Hond onderweg
vrijdag 19 mei 2017 om 12:35
Hoi,
Net weer op Facebook, waarschuwingen dat honden gestolen worden om als training of aas voor hondengevechten te dienen. Walgelijk! Dus laat je hond niet onbeheerd achter, bijvoorbeeld bij de supermarkt is het advies. Daarnaast kan je je hond ook niet in de auto achterlaten vanwege de hitte. Ook die waarschuwingen komen voorbij. (helaas nog steeds nodig) Alle ramen wagenwijd open heeft ook geen zin, want dan kunnen ze je hond weer stelen.
Maar wat dan? Thuis kun je je er nog op instellen en hond eerst even naar huis brengen als je een boodschap gaat doen. Maar hoe doe je dat dan onderweg? Met name op vakantie bijvoorbeeld? Ik reis alleen en zal toch af en toe een supermarkt of bakker in moeten. Naar de wc als ik op een terras zit, enz. Wat doen jullie in zo'n geval?
Net weer op Facebook, waarschuwingen dat honden gestolen worden om als training of aas voor hondengevechten te dienen. Walgelijk! Dus laat je hond niet onbeheerd achter, bijvoorbeeld bij de supermarkt is het advies. Daarnaast kan je je hond ook niet in de auto achterlaten vanwege de hitte. Ook die waarschuwingen komen voorbij. (helaas nog steeds nodig) Alle ramen wagenwijd open heeft ook geen zin, want dan kunnen ze je hond weer stelen.
Maar wat dan? Thuis kun je je er nog op instellen en hond eerst even naar huis brengen als je een boodschap gaat doen. Maar hoe doe je dat dan onderweg? Met name op vakantie bijvoorbeeld? Ik reis alleen en zal toch af en toe een supermarkt of bakker in moeten. Naar de wc als ik op een terras zit, enz. Wat doen jullie in zo'n geval?
Klaar mee
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Achterlaten van de camper ook niet dusIzzy_ schreef: ↑19-05-2017 13:32De afgelopen vier weken heb ik gehoord over een hond en een kat die in campers verbleven terwijl de eigenaren een ommetje maakten. Campers zijn met huisdier en al gestolen en de dieren zijn tot nu toe spoorloos. M.a.w.: achterlaten in de camper is evenmin een strak plan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 19 mei 2017 om 13:54
Ik ga juist kamperen zodat de hond mee kan. Neem geen hond om hem wekenlang in een opvang te doen. Zonder hond zou ik verre reizen maken maar met hond is juist fijn op vakantie, veel wandelen, zwemmen en luieren.-NummerZoveel- schreef: ↑19-05-2017 13:16Ik zou mijn vakantie overslaan of een andere oplossing bedenken (bijv hond naar pension).
Klaar mee
vrijdag 19 mei 2017 om 14:00
Ik vroeg in supermarkten altijd of de hond binnen ergens achter de kassa even mocht liggen. Zeker als het te warm was om hem in de auto te laten.
Als ik op een terras zat ging hij even mee naar het toilet of ik vroeg een serveerster of ze wilde opletten. Of ze boden het zelf aan.
Achterlaten in caravan of tent heb ik nooit gedaan, dat durfde ik dus ook niet.
Als ik op een terras zat ging hij even mee naar het toilet of ik vroeg een serveerster of ze wilde opletten. Of ze boden het zelf aan.
Achterlaten in caravan of tent heb ik nooit gedaan, dat durfde ik dus ook niet.
vrijdag 19 mei 2017 om 14:11
Afgelopen week was er ook weer een auto gestolen met een kind erin. Oftewel; ook kinderen nooit alleen in de auto achterlaten.Izzy_ schreef: ↑19-05-2017 13:32De afgelopen vier weken heb ik gehoord over een hond en een kat die in campers verbleven terwijl de eigenaren een ommetje maakten. Campers zijn met huisdier en al gestolen en de dieren zijn tot nu toe spoorloos. M.a.w.: achterlaten in de camper is evenmin een strak plan.
vrijdag 19 mei 2017 om 14:15
Ik ga over een paar dagen voor het eerst in 11 jaar weer eens op vakantie. Inderdaad oa ook omdat ik de hond toen hij nog leefde niet ergens achter wilde laten (en omdat hij niet mee kon vliegen en ik zelf geen lange autoreis aankan).
Maar ik zou als ik jou was toch over alternatieven nadenken, want de hond alleen laten kan helaas gewoon echt niet meer in deze wereld. Dus idd een camping met oppas zoeken, een huisje huren ipv kamperen, of toch samen met iemand anders op reis gaan.
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
Izzy_ schreef: ↑19-05-2017 13:32De afgelopen vier weken heb ik gehoord over een hond en een kat die in campers verbleven terwijl de eigenaren een ommetje maakten. Campers zijn met huisdier en al gestolen en de dieren zijn tot nu toe spoorloos. M.a.w.: achterlaten in de camper is evenmin een strak plan.
Maar afgezien daarvan, in een camper of caravan kan de warmte ook oplopen. Wij hebben de honden ook wel eens mee gehad op vakantie maar dan konden we ze daar ook niet achter laten.
zaterdag 20 mei 2017 om 13:23
En inmiddels is bekend gemaakt dat de 6-jarige Frazier Kingston door de (vermoedelijk drie 17-jarige) autodieven is vermoord.-NummerZoveel- schreef: ↑19-05-2017 14:11Afgelopen week was er ook weer een auto gestolen met een kind erin. Oftewel; ook kinderen nooit alleen in de auto achterlaten.
zaterdag 20 mei 2017 om 14:54
Tja, als je met zulke uitzonderlijke situaties als die camperdieven rekening moet houden dan beperk je jezelf (en je hond) wel heel erg vind ik. Zulke dingen kan je toch nooit helemaal voorkomen? Shit happens nou eenmaal, soms ook in hondenlevens.
Natuurlijk is het goed als je oplet en rekening houdt met het welzijn van je hond en anderen. Maar het leven moet ook wel een beetje leuk en relaxed blijven. Dus ik ga deze zomer wel gewoon samen met mijn hond wandelen + kamperen en ja, dan zal ze vast ook een paar keer voor het douchehokje of de supermarkt moeten wachten. Meestal hoeft dat niet eens want dan zijn er inderdaad andere campinggangers die wel even op willen passen. Maar ja, wie zegt dat daar niet opeens een vuil stel uit Dordrecht tussen zit dat haar ontvoert...?
Als ik het kleine risico dat mijn hond iets wordt aangedaan afweeg tegen het grote plezier dat wij op vakantie hebben dan weet ik het wel, hoor... Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Natuurlijk is het goed als je oplet en rekening houdt met het welzijn van je hond en anderen. Maar het leven moet ook wel een beetje leuk en relaxed blijven. Dus ik ga deze zomer wel gewoon samen met mijn hond wandelen + kamperen en ja, dan zal ze vast ook een paar keer voor het douchehokje of de supermarkt moeten wachten. Meestal hoeft dat niet eens want dan zijn er inderdaad andere campinggangers die wel even op willen passen. Maar ja, wie zegt dat daar niet opeens een vuil stel uit Dordrecht tussen zit dat haar ontvoert...?
zaterdag 20 mei 2017 om 15:41
zondag 21 mei 2017 om 12:35
Wat ontzettend fijn voor je, dat je niet alleen op vakantie gaat.
Heeft alleen niets te maken met mijn vraag toch? Als ik een partner had zou ik de vraag niet stellen..
Klaar mee
zondag 21 mei 2017 om 12:38
Wij gaan altijd met z'n tweeën en dan wacht een persoon met de hond buiten tot de andere klaar is. Wij laten de hond nooit onbeheerd achter. Dit doen wij vooral om controle te houden over deondernemer en te voorkomen dat ze achter bijvoorbeeld een kat aanrent en we haar kwijt zijn.
Als ik alleen op vakantie ga, neem ik de hond overal mee naar toe.
Als ik alleen op vakantie ga, neem ik de hond overal mee naar toe.
anoniem_346502 wijzigde dit bericht op 21-05-2017 12:40
10.73% gewijzigd
zondag 21 mei 2017 om 12:38
Je hebt gelijk en zo deed ik dat ook altijd. Lijkt alleen alsof de risico's groter zijn geworden de laatste jaren. Of in ieder geval is het vaker te lezen. Maar ik en hond gaan gewoon lekker genieten en ontspannen. En waar nodig moet ze inderdaad maar even buiten wachten.buaya schreef: ↑20-05-2017 14:54Tja, als je met zulke uitzonderlijke situaties als die camperdieven rekening moet houden dan beperk je jezelf (en je hond) wel heel erg vind ik. Zulke dingen kan je toch nooit helemaal voorkomen? Shit happens nou eenmaal, soms ook in hondenlevens.
Natuurlijk is het goed als je oplet en rekening houdt met het welzijn van je hond en anderen. Maar het leven moet ook wel een beetje leuk en relaxed blijven. Dus ik ga deze zomer wel gewoon samen met mijn hond wandelen + kamperen en ja, dan zal ze vast ook een paar keer voor het douchehokje of de supermarkt moeten wachten. Meestal hoeft dat niet eens want dan zijn er inderdaad andere campinggangers die wel even op willen passen. Maar ja, wie zegt dat daar niet opeens een vuil stel uit Dordrecht tussen zit dat haar ontvoert...?Als ik het kleine risico dat mijn hond iets wordt aangedaan afweeg tegen het grote plezier dat wij op vakantie hebben dan weet ik het wel, hoor... Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Bedankt voor alle reacties!
Klaar mee
zondag 21 mei 2017 om 13:02
Buffie schreef: ↑21-05-2017 12:38Je hebt gelijk en zo deed ik dat ook altijd. Lijkt alleen alsof de risico's groter zijn geworden de laatste jaren. Of in ieder geval is het vaker te lezen. Maar ik en hond gaan gewoon lekker genieten en ontspannen. En waar nodig moet ze inderdaad maar even buiten wachten.
Bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat het inderdaad vooral zo is dat we nu veel meer en kleiner nieuws horen, met de eindeloze informatiestroom die het internet en social media mogelijk maken.
Alvast een hele fijne vakantie gewenst samen!
zondag 21 mei 2017 om 13:11
Misschien is het een idee om te zorgen dat je hond niet zomaar met iedereen mee loopt.
Wat ik de laatste tijd juist redelijk vaak zie is dat iemand een hond gevonden heeft en dan later via facebook de eigenaar probeert te vinden. Soms staat er dan bij "is meegelopen vanuit het park". Dan denk ik altijd en dan ga je niet het park weer in om te kijken of iemand daar een hond aan het zoeken is?!
Wat ik de laatste tijd juist redelijk vaak zie is dat iemand een hond gevonden heeft en dan later via facebook de eigenaar probeert te vinden. Soms staat er dan bij "is meegelopen vanuit het park". Dan denk ik altijd en dan ga je niet het park weer in om te kijken of iemand daar een hond aan het zoeken is?!
zondag 21 mei 2017 om 13:14
Inderdaad.
Hier een dorp verder ook een hond gewoon uit de tuin gejat.Er zit altijd een kern van waarheid in,in zulke berichten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
zondag 21 mei 2017 om 13:21
Maar ik vraag me ineens af kun je niet iemand vragen om een beetje op te letten als je ven naar het toilet moet ofzo. Dus als je op een terras zit even de mensen aan het tafeltje naast je zitten of ze 2 minuten willen opletten. En hier bij de AH liggen wel eens honden binnen bij de ingang waar ze vanaf de service balie zicht op hebben. Ik zie daar ook wel eens mensen andere boodschappen tassen afgeven voordat ze boodschappen gaan doen dus waarom niet vragen om op de hond te letten? Het voorkomt natuurlijk niet 100% dat je hond niet gejat wordt maar als er dan zo'n idioot je hond wil aan stelen kan die ander wel aan die persoon vragen wat de aan het doen is omdat die hond nit van hem/haar is. Schrikt ook al wel af denk ik.