Caravan ervaringen.

30-05-2017 21:20 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
We denken erover om wellicht een caravan aan te schaffen over een poosje. Maar geen idee hoe en wat, we hebben nog nooit anders dan een huisje gedaan.
Hebben jullie tips? Of redenen waarom wel of juist niet aanschaffen van een caravan.
Als je het nooit gedaan hebt is de beste tip er een huren voor weekje. Dan kan je ervaren of het bij je past.

Als rasechte kampeerder ben ik bevooroordeeld, het liefst ga ik op de bonnefooi naar Frankrijk. Het mooie weer achterna. Altijd weer verrassend waar je uitkomt. Lekker schoon eigen bed, frisse kasten. We zetten hem schoon met opgemaakt bedje in stalling. Wij zijn met kleine kinderen met oude knaus als seizoensplek begonnen. Daarna 5 persoons caravan met stapelbed. Oudste was 18, andere 16 en 14 toen we zijn overgegaan naar vastbed en rondzitting. Pluspunten huidige caravan, bankairco...zat er al in en echt heerlijk in warm land, boiler voor warm water, grote dakluiken en hordeur. Fijne ruime wc, kan je ook fijn in omkleden. Reis is ook vakantie voor ons, dus geen rommel op grond of rondzit. We gaan onderweg naar eigen toilet, pakken picknick tafel of eten bij slecht weer of stinkende parkeerplaats in de caravan en koken rustig een lekker eitje of zetten verse koffie voor Middagrit. Echt genieten.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer 1 huren lijkt me idd een heel goed plan.
Wij hebben jaren een ( hele kleine retro) caravan gehad. Voordeel vond ik de kastruimte ( we hebben nu een tent en daar is het altijd rommelig).
Een ander voordeel vond ik dat je haalt de caravan van stalling en alle spullen zitten er al in ( koelkastje, servies etc)
En wat ik ook heel fijn vond is dat als je op de camping was je de poten uitdraait en je staat. Je hebt gewoon een eigen klein gezellig huisje. Ook de kinderen vonden het geweldig. Die sliepen in de voortent ( caravan was echt heel klein)
En als het regent zit je lekker comfortabel. En een campingplaats is veel goedkoper dan het huren van een huisje ( in het hoogseizoen)

Uiteindelijk hem weggedaan omdat we echt mooi weer kampeerders zijn en nu de kinderen groter zijn altijd naar het zuiden rijden. Dat gaat sneller zonder caravan... en met dat hete weer zit je er toch niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven