noemt ... ook goed.

Veel kans dat de helft van haar omgeving er identiek over denkt, maar er niet openlijk voor uitkomt.
Na 4 jaar Belgie, 8 jaar Duitsland en 4 jaar Saoedie Arabie heb ik nog steeds leuke contacten in Nederland....

[...]

Why the hell moeten zij blij zijn dat destiny iedereen en alles laat stikken hier?

Over een half jaar kent mevrouw hen niet meer en komt ze nog 2 keer per jaar langs.

Of is de trip te duur en haar vakantiedagen beperkt en heeft ze man en kinderen en komt ze nog 1 keer om de 2 jaar of alleen bij een overlijden van haar ouders.

Echt niet bovendien dat IK dure reizen ga maken naar nomans-land omdat een ander persé naar nomans-land wil verhuizen.

Tel maar es uit wat je kwijt bent aan "een weekendje Londen" alleen al aan trein, eten, hotel, ... Geen zin in.

Voor de prijs dat ik voor 3 dagen in mijn ééntje betaal in Londen kan ik 2 weken weg met mijn partner. En 't geld groeit niet op mijn rug. Ik kan het maar 1 keer uitgeven.

Geen jaloezie, gewoon vaststelling dat ik - en de rest van familie en vrienden - blijkbaar niet interessant genoeg ben.

Wow, heftig zeg, als je anderen hun geluk zo misgunt. En als je je elke handeling van een ander persoon, persoonlijk aantrekt.

Wat moet dat een vermoeiend leven zijn, met alleen maar een aaneenschakeling van teleurstellingen en pijn, als je denkt dat de wereld om jou draait en dat iedereen moet doen wat jij wilt. Dat lukt zelfs Poetin niet, dat alle mensen in zijn land doen wat hij wil. Waarom denk je dat mensen het wel voor jou moeten doen?
You can never have too many hats, gloves and shoes

[...]

Als je niet aan het rellen bent en deze dingen daadwerkelijk meent dan toon je wel een beetje aan dat je waarschijnlijk niet het soort persoon bent dat geinspireerde vrienden heeft.

Mijn vriendin zou je namelijk niet zijn.
Emigratie.

En dan lees ik dat het om 6 maanden gaat..

...
Goh waar zou nomansland liggen ?
quote:Pretzel66 schreef op 04 mei 2017 @ 19:49:

Goh waar zou nomansland liggen ?Ik zou denken ergens in Noord-Korea, maar het schijnt in hip & happening Londen te liggen.
Tinybel ik vind het heel vervelend voor je dat je blijkbaar zulke slechte ervaringen hebt met mensen om je heen, ik reageer er alleen niet echt op omdat ik alleen maar 'ja maar, nee maar' reacties krijg en eigenlijk krijg ik dat al genoeg in mijn omgeving.
quote:xdestiny schreef op 04 mei 2017 @ 20:50:

Tinybel ik vind het heel vervelend voor je dat je blijkbaar zulke slechte ervaringen hebt met mensen om je heen, ik reageer er alleen niet echt op omdat ik alleen maar 'ja maar, nee maar' reacties krijg en eigenlijk krijg ik dat al genoeg in mijn omgeving.Groot gelijk!

[...]

Allemachtig, wat een verongelijktheid.

Tegelijkertijd geeft dit ook wel een beetje de tendens weer van de reacties die ik van sommigen kreeg. Ja, ik ben inderdaad verder weg gaan wonen waardoor afspreken lastiger is. Maar er bestaat tegenwoordig email, Skype en vliegtuigen. Waarbij het heus mijn verwachting niet is dat iedereen langs komt. Vind je het leuk, dan kom je, zo niet dan niet. En als je komt, dan hoef je ook geen hotel te boeken.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Destiny, als je veel van die reacties als van Tinybel krijgt:

Jeetje, wat moet dat naar zijn als anderen je zoiets niet gunnen. Natuurlijk is het egoisme om naar het buitenland te gaan (je doet het omdat jij dat graag wilt), maar het is ook egoisme om iemand ervan te weerhouden te gaan. Ook lekker als ze dan je karakter zo afschilderen. Met vrienden zoals dat heb je geen vijandern nodig...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

[...]

Oh wauw, dit is gewoon lachwekkend. Stel je niet zo aan, misschien ligt het verwateren van die relaties ook aan jou?

6 maanden is goed te overzien Xdestiny, voor je het weet ben je weer terug. En mocht het zo zijn dat je langer kan blijven en je hebt het naar je zin dan is dat toch super? Het is jouw leven, hoe zuur is het om later op je leven terug te kijken en dat je het jammer vind dat je iets niet gedaan hebt.

Leef je eigen leven, daar heeft een ander niks over te zeggen. Helemaal niet op je 23ste als je een volwassen vrouw bent.
Gewoon lekker gaan, ik ben wel jaloers. Heel veel plezier! Het is alleen maar goed voor je om jezelf daar te kunnen ontwikkelen. Praat lekker met die vrienden uit het land waar je heen gaat over je enthousiasme.
quote:Foodisgood schreef op 05 mei 2017 @ 12:07:

Gewoon lekker gaan, ik ben wel jaloers. Heel veel plezier! Het is alleen maar goed voor je om jezelf daar te kunnen ontwikkelen. Praat lekker met die vrienden uit het land waar je heen gaat over je enthousiasme.Ik zou ook zo met je meegaan! Lijkt mij heel gaaf. Alleen men niet zo geschikt als au pair...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heb je al een gidsje van Time to Momo - Londen (voorheen 100% Londen)? Daar staan leuke dingen in voor je weekenden (als je die hopelijk vrij hebt), bijvoorbeeld leuke winkels, markten, cafeetjes, parken, bezienswaardigheden etc.

Zelf vind ik de markten van Londen zo leuk... Broadway Market, Borough Market, Flower Market, Sunday Up Market, Greenwich Market etc....

Mocht je gaan fietsen in Londen, let wel goed op want dat is een stuk gevaarlijker dan in Nederland. De auto's, vrachtwagens en bussen nemen amper afstand. Er zijn ook vrijwel geen fietspaden dus je fietst vaak op de weg. Of op de stoep. Een keer fietste ik tussen een vrachtwagen en een bus die allebei keihard voorbij reden (de ene ging rechtdoor, de ander reed op een baan om af te slaan), ik werd bijna meegezogen. Ik zou er eigenlijk niet nog eens gaan fietsen zonder helm.

Ook zag ik Nederlanders die na een foto-stop, per ongeluk rechts gingen fietsen. Ook gevaarlijk natuurlijk.

Heel veel plezier! Hopelijk kom je in een leuke wijk te wonen en werken?
echt superleuk destiny, geniet ervan en trek je niks aan van de reacties van je omgeving - ze vinden het alleen maar oprecht echt jammer dat je gaat. Je wordt gemist . En je zult zien als je terugkomt of dit nu 6 maanden is of langer, zoveel zal er niet veranderd zijn. Heel veel plezier en maak er een mooie tijd van.
quote:xdestiny schreef op 03 mei 2017 @ 22:14:

Ik ga sowieso weg, ik ben het papierwerk aan het invullen enzo maar ik vind het gewoon jammer dat ik dit 'alleen' doe, geen leuke zus om te praten over mijn avontuur of een vriendin die ernaar vraagt.Mocht je over 6 maanden (of later) terugkomen bereidt je dan maar vast voor op een nog vervelendere situatie (ik spreek uit ervaring). Jij heb in die tijd geweldige ervaringen opgedaan (ongeacht of het werk en leven in het andere land slaagt, je wordt er nooit slechter van), terwijl de mensen hier praktisch niet verandert zijn in die tijd. Jij zult heel erg veranderd zijn, en de rest niet. Maar dat is absoluut geen reden om het niet te gaan doen!

[...]

(Dat is namelijk de realiteit die ik meemaak in mijn omgeving.) Wat een oppervlakkige mensen heb jij dan in jouw omgeving zitten zeg.

Wat is dat nou weer voor onzin. Ik zit 4 uur van NL af en ik spreek mijn ouders 3 keer in de week op skype. Minimaal. Daarnaast heb je email, skype whatsapp, telefoon en in het ergste geval kan je het vliegtuig pakken. Mogelijkheden zat om contact te houden, als je dat wil.

O, dus omdat JIJ geen zin/tijd/energie over hebt om in de relatie te steken omdat je het de moeite waard vind is TO nu plotseling iemand die iedereen in de steek laat? OMdat jij geen tijd wil vrijmaken om zelfs maar een mail te sturen zo eens in de 3 maanden mag zij niet weg?

Ik geloof inderdaad dat dat een goede reden kan zijn om de relatie dan maar te laten verwateren ja. Mensen die zo tegen me aan kijken en geen zin hebben, nou ik geloof dat ik dan ook maar geen zin heb.

Ik ben nu 7 jaar weg uit nederland en ik heb nog zat mensen die ik spreek.Kom minimaal 1 keer per 3 maanden terug en dan hebben we een heel gezellig weekend. Maar dan moet je het wel willen en er je prioriteit van maken. Tijdsverschil of niet, maakt geen zak uit.

Als jij zo oppervlakkig naar mij had gereageerd dan had ik je inderdaad laten vallen ja. Geen zin om ergens energie in te steken? Nou doei!
Ik ben al eerder twee weken in Londen geweest en ja dat fietsen..ik pas. Ja ik kom in een leuke wijk te wonen, binnen een kwartiertje ben ik in Oxford Circus, Leicester square, etc. Ik zal gaan zorgen voor een jongentje die in september naar school gaat. Ik ben echt blij met de reacties. Zo krijg ik er alleen nog meer zin in. Wat iemand ookal zei het klopt wel dat ik dan terug kom met alle mooie ervaringen waar men misschien geen interesse heeft om te horen..
Vanavond een beetje een dipje. Ik merk de laatste paar weken dat de relatie met mensen om mij heen alleen maar verslechtert. Geen contact, genegeerd worden, ik hoop dat het bijdraait..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven